اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

ما در این مقاله قصد داریم در خصوص موضوعی بسیار مهم و کلیشه ای به عنوان برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه صحبت کنیم، پس چنانچه قصد دارید اطلاعات کاملی از تغییر ضمیر ناخودآگاه خود و برنامه ریزی های مربوط به آن به دست آورید می توانید در این مقاله با ما همراه باشید.

ضمیر ناخود آگاه

همان طور که در مقاله ضمیر ناخودآگاه چیست به طور کامل توضیح دادیم درون مغز هر انسانی یک ذهن ناخودآگاه وجود دارد که یکی از مهم ترین و موثر ترین فاکتور های وجودی مغز به شمار می رود که می توانیم آن را به یکی از مقصرین اصلی رسیدن و یا عدم رسیدن ما به اهدافمان بدانیم که در اکثر مواقع می توان آن را عامل بسیار مهمی برای عدم رسیدن ما به خواسته ها، اعمال و هدف هایمان بدانیم

اما آیا راهی وجود دارد که بتوانیم بر این افکار غلبه کنیم و به هدف و غایت اصلی خودمان نزدیک شویم؟ چطور ممکن است این حس ناامیدی و شکست را از خودمان دور کنیم؟ واقعا راهی است یا خیر؟ بله، قطعا برای هر موضوع راه چاره ای وجود دارد، برای آن که بتوانید از این حس بسیار نامناسب رهایی پیدا کنید باید برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه خود را فعال کنید، فعال نمودن این ویژگی می تواند ۴۰ الی ۵۰ درصد از مسیر موفقیت شما را به راحتی روشن سازد.

آنتونی رابینز

تاثیر محیط در برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

ممکن است خیلی از افراد در سطح کشور وجود داشته باشند که اصلا آشنایی با مفهوم برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه نداشته باشند و یا اصلا نمی دانند که در مغز و ذهن آن ها ضمیری به نام ناخودآگاه وجود دارد که منشا تمامی موفقیت ها و شکست های آنان است.

اکثر افراد به دلیل حرف های پوچ و بی معنی سایر دوستان، آشنایان و… همواره دارای مغزی با ضمیر ناخودآگاه منفی یا بدی رو به رو هستند و تغییر این مورد کمی می تواند سخت و دشوار باشد اما هیچ گاه کاری ناشدنی نیست.

به طور کلی شما هنگامی که بخواهید به یک هدف بسیار بلند و درستی دسترسی پیدا کنید وضعیت ذهن ناخودآگاه خودتان را با آن هدف درست تنظیم می کنید. به عنوان مثال: فقدان امری مانند مثبت اندیشی می تواند یکی از مهم ترین عواملی باشد که ما را به شکست نزدیک می کند. به شما قول می دهم چنانچه بتوانید مغز و تفکر یک انسان را باز کنید، در همان لحظه های اول با دسته ای بسیار عمیق به عنوان تفکرات منفی رو به رو خواهید شد!

اما آیا برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه سخت است؟

خیر

اما آیا برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه سخت است؟

هر چند این موضوع را یک شبه نمی توانید انجام دهید اما ما قصد داریم به شما روش هایی را آموزش دهیم که بتوانید با مجموعه‌ای از کارهای منظم و صحیح می‌توانیم به تغییرات دلخواه دست پیدا کنیم. لطفا با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع تری را به دست آورید.

حال ممکن است از خودتان بپرسید که چرا باید ضمیر ناخودآگاه خودمان را برنامه ریزی کنیم؟ پاسخ به این سوال کاملا شفاف و واضح است و در ادامه مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

چرا باید ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم؟

چرا باید ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم؟

ممکن است این سوال برای همه افرادی که ابتدای این مقاله را مطالعه کرده باشند پیش آمده باشد که چرا ما باید ضمیر ناخودآگاه خودمان را برنامه ریزی کنیم؟! جالب است بدانید همه افراد نه بلکه اغلب آن ها از موفقیت می ترسند چرا که این باور در آن ها وجود ندارد که آن ها نیز می توانند موفق شوند،

بلکه همواره به این نکته فکر می کنند که ممکن است الان مانعی به وجود بیاید و شکست آن ها را رقم بزند اما آن ها نمی دانید که خود، دلیل اصلی شکست خود می باشند چراکه به باور ها و موفقیت خود ایمان ندارند و این موضوع همواره برای آن ها دور از ذهن می باشد.

باور های شما

باور های شما

همه چیز به باور شما بر می گردد و به طور یقین تا زمانی که به باور یک کار توجه نداشته باشید شکست را همیشه جلوی چشمان خود ببینید. اجازه بدهید یک داستان و تجربه واقعی را برایتان شرح دهم که یکی از دوستان برای بنده تعریف کرده بودند:

یکی از دوستان برای بنده تعریف می کرد که سال ها دانشجوی زبان بود اما موفقیت چندانی را نتوانست به دست بیاورد تا این که ناگهان شرایطی برای آن مهیا گردید تا بتواند تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های آمریکا ادامه دهد،

او پس از دو ماه بعد به آمریکا رفت بی آن که زبانی بلد باشد. شرایط آن قدری برای او سخت گذشت تا توانست زبان را فورا یاد بگیرد و پس از ۴ سال نیز فارغ التحصیل همان دانشگاه شد. جمله ای بسیار ناامید کننده اما درس آموز را به من گفت:

خودش می گفت تا زمانی که در ایران بودم و به کلاس زبان می رفتم یه چیزی ته دلم وجود داشت که به من می گفت تو هیچوت زبان را یاد نخواهی گرفت اما در آمریکا ورق برگشت چرا که یه چیزی به من می کفت اگر زبان یاد نگیری نمی توانی در این جا علاوه بر زندگی تحصیل هم کنی!

اما این فکر و این جملات هیچگاه از ته دل او نبود بلکه از ضمیر ناخودآگاه نشاءت می گرفت. (جالب است بدانید در ذهن انسان ۳ درصد ضمیر خودآگاه و ۹۷ درصد ضمیری ناخودگاه وجود دارد.)

نگاهی به گفته و تجربه دکتر Dr. Collautt بیاندازیم:

طبق گفته دکتر Dr. Collautt، ذهن ناخودآگاه انسان بسیار قوی تر از ذهن خودآگاه او است، این برتری شاید به ۱ میلیون بار هم برسد. به همین دلیل است که در ابتدا باید ارزش خودمان را از قدرت و تاثیر ضمیر ناخودآگاه بدانیم تا بتوانیم با برنامه ریزی های درست، گام بسیار موثری را در جهت تحقق اهداف خود برداریم.

شما باید با درون خود به خوبی ارتباط برقرار کنید و این خواسته من از شما حتما شما را ملزم نمی سازد تا در کلاس های یوگا و مراقبه شرکت کنید بلکه تنها و تنها باید بتوانید با دورن خودتان ارتباط برقرار کنید. همین که شما بتوانید با درون خودتان ارتباط برقرار کنید یک کلید موفقیت بسیار بزرگی است که می توانید کنترل ضمیرناخودآگاه خود را به دست بگیرید و از آن برای رسیدن به اهداف و خواسته های خودتان بهره مند شوید

ما در ادامه به معرفی و بررسی سه راه بسیار مهم در برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه خواهیم پرداخت تا شما بتوانید زین پس ضمیرناخودآگاه خود را کنترل کنید.

راههایی برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه با کوین ترودو در سمینار آرزوی تو دستور توستبرای آن که بتوانید به آن هدف درست و اصلی خود برسید پیشنهاد می کنیم این سه مرحله را به مدت ۱ سال به صورت مداوم انجام دهید و اجازه ندهید چیزی مانع این کار شود،

همچنین تنها تمرکز خود را بر آن چیزی قرار دهید که آن را به خوبی احساس می کنید. موارد زیر همواره بر روی افرادی تست شده است و به نتایج بسیار قابل قبولی رسیده اند، شما نیز می توانید با انجام مراحل زیر به مدت یک سال ضمیر ناخودآگاه خود را همانند یک آتشفشان خاموش شعله ور کنید تا از زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

قبل از شروع این نکته را بدانید که در طی این مسیر همه چیز به شما بستگی دارد و چنانچه به دنبال یک تغییر بسیار بزرگ در زندگیتان هستید حتما از این روش استفاده کنید و آموزش های زیر را به مدت یک سال انجام دهید تا نتایجی که دریافت می کنید زندگی شما را متحول سازد.

 تصمیم بگیرید!

قدم اول بسیار ساده و آسان است، شما به دنبال چه چیزی هستید؟ از زندگی چه می خواهید؟و…ذهن ناخودآگاه شما باید بداند که در این مرحله از تعمیر شما قرار است از کجا به کجا برسید؟! این شفافیت می تواند مسیر را کمی بهتر سازد و قدرت بسیار بالایی نیز به آن ببخشد.

اما از بلاتکلیفی! بلاتکلیفی یکی از خطرناک ترین دشمنان ضمیر ناخودآگاه شما است که تمامی این تصمیم ها و مراحل را بر هم خواهد زد. پس همواره بدانید که در کجای کار قرار دارید و قرار است در آینده به کجا برسید! این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما داشته باشد. پس در نهایت شما می توانید اولین قدم را برای بازطراحی و زنده نمودن ضمیر ناخودآگاه خود بردارید.

البته این نکته را هم متذکر شویم که برخی از افراد در مسیری که قرار می گیرند تنها به برنده شدن فکر می کنند اما همین جا کمی مکث کنید! برنده شدن؟ هدف شما از برنده شدن چیست؟ برنده شدن در چه مسابقه ای؟ تنها به برنده شدن فکر نکنید، به این فکر کنید که نتیجه این برنده شدن شما چیست؟

مغز شما نیازی به برنده شدن ندارد بلکه نیاز دارد شما در این مسیر و در ست زمانی که موفق شدید یک دستاورد بسیار خاص برای آن داشته باشید. بنابراین تصمیم بگیرید که واقعا چه چیزی را می خواهید و آن هدف قابل درک را نیز برای مغزتان شفاف و روشن سازید.

 تعهد را فراموش نکنید!

مرحله دومی که در برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه وجود دارد تعهد است اما تعهد به چه معنا است؟ پس از برداشتن گام نخست شما باید ضمیر ناخودآگاه خود را از عواملی همانند شکست، ترس، تردید و… خالی کنید اما این کار را چطور می توانید انجام دهید؟

شما باید ذهن خود را با آماده و پایبند یک چیز کنید. حال دقیقا زمان آن رسیده است تا ضمیر ناخودآگاه خود را از هر گونه ترس، استرس ، دلهره و… خارج کنید اما چطور؟ دسترسی ذهن خود را به گزینه های دیگر عملا قطع کنید تا تنها تمرکز شما فقط و فقط بر روی یک چیز باشد تا بتوانید در آن مسیر گام بزرگی را بردارید.

ترس از شکست

ذهن ترسو یکی از بزرگ ترین  و بدترین بلاهایی است که می تواند گریبان گیر هر فردی شود و باعث می شود فرد در آن گیر کند و هیچ پیشرفتی را تجربه نکند.البته ترس انواع متفاوت و مختلفی دارد، به عنوان مثال ترس از باختن، ترس از شکست خوردن، ترس از رد شدن و… نمونه هایی از ترس هستند که البته در تمامی افراد چنین ترس هایی وجود دارد اما اینکه در ذهن هر فرد چه واکنشی در  برابر آن ترس به وقوع می پیوندد، خود نوعی مسئله کاملا مجزایی است.

یک نکته بسیار جالب: اگر شما در خانواده ای بودید که مدام در سنین کودکی یا جوانی مدام از ترس ها فرار می کرده اید و یا توسط خانواده، دوستان و آشنایان خود ترسانده شده اید مسلما ذهن ناخودآگاه شما نیز هنگام رسیدن به سختی چاره ای جز فرار را برایتان تداعی نمی کند و اینگونه است که شما بسیار ساده و آسان مراحل پیش روی خود را به راحتی رها می کنید

دوران کودکی

در سویی دیگر فردی که از کودکی تا به حال در بسیاری از سختی ها قدم برداشته و مسائل را به کمک خود، دوستان و خانواده خود حل نموده است حتما در مواجه با سختی های امروزی ذهن او قوی و پرورش یافته شده و دیگر جایی برای فرار نیست.

وقتی ما از کودکی تا جوانی مدام از ترس‌ها فرار کردیم یا توسط خانواده ترسانده شده‌ایم. مسلماً وقتی ناخودآگاه ذهن ما یک مسیر پر از خطر و سختی را پیش روی ما می‌بینید خیلی زود ما را از شروع آن منصرف می‌کند. در حالی که یک ذهن قوی و پرورش یافته خودش را برای مقابله با ترس‌ها و سختی‌های مسیر آماده می‌کند.

هر شکست یک قدم به سوی موفقیت است

یک تجربه ای که می تواند برای شما بسیار مهم تلقی شود این است که شکست می تواند حتی بیشتر از پیروزی برای شما مفید واقع شود، این تفکر بد و منفی را از ذهن خود خارج کنید که شکست می تواند شرایط را بسیار بد سازد چراکه تمامی موفقیت های بزرگ از پس شکست های متعدد به وجود آمده است.

مجدد به شما توصیه می کنیم که از ترس ها و عدم توانایی خود در محقق سازی کار های بزرگ دوری کنید. ذهن خود را قوی کنید و بگویید این ترس یا این مشکل چیزی نیست و می توانم به راحتی آن را حل کنم! در صورت انجام این کار به صورت کاملا پیوسته ذهن شما متوجه این موضوع خواهد شد که شما می توانید بر تمامی ترس های خود غلبه کنید. پس از گذشت یک سال ذهن شما به خوبی متوجه خواهید شد که در صورت مواجه با سختی ها می تواند در کمترین زمان ممکن و با اعتماد به نفسی بسیار بالا دل به مسیر بزند و از این راه سخت عبور کند.

 برطرف کردن

هنگامی که شما یک تصمیمی را اتخاذ می کنید و در آن مسیر به صورت متعدانه قدم بر می دارید باید به ضمیر ناخودآگاه خود یاد دهید که بتواند آن شرایط را تثبیت کند، این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در برطرف نمودن مشکلات و سختی های شما داشته باشد. اما برای آن که ما چنین ذهن بزرگ و قوی ای داشته باشیم باید چه کاری را انجام دهیم؟ کار خاصی نیاز نیست، بلکه نیاز است تا شما یک ذهن کاملا منعطف داشته باشید اما اشتباه نکنید، انعطاف نشانه ضعف نیست، بلکه می تواند قدرت بسیار بالایی را به شما بدهد تا بتوانید سخت ترین مشکلات را به آسانی از پای دربیاورید.

 

پیشنهاد ما برای برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

 

ما در سایت جادوی باور کاربرانی داریم که به صورت تخصصی درباره موفقیت و تغییر ضمیر ناخودآگاه خود در حال آموزش دیدن هستند از آنجایی که برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه یکی از ارکان اصلی موفقیت هر فرد است ما هم تصمیم گرفتیم از برترین اساتید دنیا که زندگی بسیاری از افراد را در جهان تغییر داده اند را کمک بگیریم و آموزش های صوتی و تصویری تاثیر گذارترین افراد جهان را ترجمه و دوبله کنیم و با یک هزینه نا چیز در اختیار کاربران بگذاریم.

لذت اگر شما هم نیاز به تغییر اساسی در زندگی دارید میتوانید با دیدن اموزش ها تخصصی موفقیت خود را زودتر و سریعتر حاصل کنید

 میخواهم آموزش های تخصصی سایت جادوی باور را ببینم

جمع بندی برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

ما در این مقاله به خوبی توانستیم فرا بگیریم که چگونه می توانیم ضمیر ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنیم و آن را به سوی هدف های بزرگ خود هدایت سازیم. لازمه موفقیت در این روش این است که با قاطعیت تمام در این مسیر گام برداریم و برنامه های این روش را به مدت یک سال برای خود آماده سازی کنیم تا بتوانیم به آن هدف درست و والای خود دست یابی پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه”

  1. کاربر 17787 گفت:

    دقیق مثل عکسی که گذاشتید هست اما زیر آبو نمیشه دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone