اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

زندگینامه کوروش منصوری؛ داستان تاسیس شرکت منصوری

زندگینامه کوروش منصوری؛ داستان تاسیس شرکت منصوری

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

کوروش منصوری کسی است که به واسطه هنر و خلاقیتش در صنعت طراحی های گوناگون خودرو و تیون کردن (تنظیم و ارتقا) آنان، کمپانی بزرگ منصوری (Mansory) را تاسیس کرد.

این شرکت در آلمان مستقر است و آقای منصوری برای شرکت های عظیم خودرویی آلمانی و دیگر کشور ها از جمله استون مارتین، رنجرور، فراری، مازراتی، تسلا، لامبورگینی، مرسدس بنز، پورشه، بی ام دابلیو، آئودی، مک لارن، رولز روییس موتور کارز و بنتلی سابقه فعالیت و همکاری دارد.

در حال حاضر کمپانی منصوری به جز فعالیت در زمینه خودرو، در زمینه ساخت و طراحی کشتی های تجاری و تفریحی، لوازم خانگی و تجهیزات اداری و طراحی داخلی هواپیما فعالیت می کند.

در این بخش از زندگینامه افراد موفق، قصد داریم زندگینامه کوروش منصوری را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

از کودکی تا مهاجرت کوروش منصوری

کوروش منصوری در سال ۱۳۳۹ شمسی (۱۹۶۰ میلادی) در کلاردشت، واقع در مازندران به دنیا آمد.

او از کودکی به اسباب بازی های ماشین علاقه داشت و نگاهش به ماشین ها به گونه ای دیگر بود. او در مدارس اغلب نقاشی هایش را با موضوع ماشین می کشید و از طرح و رنگ های مختلفی برای نقاشی هایش استفاده می کرد.

پس از ورود او به دبیرستان علاقه اش به خودرو بیشتر شد و در ذهن خود باور داشت که خورویی با سلیقه خود می سازد. پس از پایان دوره دبیرستان و قبل از شروع جنگ تحمیلی در ایران، او به همراه خانوده اش به انگلستان مهاجرت کردند.

ورود کوروش منصوری به دنیای خودرو

ورود کوروش منصوری به دنیای خودرو

 او در انگلستان با دیدن خودروهای انگلستانی، علاقه اش به خودرو بیشتر شد. این علاقه باعث شد تا کوروش برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی خودرو و قطعه شناسی به آلمان سفر کند.

در مونیخ مطالعات خود را در مورد ماشین های آلمانی زیاد کرد و پس از بازگشت به انگستان، شرکتی به نام MP Design را در سال ۱۳۶۷ (۱۹۸۹) جهت تولید قطعات برای شرکت های بزرگ تاسیس کرد.

او در اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ شمسی) از شغل فعلی اش خسته شد و رویای طراحی خودرو را در سر خود می پروراند، این اتفاق در حالی رخ داد که او در قطعه سازی و پخش آنان به نوعی معروف شده بود.

ذهنیت او فراتر از کار کوچک قطعه سازی بود و این عاملی بود که فعلیت های خود را زمینه خودرو گسترش دهد و کاری را شروع کند که کسی تا آن موقع اقدام به همچین کاری نکرده بود.

تاسیس شرکت منصوری

شرکت منصوری

از همین رو در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰)، شرکتی به نام Mansory را در انگلستان تاسیس کرد که با تمرکز بر روی تیونینگ (ارتقا) بخش های مختلف خودرویی بود.

در ابتدا آقای منصوری کار خود را با شرکت بنتلی آغاز کرد. از آنجا که خودروهای آلمانی (مرسدس بنز و بی ام دابلیو) شرکت های بسیار قدرتمندی بودند، بنتلی بهترین گزینه برای اولین همکاری با شرکت تازه تاسیس منصوری بود.

از دیگر دلایلی که می توان اشاره به عدم همکاری آقای منصوری با شرکت های آلمانی کرد این بود که این دو شرکت رقابت شدیدی با هم داشتند. اگر آقای منصوری با صاحبان شرکت خودرو سازی بنز (برابوس) و بی ام دابلیو (هارت گه یا اشنیتزر) به همکاری می پرداخت، دیگری دلخور می شد و این موضوع روی آینده کاری شرکت منصوری اثر میگذاشت، به همین خاطر کوروش منصوری تصمیم گرفت با هیچ یک از آنان در ابتدای کار خود کار نکند.

آقای منصوری به ضعف خودروهای انگلستانی نسبت به آلمانی آگاهی بیشتری داشت و اغلب تغییرات بر روی ماشین های انگلستانی، استفاده از قطعات خود ساخته شرکت Mansory بود.

قطعاتی که جایگزین می شدند شامل فیبر کربن، پلاستیک های داخلی در طراحی، چرم و چوبی مرغوب برای درها و صندلی ها، استفاده از رینگ ها آلومینیومی با طرح های خاص بود که تماما زیر مجموعه این شرکت تولید و نصب می شد.

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

عرضه اولین خودرو

همانطور که گفته شد، اولین همکاری شرکت Mansory با کمپانی انگلستانی بنتلی بود ولی با همکاری استون مارتین اولین خودرو خود را عرضه کرد.

اولین خودروی حاصل از این همکاری، با نام DB9 در سال ۱۳۸۳ (۲۰۰۴) به بازار عرضه شد، علی رغم تلاش این دو شرکت، این ماشین با استقبال خوبی رو به رو نشد ولی آقای منصوری تسلیم اولین شکست نشد و با همکاری شرکت استون مارتین، در سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) با استفاده از خلاقیت و تغییرات اعمالی بر روی ماشین جدید، توانستند خودرویی را به بازار عرضه کنند که فروشی ۷۰۰ هزار دلاری را به همراه داشت.

این تغییرات شامل افزایش حجم موتور و قدرت، سبک تر کردن خودرو نسبت DB9، تغییرات ظاهری خارج و داخل اعم از چراغ و فرمان و داشبورد بود. این ماشین ونکویش نام داشت که شکل بدنه ای کوپه شکل دارد و با موتور ۱۲ سیلندری، حجمی ۶/۵ لیتری با ۵۷۰ اسب بخار قدرت را در خود جای داده است.

خودرو ونکویش تولید شرکت منصوری

او پس از این موفقیت خود را محدود به ماشین های انگستانی ندانست و از شرکتی در سوئیس به نام راین اسپید، شرکت پورشه تیونینگ را در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) را خریداری کرد.

آقای منصوری به وسیله شرکت پورشه تیونینگ، قطعات و محصولات خود را به شرکت های رنجرور و پورشه می فروخت و این گونه فعالیت خود را گسترش داد تا اینکه در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) این شرکت به یکی از برترین تولید کنندگان قطعات و انجام کلیه خدمات تیونینگ تبدیل شد.

پس از کمپانی پورشه، این بار نوبت به همکاری با کمپانی لامبورگینی بود که تغییراتی در موتور و قطعات انجام دهد. روولیز روییس، فراری و آئودی کمپانی های دیگری بودند که بعد از کمپانی لامبورگینی، با کمپانی Mansory  همکاری کنند تا محصولاتی جدید را بسازند.

شعبه ها و فعالیت کمپانی Mansory

شعبه ها و فعالیت کمپانی منصوری

در حال حاضر کارخانه های فعال Mansory، در آلمان و سوئیس دایر است و دفاتری در شهر های اوساکا (واقع در ژاپن)، سئول (واقع در کره جنوبی)، لس آنجلس (آمریکا)، ابوظبی (امارات متحده عربی) و سنگاپور، برای فروش محصولات وجود دارد.

در حال حاضر، کمپانی Mansory با کمپانی های بزرگی از جمله استون مارتین، رنجرور، فراری، مازراتی، تسلا، لامبورگینی، مرسدس بنز، پورشه، بی ام دابلیو، آئودی، مک لارن، رولز روییس موتور کارز و بنتلی در حال همکاری است.

فعالیت های این شرکت در کلیه قطعات و تیونینگ ماشین ها است ولی در زمینه لاستیک تولیداتی ندارند.

این شرکت اغلب ماشین های ساخت اروپا و آمریکا را تیون می کنند و محدودیتی برای قبول ماشین ها نیست و این بدین معناست که ماشین های اسپرت، سوپر اسپرت، شاسی بلند، سدان و اسپرت، توسط این شرکت تیون می شود.

در هر دو کارخانه واقع در سوئیس و آلمان، سالن های فیبر کربن و رنگ های مدرن، این کمپانی رنگ های جدید و با کیفیتی را برای ماشین های ساخت شرکت رولز رویس مورد استفاده قرار می دهد.

علاوه بر انجام تیونینگ، قسمتی مجزا برای طرحی پلتفرم ماشین ها در نظر گرفته شده است که این بدین معناست کارخانجات Mansory برای خود خودروسازی و تغییر در چهره های داخلی و خارجی نیز انجام می دهند.

فعالیت در ایران در حاله ای از ابهام

کوروش منصوری

در سال های نه چندان دور که شهرت عظمت کارخانجات Mansory جهانی شده بود، شایعاتی از کوروش منصوری به گوش می رسید که بار ها به دولت گفته بود با خودروساز های داخلی حاضر به همکاری است ولی از طرف دولت چراغ سبزی دریافت نکرده و وی از این کار پشیمان شده.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “زندگینامه کوروش منصوری؛ داستان تاسیس شرکت منصوری”

  1. ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone