اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

زندگینامه بیژن پاکزاد از تولد تا وفات

زندگینامه بیژن پاکزاد از تولد تا وفات

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیژن پاکزاد یکی از افراد موفق ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکا بوده است، مجله ونتی فر در سال ۱۹۷۹ بیژن پاکزاد را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های جهان مد قرار داد. این روزها دیگر کمتر کسی هست که عطر مردانه و زنانه بیژن را نشناسد.

بیژن پاکزاد برای افراد معروف و بزرگان لباس طراحی می کرد کسانی همچون جرج بوش و باراک اوباما و …

همچنین یکی از محصولات مطرح برند بیژن پاکزاد عطرهای خالص و منحصر به فرد اوست، و هنوز هم مرکز فروش او در بورلی هیلز توسط پسرش اداره می شود. بیژن پاکزاد تولید کننده و طراح معروف لباس های مردانه و عطر و دکلن و عرضه کننده اقلام گران برای افراد ثروتمند از همه قسمت های جهان بود.

 تمامی محصولات بیژن پاکزاد با نام و بِرند بیژن شناخته می شود.

در ادامه همراه باشید تا بیوگرافی کامل بیژن پاکزاد را مطالعه کنید.

تولد و زندگینامه بیژن پاکزاد

تولد و زندگینامه بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد ۱۵ فروردین ۱۳۱۹ در خانواده ای ثروتمند در تهران به دنیا آمد، او ثروت را دید و از همان ابتدا باورهای پولساز در ذهنش رشد کردند، خانواده وی برای تحصیل بیژن را به مدرسه ای سوئیسی فرستادند که فقط خانواده های ثروتمندان آنجا تحصیل می کردند.

 از همان جا بیژن پی به سلیقه افراد ثروتمند برد و بعدا از ایده هایی که گرفته بود در زمینه طراحی هایش استفاده می کرد، وی برای ادامه تحصیل در سن هجده سالگی رشته مهندسی شیمی را انتخاب کرد و بعد از آن به تحصیل در رشته طراحی لباس پرداخت و در این زمان در دانشگاه میلز در شهر سنت گال بود.

سپس توانست یک گالری در اطراف شهر میلان افتتاح کند. او همچنین برای آنکه طراحی را کامل کند به آلمان نیز سفر کرد و دوره هایی را آموخت. او وقتی به ایران بازگشت توانست بوتیک هایی را راه اندازی کند مثل پلنگ صورتی، سسیل جی، که اغلب خانواده های سلطنتی و ثروتمندان مشتری های او بودند.

یکی از مهمترین اتفاقات خوبی که در زندگی بیژن پاکزاد به وجود آمد و سرآغاز موفقیت های بزرگش شد مهاجرت او به ایالات متحده آمریکا بود. بیژن در سن بیست و نه سالگی به آمریکا رفت و در آنجا در مدت زمان کوتاهی توانست تجارت مشهور و معروفی را راه اندازی کند.

بوتیک او در آمریکا گران ترین فروشگاه در کل دنیا به حساب می آمد،  محصولات بیژن شامل لباس با طراحی های خاص خودش، و عطر و ادکلن بود. شهرت او در مدت زمان کوتاهی در کل دنیا پیچید.

بیژن پاکزاد فردی منحصر فرد، تحصیل کرده، آگاه و دارای هدف بود.

او ثروت بسیار زیادی را کسب کرد و مشتری های او افراد فوق ثروتمند و معروف همچون آرنولد شوارتزینگر، ولادمیر پوتین، برونئی، تام کروز و ….بودند.

خانواده بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد دو بار ازدواج کرد و دارای سه فرزند به نام‌های دانیلاّ، نیکلاس و الکساندرا پری شد، دانیلا در حال حاضر راه پدر را با علاقه ادامه می دهد و طراح به نامی است.

بیژن هرگز به کم قانع نبود و همیشه می خواست که فقط محصولاتش برای افراد خاص باشد برای همین تمامی تلاشش را می کرد تا محصولاتی را تولید کند تا بزرگان مشتری هایش باشند و او با افراد خاص معاشرت کند.

بیژن پاکزاد معتقد است که موفقیت او به دلیل وجود والدینی خلاق و نوآور بوده است . او والدین خود را با درک بالا می داند، و بیان می کند فرهنگ پول‌ سازی و پول‌ آفرینی را از والدینش یاد گرفته است.

فروشگاه بیژن پاکزاد در امریکا

سایت بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد کلکسیون ماشین شگفت انگیزی دارد که همه آنها در جلوی بوتیک بیژن در بورلی هیلز پارک شده اند، بیژن فردی بسیار خاص با خط فکری متفاوت بوده است.

خلاقیت های بیژن پاکزاد 

شهرت جهانی برند بیژن برای این است که طراحی ها و عطرهایی که تولید می کرد برای هر فرد متفاوت بود و برای هر کسی متناسب با شرایط و موقعیتی که داشت محصولات منحصر به فرد همان شخص را تولید می کرد.

پاکزاد جایگاه خود را در بین مردم می دانست و با اینکه فردی ثروتمند بود اما می خواست که در اجتماع بین مردم معمولی هم باشد. او در هر زمینه که توانایی داشت شرکت می کرد.

بیژن در یک کمپین تبلیغاتى عطر یک نوار الماس به قیمت چندین میلیون دلار طراحی کرد و آن را در موهاى خانم درک که بازیگر و مدل معروف آمریکایى بود گذاشت و این کار بسیار جلب توجه کرد.

همچنین بیژن تخته نردهایی از جنس سنگ مرمر بسیار گران قیمت به سلطان برونئی فروخت. حتی در صنعت اسلحه سازی و اتومبیل فعالیت کرد و کلت کمری با قاب چرمی تولید کرد و به پادشاه عربستان فروخت.

خط فکری بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد همراه با جرج بوش

بیژن پاکزاد هدف فروش را مشخص کرده بود او برای فروش اجناسش افراد ثروتمند را انتخاب کرده بود و برای طراحهایش از هیچ چیز کم نمی گذاشت، رضایت مشتری به طرز عجیبی برای او مهم بود.

وی معتقد بود عشق به کار یعنی لذت واقعی

او اگر کار نمی کرد باز هم ثروت برای ادامه زندگی داشت اما عاشقانه کارش را دوست داشت و از اینکه سر کار خود حاضر شود بسیار لذت می برد.

پایه و اساس تفکرات او در بازار کار کسب رضایت مشتری بود 

یکی از خصوصات بارز بیزن این بود که نیازهای مشتریهای خود را به خوبی می دانست و طبق آن شروع به طراحی و تولید می کرد.

نظر بیژن پاکزاد در مورد بازار کار:

وقتی می‌خواستم عطر مردانه‌ای تولید کنم که متفاوت باشد، سال‌های زیادی وقت صرف کردم و با مخاطبان بسیاری مصاحبه کردم و نهایتا موفق شدم عطری بسازم که جایزه اسکار نیویورک را دریافت کند. 

بیژن پاکزاد همیشه در حال یادگیری بود وقتی در رشته بازاریابی شرکت کرده بود هدفش این بود که نه تنها در زمینه طراحی بلکه در احاطه کردن بازار کار نیز تبحر پیدا کند.

بیژن سرمایه گذاری بود که بر روی فکر اندیشه خویش نیز سرمایه گذاری می کرد تا بهترین خودش باشد.

وی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بود و به توانایی های خود باور و اطمینان داشت و فردی خلاق و شگفت انگیز بود.

بیژن پاکزاد هدفهای بزرگ را دوست داشت و هرگز از ریسک کردن ترسی نداشت و تا آخرین لحظه های عمرش نیز دست از تلاش بر نداشت.

زمان فوت بیژن پاکزاد

زمان فوت بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد سرمایه گذار سوپر موفق ایرانی در روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ در محل کارش در سن ۷۱ سالگی در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و از دنیا رفت. 
مراسمی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌ آنجلس برای بزرگداشتش ترتیب داده شد.

 ثروت بیژن پاکزاد در زمان مرگ معادل ۵۰ میلیون دلار بود، هم اکنون کمپانی های او توسط سه فرزندش اداره می شود.

منابع

nytimes

wikipedia

otis.edu

دیدگاه‌ها

14 پاسخ به “زندگینامه بیژن پاکزاد از تولد تا وفات”

  1. ایرج گفت:

    با تمام احترامی که به تمام ایرانی ها در سراسر دنیا میزارم ولی ای کاش افراد معروفی مثل بیژن اول نام فرزندانشون رو ایرانی میزاشتند و بعد در سرزمین مادریشون کار خیری انجام می‌دادند که هم وطنانشون از اون کار خیر نفع ببرند مثل ساخت ورزشگاه دانشگاه و یا بیمارستان وغیره

  2. حمید گفت:

    آقای بیژن پاکزاد آیا برای کشورش و مردم ایران هم خدمتی کرده و یا اثری در ایران از خودش به یادگار گذاشته؟ مدرسه ای بیمارستانی و ….

  3. رضاییان شهناز گفت:

    آقای بیژن پاکزاد مردی بزرگ والا بود با اینکه در امریگا زندگی کرد هیچ وقت ایرانی بودن خودش رو فراموش نکرد من به این مرد بزرگ افتخار میکنم روحش شاد و یادش گرامی باد

  4. ناشناس گفت:

    اگر به فکر این مسئله بود که رشد نمی کرد مثل من از زندگی عقب بود من می خواستم وام بگیرم خانه بخرم رفتم قم دفتر یکی از مراجع گفتم می خواهم وام بگیرم اجازه دارم سود پرداخت کنم یا نه فرمودند نه خیر چند سال بی خانه بودم تا مرتکب گناه نشوم بعدا متوجه شدم همه مومنین وام می گیرند حتی خانواده روحانیون من هم مجبور شدم برای خانه دار شدن از دستور مرجع تقلیدم سرپیچی کنم بالاخره یک واحد آپارتمان کوچولو حاشیه شهر خریدم و کم کم خدا را شکر وام و سودش شرعی شد

  5. Jalal Nuri گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید.
    روح آقای پاکزاد شاد و خدا به فامیل ایشان صبر عطا کنه.

    خدایش درسته زحمت کشیدن نوش جونشون ولی کمک پدر و مادر هم مهمه.
    پول پول را میاره.
    پول هم دین و هم قشنگی و هم اعتبار میاره.

  6. رضا گفت:

    روح اقای پاکزاد شاد که تنها هدفش به پول رسیدن نبوده و رضایت مشتریهاش براش مهم بوده و از این هم لذت میبرده

  7. زهره گفت:

    درود
    من عاشق جناب بیژن پاکزاد این بزرگمرد ایران زمین بودم شخصیت باوقار و متین وی ستودنی بود و افتخار می کنم که نام طراح بزرگ و خاص ایران و برند بیژن در جهان بی نظیر و ماندگار است و خدارو شکر فرزندانش ادامه ی راه پدر بزرگوارشان هستند و امیدوارم همواره موفق و بی نظیر باشند.
    روح این مرد بزرگوار شاد و یادش مانا…..🤲🌹❤🥰

  8. حسین گفت:

    عزیزم موفقیت به ی پول گنده نیست بیژن عشق ب کارش داشته و از اون راه پول درست کسب کرده تو راه رسیدن به اهدافش زندگی کرده این موفقیت اصلیه نه اینکه ی شبه پول ی ملت رو بدزدی که پشتش کلی آه نفرین هست افکار و روح این دو نفر اصلا قابل قیاس باهم نیست

  9. ابوالفضل گفت:

    درووووود به این بزرگ مرد
    فقط یه سوال
    میخواستم بدونم با پای چپ دستشویی میرفته یا پای راست

  10. محمدرضا نعمت اللهی گفت:

    یه ذره هوش، به علاوه (بهتره بگم ضرب در) پدر و مادری که هم تربیت کردند و هم ثروت اولیه مفصلی رو بهش دادند.
    کارمندزاده و کارگرزاده‌های زیادی رو می‌شناسم که در مکان خودشون ده برابر بیژن صاحب اراده و تلاشگرند ولی مکانی که درش قرار داشتند و اون حاصل ضربه براشون در حدی نبوده که به معروفیت برسند.
    درود بر همه انسان‌های تلاشگر، چه ریز و چه درشت

  11. بهروز صفری گفت:

    به وجود این انسانهای بزرگ و والا با تمام وجود افتخار میکنم!
    موفقیت ربطی به نژاد و پرچم وکشور ودین وآیین نداره…

  12. وحید گفت:

    بیژن ۴۰ سال کار کرد تا سرمایه اش شد ۵۰ میلیون دلار معادل ۳ هزار میلیارد
    ولی خاوری در یک شب اختلاس کرد ۳ هزار میلیارد برد
    حالا موفق کدومه؟

  13. کاربر 25777 گفت:

    از خوندن بیوگرای افرادی موفقی مثل آقای بیژن پاکزاد خیلی لذت میبرم ممنونم که داستان زندگی این افراد که هدف مشخصی دارن رو با ما به اشتراک گذاشتید

  14. مریم گفت:

    مطلب بسیار جالب و تاثیر گذاری بود .
    روح پاک آقای بیژن پاکزاد ، قرین انوار و رحمت الهی
    یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone