اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

لباس پوشیدن افراد موفق چگونه است؟ چطور مثل آنها باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰

همیشه شخصیت و ویژگی‌های افراد موفق برای دستیابی به فرمول موفقیت آنها مورد بررسی قرار میگیرد. لباس پوشیدن افراد موفق نیز از جمله نکاتی است که تحلیل‌گران و حتی عموم افراد به آن توجه می‌کنند.

با نگاه کردن به طرز لباس پوشیدن افراد موفق در می‌یابیم که آنها یک وجه مشترک با هم دارند. در حقیقت گویی برای افراد موفق یک سبک خاص لباس پوشیدن تعریف شده است که همه آنها از آن پیروی می‌کنند.

در این بخش از سایت موفقیت جادوی باور قصد داریم طرز لباس پوشیدن افراد موفق را به طور کامل بررسی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

لباس پوشیدن افراد موفق چگونه است؟

استیو جابز، بیل گیتس، آلبرت انیشتین، مارک زاکربرگ و هزاران فرد موفق دیگر در شیوه لباس پوشیدن خود، سلیقه‌ی خاصی را اعمال می‌کنند که محدود به گروه افراد موفق است.

در اینجا طرز لباس پوشیدن چند فرد موفق را بررسی کرده‌ایم:

  • تیشرت‌های مارک زاکربرگ: مارک زاکربرگ بنیان گذار فیسبوک به دلیل تیشرت‌های خاکستری و ساده‌ای که می‌پوشد بسیار معروف است. او حتی در ملاقات با افراد دولتی مثل باراک اوباما یا رئیس جمهور چین هم کت و شلوار نپوشید و با همان استایل همیشگی حاضر شد.
  • بیل گیتس با پیراهن و پلیور ساده: چندین دهه زندگی حرفه‌ای بیل گیتس و دارایی بسیار بالای او باعث نشد تا شیوه لباس پوشیدن پر زرق و برقی را انتخاب کند. او معمولاً کت و شلوار ساده به همراه کراوات یا در اغلب اوقات پلیور و پیراهن دکمه‌ای ساده می‌پوشد.
  • تام فورد و کت و شلوار مشکی: ظاهر تام فورد بسیار مینیمالیستی و البته شیک است. او شلوار و کت دو دکمه مشکی ساده به همراه پیراهن سفید و کفش چرمی مشکی می‌پوشد. همچنین عینک آفتابی معروفی دارد که به یک سبک خاصی تبدیل شده است.
  • استیو جابز و استایل خاص خودش: استیو جابز سبک خاصی را در مقوله لباس پوشیدن افراد موفق وارد کرد. او در طی سالها فعالیت حرفه‌ای خود با یک شلوار جین و کتابی و البته بلوز یقه اسکی مشکی معروف خود در مصاحبه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، سخنرانی‌ها و ارائه‌های خود حاضر می‌شد.
  • باراک اوباما و کت و شلوار‌هایش: باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا یک فرد مهم سیاسی و جهانی است. او کت شلوار خاکستری یا سورمه‌ای ساده بر تن می‌کند و یک استایل منحصر به فرد و البته مینیمال دارد.

لباس پوشیدن افراد موفق چگونه است؟

۹ مزیت لباس پوشیدن مثل افراد موفق

همانطور که دیدیم، افراد موفق بسیار ساده و عموماً یکنواخت لباس می‌پوشند. اما آیا دلیل خاصی دارد که همه آنها این وجه اشتراک را دارند؟ ابتدا باید بدانیم که آنچه افراد موفق را از دیگران جدا می‌کند، تفکرات متفاوتی است که درباره مسائل به ظاهر ساده دارند؛ یکی از این مسائل، شیوه لباس پوشیدن و انتخاب لباس است.

با نگاه به تصاویر و ویدیو‌های موجود از اینگونه افراد موفق در می‌یابیم که اکثریت قریب به اتفاق آنها یک سبک به خصوص و البته ساده برای لباس پوشیدن خود دارند. حتی بسیاری از افراد موفق لباس های تکراری می‌پوشند و کمتر پیش می‌آید که فرم، استایل یا رنگ در لباس پوشیدن خود را عوض کنند.

همچنین باید به مزایای ساده لباس پوشیدن و البته ارتباط آن با موفقیت و خط فکری این افراد مهم توجه کنیم. در ادامه ۹ مورد از مزایای لباس پوشیدن مثل افراد موفق را بیان کرده‌ایم:

الگوسازی (یک اصل مهم در لباس پوشیدن افراد موفق)

اهداف یک فرد موفق می‌تواند بسیار بزرگ و حیاتی باشد؛ به همین دلیل اینگونه افراد تبدیل به الگو برای کسانی می‌شوند که علاقمند به کار و حیطه شغلی و حتی شخصیت آنها هستند.

اگر شیوه لباس پوشیدن افراد موفق با آن چیزی که بازتاب می‌دهند تناقض داشته باشد، تاثیر مخربی روی تصویر فرد موفق در ذهن طرفدارانش به عنوان الگو می‌گذارد. تیشرت‌های خاکستری که مارک زاکربرگ می‌پوشد، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افراد، این استایل را برای خود انتخاب می‌کنند.

زندگی مینیمالیستی و عدم پیروی از مد با این تفکرات شکل می‌گیرد و افرادی چون زاکربرگ به عنوان الگوهایی برای ترویج این عقاید شناخته می‌شوند.

انتقال صحیح پیام

همه ما می‌دانیم لباس‌هایی که توجه افراد را جلب کنند، خود پیام‌هایی را به ذهن فرد می‌فرستند. کسی که کار مهم سخنرانی یا ارائه یک مبحث پیچیده را انجام می‌دهد، هرچه پوشش ساده‌تری را انتخاب کند، پیام خود را آسان‌تر می‌تواند انتقال دهد. استیو جابز حتماً می‌توانست یک لباس گرانقیمت و جذاب بپوشد اما انتقال پیام و جلب توجه مخاطب به اصل موضوع برای او مهمتر بود.

این یک دلیل مهم در لباس پوشیدن افراد موفق است و آنها را تبدیل به سخنرانان حرفه‌ای و تاثیرگذار می‌کند. البته خود ساده لباس پوشیدن نیز پیامی به مخاطب و افراد می‌فرستد؛ به طور کلی فرد موفقی که ساده لباس می‌پوشد به افراد این پیام را می‌دهد که او هم مثل بقیه است و تفاوتی با دیگران ندارد. این پیام می‌تواند به شدت انگیزشی بوده و افراد دیگر را هم به سمت موفقیت بکشاند.

درگیری ذهنی کمتر

یک راه ساده برای کاهش خستگی ذهنی و افزایش قدرت مغز در تصمیم گیری، کاهش حاشیه‌ها و موارد کوچکی است که ذهن را وادار به تصمیم گیری می‌کنند.

برای مثال تصمیم گیری در انتخاب لباس اگرچه یک فرآینده کوچک و ساده است اما با حذف یا ساده‌تر کردن آن می‌توانیم خستگی ذهن را کاهش دهیم. افراد موفق به این موضوع پی برده‌اند و حتی در انتخاب لباس نیز کمترین درگیری ذهنی را دارند تا بتوانند انرژی ذهن خود را صرف چیزهای مهمتری کنند.

اگر بخواهند به یک مهمانی دوستانه یا یک جلسه بسیار مهم بروند، کمد خود را باز کرده و همان لباس‌های همیشگی را بیرون می‌آورند. این بهتر از ساعت‌ها فکر کردن درباره این است که چه لباسی بپوشند تا مناسب شرایط خاص مجلس باشد.

صرفه جویی در زمان

افراد موفق زمان بسیار کمی دارند تا به موضوعات کم اهمیت اختصاص دهند. از نظر افراد موفق، زمان طلاست و نباید آنرا صرف موقعیت‌های بیهوده یا کم اهمیت کرد؛ به همین دلیل لباس پوشیدن افراد موفق تنها چند دقیقه زمان می‌برد.

انتخاب لباس و حتی داشتن انواع زیاد لباس در کمد می‌تواند باعث کاهش بازدهی و البته هدر رفتن زمان آنها شود. به همین دلیل یک لباس خاص و ساده را در کمد می‌گذارند و برای هر موقعیت یا اجلاسی از آن استفاده می‌کنند.

بهترین پاداشی که از داشتن یک کمد با کمترین لباس دریافت می‌کنید، زمان و آرامش ذهنی است.

صرفه جویی در هزینه‌ها

بیل گیتس، مارک زاکربرگ و جف بزوس همگی جزو ثروتمند‌ترین افراد جهان هستند. در واقع آنها سریع‌تر از هر شخص دیگری می‌توانند لباس‌های گران قیمت و لوکس خریداری کرده و کمد خود را پر از این اقلام کنند.

آنها خسیس نیستند ولی دارایی‌های خود را صرف رشد فردی و بهبود وضعیت کسب و کارشان می‌کنند. از نظر افراد موفق، خرید لباس‌های متعدد بیهوده است؛ چون قرار نیست آنها را بپوشند.

به این دلیل که ساده و یکنواخت لباس پوشیدن مزایای بسیاری دارد، آنها لباس نمی‌خرند و اگر هم بخواهند لباس خریداری کنند، همان استایل همیشگی را لحاظ خواهند کرد. این تفکر برای افرادی که ماهیانه هزینه زیادی صرف خرید لباس می‌کنند، بسیار مناسب است و باعث ترک این عادت مضر در آنها خواهد شد.

لباس پوشیدن افراد موفق چگونه است؟

ساخت سبک منحصر به فرد

این یک اتفاق بسیار خوب برای افراد موفق است تا بتوانند برای خود سبک خاصی را ایجاد کنند. شیوه لباس پوشیدن افراد موفق می‌تواند تبدیل به یک الگو و حتی برند شده و برای آنان سبک خاصی را به وجود بیاورد. البته این دلیل محکمی برای ساده لباس پوشیدن افراد موفق نیست اما می‌تواند یک مزیت برای آنها باشد.

برای مثال اگر فردی مثل مارک زاکربرگ به دنبال ایجاد کارخانه تولید تیشرت‌های خاکستری بود، به راحتی می‌توانست این کارخانه را ظرف مدت بسیار کمی به محبوبیت بالایی برساند؛ چرا که خودش به عنوان یک فرد مهم و تاثیر گذار از این تیشرت‌ها استفاده می‌کند.

گاهی لازم است برای خود امضاء مشخصی ثبت کنید؛ این امضا می‌تواند شیوه صحیت کردن، نحوه نوشتن، فرم خندیدن، سبک خاص هنری و حتی لباس پوشیدن شما باشد.

بهبود نظم کمد

بسیاری از ما در کمد‌های خود لباس‌هایی داریم که اصلاً آنها را نمی‌پوشیم و فقط برای اینکه داشته باشیم، در کمد می‌گذاریم.

نگهداری اینگونه لباس‌ها باعث افزایش شلوغی و کاهش نظم فکری ما می‌شود. فرض کنید در حال رفتن به یک مهمانی هستید؛ انتخاب لباس از بین مجموعه‌ای کوچک از لباس‌های مناسب و قابل پوشیدن آسان‌تر است یا انتخاب از توده‌ی بزرگ لباس‌هایی که بعضی هایشان مناسب و بعضی‌ها بدرد نخور هستند؟ اگر می‌خواهید نحوه لباس پوشیدن افراد موفق را امتحان کنید، کمترین لباس را در کمد خود داشته باشید.

افزایش اعتماد به نفس

افرادی که اعتماد به نفس کمی دارند، معمولاً لباس‌های لوکس می‌پوشند تا از این طریق اعتماد به نفس بدست بیاورند. در واقع آنها با استفاده از لباس پوشیدن خود توجهات را جلب می‌کنند تا بر اساس سلیقه دیگران رفتار کرده باشند و آنها را جذب خود کنند.

البته استایل لباس پوشیدن بسیار مهم است اما اگر اعتماد به نفس کافی داشته باشید، نیازی به پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق و گران قیمت نخواهید داشت. افراد موفق اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارند؛ از این رو فرم بدن خود را می‌شناسند و متناسب با راحتی و سلیقه خود اقدام به خرید و پوشیدن لباس‌ها می‌کنند نه سلیقه و نظر دیگران.

در واقع لباس پوشیدن افراد موفق به گونه‌ای است که کمترین توجه را جلب خود می‌کند و بیشتر افراد جذب اعتماد به نفس و توانایی‌های شخصی آنان می‌شوند.

قابل پیش بینی بودن (معایب لباس پوشیدن افراد موفق)

اگر فرد موفقی به یکباره استایل شخصی خود را عوض کند، تبدیل به حاشیه خواهد شد. مارک زاکربرگ را تصور کنید که در یک سخنرانی به یکباره استایل شیک و گران قیمتی را انتخاب کند؛ بدون شک اغلب افراد به جای توجه به محتوای سخنرانی، استایل او را تحلیل و بررسی می‌کنند.

اینکه یک فرد قابل پیش بینی باشد، ممکن است یک ارزش منفی برای او باشد اما باید دید هدف فرد چیست. فردی مثل زاکربرگ به جای فکر کردن به جذابیت ظاهری خود، به کسب و کارش اهمیت می‌دهد و دوست دارد تمام توجهات به کمپانی خودش جلب شود.

چگونه مثل افراد موفق لباس بپوشیم؟

تقلید کردن آنهم در استایل و لباس پوشیدن یک کار بیهوده است. اول از همه باید سعی کنید هدف زندگی خود را مشخص کنید. اگر به دنبال بروز جذابیت‌های ساختگی ظاهری هستید، لباس‌های شیک و گران قیمت بخرید و در حیطه مد روز قرار بگیرید.

اگر استایل و لباس پوشیدن برای شما اهمیت دارد اما نه به اندازه‌ای که تحت سلطه مد قرار گیرید، می‌توانید برای موفق شدن، از این دستور العمل پیروی کنید:

  • ساده لباس بپوشید: لباس پوشیدن افراد موفق ساده است. آنها از تیشرت، پیراهن، شلوار و کفش‌های ساده استفاده می‌کنند. کمتر فرد موفقی را می‌توان دید که لباس‌های پیچیده و رنگارنگ بپوشد. این موضوع با نظم فکری ارتباط دارد.
  • در سبک خاص خود لباس بپوشید: رعایت این موضوع برای افراد ممکن است سخت باشد. در حقیقت یکنواختی در لباس پوشیدن می‌تواند باعث افسرده شدن یا احساس روزمرگی در افراد ایجاد کند. تا حد امکان می توانید از یک شیوه خاص لباس پوشیدن پیروی کنید تا نظم درونی و آرامش ذهنی بیشتری داشته باشید.
  • کمد لباس خود را خلوت کنید: کد لباس مارک زاکربرگ حاوی چند تیشرت خاکستری و چند شلوار جین است. لباس‌هایی که نیاز ندارید را به نیازمندان اهدا کنید و به وضعیت کمد خود آرامش هدیه کنید.
  • آنچه دوست دارید را بپوشید: ممکن است به خاطر نظر دیگران یا ملاحظات محیط، لباس‌هایی که دوست ندارید را انتخاب کنید. با رعایت ادب و ارزش‌های محیطی، آنچه دوست دارید را بپوشید و به نظر خود احترام بگذارید.
  • لباس‌های تطبیق پذیر بخرید: رنگ‌های مشکی و خاکستری و البته سفید در لباس‌ها تطبیق پذیری بسیاری دارند. برای اینکه کمترین لباس را خریداری کنید، از این طیف رنگی انتخاب کنید.
  • راحتی را مد نظر قرار دهید: لباس پوشیدن افراد موفق راحت است. آنها بیشترین احساس راحتی را در لباس‌هایی که می‌پوشند، دارند. شما نیز هنگام خرید لباس، به راحتی خود توجه بسیار کنید.
  • آراسته باشید: آراستگی نظم بیشتری به یک ذهن معمولی می‌دهد. البته هستند کسانی که ژولیدگی و ماکسیمالیسم را دوست دارند اما برای فردی که نیاز به تمرکز دارد، آراستگی ظاهری بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
  • کمترین اکسسوری را استفاده کنید: افراد موفق از اکسسوری‌های پرزرق و برق و رنگارنگ استفاده نمی‌کنند. آنها در لباس پوشیدن خود از ساعت و دستبند‌های کاربردی استفاده می‌کنند و استایل خود را در ساده‌ترین شکل ممکن سازماندهی می‌نمایند.

دیدگاه‌ها

3 پاسخ به “لباس پوشیدن افراد موفق چگونه است؟ چطور مثل آنها باشیم؟”

  1. صفورا گفت:

    مقاله خوبی بود،ممنون از شما
    انتخاب یک لباس کار خاص برای رفتن به سرکار باعث میشه صبح بدون فکر زیاد همون همیشگی را بپوشیم.
    ادم ها احساس راحتی با ما میکنند.
    هزینه کمتر برای خرید لباس میکنیم، چون وارد مد شدن عین مسابقه است، هر روز بیشتر توش میفتیم.
    بدون ارایش که باشیم، تو تابستان میتونید اب به صورت بزنیم و سرحال بشیم.
    کفش راحت و مناسب که گفتن نداره.
    کلا در راحتی، آرامش هست، فکر باز هست و احترام به خود.

  2. کاربر 17787 گفت:

    پوشش ساده و با کیفیت.

  3. کاربر 17787 گفت:

    ترجیح میدم کوین ترودو الگوی من توی پوشش باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone