اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

چگونه شاد باشیم؟ ۱۱ روش تضمینی برای شاد بودن

چگونه شاد باشیم؟ 11 روش تضمینی برای شاد بودن

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

چگونه شاد باشیم؟ امروزه به دلیل فشار های کاری و اجتماعی، شاد بودن تنها به یک نقطه ای کوچک تبدیل شده است زیرا که مشغله های کاری و درگیری های ذهنی فرد را از این که برای خودش اهمیت قائل شود، دور کرده است. مردم باید از شادی بهانه ای برای خوش گذرانی و رهایی از دغدغه های فکری و روزانه استفاده کنند.

زمانی که شاد هستید، احساس خوشایندی به شما دست می دهد که همیشه مایل هستید تا دغدغه های کاری خود را برای لحظاتی فراموش کنید. شادی یک نیاز است که باید همیشه این نیاز را بر طرف کنید، این نیاز به روش های مختلفی قابل به رفع می باشد و چه بهتر است که شادی را با همراه عزیزانمان به اشتراک بگذاریم تا حس بهتر و خاطره ای دلنشین برای خود به جا بگذاریم.

لازم به ذکر است که شما هر چقدر پول که داشته باشید تنها می توانید خوشحالی را برای لحظاتی که در حال مصرف از این پول می باشید بدست بیاورید.

در حالی که داشتن یک زندگی خوب، شما را به فردی دائما خوشحال تبدیل می کند.  اما شاد بودن از چه راهی بدست می آید، در ادامه این مقاله به این پرسش، پاسخ خواهیم داد، پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

چگونه شاد باشیم؟

اولین و مهم ترین گام قدرت ذهن و تفکر است. هر چقدر از انرژی های منفی و صفات بد شخصیتی مانند: حسادت، حریص بودن و … را از خود دور کنید، قلبی پاک خواهید داشت.

افکار های منفی به صورت های گوناگون در زندگی افراد به وجود می آید که حال شما را نسبت به اون اتفاق یا فرد، دگرگون می کند. انسان نیز همواره میل دارد از اتفاقات بد دوری کند زیرا که یا خود آن را تجربه کرده است یا تجربه دیگران به گوشش رسیده است.

افکار منفی همواره به سراغ انسان می آید و این قدرت ذهن را نشان می دهد به طور مثال اگر بخواهیم در مورد قدرت ذهن سخن بگوییم کافی است بگوییم به برج ایفل فکر نکنید، در ذهن شما تصویراتی که از برج ایفل توسط چشم شما ضبط شده است به صورت تصویری گذرا از ذهن شما می گذرد، در حالی که نمی خواستید به برج ایفل فکر کنید.

پس سعی نکنید به افکار منفی فکر کنید زیرا که موضوع ساده و گذرا را در ذهن به طور کامل ثبت می کنید و در طول روز ممکن است ذهن این موضوع را یادآوری کند. بهترین کار این است که نصیحتی که می خواهید در مورد فرد مقابلتان که کار خطایی کرده است را سرلوحه کار خود کنید.

شما بایستی از افکار منفی پلی برای شاد زیستن بسازید که در زندگی تان تاثیرات مثبتی ببینید.

اگر افکار منفی به سراغتان آمد ابتدا شکیبابی کنید تا تب و تاب این فکر، ضربان قلب و یا به اصطلاح اعصاب خوردی شما را کاهش دهد، سپس با فکر منفی مواجه شوید. بهترین کار برای این امر، تنفس عمیق برای لحظاتی و نوشیدن مقداری آب است.

۱. مثبت اندیش باشید.

اولین پاسخی که میتوانیم در برابر سوال “چگونه شاد باشیم؟” بدهیم، مثبت اندیشی است. اگر بخواهیم مثبت اندیشی را به طور کامل توضیح دهیم، زهرا نعمتی از تکواندو کاران ماهر و قهرمان ایران بود که برای مسابقات قهرمانی آسیا نیز شرکت کرد. اما در طی حادثه ای با اتومبیلی تصادف کرد. پس از رسیدن به بیمارستان و انجام معاینات پزشکی، خانم نعمتی متاسفانه ادامه زندگی اش را مجبور به استفاده از ویلچر شد.

پس از شنیدن این خبر، همانند هرکس دیگر خانم نعمتی غمگین شد و با این ذهنیت که خداوند به من عمر دوباره داده است تا زندگی کنم، رشته ورزشی تیر و کمان معلولین و جانبازان را دنبال کرد.

او به قدری انگیزه داشت تا توانست در این رشته به قهرمانی ایران و آسیا و همچنین حضور در المپیک برسد.

به این نتیجه می رسیم که اگر او این حادثه را پایان زندگی اش می دانست هرگز تلاشی برای ادامه زندگی خود نمیکرد.

۲. چگونه شاد باشی؟ خاطره نویسی انجام دهید.

خاطره نویسی یکی از راه هایی است که فرد با نوشتن خاطره دلنشینی که برایش اتفاق افتاده، تا پایان روز حسی خوب به فرد القا خواهد شد زیرا که اثرات و احساست آن اتفاق اگر چه برای روز ها گذشته باشد، ولی برای کسی که خاطره را نوشته است، تازگی دارد.

علاوه بر نوشتن خاطره، نوشتن چیز هایی که باعث ایجاد حس خوب در ما می شود یکی دیگر از کار هایی است که برای شادی موثر است.

برای مثال، تشکر کردن از خداوند برای داشتن تنی سالم و خانواده ای با صمیمیت که روی کاغذ نوشته شود، بسیار تاثیر گذار است.

این تشکرات نیز می تواند به صورت نوشته ای کوتاه باشد برای مثال، برای قدردانی از همسر و یا فرزندان که کاری برای شما انجام داده است، بر روی در یخچال نصب شده باشد می تواند حس خوبی را به خواننده این نوشته بدهد.

۳. ورزش کنید.

ورزش

یکی از راه هایی که باعث اعتماد به نفس می شود، ورزش کردن و رسیذن به اندامی مناسب است.

بدنی سالم و خوش استایل از هر فرد یک جذابیت می سازد. افزایش اعتماد به نفس نیز باعث ایجاد حس خوشایند در فرد می شود که فرد را نیز خوشحال می کند.

علاوه بر زیبایی اندام، باعث می شود از بیماری های روحی از جمله افسردگی می شود.

آراستگی همیشه در فرد موجب پدید آمدن اعتماد به نفس می شود و این آراستگی از زیبایی چهره، مدل مو و ریش، سلامت دندان و نوع پوشش سرچشمه می گیرد. از برنامه غذایی مناسب پیروی کنید تا ارگان های بدن بهترین عملکرد را داته باشند و از بیماری و حال بد جلوگیری شود.

۴. چگونه شاد باشی؟ از انزوا و تنهایی دوری کنید.

ارتباط با دیگران باعث می شود تا شما با صفات دیگران آشنا شوید و با توجه به شخصیت خودتان، از صفات دیگران تقلید کنید، البته تقلید اگر از عادات خوب باشد چرا که نه.

در ارتباط با دیگران، شما با عقاید و رفتار های دیگران آشنا می شوید که این خصوصیات اخلاقی از نوع تربیت و الهام گیری از فضای جامعه و دوستان به وجود می آید.

ارتباط به دیگران به این معنا نیست که فرد مورد نظر را رفیق خود کنید، فقط شما با آن ها در ارتباط هستید تا نیاز های متقابل یکدیگر را رفع کنید، جنبه ی رفاقت از این موضوع جدا است.

۵. استراحت کنید

اهمیت دادن به خود، فقط منوط بر ورزش و آراستگی نیست، بلکه داشتن برنامه منظم بر اساس انجام فعالیت های روزانه و در نهایت خواب و استراحت نیز از جمله کار هایی است که در خصوصیات اخلاقی و رفتاری فرد در طول اثر می گیذارد.

زمانی که شما استراحت می کنید به ذهن و جسم آرامش داده اید تا خود را برای مدتی ریکاوری (بازسازی) کند. استراحت می تواند از بروز بیماری های جسمی همانند آسیب چشم و روحی همانند افسردگی جلوگیری کند.

دقت داشته باشید، افرادی را که به عنوان ارتباط در نظر می گیرید در طی زمانی به صورت تدریجی از خلق و خو های همدیگر بهره مند می شوید پس انتخابات درستی در این زمینه انجام دهید.

استراحت کردن

۶. خندیدن

طبق نظریات کارشناسان خندیدن، حتی مصنوعی باعث بیشتر شدن جریان خون در بدن و مخصوصا مغز می شود.

خندیدن از جمله بازتاب حس خوب القا شده است که فرد شاد از خود نشان می دهد.

۷. چگونه شاد باشی؟ بخشش

زمانی که شما به فردی کمک مادی و معنوی می کنید علاوه بر این که به او کمک کرده اید تا خوشحال شود، از خوشحالی او شما نیز شاد خواهید بود.

کمک مادی به این معناست که واگذاری یا وقف دارایی ها از جمله پول و پوشاک است. کمک های معنوی نیز می توان به هم نشینی پای صحبت های کسی که نیاز دارد تا درد و دل انجام دهد نیز می تواند موثر تر از کمک های مادی باشد.

بخشیدن فقط به اموال وابسته نیست، بخشش کار های دیگران که باعث آزار شما شده اند نیز میتواند آتش کینه را در شما خاموش کند و هم بزرگی شما را نشان می دهد که دیگر از آزار هایی که از سوی نزدیکان به شما شده است، کوچک ترین آسیبی از این به بعد به شما وارد نمی کند.

۸. دوست داشتن خود

چگونه شاد باشی؟ دوست داشتن خود

هر موقع که افکار منفی سراغتان آمد که کسی دیگر علاقه ای به شما ندارد، به جلوی آیینه بروید و با دقت به خودتان بنگرید و جملاتی نظیر من هنوز تو را دوست دارم و همین برایت کافی است، به خودتان بگویید و برای خودتان ارزش قائل شوید.

مهم این است که خودتان از توانایی های خود خبر دارید و نمی توانید هنر و توانایی خود را به زور به دیگران تحمیل کنید. قرار نیست همه شما را بشناسند و از شما راضی باشند.

۹. در کنار خانواده باشید

عزیزانی که ما را پرورش دادند و در زندگی همواره با ما همراه بودند، بهترین کسانی هستند که هر چقدر شما در مسیر اشتباه گام بردارید هنوز به شما علاقه دارند.

به خانواده خود (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزندان) اهمیت دهید و سعی کنید تا بیشتر اوقات فراغت را در کنارشان باشید زیرا که طی تحقیقاتی که از کارشناسان به عمل آمد، در کنار خانواده بودن ناخودآگاه حس خوبی را به فرد و خانواده می دهد.

۱۰. چگونه شاد باشی؟ انجام کارهای مورد علاقه

انجام کار هایی که دوست دارید و یا سابقا حس خوبی از آنان در خود ایجاد کردید باعث می شود تا شاد تر شوید. دنبال تنوع نیز باشید و خود را محدود نکنید تا انرژی های مثبت بیشتری به سمت شما جذب شود.

۱۱. ایجاد چالش های جدید در زندگی

سعی کنید زندگی تان را از یکنواختی جدا کنید به این منظور که در آخر هفته ها و تعطیلات، کار های تکراری انجام ندهید و سفر را نیز در برنامه خود بیاورید تا با دیگر آداب و رسوم های شهر یا کشور های دیگر آشنا شوید و یاد بگیرید.

دیدگاه‌ها

12 پاسخ به “چگونه شاد باشیم؟ ۱۱ روش تضمینی برای شاد بودن”

  1. آتوسا گفت:

    سلام ممنونم از مقاله خوبتون

    آتوساآتوسا
  2. مهسان گفت:

    اتفاقات ناگوار قدرتشون از تلقین کمتر هستش بر اساس قوانین کائنات شما اتفاقاتی مشابه با فکری که دارید براتون میفته و انرژی های مشابه بهم جذب میشن

    مهسانمهسان
  3. طاهرr.tg گفت:

    سلام دوستان ادب آداب دارد شاد بودن هم آداب خودش رو داره یه سری انتخابات کوچک متوسط و بزرگ ما رو به شادی می‌ رسونه: ازدواج خوب، کار مورد علاقه و…

    طاهرr.tgطاهرr.tg
  4. فتانه گفت:

    مطالب بسیار عالی
    من روانشناسی خوندم دقیقا همین این است
    تفکر مثبت و لبخند انشاله بر لب همه جاری باشد

    فتانهفتانه
  5. متین بیابی گفت:

    خیلی مقاله ی خوبی بود ممنون

    متین بیابیمتین بیابی
  6. رویا گفت:

    وقتی می بینی همه فقط به خودشون فکر می کنند و از تو در جهت اهدافشون سو استفاده میکنند آدم چه جوری شاد باشه؟!

    رویارویا
  7. عاطفه گفت:

    سلام. شادی وغم، هردومزه های زندگی هستن.،
    پس سعی نکنید یکی از اینهارو داشته باشید.،
    چون هر کدوم از این دو باعث بختگی انسان میشن. مابه این دنیا نیومدیم که فقط شاد زندگی کنیم. غم وناراحتی هم باعث میشه ما قوی تر بشیم. شادی در کنار غم معنا میگیره. پس این دو از هم جدا نیستن. سختی های زندگی شادی رو معنا میکنه…

    عاطفهعاطفه
  8. مریم گفت:

    سلام خدمت همه شما عزیزان:امیدوارم همیشه شاد شاد شاد باشید. من مدت ۱۳ سال هستش که افسردگی دارم و تو این مدت دکترای زیادی رفتم و با خوردن داروی اعصاب یک درصد هم خوب نشده هر دکتر یه دارو و درمانی داشت ولی بی نتیجه بود و الان پنج ماه شده که هیچ داروی هم نمیخورم چون بی فایده بوده ولی واقعا خسته شدم از این حالتم دلم برای دختر و پسرم که بچه اند میسوزه وقتی منو با این حال میبینند اونها هم شروع میکنند به گریه ولی دست خودم نیست نمیتونم کنترول کنم من حالم خوبه فیلم میبینم شام میخورم بیرونم فرقی نداره تو اوج شادی یه دفعه شروع میکنم به جیغ و گریه اینقد که بعدش توان حرکت ندارم این حالتم شاید کمتر از ده دقیقه باشه ولی برای من اینقد بده که همون لحظه میگم بمیرم راحت بشم .
    میخواستم بگم شادی رو هر کس دوست داره خصوصا وقتی مادرو همسری باشی شاد نباشی شایدی بقیه رو هم میگیری .

    مریممریم
  9. کاربر 25777 گفت:

    با اینکه تو دوره کوین این روشها رو یاد گرفتم ولی بازم یک تاکید بود ممنونم

  10. کاربر 25542 گفت:

    عرض سلام وادب خدمت شما

    ما با شاد بودن واحساس خوب داشتن به خواسته هامون میرسیم،ولی متاسفانه اکثر افراد می‌خواهند با رسیدن به خواسته هاشون به احساس خوب وشادی برسند،که این با قوانین آفرینش در تضاد است….

  11. فاطیما گفت:

    من از امروز میخام شاد زیستن رو اولویت زندگی خودم قرار میدم💪🏽

    فاطیمافاطیما
  12. کاربر 14149 گفت:

    سلام خدمت همه دوستان : شاد بودن و خوشحالی درونی یکی از مهمترین راههایی است که احساس خوب رو در ما زنده نگه میداره و رسیدن به احساس خوب تلاش همه اساتید از جمله استر هیکس و کوین ترودو هستش که در آموزش هاشون به ما یادآوری می کنند . شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone