اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

راه های افزایش انگیزه – ۲۲ تکنیک فوق العاده

راه های افزایش انگیزه - 22 تکنیک فوق العاده

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

فقدان یا کمبود انگیزه می تواند مشکلات و بیماری های بسیاری را از قبیل افسردگی، تنبلی، سهل انگاری و… به وجود بیاورد. به همین خاطر ایجاد و افزایش انگیزه بسیار حائز اهمیت است.

بهتر است بدانید که انسان ها به منظور انجام فعالیت های گوناگون و همچنین رسیدن به اهداف والای خود به محرک و یا همان انگیزه نیاز دارند.

در این بخش از سایت جادوی باور قصد داریم تا شما را با تکنیک و راه کار های گوناگونی به منزله افزایش انگیزه آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انگیزه چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که انگیزه همان محرک و عاملی است که شما را به انجام کاری وادار می سازد.

انگیزه به زبان ساده تر یعنی میل شدید، شور و شوق، حتی ترس از دست دادن هدف و… که طبیعتا نبودن آن منجر به عدم پیشرفت در زندگی خواهد شد.البته در مقاله تفاوت انگیزه و هدف درباره فرق این دو کامل توضیح دادیم.

ضرورت افزایش انگیزه در زندگی

همواره، برخی از افراد دغدغه این را دارند که چرا باید برای خود یک انگیزه یا همان محرک را در نظر بگیرند؟ در پاسخ باید گفت: انگیزه، سبب افزایش مقاومت شما در برابر شکست، چالش و ایستادگی در مقابل انرژی منفی است و طبیعتا به کمک آن می توانید از زندگی و کار خود نهایت لذت را ببرید تا هرگز در مقابل مشکلات تسلیم نشوید.

را ه های افزایش انگیزه

راه های افزایش انگیزه

امروزه، ایجاد و حفظ انگیزه از جمله فرایند های دشوار به شمار می آید؛ به همین علت در ادامه قصد داریم تا شما را با تکنیک ها و راه های افزایش انگیزه بیشتر آشنا کنیم:

۱. تعیین هدف

پیش از هر چیزی لازم است که در ابعاد گوناگون اعم از تحصیلی، مالی، معنوی و … برای خود هدف تعیین کنید و سپس باید به خوبی برای آن برنامه ریزی کنید.

فراموش نکنید که در این راستا از جملات مثبت بهره ببرید؛ به طور مثال هرگز از عبارات فقر، بیماری، شکست و … در حین برنامه ریزی خود استفاده نکنید.

۲. پیدا کردن بهترین راه

طبیعتا به منظور دستیابی به اهداف خود می توان از مسیر های متنوعی کمک گرفت و البته توجه داشته باشید که در این حین از تکنیک های آسان و البته دلچسب بهره ببرید؛ به عنوان مثال اگر هدف کاهش وزن و یا لاغری را دارید، می توانید راه حل های بسیاری از قبیل رژیم غذایی، ورزش های هوازی و حتی در مواقع استثنایی از عمل جراحی استفاده کنید.

۳. مطالعه و تحقیق

مطالعه و تحقیق از بهترین راه های افزایش انگیزه

از رایج ترین راه های افزایش انگیزه، می توان به مطالعه و تحقیق درباره افراد موفق اشاره کرد، که طبیعتا همگان با اطلاع از آن ها می توانند مسیر موفقیت و دستیابی به هدف خود را تصور کنند و از تنبلی و سهل انگاری پرهیز نمایند.

با مطالعه زندگینامه افراد موفق میتوانید با طرز فکر، رفتار، انتخاب ها و الویت های افراد موفق بیشتر آشنا شوید و با الگو برداری از آنها در مسیر رشد و پیشرفت به سمت جلو حرکت کنید.

۴. هدیه گرفتن

مسیر موفقیت و پیروزی دشوار و البته طولانی می باشد و به همین علت هم لازم است که از عوامل تشویقی از قبیل تهیه جایزه برای خود، استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نیازی نیست شما به طور کامل و قطعی به آن هدف دست پیدا کنید، بلکه با پیشرفت های جزئی هم می توانید یک هدیه کوچک مانند یک کتاب را برای خود در نظر گرفت.

۵. خوش بین باشید

پیشنهاد می شود که نقاط قوت و ضعف خود را به طور دقیق یادداشت کرده و بابت نکات مثبت خود شکرگزار باشید و در کنار آن سعی کنید که نواقص خود را رفع نمایید. اما توجه کنید که به هیچ عنوان اعتماد به نفس خود را به علت کم و کاستی های موجود از بین نبرید.

۶. مسیر خود را هموار کنید

بدیهی است که همگان تمایل دارند که در حداقل زمان به هدف خود برسند و به منظور این کار لازم است که مسیر پیش روی خود را به طور دقیق و جزئی مورد بررسی قرار دهند.

به طور مثال می توانید به کمک تجهیزات الکترونیکی درباره هدف خود تحقیق کنید و یا از افراد آگاه و متخصص به خوبی راهنمایی بگیرید.

با کمک گرفتن از تجربیات دیگران میتوانید از مشکلات مسیر خود مطلع شوید و برای حل آنها به فکر راه حل های مطمئن باشید.

۷. حذف افراد منفی و سمی

حذف افراد منفی و سمی یکی از راه های افزایش انگیزه است

در اغلب مواقع با انسان های منفی نگر و مخالف رو به رو می شویم که متاسفانه امکان دارد که انگیزه شما را نسبت به هدف موجود کاهش دهند؛ بنابراین لازم است که این افراد را در اسرع وقت حذف کرده و در مقابل از انرژی مثبت سایر افراد بهره مند شوید.

۸. کمال گرا نباشید

بهتر است بدانید که انگیزه های بزرگ و کمال گرایی در این راستا می تواند شما را به مرور زمان دلسرد کرده و در نهایت از هدف خود دور سازد و لازم است که با کمال گرایی در این مسیر خداحافظی کنید.

به طور مثال در نظر گرفتن کاهش وزن ۳۰ کیلویی در یک هفته غیر ممکن بوده و حتی منجر به آزار و اذیت شما می شود.

۹. تصویر سازی کنید

همواره در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده و در این مسیر از معجزه تصویر سازی ذهنی غافل نشوید.

چرا که مجسم کردن اهدافتان،یکی از راه های افزایش انگیزه در شما خواهد شد و طبیعتا سرعت رسیدن شما را دو چندان خواهد کرد.

۱۰. مسئولیت پذیر باشید

احتمال دارد که پس از تعیین اهداف خود به سهل انگاری و یا شانه خالی کردن بپردازید و قطعا این فرایند منجر به کندی راه شما خواهد شد و البته به منظور مقابله با آن می توانید اشتباهات خود را به طور دقیق یادداشت کرده و در نهایت به اصلاح آن بپردازید.

۱۱. با خودتان مهربان باشید

هرگز سرزنش کردن منجر به افزایش انگیزه شما نخواهد شد و بالعکس سبب کمبود انگیزه در وجود شما می شود.

به همین علت هم لازم است که با خود مهربان بوده و از سخت گیری بیش از حد جدا خودداری نمایید.

۱۲. موسیقی گوش کنید

ساده ترین روش در زمان افت انرژی و انگیزه این است که به موسیقی شاد و یا به ویدیو و کلیپ های انگیزشی گوش بدهید و طبیعتا در حداقل زمان ممکن با افزایش انگیزه در خود رو به رو می شوید.

سخنرانی آنتونی رابینز: قدرت پیشرفت: حد و مرز نهایی شما

۱۳. رقابت دوستانه داشته باشید

اگر با مشکل کمبود انگیزه و یا سهل انگاری در جهت رسیدن به اهداف خود دچار هستید؛ می توانید با دوستان خود رقابت صمیمی و البته دوستانه برقرار کنید و هر دو مسیر موفقیت را به خوبی طی نمایید.

۱۴. از انجام کار خود لذت ببرید

بدیهی است که اگر بی انگیزه و بی هدف به انجام یک کار دست بزنید با نتیجه پوچ رو به رو خواهید شد؛ بنابراین بهتر است که به فکر تمام شدن کار نباشید و از کلیه فرایند تلاش کردن خود نهایت لذت را ببرید.

۱۵. شکرگذاری کنید

متاسفانه انسان ها با مرور زمان به شکر گزاری می پردازند و بابت داشته های خود شکرگزار نخواهند بود.

البته به منظور جلوگیری از این پدیده می توان نعمت های خود اعم از سلامتی، ثروت، خانواده و … را به خود یادآوری کنید تا هرگز به بحران نا امیدی دچار نشوید.

۱۶. استراحت کنید

اگر انگیزه خود را از دست دادید و یا از موانع به وجود آمده خسته شدید، پیشنهاد می شود که از استراحت های چند ساعته و یا حتی چند روزه بهره ببرید و پس از بازیابی انگیزه خود به تلاش کردن ادامه دهید.

۱۷. ورزش کنید

متاسفانه اغلب افراد در جامعه ما از ورزش کردن خودداری می کنند و اتفاقا همین روند سبب کاهش انرژی و انگیزه در آن ها می شود و البته برای مقابله با این مورد می توان به انجام حرکات کشش ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پرداخت تا انگیزه از دست رفته شما احیا شود.

۱۸. به طبیعت بروید

طبیعت گردی یکی از راه های افزایش انگیزه

همواره سفر رفتن و طبیعت گردی از جمله عملکرد های مثبت در جهت ایجاد و حفظ انگیزه می باشد و همگان به کمک آن می توانند با نامیدی و دلسردی خداحافظی کنند و استوار تر از همیشه به مسیر خود ادامه دهند.

۱۹. به انجام ندادن کار ها فکر کنید

گفتنی است که در زمان تنبلی و تسلیم شدن باید به عدم رسیدن به آن هدف فکر کنید و قطعا پس از تصور نتایج نامطلوب آن، مجددا به افزایش انگیزه خود می پردازید.

۲۰. از دیگران کمک بگیرید

لازم به ذکر است که در مسیر تلاش کردن با موانع و یا سختی های بسیاری رو به رو خواهید شد و به همین علت هم بهتر است از حمایت و کمک دیگران و به خصوص خانواده خود بهره مند شوید.

۲۱. هیجانات خود را کنترل نمایید

انسان ها در طول روز با احساسات گوناگونی اعم از خشم، غرور، نا امیدی، شور و شوق و … دست و پنجه نرم می کنند که کلیه این عوامل منجر به تغییرات در روند انگیزه شما خواهد شد و برای مقابله با آن بهتر است که هیجانات خود را کنترل کرده و یا در این جهت از متخصصان حاذق کمک بگیرید.

۲۲. نمودار پیشرفت رسم کنید

به منظور این فرایند کافی است که یک دفترچه را در نظر بگیرید و در آن مسئولیت ها، وظایف و همچنین نحوه برنامه ریزی و پیشرفت خود را یادداشت کنید. به مرور زمان می توان میزان پیشرفت را به طور عینی ملاحظه کرد و طبیعتا این فرایند منجر به تشویق و افزایش انگیزه شما در جهت رسیدن به اهداف خواهد شد.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “راه های افزایش انگیزه – ۲۲ تکنیک فوق العاده”

  1. کاربر 25777 گفت:

    همه موارد رو گفتید فقط رقص رو نگفتید برقصید و البته به استخر شنا برید و شنا کنید و حتما استخرتون سونا هم داشته باشه چون خیلی انگیزه بخشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone