اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

زندگینامه مانی مشعوف؛ داستان تاسیس شرکت BEBE

زندگینامه مانی مشعوف؛ داستان تاسیس شرکت BEBE

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱

مانی مشعوف کارآفرین، خیر و تاجری با نژادی آمریکایی است. او یک میلیاردر ایرانی – آمریکایی است که با تاسیس برند بی بی استورس (BEBE) توانست تحول بزرگی را در اقتصاد آمریکا به وجود بیارد.

در این بخش از زندگینامه افراد موفق، قصد داریم زندگینامه آقای مانی مشعوف را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه شوید.

تولد تا جوانی مانی مشعوف 

مانی مشعوف

مانی مشعوف (manny mashouf) در ۶ ژوئیه ۱۹۳۸میلادی (۱۵ تیر ۱۳۱۷ شمسی) در تهران متولد شد. او در نوجوانی به همراه خانواده اش به شهر واشنگتن دی سی در کشور آمریکا، مهاجرت کرد.

پس از مهاجرت، به تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو پرداخت. در سال ۱۹۶۶ زمانی که او فارغ التحصیل شد، به دنبال رشته های فراتر از علوم سیاسی و روابط دیپلماتیک رفت.

به گفته خودش قبل از این که در آغاز دهه هفتاد میلادی، با دنیای فشن و مد آشنایی پیدا کند، در یک استیک فروشی کار می کرد.

از سختی هایی که او در آمریکا تجربه کرد می توان به عدم تسلط کامل به زبان انگلیسی اشاره کرد. علاوه بر آن با توجه به سن کمش، زمانی برای یادگیری حرفه و یا فنی نداشت زیرا که مشغول تحصیل بود.

اما این سختی ها او را به تسلیم وادار نکرد و تواسنت قله های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کند، به گونه ای که در کشور مهد فشن و مد در جهان توانست برند پرآوازه خود را ثبت کند.

دوران طلایی کسب و کار

پس از ثبت شرکت بی بی استورس و رونق خط تولید محصولات آرایشی زنانه، حدود ۳۰۰ فروشگاه های زنجیره ای به نام  بی بی استورس را در ایالات متحده آمریکا راه اندازی کرد. در این فروشگاه ها هزاران نفر مشغول به کار هستند.

در سال ۱۹۹۸، سالی که شرکت به به تاسیس شد، با فروش کیف، کفش و محصولات زنانه سودی صد ها میلیون دلاری پیدا کرد.

مانی مشعوف در شرکت بی بی استورس، از اعضای هیات مدیره بود، او در سال ۱۹۹۸ شرکت را به سهامی عام تبدیل کرد.

طبق بررسی ها، ثروت او در سال ۲۰۰۶ چیزی به حدود یک و نیم میلیون دلار و در سال ۲۰۰۷ کل ثروت او به یک میلیون و سه هزار دلار تخمین زده شد. مجله فوربز آمریکا از او به عنوان ۲۴۲ مین ثروتمند آمریکایی گزارش داد.

از مانی مشعوف امروزه به عنوان کارآفرینی نمونه یاد می شود که با تلاش های خود از سختی های پیش روی خود گذر کرد تا در ایالات متحده آمریکا علاوه بر ثبت برند و شرکت، از رونق اقتصادی فوق العاده ای برخوردار شود.

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

فعالیت های بشر دوستانه مانی مشعوف 

او فعالیت های خیرخواهانه زیادی را برای مددجویانی که نیازمند حمایت بودند، انجام داد. او کار های خیریه خود را در سطح بین الملل و در کشور های مختلف رونق داد. اکنون از او به عنوان چهره ای دوست داشتنی یاد می شود.

او در سال های اخیر زندگی خود بسیار به کار های خیریه روی آورده است به گونه ای که با پذیرفتن دعوتی از بنیاد یک آرزو لس آنجلس بزرگ (به انگلیسی (MAKE-a-WiSH FOUNDATION OF GREATER LOS ANGELES)، جایزه ای به نام WISH GARTNER را دریافت کرد. همچنین او به دانشگاه هایی که به تحصیل پرداخته بود (دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و سانفرانسیسکو) ، دعوت شد تا جایزه  HUMANE LETTERS را دریافت کند.

اولین فروشگاه تاسیس شده زیر نظر مانی مشعوف، در شهر سانفرانسیسکو بود. امروزه این فروشگاه را مهد و پایتخت مدرن استارت آپ (START-UP) یاد می کنند.   

راز های کسب درآمد و خلاقیت

مانی مشعوف

به واسطه سابقه کاری در زمینه رستوران و غذا، سابقه تحصیل در زمینه دیپلماسی تصیمیم گرفت تا به صنعت مد و فشن روی بیاورد. با بازدید از بوتیک های سطح شهرهای اصلی آمریکا مانند سانفرانسیسکو و میسیسیپی توانست با تاسیس اولین بوتیک، از آغاز خود در این مسیر خبر دهد.

از آنجا که در دهه هفتاد قرن بیست میلادی، صنعت مد و لباس محدود به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ سایز بندی می شد. با ذهنی خلاق تصمیم گرفت تا این صنعت را با سایز بندی های متعدد، دچار تحول کند.

پیشرفت در زمینه سایز بندی و طراحی در لباس ها، از عواملی بود که از مانی مشعوف فردی الگو ساز و خلاق بسازد. او توانست نیاز های مشتریان خود را با توجه به هر بودجه ای که دارند و یا از هر طبقه اجتماعی هستند را فراهم کند. این کار باعث شد تا از مشتریان ثابت زیادی برخوردار باشد و بدین ترتیب به صورت غیرمستقیم تبلیغ می شد.

مانی مشعوف پس از تاسیس اولین بوتیک، شخصا مدیریت و طراحی می کرد، او بیشتر به طراحی لباس های زنانه تمایل داشت زیرا که تنوع طراحی را در زنان بیشتر می دید.

او توانست در شهر های بزرگ آمریکا محصولات خود را به فروش برساند به طوری که در تن زنان لباس های با طراحی آقای مشعوف قابل تشخیص بود. او برای بار دیگر به دنبال چالشی جدید رفت و با ورود به عرصه لباس های ورزشی برند های به به ، ده به به، به به اسپرت را به بوتیک خود اضافه کند.

برند بی بی استورس از کجا آمده است؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا بی بی استورس را به عنوان اسم برند انتخاب کرده است. برای پاسخ به این سوال نباید در اینترنت بگردید چون نه از اسم های فامیل او است و نه مخفف اسامی آن ها در فارسی و انگلیسی است. برای پاسخ می توان به نمایشنامه شکسیپیر مراجعه کرد، جایی که در آن نوشته شده TO BE OR NOT TO BE.

مانی مشعوف بار ها از تلاش ها و دست نکشیدن های خود از هدف، سخن گفته است. او بسیار کارکنان خود را به داشتن قلبی پاک و فعالیت در زمینه خیرخواهانه دعوت کرده است.

او بسیار مشتاق به گسترش بستری برای تحصیل کودکان است. زیرا که از موفقیت شدن آن ها لذت می برد.

کارداشیان در کنار مانی مشعوف

کارداشیان در کنار مانی مشعوف

خانواده کارداشیان در سال ۲۰۱۰ با برقراری اولیه ارتباط با آقای مشعوف که در سطح بین الملل و آمریکا شناخته شده بود، با تبلیغ زیورآلات های تولید شده آقای مشعوف، آغاز به همکاری کردند.

اخیرا او می خواهد تا ۵۹ درصد از سهام خود را به فروش برساند. اما همانطور که کمپانی اپل بیل گیتس را به خاطر می آورد، شرکت بی بی استورس نیز با مانی مشعوفی شناخته می شود.

عوامل موفقیت در مسیر زندگی مانی مشعوف

عوامل موفقیت در مسیر زندگی مانی مشعوف

در زمان شروع فعالیت او محدودیت هایی وجود داشت که فضای مجازی از جمله راه هایی بود که فضایی برای تبلیغ کاسبی خود کند.

او در زندگی اش بار ها از صداقت و مشتری مداری پیروی کرد. او با موفقیت در نوآوری در طراحی و سایز بندی لباس های زنانه، توانست در سطح آمریکای شمالی شناخته شود.

وی با تنوع فراوان در طرح ها، رنگ ها و مهم ترین آن ها یعنی قیمت، موفقیت خود را تضمین کرد.

امروزه می توان با مراجعه به سایت بی بی استورس از محصولات و تنوع آنان در رنگ ها طراحی ها لذت ببرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این فروشگاه مجازی ارسال به ایران ندارد و برای خرید و دریافت باید به کشور های اروپایی سفر کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone