اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

خلاصه کتاب محدودیت‌ صفر + آشنایی با هواپونوپونو

خلاصه کتاب محدودیت صفر + آشنایی با هواپونوپونو

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

کتاب محدودیت‌ صفر نوشته جو ویتالی و ایهالیا کالاهولن شاید یکی از مهم ‌ترین و عمیق ‌ترین کتاب‌ هایی باشد که تا کنون نوشته شده است.

این کتاب در مورد روش شفای باستانی بومیان هاوایی به نام “هواپونوپونو” می باشد.

این سیستم آنقدر قدرتمند است که پتانسیل بیدار کردن روح شما و کل سیاره را دارد. 

در این بخش از معرفی کتاب قصد داریم معرفی و خلاصه کتاب محدودیت صفر را برای شما شرح دهیم پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

معرفی کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر داستان جذاب یک روانشناس اسرارآمیز هاوایی به نام دکتر ایهالیاکالا هولن (Ihaleakala Hew Len) را روایت میکند.

دکتر ایهالیاکالا هولن به طرز مرموزی بیمارستانی پر از مجرمان روانی را شفا داد. بدون اینکه حتی یک بیمار را به طور خصوصی ویزیت کرده باشد.

این دکتر در وهله اول تصمیم گرفت روی شفای خود تمرکز کند، این کار باعث شد تا او به طور معجزه آسایی یک بیمارستان کامل از کارکنان و بیماران را متحول کند!

جو ویتالی نویسنده کتاب محدودیت صفر در بخش های ابتدایی کتاب به نحوه آشنایی اش با دکتر هولن اشاره میکند. داستان ها و سفرهایی که برای یادگیری هواپونوپونو طی کرده را برای شما شرح میدهد و شما را از ویژگی های شخصیتی دکتر هولن آگاه می سازد.

در نهایت باید بگوییم که برای رهایی از افکار منفی، ترس از شکست و نا امیدی کتاب محدودیت صفر را به شما پیشنهاد می کنیم.

درباره نویسنده کتاب محدودیت صفر – دکتر جو ویتالی

دکتر جو ویتالی به همراه ایهالیاکالا هولن

کتاب محدودیت صفر اثری از جو ویتالی یا همان جوزف ویتالی (Joseph Vitale) نویسنده، سخنران، موسیقیدان و معلم معنوی اهل آمریکا می باشد.

او در سال های قبل به عنوان بازیگر در فیلم راز مشهور شده بود. جوزف ویتالی در دوران کودکی اش در خانه مورد سوء رفتار قرار می‌ گرفت.

بنابراین او از دوران کودکی برای یافتن آرامش، به کتاب خواندن پناه برد. جو ویتالی در سمینار هایش می گوید که حتی در برهه‌ای از زندگی کارتن ‌خوابی را نیز تجربه کرده است.

اما، در همان برهه هم باز کتاب را منبع آرامش خود می یافت. ویتالی بیان می کند که خواندن کتاب‌ های متعدد در مورد مثبت اندیشی و متافیزیک او را به سمت استفاده از قانون جذب سوق داد.

در نتیجه امروز که این مقاله را می خوانید او یک معلم معنوی و یک نویسنده مطرح در زمینه استفاده از قانون جذب، ارتعاش و تولید الگو های مثبت ذهنی برای دستیابی به خوشبختی و موفقیت بیشتر در زندگی است.

این نویسنده کتاب های بسیاری دارد که نخستین کتاب اش با عنوان «ذن و هنر نوشتن» در سال ۱۹۸۴ میلادی (۱۳۶۳ شمسی) منتشر شد.

علاوه بر قانون جذب و موفقیت کتاب‌ های او در زمینه بازاریابی، هوش مالی و راه اندازی کسب و کار نیز شهرت زیادی دارد.

یکی از کتاب ‌های او در زمینه کسب و کار «هر دقیقه یک مشتری زاده می ‌شود» است. که به سرعت پس از انتشارش به فروش بالایی دست یافت.

معنی هواپونوپونو

بومیان هاوایی

جوزف ویتالی در کتاب محدودیت صفر روش “هواوپونوپونو” را برای زدودن افکار منفی، ترس ‌ها و محدودیت ‌ها از وجود و درون ما معرفی می ‌کند.

این روش مرسوم بومیان هاوایی برای دستیابی به سلامتی، ثروت، صلح و موفقیت بیشتر است. بومیان هاوایی در ابتدا به صورت گروهی از این روش برای پاکسازی ذهن و وجود استفاده می‌ کردند.

اما پس از آن به مرور دریافتند که هر فرد نیز می ‌تواند به تنهایی تمرینات هواوپونوپونو را انجام دهد. این روش بر یک اصل تکیه دارد. آن اصل این است  که تمام اتفاقات پیرامون ما نشأت گرفته از دنیای درونی ماست.

ما با پرداختن به دنیای درون و پاکسازی خود از ترس ‌ها و احساسات و انرژی منفی و بازدارنده، می ‌توانیم هرآنچه که از ثروت، موفقیت، عشق، خوشبختی و آرامش که می ‌خواهیم را به دست بیاوریم.

اما روش هواوپونوپونو چگونه عمل می کند؟ هواوپونوپونو به زبان عامیانه یعنی اصلاح و تصحیح غلط.

بر اساس باور یونانیان باستان، افکار انسان ها به وسیله خاطرات دردناک گذشته و شکست های قبلی آلوده می‌ شوند.

هواوپونوپونو یک دستور العمل برای آزاد کردن انرژی افکار منفی و اشتباهات دردناکی است که منجر به عدم تعادل و بیماری می ‌شوند.

خلاصه کتاب محدودیت صفر

چگونه ثروت و شادی را جذب کنیم صوتی استر هیکس

کتاب مجدودیت صفر از چهار بخش اصلی نشان میگیرد که این چهار بخش شامل موارد زیر خواهد شد:

بخش اول کتاب: محدودیت ها از درون مان سرچشمه می گیرند، نه از بیرون

محدودیت ها از درون مان سرچشمه می گیرند، نه از بیرون

اولین و مهم‌ ترین درسی که جوزف ویتالی تلاش کرده است در کتاب محدودیت صفر به ما آموزش دهد این است که بفهمیم ریشه تمام محدودیت ‌ها و شکست های ما در زندگی، در وجود خودمان است.

اما در همین ابتدا لازم به ذکر است که این موضوع به این معنی نیست که ما برای رسیدن به موفقیت ‌های بیشتر در زندگی و پیشرفت کردن به دیگران نیازی نداشته باشیم و خودمان به تنهایی قادر به انجام هر کاری هستیم.

بلکه این موضوع به این معناست که شکست ها و مشکلات‌ ما در زندگی هیچ ریشه بیرونی ای ندارد.

با خواندن این کتاب یاد می گیریم که هیچ‌ کس نمی‌ تواند ادعا کند که جامعه، خانواده، دوستان و حتی اتفاقات ناگواری دوران کودکی یا هر دوره دیگری در زندگی، دلیل اصلی عدم موفقیت یا فقدان احساس خوشبختی می باشد.

البته بدون شک تمام این عوامل می‌ توانند در زندگی ما تاثیرگذار باشند، اما مسئول اصلی شکست‌ ها و موفقیت ‌هایمان، خودمان هستیم. همه چیز در دنیای درون ‌مان است!

روش هواوپونوپونو می ‌گوید که هر احساس منفی مانند: خشم، تروماها، ترس‌ ها، نفرت و …. که به هر علتی در وجود ما انباشته شده است؛ در هر لحظه و هر قدم باری بر دوش مان هستند تا در عمیق ترین لایه‌ های وجودی ما،  باعث جلوگیری از پیشروی به سوی اهداف‌ مان شوند.

همه ما در شرایطی بودیم که احساس می کردیم که می شود به میزان بیشتری موفق یا خوشبخت باشیم،

اما گویی انگار یک عامل در عمیق ‌ترین بخش ‌های وجودمان وجود دارد که ما را از پیش رفتن باز می ‌دارد.

استفاده از روش هواوپونوپونو به ما می آموزد که چطور تک به تک سراغ این عوامل بازدارنده موفقیت در وجودمان برویم و با اصلاح کردن و حذف آن‌ ها، اجازه ورود و تابش نور وجودمان را به زندگی و اتفاقات بیرونی مؤثر در خوشبختی را بدهیم.

محدودیت صفر می گوید از بین بردن ترس ‌ها و محدودیت‌ های درونی، جایی برای تجلی یافتن قدرت پیشروی و موفقیت در وجودمان باز می ‌کند.

بخش دوم: عشق ورزیدن به خودتان معجزه می کند

عشق ورزیدن به خود

یکی دیگر از مهم ‌ترین درس‌ هایی که جوزف ویتالی در کتاب محدودیت صفر سعی دارد به ما بیآموزد تاثیر معجزه‌ آسا و شگفت ‌انگیز عشق ورزیدن است.

عشق ورزیدن می ‌تواند به شکل‌ های مختلفی ظاهر شود و تاثیرات باور نکردنی ‌اش را بر زندگی افراد بگذارد.

ما می ‌توانیم به جهان پیرامون‌مان، دیگران و حتی به خودمان عشق بورزیم. موضوعی که اهمیت دارد و نویسنده چندین بار تاکید می کند این است که احساس ما باید صادقانه باشد.

صرفا تکرار برخی کلمات و عبارات بدون اینکه هیچ احساسی را به ما منتقل فایده و ارزش ندارد. برای آنکه بتوانیم صادقانه به خودمان، دیگران و به دنیای‌ اطراف خود عشق بورزیم باید یاد بگیریم که ویژگی ‌های مثبت و خوبی ها را در هر فرد و اتفاق ببینیم.

بدون شک همه آدم‌ ها و همه اتفاقات در کنار یک سری ویژگی‌ های منفی یک سری ویژگی‌ های مثبت نیز دارند.

دیدن خوبی ‌ها و مثبت ها باعث می‌ شود احساس خوب دوست داشتن در وجودمان بوجود آید و جاری شدن این احساس است که معجزه می ‌کند…

البته نویسنده به ما حق می دهد که عشق ورزیدن و دوست داشتن برخی آدم‌ ها یا اتفاقات ممکن است کار دشواری باشد. در این صورت هیچ لزومی ندارد که خودمان را مجبور به عشق ورزیدن به آن‌ ها کنیم، چرا که اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

در چنین شرایطی ما میتوانیم بجای فرار، احساس عشق را به خودمان یا جهان‌ پیرامون ابراز کنیم.

چیزی که در نهایت اهمیت دارد این است که احساس عشق و دوست داشتن جایی درون وجودمان جاری شود.

تا انرژی شگفت انگیز آن در دنیای بیرون‌ مان منجر به رقم خوردن معجزه شود.

نویسنده در جایی از این کتاب می‌گوید:

به نظر می‌رسد که عشق ورزیدن به خودتان، بهترین راه بهبودتان است و بهبود خودتان است که منجر به بهبود دنیایتان خواهد شد.

بخش سوم: الهام همان نجوای خداوند است

دریافت الهام یا همان نجوای خداوند

یکی از زیباترین درس ‌هایی که در کتاب محدودیت صفر می ‌آموزیم این است که پاکسازی درون موجب می ‌شود احساسات، افکار و انرژی مثبت در وجودمان فرصت و فضای تجلی پیدا کنند.

زمانی که ما علف‌ های هرز نگرانی و ترس را از وجودمان پاک ‌کنیم، دشتی وسیع و سرسبز و حاصلخیز درون‌ مان پدیدار می ‌شود که می‌توانیم در آن نجوای خداوند را بشنویم.

که ما معمولا به نجوای خدا به زبانی ساده الهام می‌ گوییم. همه ما بدون شک در شرایطی این اتفاق را تجربه کرده ‌ایم، که ممکن است برخی آن را حس ششم بنامند.

این احساس، همان حسی که در یک شرایط خاص و بحرانی وقتی که طلب کمک می‌ کنیم از جایی درون‌ خودمان راه حل نشان می ‌دهد، این صدای درونی همان نجوای خداوند است.

برای آنکه بهتر بتوانیم نجوای خداوند را در وجودمان احساس کنیم و از آن بهره ببریم باید شرایطی آرام و ساکت در آنجا برقرار باشد.

هیاهوی ترس و نگرانی، صدای بلند و تلخ اتفاقات ناگوار گذشته، لایه های سیاه شکست‌ ها و ناکامی ‌ها را باید از وجود خود پاک کنیم.

این پاکسازی موجب می شود صدای خداوند را بهتر بشنویم و در نهایت در مسیری که خدا برای خوشبختی ما در نظر گرفته گام بر داریم و هدایت شویم.

استفاده از روش هواوپونوپونو که در کتاب محدودیت صفر به آن اشاره شده است، به ما کمک می ‌کند تمام این افکار و احساسات منفی را از وجودمان پاک کنیم و با روح، قلب و ذهنی سبک ‌تر و پاک‌ تر در انتظار شنیدن نجوای خدا باشیم.

بخش چهارم: با از بین بردن محدودیت ها، قدرت درونی خود را متجلی کنیم

مردی با خاطرات و احساسات منفی

این اصل که در وجودمان سایه‌ های سیاهی داریم که ما را از دستیابی به احساس خوشبختی بیشتر باز می ‌دارند برای همه صادق است.

این سایه ‌های سیاه می ‌تواند خاطرات و اتفاقاتی باشند که در کودکی تجربه کرده ‌ایم، می‌ تواند ترس ‌هایی که ما هیچگاه از ریشه آن ‌ها مطلع نشدیم باشد.

گاهی سایه های سیاهی وجود دارد که حتی از وجود برخی از آن‌ ها آگاهی نداریم.

زیرا سال ‌ها با این محدودیت‌ ها و ترس ها هم زیستی کرده ایم و وجودشان برایمان عادی شده است. اما باید توجه کنیم که آن‌ ها در عمق درون ما هستند و ما را از پیشروی باز می ‌دارند پس باید آن ها را شناسایی کنیم.

برای دست یافتن به احساس خوشبختی بیشتر و رسیدن به موفقیت‌ های بزرگتر و برای قدم گذاشتن به دنیای  جدید نیاز داریم که با این محدودیت ‌ها روبرو شویم و سپس آن ‌ها را از وجودمان پاک کنیم.

سخن آخر در رابطه با کتاب محدودیت صفر

در کتاب محدودیت صفر، جوزف ویتالی به ما روش هواوپونوپونو که مخصوص بومیان هاوایی است را معرفی می کند. تا از طریق آن بتوانیم این سیاهی ‌های انباشته شده در وجودمان را شناسایی و پاک کنیم.

با انجام این پاکسازی، فضا و فرصتی در وجودمان ایجاد می ‌کنیم که در آن می ‌توانیم هرچه بیشتر و آسان ‌تر به سوی خوشبختی و موفقیت گام برداریم.

چنانچه به محتوای این کتاب علاقمند هستید، پس از خواندن آن “کتاب زندگی خود را طراحی کنید” اثر بیل بورنت و دیوید ایوانز نیز را به شما پیشنهاد می کنیم.

این کتاب هم می تواند برای زندگیتان تاثیر گذار و مفید باشد. چرا که یاد می‌ گیرید هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌ توانید طراح زندگی خود باشید.

دیدگاه‌ها

3 پاسخ به “خلاصه کتاب محدودیت‌ صفر + آشنایی با هواپونوپونو”

  1. لیلا گفت:

    خیلی خوب و شگفت انگیز است.

    لیلالیلا
  2. لیلا گفت:

    عالی

    لیلالیلا
  3. کاربر 25777 گفت:

    کتاب محدودیت صفر یک کتاب بسیار تاثیر گذاره فقط به نظر من دکتر هولن در حالت مراقبه عمیق جملات متاسفم لطفا منو ببخش دوستت دارم و ممنونم رو به هوش ابدی یا کیهانی ابراز میکرده که در هوش جمعی جهان تاثیر داشته من قبل از آشنایی با این سایت این کتاب رو خوندم وخیلی روم تاثیر داشت ولی الان با آموزشهای دکتر جو دیسپنزا فهمیدم که برای اثر بیشتر این تعالیمی که دکتر هولن میده باید به سرچشمه اصلی متصل شد و از هوش ابدی مدد جست دکتر هولن بخاطر تربیت خاصش درحالت عادی هم به راحتی با سرچشمه ارتباط داشته و این جملات ساده رو بیان میکرده و اثرش کاملا مشهود بوده خلاصه میگم که برای اثر بخشی بیشتر باید مراقبه کنید تا اثر مطلوب رو از این کتاب بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone