اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

بررسی روش‌های مهاجرت به کشور اتریش

بررسی روش‌های مهاجرت به کشور اتریش

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲

اتریش با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت و موقعیت جغرافیایی مطلوب به عنوان یکی از کشورهای پرجذبه جهان در بین مهاجران شناخته می‌شود. هر ساله افراد زیادی خواهان مهاجرت به اتریش هستند. ما در این مقاله به بررسی روش‌های مهاجرت به کشور اتریش می‌پردازیم.

روش‌های مهاجرت به اتریش

برای مهاجرت به اتریش، روش‌های قانونی مختلفی وجود دارد. مهاجرت به اتریش از طریق ویزای تحصیلی، کاری، تجارت و سرمایه گذاری قابل انجام هست که ما در ادامه به تک تک آن موارد می‌پردازیم.

مهاجرت به اتریش برای تحصیل

مهاجرت به اتریش برای تحصیل یکی از روش‌های عمده برای ورود به این کشور است. اتریش دانشگاه‌های معتبر جهانی با برنامه‌های تحصیلی پویا دارد. برای شروع فرآیند مهاجرت به اتریش برای تحصیل، در صورت نداشتن شهروندی اتریش، باید به یک دانشگاه در اتریش درخواست پذیرش دهید. درخواست پذیرش به دانشگاه اتریش از طریق سایت رسمی دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است. درخواست پذیرش در دانشگاه اتریش شامل ارسال مدارک و اطلاعات فردی است. پس از ارسال درخواست و پذیرش توسط دانشگاه، باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی را طی کنید.

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش، ابتدا باید یک حساب بانکی در اتریش باز کرده و سپس مبلغی را به عنوان وثیقه پولی واریز کنید. همچنین، باید مدارک ضروری همچون پاسپورت، مدارک تحصیلی و گواهی سلامتی ارائه دهید. پس از اخذ ویزای تحصیلی می‌توانید به اتریش مهاجرت کنید.

لازم به ذکر هست که آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌های اتریش به زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی هستند. برای شرکت در کلاس‌های زبان باید هزینه مناسب را پرداخت کرده و آزمون زبان را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس از آن می‌توانید تحصیل خود در اتریش را به راحتی آغاز کنید. در کل، برای مهاجرت به اتریش برای تحصیل، باید توانایی مالی لازم داشته باشید. سپس مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه کرده و در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید. همچنین، باید زبان آلمانی یا انگلیسی با مهارت کافی را بلد باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه مهاجرتی میرداماد به آدرس https://mirdamadmigration.com/ مراجعه کنید.

 مهاجرت به اتریش برای کار

یکی از روش‌های مهاجرتی برای مهاجرت به اتریش روش مهاجرت برای کار است. ما در ادامه به این داده‌های بیشتری در این باره می‌پردازیم. ممکن است برایتان سوال پیش آید، چگونه می‌توان ویزای کاری اتریش را دریافت کرد؟ ما در ادامه به تک تک این موارد اشاره می‌کنیم.

برای دریافت ویزای کاری در اتریش باید مراحل زیر را طی کنید.

  • یافتن کارفرما

 برای درخواست ویزای کاری اتریش، ابتدا باید یک کارفرما در این کشور پیدا کنید و با او قرارداد کاری امضا کنید.

  • تهیه مدارک لازم

شما برای درخواست ویزای کاری در اتریش باید مدارکی همچون رزومه، گواهی نامه‌های تحصیلی و حرفه‌ای، نامه معرفی، سابقه کاری و غیره را به همراه داشته باشید.

  • درخواست ویزا

 بعد از تهیه مدارک لازم باید آنها را به سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود ارسال کرده و فرم درخواست ویزای کاری اتریش را پر کنید. سپس مدارک خود را به همراه آنها ارسال کنید. فرم درخواست ویزای کاری را می‌توانید از سایت سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود دانلود کنید.

  • پرداخت هزینه

 بعد از ارسال مدارک باید هزینه‌ای به عنوان وجه ویزای کاری را پرداخت کنید.

  • ملاقات با سفارت یا کنسولگری اتریش

 برای استعلام مدارک و مشاوره، باید با سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود ملاقات کنید. در این مرحله، ممکن است برای شما مصاحبه‌ای نیز برگزار شود.

  • صدور ویزای کاری

در صورت تأیید درخواست شما  ویزای کاری برایتان صادر خواهد شد. با این ویزا می‌توانید به اتریش سفر کرده و به کار خود در آن کشور بپردازید. پس از تکمیل مراحل فوق، به شرط قابل قبول بودن زمان و مکان کار و داشتن سابقه و مهارت‌های کافی، شخص متقاضی می‌تواند به اتریش مهاجرت کند.

 مهاجرت به اتریش برای کار

روش مهاجرت به اتریش برای تجارت و سرمایه گذاری

در صورت علاقمندی به سرمایه گذاری در اتریش می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای مهاجرت به اتریش با روش تجاری نیاز به داشتن یکی از شرایط زیر است:

  • سرمایه گذاری مستقیم با حداقل ۱۰۰٫۰۰۰ یورو
  • سرمایه گذاری غیرمستقیم در قالب فوند با حداقل ۲ میلیون یورو
  • خرید یک شرکت اتریشی با حداقل ۱۰۰٫۰۰۰ یورو سرمایه
  • شراکت در یک شرکت اتریشی با حداقل ۳۵٪ سهام

چگونه می‌توان به صورت سرمایه‌گذاری به اتریش مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به صورت سرمایه‌گذاری به اتریش باید مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه مدارک لازم

برای درخواست مهاجرت به صورت سرمایه‌گذاری به اتریش باید مدارکی همچون پاسپورت، گواهی بانکی، صورت حساب، مدارک مالی و غیره را آماده کنید.

  • یافتن فرصت سرمایه‌گذاری

باید فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی در اتریش پیدا کنید. برای این کار می‌توانید با کارآفرینان و شرکت‌های مشاوره در اتریش تماس بگیرید و با آن‌ها مشاوره کنید.

  • پرداخت سرمایه

 بعد از یافتن فرصت سرمایه‌گذاری باید مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده و مدارک مربوط به سرمایه‌گذاری را همراه با درخواست خود ارسال کنید.

  • درخواست مهاجرت

 بعد از پرداخت سرمایه باید به سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود مراجعه کرده و فرم درخواست مهاجرت به صورت سرمایه‌گذاری اتریش را پر کرده و مدارک خود را به همراه آن ارسال کنید. فرم درخواست مهاجرت به صورت سرمایه‌گذاری  از طریق سایت کنسولگری اتریش آماده می‌شود.

  • ملاقات با سفارت یا کنسولگری اتریش

برای استعلام مدارک و مشاوره شما باید با سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود ملاقات کنید. در این مرحله، ممکن است برای شما مصاحبه‌ای نیز برگزار شود.

  • صدور ویزای مهاجرتی

 در صورت تأیید درخواست ویزای شما ویزای مهاجرت برایتان صادر خواهد شد. با این ویزا می‌توانید به اتریش سفر کرده و بعد از تأیید سرمایه‌گذاری‌تان در آن کشور مقیم شوید.

روش مهاجرت با دارایی  

اگر دارایی قابل توجهی دارید، می‌توانید از این روش برای مهاجرت به اتریش استفاده کنید. برای این منظور باید یک ملک یا دارایی با ارزش بالا در اتریش خریداری کنید. شخص متقاضی می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از دارایی خود در اتریش بهره‌مند شود.

چگونه می‌توان در اتریش از طریق دارایی مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به اتریش به واسطه ثروت و دارایی باید مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه مدارک لازم

برای درخواست مهاجرت به اتریش با دارایی باید مدارک مالی و قانونی خود را آماده کنید. این مدارک شامل صورت حساب بانکی، گواهی بیمه، سابقه کار و غیره می‌شود.

  • حفظ دارایی

 حتما باید دارایی‌های خود را مانند سرمایه ثابت، ارز، سهام، طلا و دیگر دارایی‌هایتان را حفظ کنید.

  • پرداخت هزینه‌های مربوط به مهاجرت

برای مهاجرت با دارایی به اتریش باید هزینه‌های مربوط به مهاجرت و اقامت در اتریش را به صورت کامل پرداخت کنید.

  • ارائه مدارک

 پس از تهیه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه باید به سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود مراجعه کنید. سپس مدارک خود را همراه با فرم درخواست مهاجرت به اتریش با دارایی تحویل دهید.

  • صدور ویزای مهاجرت

 در صورت تأیید درخواست شما ویزای مهاجرت برای شما صادر خواهد شد. با این ویزا، می‌توانید به اتریش سفر کرده و بعد از ورود به این کشور، دارایی خود را به صورت قانونی اعلام کرده و پرونده اقامت خود را پیگیری کنید.

در کل برای مهاجرت به اتریش لازم است که در هر یک از روش‌های فوق، شرایط و مدارک مورد نیاز خود را تأمین کنید. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه‌های مختلف و تأیید مدارک با توجه به کشورتان ممکن است متفاوت باشد. بهترین روش برای اطلاع از مقررات و نحوه دریافت ویزای مهاجرت به اتریش، مراجعه به سایت سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود است.

جمع بندی

در انتها، برای اینکه بتوانید مهاجرت موفق به اتریش داشته باشید باید تحصیلات، مهارت‌های کافی و همچنین زبان آلمانی بلد باشید. همچنین، برای اخذ ویزای مورد نظر خود باید در شرایط قانونی و معینی قرار بگیرید. در نهایت، مهاجرت به اتریش یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تحقیقات کامل دارد و باید با دقت و صبر انجام شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone