اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

وارن بافت کیست؟ بیوگرافی کامل پنجمین مرد ثروتمند دنیا

وارن بافت کیست؟ بیوگرافی کامل پنجمین مرد ثروتمند دنیا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

وارن بافت (Warren Edward Buffett) فعال حقوق بشر، مدیر اجرایی، اقتصاد دان و یکی از فعالان تاثیر گذار بازار سرمایه است.

ثروت وارن بافت مدیر کمپانی برکشایر هاتاوی طبق برآورد مجله فوربس، در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می باشد.

او در رده پنجمین ثروتمند دنیا قرار دارد. جایگاه اول تا چهارم این فهرست در سال ۲۰۲۱ به ترتیب جف بزوس موسس آمازون، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، برنارد آرنولت مالم کمپانی موئت هنسی، بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت تعلق دارد. 

او در طی ۱۵ سال گذشته، از ثروت خود برای امور بشردوستانه، نزدیک به ۳۸ میلیارد دلار به آژانس های خیریه کمک نموده است. 

در این بخش از سایت جادوی باور قصد داریم زندگینامه وارن بافت را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

کودکی و نوجوانی وارن بافت

وارن بافت در ۳۰ آگوست ۱۹۳۰ میلادی (۸ شهریور ۱۳۰۹) در اوهامای ایالت نبرسکا متولد شد. هاوارد بافت پدر وارن، تاجر و سیاستمدار حزب جمهوری خواه و نماینده نبرسکا که چهار دوره در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا حضور داشت.

او دومین فرزند خانواده و دارای دو خواهر بود. زمانی که پدر وارن بافت برای اولین بار نماینده کنگره شد او ۱۲ سال سن داشت به همین خاطر آنها به واشنگتن دی سی سفر کردند. 

وارن بافت در مدرسه رز هیل اوهاما تحصیلات ابتدایی خود را آغاز نمود. پس سفر آنها به واشنگتن دی سی دوره راهنمایی را در مدرسه آلیس دیل و دبیرستان را در وودرو ویلسون به پایان رسانید. 

وارن بافت از هوش تجاری و مالی بسیار بالایی برخوردار بود.

او در زمان کودکی با فروش مجلات هفتگی، آدامس و نوشابه کوکاکولا کار خود را شروع کرد.

در سن ۱۱ سالگی برای اولین بار وارن بافت، در زمانی که هنوز به واشنگتن نرفته، و تازه تحصیل در دبستان را به اتمام رسانده بود، وارد بازار سهام شد.

زمانی که وارد بازار سهام در سال ۱۹۴۱ شد، هنوز ایالت متحده وارد جنگ جهانی دوم نشده بود.  

کودکی و نوجوانی وارن بافت

تحصیلات دانشگاهی وارن بافت 

وارن بافت که به ادامه تحصیل در دانشگاه تمایلی نداشت، اما بخاطر اصرارهای پدرش هاوارد، به مدرسه بازرگانی وارتون که به دانشگاه پنسیلوانیا تعلق داشت وارد شد.

این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی در آمریکا است. یکی از معتبرترین مدارس در حوزه اقتصاد، بازرگانی و مدیریت در سطح دنیا، مدرسه بازرگانی وارتون است.

در این مدرسه  تعداد زیادی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد، سرمایه گذاران و کارآفرینان موفق، تحصیل کرده اند. بافت پس دوسال تحصیل در مدرسه بازرگانی وارتون برای ادامه تحصیل به دانشگاه نبراسکا رفت.  

بافت قصد داشت برای ادامه تحصیل به مدرسه کسب و کار هاروارد برود اما موفق به انجام این کار نشد.

وارن بافت در همین زمان متوجه شد که بنجامین گراهام، که یکی از اساتید برتر و شناخته شده در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد است، در حال تدریس در مدرسه مدیریت دانشگاه کلمبیا است.

او به همین دلیل برای گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد دانشگاه کلمبیا را برگزید. او جز محدود دانشجویانی است که از بنجامین گراهام توانست نمره عالی بگیرد. 

آغاز فعالیت های حرفه ای بافت

وارن بافت بعد اتمام تحصیل، علاقه داشت که در وال استریت کار کند، اما پدرش هاوارد و استادش گراهام از او خواستند، قید کار کردن در وال استریت را بزند.

علاقه وارن به بازار سرمایه گذاری به شکلی بود که از بنجامین گراهام خواست که بدون دریافت حقوق برای او کار کند، اما گراهام این پیشنهاد را رد کرد.

پس از آن وارن بافت به نبراسکا برگشت و مشغول کسب و کار در کارگزاری پدرش هاوارد شد.  

زمانی که وارن بافت به سن ۲۴ سالگی رسید، استادش بنجامین گراهام او را در شرکت گراهام نیومن با حقوق قابل توجهی استخدام کرد.

همکاری موفق بافت و گراهام دو سال  طول کشید و پس از آن، در سن ۶۱ سالگی بنجامین گراهام تصمیم به بازنشستگی گرفت.

آغاز فعالیت های حرفه ای بافت

پیشرفت و ترقی بافت و شرکت برکشایر هاتاوی

پس از بازنشستگی گراهام، وارن بافت اقدام به تاسیس موسسه سرمایه گذاری خود نمود.

خانواده بافت شرکای این شرکت بودند. مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار دلار، مبلغ اولیه سرمایه گذاریشان بود.

با گذشت زمان تعداد سرمایه گذاران (Buffett Partnership) به هفت نفر رسید. در سن ۳۲ سالگی و ۶ سال پس از تاسیس شرکت، وارن بافت به جمع میلیونرهای آمریکایی پیوست.

شرکت برکشایر هاتاوی بعلت  عدم موفقیت درصنعت نساجی اعلام ورشکستگی کرد، اما نام شرکت بعد از تاسیس شرکت جدید به سال ۱۹۵۵ روی آن گذاشت که از ادغام چند شرکت تاسیس شد.

در اوایل دهه شصت بافت به تدریج شروع به خریداری سهام این شرکت نمود، او کنترل کامل برکشایر هاتاوی را در سال ۱۹۶۵ به دست گرفت.

در سال ۲۰۱۹ شرکت برکشایر هاتاوی توسط مجله فوربز، به عنوان هشتمین شرکت بزرگ در ایالت متحده معرفی شد. شرکت برکشایر هاتاوی در حال حاضر تعداد قابل توجهی از سهام شرکت های معروف و سودآور را اختیار دارد.

بیشترین بخش ثروت صد میلیارد دلاری بافت، به دلیل مالکیت او بر قسمت بزرگی از سهام برکشایر هاتاوی می باشد.  

فعالیت های انسان دوستانه وارن بافت

اگر شما در میان یک درصد جمعیت خوش شانس دنیا می باشید، مواظف هستید که در فکر ۹۹ درصد دیگر نیز باشید. 

وارن بافت حدود ۳۷ میلیارد از دارایی خود را در سال ۲۰۰۶ به موسسه بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد تا در امور خیریه و بشردوستانه صرف شود.

این رقم بالاترین مقدار دارایی اهدا شده در کل تاریخ ایالت متحده به حساب می آید. موسسه بیل گیتس برای کاهش فقر مطلق در سطح دنیا، امکان فرصت های آموزشی بیشتر در سطح دنیا و قرار دادن امکانات درمانی و بهداشتی فعالیت می کند.

در یک نمونه، سرمایه گذاری بنیاد گیتس برای تولید واکسن استرازنکا و آکسفورد برای مبارزه با کووید ۱۹ نقش بسزایی داشته و در ارتباط با قیمت گذاری و شیوه توزیع آن، به شرکت های تولید کننده توصیه هایی داده است.

فعالیت های بشردوستانه بافت محدود به این موارد نمی شود.

بافت و بیل گیتس برای ترغیب ثروتمندان کمپینی در امور انسان دوستانه به راه انداختند. شرکت برکشایر هاتاوی و سه شرکت دیگر، تصمیم دارند شرکتی ایجاد کنند که بر روی خدمات درمانی تمرکز کند و به دنبال کاهش هزینه های درمان بدون در نظر گرفتن سود مالی باشد. 

در ۳۰ آگوست ۲۰۲۰، وارن بافت ۹۰ ساله شد، اما سن بالای او برای فعالیت های او مانعی به حساب نمی آید. بافت توسط روزنامه تایمز به عنوان یکی از صد شخصیت تاثیرگذار و پرنفوذ انتخاب شده است که بسیار زندگی ساده و به دور از تجملات دارد. 

معرفی کتابها تالیف شده وارن بافت و کتاب هایی درباره او نوشته شده است.

کتاب های وارن بافت

وارن بافت علاوه بر تجارت و فعالیت های بشر دوستانه، نویسنده ماهری نیز می باشد. در بخش زیر محبوب ترین کتاب های وارن بافت را مورد بررسی قرار میدهیم:

کتاب صورت های مالی

این کتاب به این مسئله می پردازد که چه کارهایی باید انجام داد تا در مقطعی به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شوید.

دیوید کلارک و ماری بافت تلاش می کنند که در این کتاب به زبان قابل فهم و ساده، نحوه تحلیل صورت های مالی و درک آن ها را به ما بیاموزند. 

در این کتاب معانی و مفاهیم اساسی مانند تراز نامه، دارایی جاری، سود خالص، سود هر سهم (EPS)، هزینه استهلاک و هزینه بهره، سود خالص یا زیان عملیاتی، صورت حساب سود و زیان، حاشیه سود ناخالص، هزینه عملیاتی، مالیات بر درآمد پرداخته شده و…  آشنا خواهد کرد.

اما جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد زیرا این کتاب توانایی لازم را دارا می باشد، تا مفاهیم پیچیده و تخصصی را به زبان بسیار ساده انتقال دهد. 

کتاب ۱۲۵ اصل موفقیت بافت

کتاب ۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت در مورد زندگی و سرمایه گذاری و مدیریت در بورس، توسط ماری بافت و دیوید کلارک تالیف شده است. در این کتاب سعی شده با کمک از اصل هایی ساده و کاربردی، شیوه سرمایه گذاری و کسب و کار افراد را بهبود ببخشند. این توصیه ها در کل مراحل زندگی،دارای کاربردهای بسیاری هستند. که برای موفقیت در زندگی میتوان آنها را سرلوحه خود قرار داد. 

مهم نیست که چه اندازه ثروت یا مهارت دارید، برخی از کارها نیاز به زمان دارد.

این جمله متعلق به وارن بافت می باشد. اصل و قاعده ای که در قسمت های مختلف این کتاب است، توسط اشلی شرودر تالیف شده است. 

اشلی شرودر نویسنده و تحلیل گر بازار  بیمه، اهل کشور آمریکا است. او ستون نویس نشریه وال استریت ژورنال است، کتاب گلوله برفی را بر اساس زندگی وارن بافت به رشته تحریر درآورده است.

در این کتاب اشلی شرودر، به ابعاد دیگری از زندگی وارن بافت پرداخته است. او برای نوشتن این کتاب با ۲۵۰ نفر و حدود ۲۰۰۰ ساعت مصاحبه داشته است.

در سال ۲۰۰۸ کتاب گلوله برفی منتشر شد. شرودر در نزدیک به ۵ سال زمان صرف نوشتن این کتاب کرد. 

تا کنون حتما دیده اید که زمانی بر روی زمین برف می نشیند، برای درست کردن یه آدم برفی، ابتدا گلوله برفی کوچی را بر روی برف ها می چرخانیم تا گلوله برف بزرگ شود.

در بازار سرمایه گذاری کار بافت به گلوله برفی شبیه می باشد. سرمایه گذاری، کسب درآمد و سرمایه گذاری و کسب مجدد درآمدها

کتاب ۱۰ قانون موفقیت 

وارن بافت اعتقاد دارد برای رسیدن به نتایج فوق العاده، حتما احتیاج  نیست که کار فوق العاده انجام داد.

در این کتاب، تاکید شده است که استعدادهای خود را بشناسید و آن ها را پرورش دهید و سرمایه گذاری بر روی خودمان داشته باشیم.

زیرا استعدادهای ما شبیه به ارزش سود بانکی و دلار نیستند که شخص یا موسسه ای از ارزش آنها کم کند. به طور خلاصه بافت تلاش می کند که ما را تشویق به تقویت هوش اجتماعی و طرز برقراری ارتباط هایمان کند. 

زندگی شخصی

زندگی شخصی وارن بافت

وارن بافت در سال ۱۹۵۲ با سوزان ازدواج کرد انها صاحب سه فرزند شدند دو پسر به نام های هاوارد و پیتر و یک دختر به نام سوزان شدند.

در سال ۲۰۰۴ همسر وارن بافت فوت کرد و او دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ با استرید مینکس ازدواج کرد.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “وارن بافت کیست؟ بیوگرافی کامل پنجمین مرد ثروتمند دنیا”

  1. کاربر 19130 گفت:

    وارن بافت واقعا مرد بزرگیه، هر کسی که حداقل یکی از کتاب های وارن بافت رو خونده باشه میدونه من چی میگم.
    توی ویدیو های تصویری و مصاحبه هایی که انجام میده میتونید میزان شعور و پر از آگاهی بودن این انسان بزرگ یعنی وارن بافت رو درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone