اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

۱۰ راهکار تضمینی برای افزایش هوش مالی

10 راهکار تضمینی برای افزایش هوش مالی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰

تنها یک فرد با هوش مالی بالا میتواند در نهایت به موفقیت و ثروتی که به عنوان هدف برای خودش تعیین کرده است برسد. تمامی انسان ها میخواهند تا روزی به ثروت و موفقیتی که لایق آن هستند برسند. به همین خاطر باید افزایش هوش مالی شان را در دستور کار خود قرار دهند. اما این موضوع را نمیتوان نادیده گرفت که دست یابی به این شرایط آنقدر ساده نیست که همه بتوانند آن را تجربه کنند. 

در ابتدا گامی که باید بردارید این است که به سمت داشتن و ساختن یک ذهن با هوش مالی بالا قدم بردارید. زیرا با افزایش هوش مالی به مرور زمان شما ثروت شما نیز افزایش پیدا میکند. اما این موضوع چگونه اتفاق می‌افتد؟

در واقع با ساخت یک ذهن ثروتمند، در شما توانمندی ها و مهارت هایی تقویت و ایجاد میشود که با بکار گیری آنها متوانید به ثروتمند شدن نزدیک شوید. افزایش هوش مالی کار سختی نیست اما نیازمند صبر و اراده زیادی است. زیرا شما برای طی کردن این فرایند باید روش‌ها و عادت های خاصی را یاد بگیرید و استفاده کنید.

در این بخش از سایت جادوی باور قصد داریم تا به شما ۱۰ تکنیکی را معرفی کنیم، که باعث افزایش هوش مالی و ساخته شدن چهاچوب های مالی ذهن شما شود. در واقع این تکنیک ها به راحتی عادت های ثروتمند شدن را در شما ایجاد می کنند پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱۰ راهکار افزایش هوش مالی

برای اینکه بتوانید به موفقیت برسید باید، علاوه بر اینکه در مسیر موفقیت تلاش و پشتکار داشته باشید، باید ذهنتان نیز در مسیر موفقیت گام بردارد.

با درنظر گرفتن رفتارهای افراد موفق به این نتیجه میرسیم که آنها تنها انگیزه و اراده و پشتکار نداشتند که به این مرحله از موفقیت و ثروت دست پیدا کردند، بلکه در پشت همه این ها ذهنی غنی و ثروتمند وجود دارد. ذهنی که مجموعه ای از عادات و رفتار های مثبت و پولساز را در خود جای داده است.

داشتن چنین ذهنیتی در موفقیت آنها نقش بسزایی داشته است. با توجه به این موضوع که شما باید برای رسیدن به موفقت تصمیمات مهم و درستی بگیرید و گام های حساب شده اید بردارید، نیاز دارید تا یک ذهن قدرتمند و خلاق داشته باشید. بنابراین اولین گام برای رسیدن به موفقیت و ثروت پرورش یک ذهن ثروتمند و افزایش هوش مالی است که اتفاقات بزرگ زندگیمان را رقم میزند.

  • گذشته را به دست فراموشی بسپارید
  • همیشه شکرگزار باشید
  • قدردان پشتکار و زحماتتان باشید
  • نوشتن زندگی نامه خودتان
  • در یک ذهن ثروتمند جایی برای ترس نیست، اعتماد به نفس لازم است
  • اهمیت دادن به هزینه های زندگی
  • طراحی قدم های کوچک اما موثر
  • زمان سرمایه ای رایگان و با ارزش
  • دست از غر زدن بردارید
  • تصویر سازی از هدف نهایی
  • ز گهواره تا گور دانش بجوی
  • بهانه تراشی عامل شکست است

گذشته را به دست فراموشی بسپارید.

گذشته را به دست فراموشی بسپارید.

در یک ذهن ثروتمند جایی برای افکار و احساسات منفی و سرکوب کننده نیست. یکی از عواملی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم میکنند و آن را دلیل مهمی برای شروع نکردن و یا رها کردن هدفشان میدانند، گیر کردن در گذشته است. اولین گام برای افزایش هوش مالی تمرکز بر روی زمان حال و آینده است.

شاید با خودتان بگویید این حرف تنها یک کلیشه است و فکر کردن به گذشته هیچ تاثیری در زندگی شما ندارد و علت شروع نکردن ها و یا رها کردن های پی در پی شما موارد دیگری هستند. اما سخت در اشتباه هستید. این موضوع توسط افراد مختلفی برسی شده و نتیجه این چنین بوده است که، زمانی که افراد به گذشته خود برمیگردند و مدام به آن فکر میکنند، اول از همه تمام انرژی و حس و حال و انگیزه شروعشان را از دست میدهند.

دومین موضوع این است که با این کار افکار منفی را در ذهنتان بوجود میآورید و با یادآوری شکست های گذشته و تجربه های تلخ قدیمی ترس و ناامیدی در شما شکل میگیرد که فرصت های جدید را از شما دور میکند.

همچنین ذهنتان چنان با ناامیدی ها و احساسات منفی پر میشود که دیگر جایی برای خلاقیت و تصمیم گیری های درست باقی نمیماند. به همین دلیل است که افراد موفق در توصیه هایی که برای ساخت یک ذهن ثروتمند در کتاب ها و یا مصاحبه هایشان برای مخاطبینشان دارند، به رها کردن گذشته همیشه تاکید میکنند.

برای اینکه بتوانید خودتان را از شر خاطرات بد خلاص کنید می توانید خاطرات جدیدی بسازید تا جایگزین آنها شود. این موضوع توسط کارشناسان برسی و آزمایش شده و نتیجه ای مطلب بجای گذاشته است. بعد از انجام اینکار افراد تنها خاطرات جدید را بخاطر میاورند و آن تجربه های تلخ را به مرور زمان فراموش میکنند.

افزایش هوش مالی با شکرگزاری

در یک ذهن ثروتمند جایی برای انرژی منفی نیست و یکی از راه هایی که میتوانید انرژی ها و افکار منفی را از بین ببرید شکرگزاری است. شاید شما نیز این ضرب المثل را شنیده باشید:

شکر نعمت، نعمتت افزون کند!

همانطور که از مضمون این ضرب المثل پیداست، زمانی که شکرگزار خداوند باشید، خداوند نیز به شما نعمت های بیشتری میدهد.

درواقع این موضوع یک دلیل علمی نیز دارد. زمانی که شما درگیر شکرگزاری هستید، درحال فکر کردن به موضوعاتی هستید که از داشتن آنها احساس رضایت و خوشحالی میکنید، بنابراین شما ذهنتان را با افکار و امواج مثبت احاطه میکنید و اینگونه دریچه های خلاقیت ذهنتان بازتر میشود.

قدردان پشتکار و زحماتتان باشید

اینکه قدردان زحمات خودتان باشید و از خودتان تشکر کنید و تعریف کنید غرور کاذب نیست. این کار باعث میشود تا در مراحل بعدی که در مسیر موفقیت دارید، با اعتماد به نفس بیشتری قدم بردارید. این روش یکی از راهکارهای مهم و بسیار موثر در جهت افزایش هوش مالی است.

در اینکار افراط و تفریط را رعایت کنید زیرا مرز بین غرور بجا و تکبر و از خود راضی بودن بسیار باریک است. اگر دچار تکبر شوید، سرانجامی جز شکست در انتظارتان نیست.

نوشتن زندگی نامه خودتان

شاید در ابتدا این کار مسخره و کودکانه بنظر برسد اما باور کنید تاثیراتی که این کار تاثیر زیادی بر افزایش هوش مالی شما دارد، چشم گیر و قافلگیر کننده خواهد بود. انجام این کار چند نتیجه مثبت و موثر بر میزان کیفیت مسیر موفقیت شما دارد که به شرح زیر هستند.

اولین نکته مثبت این کار، کمک به بهبود عادات رفتاری و افزایش کیفیت زندگیتان است. زمانی که شما زندگی نامه خودتان را مینویسید درواقع درحال جمع آوری اطلاعات کاملی از احساست، افکار، تصمیم ها و تجربه های زندگیتان هستید. در چنین شرایطی میتوانید آن را با زندگی افراد موفق مقاسیه کنید و برسی کنید که چه تفاوت ها و چه شباهت هایی با آنها دارید.

اینگونه تصویر بهتری از تصمیم گیری ها و انتخاب های درست در زندگیتان خواهید داشت و از فصل بعدی زندگیتان، احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.

همچنین نوشتن زندگی نامه، امید و انگیزه را در شما افزایش میدهد و برای رسیدن به اهداف تان، بیشتر ترغیب میشوید.

یکی دیگر از تاثیرات مثبتی که اینکار بر روند زندگیتان دارد، این است که آرامش ذهنی شما را چند برابر کرده و نسبت به تجربه های تلخ خودتان دیگر احساس رنج و درد ندارید.

این روش برای اولین بار توسط خانم استرهیکس ابداع شد که او نام این روش را فیلم نامه نویسی گذاشت.

با افزایش هوش مالی دیگر ترس به دل شما راه پیدا نمیکند.

چرا داشتن اعتماد به نفس برای یک ذهن با هوش مالی بالا لازم است؟

  • باعث میشود به کاری که درحال انجام آن هستید ایمان داشته باشید.
  • به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی درباره آنچه انجام میدهید سخن بگویید.
  • بذر خود باوری را در شما ایجاد میکند و شما دیگر از واکنش های دیگران نمیترسید.
  • انگیزه های لازم برای به پایان رساندن کاری که شروع کردید را به شما میدهد.
  • شما را به تجربه موفقیت نزدیکتر میکند.

اهمیت دادن به هزینه های زندگی

ذهن ثروتمند خود را فعال کنید! شما باید برای پولتان ارزش قائل شوید اما این موضوع به این معنی نیست که شما فرد خسیس و یا پول پرستی هستید. اینکار تاثیرات مثبت زیادی بر روند زندگیتان خواهد داشت.

در اصل شما با اینکار، به هزینه های مختلف در زندگی خود اهمیت می دهید. انجام این روش به شما کمک میکند تا متوجه شوید، چرا هزینه می کنید؟ آیا این هزینه ها ارزشمند هستند یا خیر؟ اگر از آن صرف نظر کنید آیا ضرر میکنید و یا اینکه سرمایه شما حفظ میشود؟

درنهایت این رفتار شما باعث میشود تا از خرج و مخارج اضافی رهایی یابید و به یک مدیریت ذهنی برسید. میتواید برای تمرین اینکار و دیدن نتایج آن یک بازه زمانی ۲ ماهه را درنظر بگیرید و در آخر، از نتایج آن شگفت زده شوید.

10 راهکار افزایش هوش مالی

طراحی قدم های کوچک اما موثر

تمام افراد موفق دنیا از گام های کوچک شروع کرده اند تا به این مرحله رسیدند. گام های بزرگ در ابتدای مسیر موفقیت میتواند شما را برای همیشه از هدفتان دور کند زیرا اگر نتوانید مسئولیتی که در این راه به دوش میکشید را به سرانجام برسانید، دلسرد این راه را رها میکنید.

بنابراین قدم هایی کوچک اما تاثیر گذار بردارید تا به مرور زمان که اعتماد به نفس در شما نهادینه شد و مهارت هایتان افزایش یافت، بتوانید گام های بزرگ و پر از ریسک را در مسیر رسیدن به اهدافتان بردارید.

زمان سرمایه ای رایگان و با ارزش

برای رسیدن به موفقیت باید همانند افراد موفق فکر کنید و اینکار تنها با داشتن یک ذهن ثروتمند امکان پذیر است. یک ذهن ثروتمند میگوید که زمان مهمترین سرمایه ای است که همه انسان ها به یک اندازه از آن بهره‌مند هستند. بنابراین به درستی از آن استفاده کنید و آن را صرف کارهای مفید و با ارزش کنید.

تصویر سازی از هدف نهایی

برایان تریسی یکی از بزرگان موفق در جهان میگوید تاثیری که تصویر سازی ذهنی بر موفقیت شما دارد، هیچ عامل دیگری ندارد. یکی از مهم ترین گام ها در پرورش ذهنی ثروتمند شروع تصویر سازی است. اینکار به شما کمک میکند تا همیشه تصویری نهایی از موفقیت و هدف خود داشته باشید.

اهداف خود را با جزئیات و ایده آل ترین حالت تصور کنید. اینکار به شما انگیزه کافی برای ادامه راه و تحمل سختی های آن را میدهد.

قدم طلایی برای افزایش هوش مالی

ز گهواره تا گور دانش بجوی

این مصرع یکی از به یاد ماندنی ترین مصرع هایی است که در زندگی مان شنیده ایم. یک ذهن ثروتمند هیچگاه از یادگیری دست نمیکشد.

روند یادگاری به شما اعتماد به نفس کافی، مهارت های لازم و تفکر خلاقی که برای پیمودن مسیر موفقیت نیاز دارید را میدهد. اگر میخواهید که کیفیت زندگی تان را ارتقا دهید پس باید در ابتدا تفکرتان را ارتقا دهید. اینکار تنها با یادگیری مداوم و پیوسته قابل اجرا است.

حتی بزرگ ترین افراد موفق دنیا نیز بعد از رسیدن به اهداف خود دست از یادگیری برنداشتند و همواره درحال بالا بردن دانسته ها و توانایی های خود هستند. این آموزه ها شما را تبدیل به فردی کامل تر و موفق تر و همچنین ثروتمندتر می کنند.

 

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “۱۰ راهکار تضمینی برای افزایش هوش مالی”

  1. کاربر 17787 گفت:

    شکر گذاری و رویا پردازی کاری هست که من انجام میدم و نتیجشو همیشه گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone