اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

معرفی و خلاصه کتاب آن سوی مرگ اثر جمال میرصادقی

معرفی و خلاصه کتاب آن سوی مرگ اثر جمال میرصادقی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱

کتاب آن سوی مرگ، کتابی است با موضوع و محتوایی درباره مرگ و کسانی که ادعا میکنند دنیای پس از مرگ را دیده اند.

این کتاب در سال ۱۳۹۷ به دست جمال صادقی نوشته شد. نویسنده در تلاش است از طریق مصاحبه با افرادی که ادعا دارند مرگ را دیده اند و تجربه کرده اند مطالبی مفید از دنیای پس از مرگ در اختیار خوانندگان قرار دهد.

پیش از نوشتن این کتاب جمال صادقی به همراه دوست خود محمدحسین حاجی ده آبادی سفرهایی با قصد انسان شناسی به نقاط مختلف کشور داشته اند.

در طی همین سفرها با افرادی که ادعا داشتند مرگ را تجربه کرده اند صحبت و گفتگو هایی داشتند که در نهایت سبب شد، فکر نوشتن این کتاب در ذهن شان نقش ببندد.

این کتاب ۳ بخش دارد که هر بخش به یک خاطره میپردازد و به صورت مصاحبه ای بیان می شود.

سید حسین میرصادقی که به جمال میرصادقی معروف است نویسنده، مدرس و پژوهشگری زبردست است. او بیش از ۷۰ جلد کتاب با موضوعاتی مانند رمان و داستان های بلند و نقد ادبی و … دارد.

کتاب آن سوی مرگ یکی از آثار موفق جمال میرصادقی است که خواننده را مشتاق و راغب میکند که کتاب را به پایان برساند.

در این بخش از معرفی کتاب قصد داریم خلاصه ای از کتاب آن سوی مرگ را برایتان شرح دهیم، پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

معرفی کتاب آن سوی مرگ

مرگ از عجیب ترین پدیده های زندگی بشر به شمار میرود و این بحث ناشناخته که بسیار مبهم و جذاب به نظر میرسد یکی از موضوع های مورد توجه در مباحث فلسفی و روانشناسی است.

کتب زیادی در مورد مرگ نوشته شده، اما کتاب آن سوی مرگ از جمله کتاب هایی است که با تکیه بر تجربه های مستند و واقعی سبب جذب خواننده میشود.

بسیاری از ادیان به دنیای پس از مرگ اعتقاد دارند، از نظر فلسفی نیز این موضوع مورد بحث بوده است. اما در مقابل آنها افرادی هستند مادی گرا وجود دارد که معتقد اند که دنیا با مرگ به پایان میرسد. اختلاف نظر بین این دو قشر همواره وجود داشته است.

کتاب آن سوی مرگ مهر تایید محکمی بر وجود دنیای پس از مرگ می باشد.

در بخش مقدمه روایت هایی واقعی از سه فرد متفاوت بیان شده است. تجربه هایی از جنس مرگ و دنیایی در آن سوی مرگ.

نویسنده در بین سفرهایی که به همراه دوستش داشته با دو نفر روبرو می شود که ادعا میکنند مرگ را تجربه کرده اند و میتوانند در مورد آن صحبت کنند.

شروع کتاب آن سوی مرگ

شروع کتاب آن سوی مرگ

جمال میرصادقی نوشتن را از بیمارستان های تهران شروع میکند و به سراغ افرادی میرود که مرگ را تجربه کرده اند.

در این بین با افراد زیادی روبرو میشود که همه تجربه هایی شبیه به هم دارند و در حالت کلی به ۳ دسته تقسیم میشوند:

  • افرادی که پس از خارج شدن از جسم خود در محیط بیمارستان باقی ماندند.
  • افرادی که پس از خارج شدن از جسم خود، روحشان را در بیرون از بیماستان و در بین مردم یافت اند.
  • افرادی که پس از خارج شدن از جسم خود به جهانی ورای جهان کنونی رفته اند.

افرادی که حاضر به مصاحبه شدند و داستان شان در کتاب آن سوی مرگ نوشته شده است, دوست نداشتند نامی از آنها برده شود، به همین خاطر از اسم مستعار برای آنها استفاده شده است.

روایت اول:

روایت اول مربوط به دختری ۲۲ یا ۲۳ ساله است با نام مستعار سحر می باشد، داستان او از حادثه سقوط یک یخچال فریزر در مسیر راه پله یر رویش شروع می شود.

ماجرا را از زبان وی می شنوید:

پس از عمل جراحی به هوش آمدم اما خیلی سریع دچار سکته مغزی شدم. پس از سکته، سمت راست بدنم فلج شده بود و بینایی ام را از دست داده بودم.

مرا به کما بردند و چند روزی که در کما بودم، از جسم ام جدا شدم. با آقایی روبرو شدم که صحنه هایی از عالم برزخ را به من نشان میداد.

روایت دوم:

روایت دوم مربوط به مهندسی ۳۳ ساله است که ۲ بار طعم مرگ را چشیده است. بار دوم که تجربه ای طولانی تر از بار اول بود.

از بالای ساختمان به پایین پرتاب شدم به سبب همین امر روحم از جسمم جدا شد. تجربه متفاوتی بود، دنیایی بدون محدودیت واقعا لذت بخش تر از دنیای کنونی است.

البته پس از این حادثه اتفاق جالبی برایم رخ داد، گاها میتونم ذهن دیگران را بخوانم یا فردی که تجربه نزدیک به مرگ را دارد را بشناسم.

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

روایت سوم:

این قسمت جامع ترین روایت است و داستان دکتری ۴۰ ساله است که به اتاق عمل میرود و به مدت ۵۰ ثانیه تمامی علائم حیاتی اش را از دست میدهد و سبب میشود مرگ را تجربه کند.

این دکتر که به جهانی خارج از این جهان رفته هنگام حسابرسی خود را میبیند و هنگامی که به جایگاه رسیدگی به حق الناس میرسد اتفاقاتی را میبیند که باعث تحول او می شود.

در ادامه داستان را از زبان وی میشنوید:

پس از گذر از گردابی به وادی حق الناس رسیدم که بسیار غمناک بود و ۱۳۵ هزار انسان در آنجا بودند و بدترین صحنه ای که دیدم آنجایی بود که وکلایی برای گرفتن حق موکل خود آمده بودند اما هیچ دفاعی نداشتند.

به سبب کار های نیک و خوبی که انجام داده بودم اجازه پیدا میکردم تا به دنیا برگردم. قبل از برگشتن به دنیا با یکی از دوستان خود دیدار کردم که تجربه دلنشینی برایم بود.

خواندنی ترین بخش های کتاب آن سوی مرگ

بخشی جالب از روایت سوم:

نویسنده: اقای دکتر اعمال و افکار شما در وادی حق الناس چگونه بود؟

دکتر: در میان تک تک اعمالم و افکارم سرگردان و غمگین و وحشت زده بودم.

  • چه حالی پیدا میکنید اگر ماری در شکمتان باشد و شما را نیش بزند؟
  • چه حالی پیدا میکنید اگر تمام خبرهای بد را به شما بدهند؟
  • چه حالی پیدا میکنید اگر متوجه شوید جز شما کسی در دنیا نیست؟

حال من آن موقع ده برابر تمام این حالت ها بود.

خواندنی ترین بخش های کتاب آن سوی مرگ

بخش جالب از روایت اول:

سحر میخواهم بدانم واکنش تو در برابر جسم بی جانت چه بود؟ وقتی کالبدت را دیدی چه فکری کردی؟

خوب ابتدا حسابی گیج شدم و مرتب از خودم میپرسیدم اگر او من هستم پس من کی هستم؟

چه احساسی داشتی وقتی با چشمانی دیگر جسمت را نگاه میکردی؟

احساس میکردم به دو نفر تبدیل شده ام. یکی از دو وجودم روی تخت بیمارستان است و دیگری در بالای آن قرار دارد. به این موضوع فکر میکردم چطور چنین چیزی ممکن است؟ در نهایت من به یک جواب رسیدم، من مرده ام…

با درک این موضوع خیلی وحشت کردی؟

وحشت نکردم خیلی هم خوشحال شدم.

خوشحال؟

خوشحال چون فهمیدم که هنوز وجود دارم و هنوز زنده ام. هرچند به شکلی دیگر، فهمیدم هنوز از قوه بینایی و شنوایی و بویایی برخوردار هستم. هرچند کالبد مادی نداشتم و علاوه بر آن دریافتم مرگ چیز خوبی است.

  • از آن دردهای شدید نجات پیدا کرده بودم و از هر دردی دور بودم.
  • آرامش عجیبی داشتم.
  • احساس سبک بودن و بی وزنی میکردم.

این کتاب را به چه کسانی توصیه میکنیم؟

نویسنده این کتاب با توجه به موضوع و قلم ماهرانه ای که دارد سبب جذب خواننده میشود و برای همگان خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.

به صورت اختصاصی این کتاب برای افرادی که اعتقادی به معاد و روز حسابرسی ندارند مناسب است، چرا که با آوردن مطلب هایی به صورت مستند و حقیقی باعث می شود خواننده از زیر بار باور نکردن مطالب نتواند شانه خالی کند.

البته باید این نکته را مد نظر قرار داد ممکن است افرادی که این روایت ها را بیان میکنند نتوانند به صورت کامل هرانچه که دیده و تجربه کرده اند را بیان کنند و یا اینکه ادبیاتی که بیان میکنند متفاوت باشد

پس برای لمس معاد و روزحسابرسی نمیتوان تکیه ۱۰۰ درصدی به این موضوع کرد و بهتر است برای درک بهتر و بالاتر به ایات و احادیث مربوطه نسبت به این موضوع اقدام کنیم تا بتوانیم منبع کامل و جامع تری داشته باشیم.

دیدگاه‌ها

10 پاسخ به “معرفی و خلاصه کتاب آن سوی مرگ اثر جمال میرصادقی”

  1. کاربر ۵۸۵۹ گفت:

    این کتاب عالیه ولی اواخر قسمت دوم خیلی ترسناکه و خوندنش هر کسی رو به وحشت می اندازه من خودم موقعی که صفحات آخر قسمت دوم رو خوندم فشارخونم بالا رفت.

  2. عباس گفت:

    سلام
    توصیه من اینه که حتما فایلهای صوتی آقای امینی خواه که در توضیح مطالب این کتاب است رو گوش کنین کتاب رو بخونین اما به نظرم توضیحات ایشون خیلی لازم و عالیه

  3. گندم زار گفت:

    سلام کتاب زیبایی بود
    ولی قسمت دوم که مهندس داستان را تعریف میکرد دیگه بعد اتمام داستان اصلی داستان ترسناکی نوشته شده بود که اصلا نمیخواستم بخونمش همینطور صفحات رو رد میکردم چشمم به نوشته ها می افتاد و دلم نمیخواست اونهارو بخونم به قول خود مهندس مناسب کتاب وحشت بودن، درکل کتاب خوبی بود اگه این قسمت رو درنظر نگیریم
    شخصا تمایلی به خوندن اون قسمت ها نداشتم و شاید برای شخص دیگری خوب بوده باشه، ولی با احساسات و روحیه بنده ناسازگار بود.

  4. علی گفت:

    ++پیامی به مدیر یا کارشناس تولید محتوای این وب سایت++
    با عرض سلام و احترام
    در متن این پست ۲ ایراد مفهومی وجود داشت که وظیفه دانستم خدمت شما اطلاع دهم.
    ۱) در مقدمه و اوایل مقاله بیش از یک بار از عبارت «کسانی که ادعا دارند مرگ را تجربه کرده‌اند» صحبت شده که پیشنهاد میکنم در صورت صلاحدید کلمه «ادعا» را حذف کنید یا عبارت «کسانی که خروج از کالبد را تجربه کرده‌اند» را جایگزین کنید.
    ۲) در پاراگراف مربوط به تجربه آقای دکتر، ایشان مطابق متن کتاب در وادی حق الناس ۱۳۵ هزار سال درنگ کرده بودند نه اینکه «۱۳۵ هزار نفر را آنجا دیده‌اند»
    ضمن عرض پوزش و مجددا احترام
    موفق باشید

  5. صبا گفت:

    مسئله ی تجربیات نزدیک به مرگ کاملا مسئله ی اثبات شده است و وجود روح رو اثبات میکنه کسی که فکر میکنه مرگ پایانه و ما چیزی جز جسم نیستیم بد نیست به مقالات علمی متعددی که بر اساس این تجربیات نوشته شده یه نگاهی بندازه وجود مراکز مختلف تحقیقاتی در دنیا که روی این تجربیات کار میکنند هم نشون میده این تجربیات کاملا علمی هستن

  6. مهدی گفت:

    سلام … بنظر من مطالب موجود در این کتاب در خوشبینانه‌ترین حالت ، فقط تجربیات شخصی چند نفر بوده و چیزی رو اثبات نمی‌کنه ..‌‌. شخصاً در تقریبی نزدیک به یقین معتقدم که مرگ پایان همه چیز برای هر موجودی است و جهانی بعد از مرگ وجود ندارد … بقول خیام … از جمله رفتگان این راه دراز ، با آمده‌ای کو که به ما گوید راز … ویا در جایی دیگر میگه … فردا که از این دیر فنا درگذریم ، با هفت هزار سالگان سر بسریم … با آرزوی سلامتی برای همه

  7. کاربر 25777 گفت:

    عجب زیاد درگیر این مدل کتابهایی که اکثرا توسط افرادمذهبی نوشته میشه و درک خودشون رو القا میکنن و اینکه ثابت کنن دینشون بهترین دینه نمیکنم

    • کاربر 21626 گفت:

      کاربر ۲۵۷۷۷
      با همین دیدگاه برو این کتاب رو بخون
      موردی نداره
      ولی شاید واقعیت بود چی؟
      تاثیر گذاشت چی؟
      من این کتاب رو خوندم
      کاملا مستند محور هست
      خوندنش ضرر نداره که

    • کاربر 7764 گفت:

      کاربر محترم۲۵۷۷۷ ایا شما این کتاب را خوانده اید؟بر چه اساسی قضاوت میکنید؟ ایا شما مطمئن هستید که در کتاب اشاره به دین ودین داری میکنه؟فقط تجربیات افراد که که مشاهداتی داشتند را بازگو میکند از این قبیل کتاب ها یا مستندات در خارج از ایران هم نوشته وساخته میشه لطفا زود قضاوت نکنید اول کتاب را بخوانید بعد قضاوت کنید

  8. کاربر 22845 گفت:

    زیاد کتاب های مذهبی را مطالعه نمیکنم ولی روراست خیلی مشتاقم تا بدونم پس از مرگم چه اتفاقاتی رو شاهد خواهم بود احتمالا در آینده کتاب آن سوی مرگ که زحمت کشیدید و معرفی کردید رو مطالعه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone