اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

زندگینامه احد عظیم زاده؛ از فقر تا ثروت + عکس

زندگینامه احد عظیم زاده؛ از فقر تا ثروت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

احد عظیم زاده از جمله افراد ثروتمند و خلاقی است، که دوران سختی را برای دستیابی به اهداف خود پشت سر گذاشته است.

او با تلاش و پشتکار در زمینه تولید و فروش فرش های دست بافت، نام خود را علاوه بر داخل کشور، در سطح بین الملل نیز بر سر زبان ها انداخته است.

در این بخش از زندگینامه افراد موفق قصد داریم زندگینامه و افتخارات احد عظیم زاده را مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

تولد و کودکی احد عظیم زاده

احد عظیم زاده در ۱۰ آذر سال ۱۳۳۶، در روستایی به نام اسفنجان که از توابع اسکو در آذربایجان شرقی می باشد، متولد شده است. او هفت ساله بود که پدرش را از دست داد و مجبور شد با آن سن کمش روزها قالیبافی کند و شب ها درس بخواند.

احد عظیم زاده قالی ها را از اسفنجان به شهرهای دیگر حمل میکرد این کار برای او سود زیادی نداشت. اما آسیب زیادی به کمر او وارد میکرد.

او در کودکی به شدت به خلبانی و پولدار شدن علاقه داشت که در نهایت مجبور شد قید خلبانی را بزند و با همه وجودش برای پولدار شدن تلاش کند. او با توجه به فشار های مالی ای که در دوران جوانی بر دوش اش افتاده بود، نتوانست دیپلم خود را بگیرد ولی توانست یک کارگاه قالیبافی راه اندازی کند.

احد عظیم زاده با پس انداز کردن سود های ۱۰ و ۲۰ ریالی حاصل از جابجایی فرش و قالی ها، پول خود را به ۲۰ هزارتومان رساند. او ۲۰ هزارتومان دیگر از پسر عموی خود قرض گرفت و به کمک یکی از دوستانش توانست یک وام ۶۰ هزار تومانی از بانک سرمایه دریافت کند.

بودجه او به ۱۰۰ هزار تومان رسید، او با این بودجه توانست یک کارگاه قالی بافی کوچک راه اندازی کند.

احد عظیم زاده در کودکی پدر خود را از دست داده بود، این اتفاق سبب شد تا او بتواند کفالت مادر خود را بگیرد و پس از ۱۷ روز سربازی به خانه بازگردد.

احد عظیم زاده

شروع یک تجارت بین المللی 

عشق به قالیبافی او را محدود به کار در تبریز نکرد، خیلی زود ایده ای در ارتباط با سفر به خارج از کشور و تجارت با کشور های دیگر به سر او افتاد.

اما در دوران انقلاب اسلامی محدودیت هایی وجود داشت که سفر را برای او دشوار میکرد.

از دیگر مشکلاتی که در راه او وجود داشت، توانایی برقراری ارتباط با دیگران بود چراکه به زبان خارجی تسلط نداشت. این سختی ها و مشکلات میتوانستند هر انگیزه ای برای رشد را خاموش کنند. اما احد عظیم زاده سرد نشد و چمدان خود را برای سفر جمع کرد.

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

سفر به آلمان

او از اصول تجارت و صادرات آگاه نبود و این موضوع، کار را برایش مشکل کرده بود.

احد عظیم زاده از یکی از دوستانش که مقیم آلمان بود و از گذشته با او آشنایی داشت، تقاضا کرد که یک دعوت نامه برای سفر به شهر هامبورگ در آلمان برای او ارسال کند.

او در هامبورگ از سالن ها، انبار ها و نمایشگاه ها بازدید میکرد و در تلاش بود تا با سلایق مردم جهان اول آشنایی پیدا کند.

در آنجا متوجه شد که تاجران عربی تمام وقت و سرمایه خود را برای صادر کردن فرش به کشور سوئیس گذاشته اند. احد عظیم زاده نیز متوجه سود زیاد صادرات به کشور سوئیس شد و در اولین قدم خود را به شهر ژنو پایتخت کشور سوئیس رساند.

در سوئیس با یک کارشناس فروش فرش به طور تصادفی آشنا شد. در این دیدار او توانست اطلاعات به نسبت خوبی از صادرات فرش به کشور سوئیس و آلمان بدست بیاورد. همچنین این دیدار باعث شد تا ایده تولید فرش گرد به ذهن وی خطور کند.

احد عظیم زاده

صادرات فرش به آلمان

در آن زمان فرش گرد در ایران بافته نمیشد همچنین فرش ها از کیفیت و رنگ مناسبی برخوردار نبودند. احد عظیم زاده پس از بازگشت از سوئیس تصیمیم گرفت یک کارگاه در جهت بافت دستی فرش ابریشم با ظاهر گرد راه اندازی کند.

خانه ای را در روستای خود اجاره کرد و ابزار آلات و ابریشم را به صورت اقساط تهیه کرد. پس از بافت فرش های ابریشم با ظاهر گرد، دو تاجر ایرانی مقیم آلمان را به کارگاه خود دعوت کرد. 

تاجران آلمانی دعوت آقای عظیم زاده را پذیرفتند و برای مشاهده فرش های ابریشم به اسفنجان سفر کردند. تاجران آلمانی پس از مشاهده فرش های کارگاه احد عظیم زاده، تصمیم گرفتند با او در زمینه فروش و صادرات فرش به کشور آلمان همکاری کنند.

اولین صادرات برای احد عظیم زاده ۱۲ میلیون تومان سود داشت، سودی که حاصل ۲۰ هزار تومان دسترنج خود، ۲۰ هزار تومان قرض و ۶۰ هزارتومان وام بود.

او پس از این تجارت به فکر تغییر دوباره در طرح، رنگ و نگارهای فرش در سفر های خود به کشور های اروپایی افتاد.

فعالیت احد عظیم زاده در زمینه ملک و املاک 

پروژه قو، الماس خاورمیانه

پس از سفر های طولانی و آشنایی با فرهنگ های کشور های اروپایی، احد عظیم زاده تصمیم گرفت بزرگترین هتل کشور را بسازد.

پروژه ای که “قو، الماس خاورمیانه”  نام داشت و بنا شد تا در منطقه سلمان شهر ایران ساخته شود . این پروژه دارای سه ساختمان بلند است که کارکردی با سه عنوان: تجاری، مسکونی و هتل پنج ستاره به صورت مجزا دارد. هتل پنج ستاره ای که در ۳۵ طبقه ساخته شده است و برج تجاری ای که دارای ۴۸۶ مغازه می باشد.

حس میهن پرستی

پروژه قو الماس خاورمیانه نماد افتخار کشور است. احد عظیم زاده تمایلی به سرمایه گذاری در خارج از کشور ندارد و تمامی سرمایه خود را در ایران نگه داری میکند.

از آنجایی که احد عظیم زاده پدر خود را در کودکی از دست داده بود. بسیار به هم نوع های خود علاقه نشان میدهد و علاقمند است بستری فراهم شود تا حداکثر امکان کودکی طعم یتیمی را نچشد. به همین خاطر حدود ۱۲۰۰ کودک را به سرپرستی گرفته است و همه تلاش خود را در این کار برای افزایش تعداد هرچه بیشتر این بچه ها و تحقق رویاهایشان میکند.

دیدگاه‌ها

10 پاسخ به “زندگینامه احد عظیم زاده؛ از فقر تا ثروت + عکس”

  1. صحبت اله بازوند بازنشسته فرهنگی از رومشکان لرستان گفت:

    درود بر شما جناب عظیم زاده، مثل شما خوبانی در این جهان هست و اینم لطف خداست که این قلب بزرگ را داری. خیلی کسان توی این مملکت هستند که ثروتشون چندین برابر ثروت شماست ولی… امیدوارم همه خوبان جا پای شما بزارند. امیدوارم یه روز منم ثروتمند بشم تا بتونم ببخشم و دست بندگان نیازمند رو بگیرم…

  2. قربان شهریاری گفت:

    با سلام خدمت اقای احد عظیم زاده زمانی با خواندن خاطرات شما فهمیدم که زمانی که شما قدم بزرک برداشتی یعنی عنایت خداوند برای پیشرفت شما این را باید بدانیم تا تا خدا اراده نکنه هیچکس به جای نمیرسه بله بنده خدمت سربازی را می گذراندم خیلی خوشحالم از موفقیت های شما ولی وقتی حرف میزنی یک غرور کاذبی داری اینکه خیلی منی اشتباه نکن تا خدا نخواهد هبچ بندی بزرگ نخواهد شد ببین کجا کارت درستت بود که خداوند در طی مسیر دست از پشتت برنداشته پس تا خدا نخواد تو دوباره نمی توانی ثروتمند شوی وگو همه ثروت مرا بگیرن دولاره به همینجا میرسم تا خدا نخواد نمیشه مگر خوایت خدا در این اراده قرار گیرد

  3. مریم گفت:

    سلام آقای عظیم زاده ،چه بنده شرفی بودی که خدا دستت روگرفته این اسم شما لطف خداوند هست که
    اینقدر بزرگ وبلند مرتبه شده من یه فرزند معلول دارم ومستاجر وسرکارهم میرم امیدوام ی روز جای پای شما پامو بزارم به لطف خداوند بزرگ

  4. امیرعباس پویان فر گفت:

    سلام آقای عظیم زاده ما هم شما را در متل قو دیدیم نمی دانستیم شما چه کسی هستید

  5. مجتی گفت:

    آفرین به این هوش اقصادی شما احد غطیم زاده تجربه خوب در تجارت دارین بسیاری عالی هست خداوند عمرم زیاد به شما بده تاما جوان ها از تجربه شما استفاده کنم

  6. ملک زاده گفت:

    سلام دوست عزیزم
    بجای این که از بنده خدا بخوای از خود خدا جناب اقای عظیم زاده همیشه مگه خدا کمک کرده
    پس شما هم از درون وجودت از خدا بخواه هر روز هر شب بخواه بهت بهترشو میده
    خدا شکرت

  7. سید کمال کریمی از اشنویه گفت:

    آقای عظیم زاده بسیار مرد با اراده و میهن دوست هستن انشالله خدای بزرگ حافظ شما باشد. 🌹

  8. ستایش اتشکار گفت:

    من به اینچنین مردی افتخار میکنم و ایمان دارم روزی خداوند به من و همسرم هم اینچنین ثروتی عنایت میکند آقای احد عظیم زاده توانستند ۱۲۰۰ فرزند بی سرپرست به سرپرستی بگیرند. اما من فقط توانستم با حقوق و درامد ماهی هفت میلیون تازه الان هفت میلیون دو فرزند به سرپرستی بگیرم ایمان دارم خداوند دستم رو مثل آقای عظیم زاده میگیره و من هم برای فرزندانم همه کار میکنم خونه می‌خریم ماشین می‌خریم و ثروتمند هم معنی و هم آخرتی و هم خدای خواهیم شد دستتان را می‌بوسم مرد ایران قدرتمند افتخار ایران و ایرانی

  9. کریم زارع سهلان تبریز گفت:

    سلام احد آقا من به شما افتخار می کنم ولی چی می شه برای من یک ماشین اف هاش بخری منو از ماشین گرازه خلاص کنی آقایی کن تشکر

  10. Amirmahdikiani گفت:

    مقاله بسیار مفید، از سایت خوبتون تشکر میکنم خداقوت به دست اندرکاران جادوی باور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone