اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

زندگینامه درو هوستون، مدیر عامل و بنیان گذار دراپ باکس + عکس

زندگینامه درو هوستون، مدیر عامل و بنیان گذار دراپ باکس + عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

درو هوستون مدیرعامل، سرمایه گذار و بنیان گذار شرکت دراپ باکس (Dropbox) است. (دراپ باکس یک سرویس برای ذخیره سازی ابری اطلاعات می‌باشد که مخاطبان بسیاری از سراسر جهان از آن استفاده می کنند.)

او در راس هرم موفقیت این شرکت  قرار دارد. ناگفته نماند در حال حاضر دراپ باکس به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده است.

این شرکت اولین مجموعه استارتاپ از شرکت سرمایه‌ گذار وای کامبینیتر می‌باشد که توانست عرضه اولیه‌ سهام را به طور مناسب داشته باشد.

امروزه، این شرکت به بیش از پانصد میلیون نفر خدماتی ارائه می‌کند و گردش مالی سالانه حدود یک میلیارد دلار ایجاد می‌نماید.

در ماه اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، درو هوستون بنیان‌ گذار و مدیر عامل شرکت دراپ باکس، برای اولین بار توانست در لیست فوربز ۴۰۰ (Forbes 400) قرار بگیرد. (فوربز چهارصد فهرستی از ثروتمندترین میلیاردرهای کشور آمریکا است.)

در اوایل کار او، مشکلات و سختی بسیاری بر سر راه اش قرار گرفت و مدام با موانعی متفاوت رو به رو می‌شد.

در واقع ده سال طول کشید تا شرکت دراپ باکس به موفقیت خود برسد.

اما درو هوستون هیچ‌ وقت دست از تلاش خود نکشید و علی‌رغم تمامی فرصت‌هایی که برای فروش شرکت خود داشت، باز هم به تلاش و کار خود ادامه داد.

در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) استیو جابز بنیان‌ گذار کمپانی اپل، به او پیشنهاد کرد تا شرکت خود را به شرکت اپل بفروشد.

اما درو هوستون به علت اطمینان از موفقیت شرکت استارتاپ خود، با این پیشنهاد موافقت نکرد و آن را رد نمود.

در این بخش از زندگینامه افراد موفق قصد داریم زندگینامه درو هوستون را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

تولد و کودکی درو هوستون

کودکی درو هوستون

درو هوستون (Drew Houston) در ۴ مارس ۱۹۸۳ میلادی (۱۳ اسفند ۱۳۶۱ شمسی) در ایالت ماساچوست آمریکا متولد شد.

درو هوستون از سن پنج سالگی، برنامه‌ نویسی خود را آغاز نمود و هنگامی که به دوره‌ نوجوانی اش رسید، بر روی ایده‌های استار تاپی اش به سختی و تلاش کار می‌کرد.

او اولین شرکت خود را در زمان تحصیل اش در کالج راه‌ اندازی کرده بود که مجموعه‌ای از آمادگی خصوصی برای آزمون اس ای تی بود.

درو هوستون پیش از شروع سال سوم تحصیل خود در کالج ماساچوست، یک سال از دانشگاه خود مرخصی گرفت تا با یکی از معلم‌های دبیرستانش بر روی ایده‌ شرکت آمادگی برای آزمون SAT به طور دقیق و مناسب کار کند.

هدف این شرکت کمک به دانش‌ آموزانی بود که برای گرفتن نمرات عالی در آزمون‌های SAT ثبت نام کرده بودند.

بعد از فارغ‌التحصیلی خود، درو هوستون امید داشت که بتواند یک شتاب‌ دهنده استارتاپ بیابد، اما تلاش‌های متعدد او با شکست مواجه شد.

او در سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۳ شمسی)، با تلاش بسیار سعی کرد تا استارتاپ خود را در اولین گروه از شرکت‌ وای کامبینیتر وارد کند.

درو هوستون در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۵ شمسی) یعنی بعد از گذشت دو سال بعد، دراپ باکس را در پاسخ به یک مشکل فنی شخصی، تأسیس نمود.

این حرکت را در زندگینامه درو هوستون، همیشه با امید و تلاش‌های بسیار و متعدد او یاد می‌شود.

راه‌اندازی دراپ باکس

نوجوانی درو هوستون

داستان راه‌ اندازی استارتاپ دراپ باکس این گونه بود که درو هوستون اکثر اوقات، فلش درایو خود را در شرکت جا می‌گذاشت.

فلش درایو اطلاعات مهمی داشت که اکثرا وی در خانه‌ی خود به آن‌ها احتیاج پیدا می کرد.

بنابراین او تصمیم گرفت برای حل این مشکل، اقدامات لازم و مناسبی را انجام دهد.

درو هوستون از این جهت کد نویسی را شروع کرد.

وی دوباره برای شرکت وای کامبینیتر درخواست ارسال کرد ولی این‌ سری برای استارتاپ دراپ باکس.

درخواست او باز هم به نحوی با مشکلاتی رو به رو شد.

در آن زمان پاول گراهام که یکی از بنبان‌ گذاران شرکت وای کامبینیتر بود، از ایده‌‌های درو هوستون خوشش آمد و نظرش را جلب کرد.

گراهام به وی گفت برای این که با درخواست اش موافقت شود، باید یک شریک و نیز یک بنیان‌ گذار برای دراپ باکس بیابد.

چرا که یک بنیان‌ گذار نیز می‌تواند برای حل این دسته از مشکلات به او کمک کند تا در شرایط حساس و سخت، جا نزند و همیشه امیدوار باشد.

درو هوستون کمتر از دو هفته وقت داشت که یک نفر را به آنان معرفی کند و بالاخره موفق شد که فردی را در دانشگاه ام آی تی پیدا کند تا یک بنیان‌ گذار داشته باشد.

آرش فردوسی که یکی از دانشجو‌های دانشگاه ام‌آی تی بود، از طریق یک ویدیو با درو هوستون آشنا شد سپس بعد از یک مکالمه‌ای که بین این دو نفر اتفاق افتاد، درو هوستون، برای آرش فردوسی دلیل آورد که از دانشگاه انصراف دهد و با وی در این زمینه همکاری نماید.

همکاری با آرش فردوسی

درو هوستون و آرش فردوسی

پس از راه اندازی شرکت دراپ باکس در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی)، آنها باید به دنبال بازاریابی مشتریان می افتادند.

از دیگر موفیقت‌ها در زندگینامه درو هوستون، پیدا کردن مخاطبان مورد هدفشان بود.

آنها در جهت بازاریابی عمومی تلاش کردند تا یک ویدیوی تبلیغاتی ضبط و منتشر کنند.

در این باره می‌توان گفت که موفقیت دراپ باکس تنها وابسته به تهیه و انتشار آن ویدئو نبود، اما ویدیوی آنها تاثیر زیادی بر موفقیت شرکت شان گذاشت.

این شرکت هوشمندی خوبی را به خرج داد و راهی را برای خود پیدا کرد تا ویدئو را برای جمع خاصی از مخاطبان خود به نمایش بگذارد و آن را با توجه به نیازهای این جمع بهبود ببخشد و گسترش دهد.

با این کار این شرکت موفق شد که به ویدئوی خود اعتبار و ارزش بیشتری ببخشد.

برای جلب توجه بیشتر مخاطبان و کاربران خود، موسسان این شرکت کمی شوخی و طنز را در لا به‌ لای ویدئو گذاشته بودند تا تاثیر گذاری آن نزد مخاطبان خود بیشتر و بهتر شود و به آنان کمک فراوانی بکند.

در نهایت این ویدئو برای کاربران منتشر شد.

درو هوستون درباره این موضوع می‌گوید که این ویدئو موجب شد هزاران نفر از مخاطبان به سایت ما مراجعه کنند.

واقعا طولی نکشید که در عرض یک شب لیست انتظار سایت ما از پنج هزار نفر به هفتاد و پنج هزار نفر رسید.

از این موفقیت ناگهانی ما تعجب زده شدیم.

به طوری که فردای همان روز مغزمان هنگ کرد که چگونه این همه مخاطب به سایت ما سر زدند تنها با انتشار یک ویدئو!

موفقیت در جذب سرمایه

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

از دیگر موفقیت‌های درو هوستون می‌توان به جذب سرمایه برای شرکت دراپ باکس اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) یعنی به طور دقیقا یک سال پس از دریافت بودجه، دراپ‌باکس به صورت عمومی و رسمی کار خود را شروع کرد.

از همان اوایل، روش‌های بازاریابی هوشمند برای رشد و ارتقا این شرکت در نظر گرفته شد.

کتاب گوریلا مارکتینگ برای شروع کار آن‌ها به این دو نفر خیلی کمک کرد.

در دوره‌ تست بتای اولیه این سرویس، شرکت دراپ باکس ویدیو‌های دمو و مناسبی را تولید نمود که با وایرال شدن در فضای مجازی به جذب صد‌ها هزار کاربر و مخاطب کمک فراوانی کرد.

علاوه بر آن، فضای رایگان در اختیار کابران قدیمی و جدید این سرویس قرار گرفت که همین موضوع باعث رشد این شرکت و ارتقای آن شد.

در همین زمان بود که استیو جابز با درو هیوستون قرار جلسه‌ای را گذاشت.

او در شروع جلسه از شرکت دراپ باکس تعریف نمود و بعد از آن به درو هیوستون پیشنهادی داد که شرکت خود را به شرکت اپل بفروشد.

وی بلافاصله بعد از پیشنهاد او، درخواست اش را قاطعانه رد کرد؛ چرا که بر این باور بود که جابز پس از تعریف‌های بسیار از شرکت اش، قصد داشت این شرکت را به طور کامل از بین ببرد.

موفقیت دراپ باکس توسط درو هوستون

درو هوستون و مارک زاکربرگ

بعد از گذشت مدتی دراپ باکس توجه مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) مدیر‌عامل شرکت فیس بوک را نیز به خود جلب نمود.

در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۷ شمسی)، زاکربرگ به درو هوستون در فیسبوک پیامی ارسال کرد و به آنان اعلام نمود که بسیاری از افراد شاغلی که در فیس بوک هستند، عضو شرکت دراپ باکس می‌باشند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۱ شمسی)، درو هوستون در دانشگاه ام آی تی سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی خود گفت که در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۲ شمسی)، فاز توسعه و گسترش دراپ‌ باکس اجرا شده است.

این شرکت اکنون خدمات نرم‌ افزاری را به بیش از دویست هزار کسب و کار ارائه می‌دهد.

به تازگی که شرکت دراپ باکس برنامه جدید خود را برای کاربران معرفی کرده است و طبق این برنامه، قرار بر این می باشد که سهام شرکت در اختیار عموم قرار بگیرد.

اکنون شرکت دراپ باکس به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تحت سرمایه‌ گذاری وای کامبینیتر، مد نظر گرفته شده است.

جدال میان درو هوستون و استیو جابز

درو هوستون و استیو جابز

استیو جابز، درو هوستون و آرش فردوسی را در دسامبر ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) به دفتر خود در کوپرتینو دعوت کرد.

وقتی دو فارغ‌التحصیل موفق در رشته مهندسی از دانشگاه ام آی تی وارد دفتر استیو جابز شدند.

تنها چند دقیقه زمان داشتند تا ایده اصلی خود که یک سرویس دیجیتال ذخیره سازی اطلاعات بود را برای استیو جابز مطرح و توضیح دهند.

درو هوستون در مصاحبه‌ای با مجله‌ی فوربز درباره این پیشنهاد گفت که استیو جابز با همان شلوار جین و تی‌ شرت یقه سه سانتی همیشگی‌اش در اتاق حاضر بود.

وقتی که لپ‌ تاپم را از کیفم بیرون آوردم تا یک نمونه‌ی نمایشی از فعالیت‌های خودم در شرکت را به او نشان دهم به ملایمت و آرامی دست خود را تکان داد و گفت که می‌دانم قصد داری چه کنی.

شرکت دراپ‌ باکس در آن زمان پنجاه میلیون کاربر و مخاطب داشت. 

استیو جابز به درو هوستون و آرش فردوسی پیشنهاد مبلغی با هشت تا صفر داد تا از موافقت آن‌ها در رابطه با فروش شرکت خود به طور دقیق مطمئن شود.

اما درو هوستون به استیو جابز گفت من مصمم‌ام شرکت بزرگ و موفقی بسازم و قصد فروشش را به هیچ وجه ندارم.

برای من هم اصلا اهمیتی ندارد که پیشنهاد‌ دهنده این موضوع چه کسی است.

او در این مصاحبه مشخص کرد که استیو جابز برای او مانند یک قهرمان بود اما با این وجود پیشنهاد خرید شرکتش را نپذیرفت و آن را رد کرد.

این حرکت در زندگینامه درو هوستون سبب تحولاتی از جمله موفقیت در دراپ باکس شد که همواره در جهان از او یاد می‌شود.

کلام آخر

هر آنچه که درباره زندگینامه درو هوستون برای شما علاقه‌مندان و خوانندگان عزیز مطرح کردیم.

خلاصه‌ای از موفقیت‌ها و زندگینامه درو هوستون بود.

او همانطور که گفتیم مردی موفق و با پشتکار بود که با کمک آرش فردوسی توانست شرکت دراپ باکس را توسعه و گسترش دهد.

دراپ باکس امروزه از بزرگ‌ترین موفقیت‌های درو هوستون است.

او اکنون از ثروتمند‌ترین افراد جهان است و همواره بسیاری از کاربران زیادی از دراپ باکس او استفاده می‌کنند و در آن عضو هستند.

همچنین آن‌ها بسیار از این شرکت راضی هستند.

امیدواریم که مطالب گفته شده درباره زندگینامه درو هوستون برای شما عزیزان و مخاطبان گرامی مفید و لذت بخش بوده باشد و با مطالعه‌ی آن توانسته باشید پاسخ سوالات خود را در رابطه با این موضوع، دریابید.

از شما بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای مطالب گفته شده همراهی کردید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone