اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

معرفی و خلاصه کتاب ۴۸ قانون قدرت اثر رابرت گرین

معرفی و خلاصه کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱

کتاب ۴۸ قانون قدرت (The 48 Laws of Power) مناسب افرادی می باشد که طالب قدرت هستند. این کتاب توسط رابرت گرین در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۶ شمسی) منتشر شده است که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به یکی از پرفروش ترین کتاب ها در عرصه بین المللی تبدیل شد.

قدرت نیرویی است که تمامی انسان ها در طول حیات خود به نوعی به دنبال آن هستند. قدرت سیاسی، مالی، اجتماعی و … از جمله قدرت هایی هستند که افراد تلاش زیادی برای دستیابی به آنها میکنند. یاد گرفتن قانون و قاعده قدرت و استفاده از تجربه های افراد در طول تاریخ می تواند مسیری را به ما نشان دهد که هر کس بتواند با توجه به ظرفیت وجودی خود توشه ای از آن بردارد و برای رسیدن به قدرت دلخواه خویش قدم بردارد.

برای آموختن قدرت و تسلط بر آن، باید توانایی شناخت دیگران و یادگیری یک سری قاعده و قانون را جزو الویت هایتان قرار دهید. کسی در عرصه قدرت میتواند پیروز شود که روانشناس قابلی باشد و انگیزه های افراد را از انجام کارهای آنها بتواند تشخیص دهد. کتاب ها می توانند در زمینه این شناخت و چگونگی مدیریت شرایط، کمک بسیار شایانی به ما داشته باشند.

در ای بخش از معرفی کتاب قصد داریم خلاصه ای کامل و دقیق از کتاب ۴۸ قانون را برای شما ارائه دهیم، پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

درباره نویسنده کتاب ۴۸ قانون قدرت – رابرت گرین

رابرت گرین نویسنده کتاب 48 قانون قدرت

رابرت گرین (Robert Greene) متولد ۱۴ می سال ۱۹۵۹ میلادی (۱۳ اردیبهشت ۱۳۳۸ شمسی) می باشد. او آمریکایی بوده و در لس آنجلس بزرگ شده است. رابرت در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تحصیل کرد و سپس تحصیلات خود را در دانشگاه ویسکانسین مدیسون ادامه داد.

گرین تا قبل از سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴ شمسی) شغل های زیادی را تجربه کرد ولی نویسندگی را به طور جدی در این سال به عنوان شغل اصلی خود برگزید و بعد از سه سال اولین کتابش منتشر شد. او به پنج زبان زنده دنیا مسلط می باشد.

خلاصه کتاب ۴۸ قانون قدرت

رابرت گرین در تحقیقاتی که در زمینه قدرت انجام می داد بیشتر به دنبال یافتن پاسخ برای این سوال بود که چگونه برخی از افراد در طول تاریخ می توانند از دیگران متمایز باشند و با در دست گرفتن قدرت سرنوشت خود و دیگران را تغییر دهند؟ او در کتاب ۴۸ قانون قدرت به بررسی برخی تفکرات و همچنین چهره های تاریخی بزرگ مانند نیکولا تسلا، سان تزو، ملکه الیزابت اول، ماکیاولی، هنری کسینجر و سایر شخصیتهای معروف در طول ۳۰۰۰ سال گذشته پرداخته و کتاب خود را در ۴۸ فصل بیان کرده که هر فصل مختص به یک قانون می باشد.

بعضی از این قوانین بر لزوم اعتماد به نفس تاکید دارد و برخی دیگر اهمیت عقل و احتیاط را گوشزد میکند. بسیاری از آنها بر تسلط کامل بر نفس و خویشتن داری توصیه می کنند. با تمام این تفاسیر همه قوانین در یک اصل اشتراک دارند و آن تمایل به چیرگی مطلق می باشد. اگر قصد پیروز شدن در رقابت، دفاع از خود در شرایط مختلف و یا دانستن قوانین بازی قدرت را دارید کتاب ۴۸ قانون قدرت می تواند اثری ایده آل برای شما باشد. در مورد قوانینی که در این کتاب می خوانید تـامل کنید تا بتوانید قانونی که در لحظه خاص باید از آن استفاده کنید را تشخیص دهید.

در بخش زیر ۴۸ قانون نام برده شده در این کتاب را به طور مختصر برای شما شرح خواهیم داد:

۱. هرگز از استاد سبقت نگیرید.

باید افراد بالا دست شما احساس راحتی و برتری داشته باشند. برای جلب رضایت، استعدادهای خود را بیش از حد نشان ندهید زیرا ممکن است ترس و ناامنی ایجاد کند و نتیجه برعکس بگیرید. باید بالادستی های خود را بیش از آنچه هستند نشان دهید.

۲. هرگز بیش از حد به دوستان اعتماد نکنید، باید یاد بگیرید که چگونه از دشمنان استفاده کنید.

حسادت ممکن است باعث خیانت بسیاری از دوستان شما بشود، دشمن سابق ممکن است به نسبت دوست وفادارتر باشد و بتوانید او را به خدمت بگیرید، او چیزهای بیشتری برای اثبات کردن خواهد داشت. دوستان برای جلوگیری از درگیری مسائل را پنهان می کنند. در حقیقت باید از دوستان بیشتر از دشمنان ترسید.

۳. نیت خود را پنهان کنید.

هدف های خود را از سایرین پنهان نگه دارید زیرا اگر آنها سرنخی نداشته باشند نمی توانند کاری علیه شما انجام دهند. راجب اهداف تان زیاد صحبت نکنید و آنها را پنهان کنید. فریب بهترین استراتژی است میتوانید اهداف غلط یا خیالی تان را به دیگران بگویید، کلید فریب دادن دیگران در خونسرد بودن و رفتار فروتنانه است.

۴. از میزان لازم کمتر حرف بزنید.

هرچه بیشتر حرف بزنید کنترل کمتری دارید، افراد قدرتمند با کمتر حرف زدن دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند. هر چه بیشتر حرف بزنید احتمال گفتن چیزهای احمقانه بیشتر است.

۵. از شهرتتان با جانتان محافظت کنید.

سنگ بنای قدرت، شهرت می باشد. برای ایجاد شهرت ،فوق العاده تلاش کنید زیرا کارهای بسیار زیادی را میتوانید به کمک شهرت تان انجام دهید.

۶. جلب توجه به هر قیمتی

جلب توجه کردن یک دختر با بلندگو

در جوامع امروزی همه چیز بر اساس ظاهرش قضاوت می شود. هرگز نگذارید گم و یا به فراموشی سپرده شوید. همیشه با ظاهری رنگارنگ تر و بزرگتر خودتان را ارائه دهید. با ایجاد تصویر جنجالی توجه را به سمت خودتان جلب کنید. حتی بدنامی هم می تواند برای شما قدرت ایجاد کند، مورد تهمت و حمله بودن بهتر از فراموش شدن می باشد. هرگز خیلی واضح نشان ندهید که چه کاری انجام میدهید زیرا هر چه معمایی تر باشید جلب توجه بیشتری خواهید کرد و همه شما را تماشا می کنند.

۷. از دیگران برای انجام کارها استفاده کنید، اما همیشه اعتبار را از آن خود کنید.

از خرد، دانش و عملکرد دیگران به نفع خود بهره ببرید، چراکه این کار نه تنها زمان و انرژی شما را نگه می دارد بلکه کارایی و سرعت به شدت افزایش می یابد. در آخر یاران شما فراموش میشوند و شما پابرجا خواهید ماند. کارهایی که دیگران می توانند برای شما انجام دهند را نباید خودتان انجام دهید.

۸. کاری کنید که افراد مجبور شوند به شما مراجعه کنند.

بهتر است فرد مقابل را وادار به عمل کنید تا مجبور شوند برنامه های خود را کنار بگذارد. ماهیت قدرت مجبور کردن دیگران به واکنش، حفظ ابتکار عمل و نگه داشتن دیگران در حالت دفاعی است.

۹. با اعمال خود پیروز شوید نه با بحث و مشاجره

برای قدرت همیشه به دنبال مسیر غیر مستقیم باشید، بحث و مشاجره همیشه پر هزینه خواهد بود. با اعمالتان دیگران را مجبور به موافقت کنید.

۱۰. از نارضایتی و ناخشنودی اجتناب کنید.

حالات عاطفی هم مسری می باشند بنابراین با خوشبخت ها و خوش شانس ها معاشرت کنید. از کسی که عدم رضایت مزمن دارد حتما دوری کنید.

۱۱. افراد را وابسته به خودتان نگه دارید.

کاری کنید که دیگران برای خوشبختی خود به شما وابسته باشند زیرا در این صورت چیزی برای ترسیدن ندارید. هرگز آنقدر که بتوانند بدون شما کاری کنند را به آنها یاد ندهید. قدرت و استقلال را اشتباه نگیرید.

۱۲. با سخاوت و صداقت انتخابی قربانی خود را خلع سلاح کنید.

حرکت های صادقانه و صمیمی شکاک ترین افراد را هم فریب میدهد. صداقت انتخابی شما بهتر است در اولین برخورد شما با کسی اتفاق بیفتد. یاد بگیرید قبل از گرفتن، هدیه بدهید.

۱۳. هنگام درخواست کمک به منابع شخصی دیگران متوسل شوید، هرگز به رحمت آنها توجه نکنید.

اگر نیاز به کمک دارید کا-های خوب گذشته را یادآوری نکنید زیرا دیگران راهی را برای نادیده گرفتن شما پیدا می کنند بلکه درخواست خود را با منافع او درآمیزید.

۱۴. به عنوان یک دوست مطرح شوید به عنوان یک جاسوس کار کنید.

شناخت رقیب امری بسیار حیاتی است بنابراین از جاسوسان استفاده کنید تا جلوتر بروید. با پرسیدن سوالات غیر مستقیم نقاط ضعف و نیت افراد را برای خودتان فاش کنید. و بدانید هیچ موقعیتی نیست که شما نتوانید اطلاعاتی از آن کسب کنید. یک اعتراف دروغین کنید تا دیگران واقعیت را در اختیارتان قرار دهند.

۱۵. دشمن خود را کاملا خرد کنید.

دشمن خود را کاملا خرد کنید

یک شعله حتی اگر کم فروغ بالاخره آتش سوزی راه می اندازد. اگر در نیمه راه پیروزی، بدون نابود کردن کامل دشمن متوقف شوید دشمن بهبود می یابد و انتقام میگیرد. جسم و روح او باید نابود گردد.

۱۶. با عدم حضور برای خود افتخار و احترام بخرید.

باید یاد بگیرید که چه زمانی صحنه را ترک کنید تا بتوانید از طریق کمبود تان برای خودتان ارزش ایجاد کنید. زیرا همانطور که ازدیاد محصول باعث کاهش قیمت آن می شود زیاد دیده و شنیده شدن هم شما را از قیمت خواهد انداخت. البته این قانون پس از دستیابی به قدرت می باشد اگر بدون قدرت بروید به راحتی فراموش می شوید. در ابتدا با قدرت ظاهر شوید.

۱۷. دیگران را در وحشت نگه دارید.

انسانها بسیار زود عادت می کنند و اینکه بتوانند شما را پیش بینی کنند به آنها حس کنترل می دهد. رفتاری از خود نشان دهید که به نظر برسد هیچ هدفی ندارید و با این کار اطرافیان را ناآرام کنید .

۱۸. برای محافظت از خود قلعه نسازید.

دشمنان زیادی در جهان وجود دارد ولی انزوا به جای محافظت شما را در معرض خطرات قرار می دهد. شما به وسیله جمعیت از دشمنانتان محافظت می شوید. در قلعه بودن ارتباط شما را با قدرت و دانش قطع می کند. در صورت نیاز به فکر انزوا را به مقدار کم و آخرین راه انتخاب کنید.

۱۹. با دانش اینکه با چه کسی سرو کار دارید شخص اشتباهی را آزار ندهید.

قربانیان و مخالفان خود را باید به درستی و دقت انتخاب کنید. توانایی تشخیص دادن نوع افرادی که با آنها سر و کار دارید بسیار مهم است. برخی از افراد اگر فریب بخورند تمام طول عمر خود را به دنبال انتقام گرفتن خواهند بود. هنگام قضاوت کردن افراد به جای اعتماد به غرایز به دانش عینی اعتماد کنید و هرگز به ظواهر اعتماد نکنید.

۲۰. به هیچکس متعهد نشوید.

جز خودتان به هیچ کسی متعهد نشوید فقط یک احمق همیشه در جانبداری عجله خواهد کرد. اگر استقلال خود را حفظ کنید به رییس دیگران تبدیل می شوید.برای حفظ ابتکار عمل باید بی طرف باشید و هنگامی که طرفی شروع به باختن کرد از موقعیت استفاده کنید.

۲۱. خودتان را احمق نشان دهید.

یک ترفند برای پیروزی این است که دیگران فکر کنند از شما باهوش تر هستند، بنابراین به شما شک نخواهند کرد. این اطمینان را در دیگران به وجود بیاورید که از شما برتر هستند.

۲۲. ضعف را به قدرت تبدیل نمایید.

وقتی ضعیف تر هستید تسلیم شدن را انتخاب کنید و نجنگید. اگر تسلیم شوید زمانی برای بهبودی و بازیابی خواهید داشت. در ظاهر خم می شوید ولی در باطن محکم می مانید.

۲۳. نیروهای خود را متمرکز کنید.

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

تمام انرژی و نیروهای خود را در نقطه قوت خود متمرکز کنید. تمرکز خود را بر روی یک کار یا هدف واحدی قرار دهید.

۲۴. بازی درباری توانمند

سیاست درباری قوانینی دارد از جمله :

  • تسلیم مافوق شدن
  • تملق گفتن
  • چاپلوسی کردن در حد بهینه
  • متواضع بودن
  • تمرین سهل انگاری
  • رساندن فقط خبر خوش
  • انتقاد نکردن مستقیم از بالادستان
  • تسلط بر احساسات

۲۵. خودتان را بازآفرینی کنید.

تحمیل جامعه را نپذیرید و هویت جدیدی برای خودتان ایجاد کنید زیرا که توجه ایجاد می کند. خودتان تصویر خودتان را ارائه دهید تا اینکه بخواهید اجازه دهید دیگران شما را تعریف کنند. برای این کار اول باید از خودتان آگاهی داشته باشید و ظاهر و احساس خود را کنترل کنید و یک کاراکتر به یاد ماندنی بسازید.

۲۶. دستان خود را پاک نگه دارید.

نباید دستان شما به کارهای ناشایست آلوده باشد. اشتباه های خود را پنهان کنید و از افرادی که در اطراف خود دارید برای کارهای کثیف استفاده کنید تا هم دستان شما تمیز باشد و هم به هدف هایتان برسید. مراقب باشید که رازتان فاش نشود.

۲۷. روی افرادی کار کنید که نیاز به پیروی دارند.

بسیاری از مردم تمایل شدیدی به اعتقاد دارند، ایمانی جدید برای پیروی کردن ایجاد نمایید. سخنان پر از وعده و مبهم بزنید. روح فداکاری بخاطر شما را در شاگردانتان با سخنان خود ایجاد کنید.

۲۸. با جسارت وارد عمل شوید.

تا وقتی از اقدامی مطمئن نیستید آنرا امتحان نکنید. بجای ترسو بودن که خطرناک است بهتر است با جسارت وارد عمل شوید. اگر در این بین اشتباهی مرتکب شدید چون با جسارت وارد عمل شده اید با جسارت بیشتری رفع می گردد. افراد جسور مورد تحسین همه هستند و ترسوها احترامی ندارند.

۲۹. تمام مسیرها را تا انتها برنامه ریزی کنید.

برای تمام چالشهای پیش رو برنامه ریزی داشه باشید به این صورت تحت تاثیر شرایط قرار نمی گیرید. باید نتیجه گیری واضح خود را مدام در ذهن داشته باشید.

۳۰. تلاش خود را پنهان کنید.

کارهایی که انجام می دهید باید طبیعی جلوه کند. تلاش ها و ترفند های شما باید پنهان باقی بماند. هر چه رمز و رازتان بیشتر جلوه قدرت شما نیز بیشتر می شود.

۳۱. گزینه ها را کنترل کنید: دیگران را واردار کنید با کارتهایی که می خواهید بازی کنند.

گزینه هایی را به افراد بدهید که هر کدام را انتخاب کنند نتیجه به نفع شما باشد. در واقع آنها فکر می کنند کنترل را در دست دارند ولی به گونه ای آنها مجبورند بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند.

۳۲. با تخیلات مردم بازی کنید.

دختر بچه ای در حال تخیل و رویابافی

اکثر مردم در دنیا به دنبال سراب هستند و از حقیقت و واقیت به دلیل سختی و ناخوشایندی آن اجتناب می کنند. به جای قول پیشرفت تدریجی با کار سخت قول تحولی بزرگ را بدهید.

۳۳. نقطه ضعف افراد را پیدا کنید.

با یافتن نقطه ضعف افراد (که تقریبا هر کسی به نحوی از این قاعده مستثنی نیست) از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

۳۴. مثل یک پادشاه رفتار کنید.

باید سطح بالا و با اعتماد به نفس رفتار کنید تا اعتماد  افراد را بتوانید به خود جلب کنید. خودباوری کلید این قانون است، اعتقاد ما از درون به بیرون تابیده می شود.

۳۵. بر مهارت زمان بندی تسلط پیدا کنید.

همیشه این را باور داشته باشید که در نهایت همه چیز به نفع شما پیش خواهد رفت و صبوری پیشه کنید. باید این نکته را یاد بگیرید تا وقتی زمان مورد نظر نرسیده عقب بمانید و سپس برای نتیجه به شدت ضربه بزنید.

۳۶. چیزهایی که نمی توانید داشته باشید را تحقیر کنید، نادیده گرفتن بهترین کار است.

اگر مساله ای را تایید کنید در واقع به آن اعتبار بخشیده اید. اگر چیزی را دوست دارید داشته باشید که آن را ندارید بهتر است نسبت به آن بی تفاوت باشید تا برتر به نظر برسید. البته در ظاهر این چنین عمل کنید و در خفا به دنبال حل مسایل باشید.

۳۷. مناظر جذاب ایجاد کنید.

چیزها و مناظر چشمگیر و چیزهایی که قبلا دیده نشده اند را ایجاد کنید تا هاله ای از قدرت ایجاد شود.

۳۸. آنطور که دوست دارید فکر کنید اما مانند دیگران رفتار کیند.

انسانهای خردمند مانند دیگران رفتار متعارف نشان می دهند حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند. اگر از روشهای غیر معمول استفاده کنید دیگران فکر می کنند که می خواهید مورد توجه قرار بگیرید.

۳۹. برای صید ماهی آب را گل آلود کنید.

همیشه سعی کنید آرام باشید عصبانیت و احساسات معمولا نتیجه مثبتی ندارد. اگر بتوانید دشمنان را در حین آرامش عصبانی کنید یک مزیت به حساب می آید. در آبهای آرام رقبا وقت برای برنامه ریزی و تفکر پیدا می کنند با بازی با احساسات غیر قابل کنترل ماهی ها را به سطح آب بیاورید. در مقابل شخص عصبانی شخصی که خونسردی خود را حفظ کند بدترین فرد است.

۴۰. غذای رایگان ممنوع.

چیزهای رایگان معمولا خطرناک هستند. هر آنچه ارزش دارد قیمت نیز دارد. برای خوش حسابی باید ارزش قایل شوید.

۴۱. از پا گذاشتن در کفش انسانهای بزرگ بپرهیزید.

از پا گذاشتن در کفش انسانهای بزرگ بپرهیزید

با درخشیدن به روش خود کسب قدرت کنید. اگر موفقیت های انسان های بزرگ را کسب کردید یا پدر و مادر مشهوری داشتید باید موفقیت های بیشتری داشته باشید تا از زیر سایه آنها بتوانید خارج شوید. با ایجاد تفاوت ها سبک خودتان را داشته باشید.

۴۲. با حمله به چوپان گوسفندان را پراکنده کن.

معمولا در هر گروهی قدرت در دست یک یا دو نفر می باشد با این افراد یا باید مذاکره کرد یا باید آنها را کنار زد، تحریم و جدا کردن هم می تواند راه دیگری باشد.  باید به منبع مشکل بزنید تا گوسفندان پراکنده شوند.

۴۳. روی مغز و قلب دیگر افراد کار کنید.

باید بتوانید با کار کردن روی احساسات و ترس دیگران آنها را اغوا کنید تا وفادار شما بمانند زیرا اجبار در نتیجه بر علیه شما کار می کند. باید به صورت دوگانه افراد را اغوا کرد با سوق دادن به سمت ناامیدی و دادن آرامش به آنها.

۴۴. از اثر آینه برای خلع سلاح و خشمگین کردن استفاده کنید.

با بازتاب دشمنان از تکرار آنچه انجام می دهند می توانید باعث عصبانیت آنها شوید.

۴۵. یکباره اصلاحات زیادی را انجام ندهید.

اکثر افراد با اینکه نیاز به تغییر را درک میکنند ولی به وضع موجود عادت دارند. تغییر و نوآوری بیش از حد و به یکباره می تواند آسیب زا باشد.

۴۶. تلاش خود را بر این بگذارید که بیش از حد کامل به نظر نرسید.

حسادت دشمنانی را ایجاد می کند، اینکه به نظر برسد شما هیچ عیب و نقصی ندارید خطرناک است.درخشندگی خود را گاهی کاهش دهید و موفقیتتان را به شانس نسبت دهید.

۴۷. از هدف خود فراتر نروید. بدانید هنگام پیروزی زمان متوقف شدن چه هنگام است.

بعد از رسیدن به هدفی که برای خود تعیین کرده بودید متوقف شوید. پیروزی احساسی یا هیجان لحظه ای می تواند خطرناک و کشنده باشد.

۴۸. قانون قدرت و بقا

دایناسورها با وجودیکه بزرگترین موجودات در زمان خود بودند منقرض شدند، ولی موجوداتی که توانستند با شرایط جدید محیط انطباق پیدا کنند بقایشان را ادامه دادند. انطباق پذیری در زمان تغییرات منبع قدرت می باشد.

در اینجا شاید ذکر این نکته ضرورت یابد که شما در این کتاب با حقایقی رو به رو شدید که ممکن است بر خلاف آموزه هایی بوده که تا کنون داشته اید. و اینکه از کدام قانون و در چه زمانی استفاده کنید بستگی به تصمیم و تمرین شما دارد. در این کتاب آموختیم بر خلاف اینکه همیشه تشویق به قوی بودن به هر قیمتی شده اید می توانید گاهی تسلیم شوید، گاهی تظاهر کردن به تسلیم می تواند موجب پیروزی شما شود.

باید بدانید که سیاست و درایت مانند هر ابزار دیگری می تواند به خوبی یا بدی مورد استفاده قرار بگیرد، کتاب ۴۸ قانون قدرت را بهتر است با تفکر سالم مطالعه کنید تا بتوانید از آن در جهت ارزش ایجاد کردن برای خود و جامعه استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “معرفی و خلاصه کتاب ۴۸ قانون قدرت اثر رابرت گرین”

  1. عبدالله گفت:

    ۴۸ قانون قدرت فوق العادست…

  2. بهاره امیری فر گفت:

    عالی و بسیار آموزنده و مفید بود . من نسخه اصلی این کتاب رو خریدم ولی هنوز فرصت کامل خوندش رو نداشتم ، اما خلاصه ی شما رو تا آخر مطالعه کردم 👌

  3. کاربر 27668 گفت:

    بسیار عالی و به اختصار ولی مفید و سازنده!
    میشه از بعضی از نکات گفته شده
    در بعضی مواقع وبسته به شرایط خودمون از اونها استفاده کنیم!
    ممنون از شما

  4. کاربر 25777 گفت:

    ممنونم از ارایه این خلاصه ارزشمند به نظرم دیگه لازم نیست کتاب اصلی رو بخونم ازش نت برداری کردم و ازش استفاده میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone