اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

امید کردستانی کیست؟ زندگینامه کامل مدیر توییتر

امید کردستانی کیست؟ زندگینامه کامل مدیر توییتر

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱

امید کردستانی بک تاجر آمریکایی – ایرانی است. او یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر (twitter) می باشد و در آنجا فعالیت می کند.

او رئیس اجرایی هیئت مدیره توییتر بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بود. امید کردستانی قبل از اینکه جزء هیئت مدیره توییتر شود، مدیر ارشد کسب و کار و نایب رئیس ارشد ( CBU) در گوگل و نیز در وودافون مدیر غیر اجرایی بوده است. 

امید کردستانی اصالتا کرد تبار است. او در سال ۱۹۶۳ میلادی (۱۳۴۲ شمسی) در  شهر تهران متولد شد. او در شهر تهران به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می رفت. امید پس از مرگ پدرش به علت سرطان در زمانی که ۱۴ سال سن داشت به کالیفرنیا – آمریکا مهاجرت کرد. 

او موفق شد در سال ۱۹۸۴ مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی سن خوزه کسب کند. کردستانی مدرک “ام بی ای” را در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد.

در این بخش از سایت جادوی باور قصد داریم زندگینامه کامل امید کردستانی را مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه با همراه باشید.

زندگی حرفه ای امید

زندگی حرفه ای امید

امید کردستانی در زمینه فناوری در سطح بالا، دارای سابقه ای ۱۲ ساله در کمپانی های پیشروی اینترنتی نظیر نت اسکیپ است. او همچنین در قسمت توسعه کسب و کار و فروش، نایب رئیس این شرکت بود. امید کردستانی توانست در عرض ۱۸ ماه بازده مالی وبگاه نت اسکیپ را از ۸۸ میلیون به بیش ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند. 

امید کردستانی فعالیتش را قسمت فروش OEM در نت اسکیپ آغاز نمود. او طی مدت چهار سالی که در آن شرکت فعالیت می کرد، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با کمپانی هایی چون سیتی بانک، آمریکن آنلاین، ای بی، اینتل، سایت، تراول سیتی، آمازون را بر عهده داشت. او پیش از فعالیت در نت اسکیپ در قسمت هایی چون مدیریت محصول و توسعه کسب و کار و بازاریابی در کمپانی های نظیر ۳DO، GO هیولت پکرد مشغول به کار بود. 

امید کردستانی از این که بخواهد در رسانه خودنمایی و جلب توجه کند اجتناب می ورزد و همیشه بدون کوچکترین جلب توجه یا بزرگنمایی، وظایفی که بر عهده دارد به نحو احسن انجام می دهد.

کردستانی همواره می گوید که امیدواری و خوش بینی به آینده، از مهم ترین ویژگی ها و خصایص بارز مهاجران است، که نقش تاثیرگذاری در دستاوردهای او در کارش داشته است. 

کار و فعالیت کردستانی گوگل  

مصاحبه کاری کردستانی برای بر عهده گرفتن مدیریت فروش و توسعه در اتاق کنفرانس دور یک میز پینگ پنگ توسط یکی از موسسین گوگل (google)، سرگی برین برگزار شد.

سرگی برین نخست سوالاتی که داشت را مطرح نمود و به ناتوانی اش در مصاحبه با شخصی بسیار متبحر و کار بلد اعتراف نمود. سپس همه ۱۱ کارمندی که در آن جا بودن را به میز مصاحبه فرا خواند. این مصاحبه در حدود ۵ ساعت به طول انجامید و در پایان، امید کردستانی برای صرف شام همه پرسنل را به رستوران دعوت نمود و رسما در آنجا استخدام شد. امید به عنوان دوازدهمین کارمند در گوگل شروع به فعالیت نمود و تواتست فروش آن ها را از صفر به ۳ میلیارد دلار برساند. 

 امید کردستانی اولین مدیر کسب و کار و یازدهمین کارمندی است که گوگل، آن را استخدام کرد. در گوگل امید کردستانی به موسسه کسب و کار در این شرکت معروف بود، و بنیانگذار خدمات پولساز ادوردز آن بوده است. در سال ۲۰۰۶ کردستانی  تیم خریدار گوگل که قصد خرید یوتیوب را داشتند به عنوان رهبر هدایت می کرد. 

امید کردستانی در سال ۲۰۰۶ توسط مجله تایم در لیست ۱۰۰ نفری که به جهان ما شکلی دیگر بخشیده اند قرار داد، و نیز در سال ۲۰۰۷ در جشنواره ایرانیان مقیم ایالات متحده به عنوان مرد سال انتخاب شد. او یکی از موسسین بنیاد خیریه و بشردوستانه پارسی است، که فعالیتشان علاوه بر کمک به دانشجویان ایرانی، در پایه گذاری و راه اندازی شرکت ها و کارآفرین های ایرانی برای به ثمر رسیدن ایده هایشان کمک می کند.

امید کردستانی در حالی که نایب رئیس ارشد فروش جهانی گوگل بود در سال ۲۰۰۹ این شرکت را ترک کرد. کردستانی با عنوان مدیر ارشد کسب و کار، در سال ۲۰۱۴ به شرکت گوگل بازگشت. در سال اول حضور دوباره او در شرکت گوگل، پاداش و مزایای او بیش از ۱۲۳ میلیون دلار بود. 

برگشتن امید کردستانی به شرکت گوگل در رده سیلیکون به طور بسیار گسترده، آن را به عنوان یکی از اقدامات مفید شرکت گوگل تحسین شد. کردستانی  را ” Re/code” ( روح گوگل) نام گذاری کرد. در سال نخست پس از استخدام امید کردستانی توسط گوگل، سود سهام این شرکت ۳۰ درصد رشد داشت. 

زمانی که مدیر عامل ارشد اجرایی توییتر جک دورسی، با مشکل کسب درآمد و کاربر روبرو شد، کردستاتی را در سال ۲۰۱۵ به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره این شرکت استخدام نمود. 

امید کردستانی را، به دلیل نوع لباس پوشیدن رسمی و استقبال بسیار صمیمانه و گرم از روسا و همکارانش در گوگل می شناسند. او بیش از نیمی از ساعات کاریش را در مسافرت می گذراند. 

معاون خدمات و فروش آنلاین گوگل در یک سفر کاری که به همراه امید به کشور آلمان رفته بود در مورد امید    می گوید که هنگامی که در ماشین از خواب بیدار شدم، امید را دیدم که یک لپ تاپ بر روی زانو و تلفن همراهش را بر گوس و با سرعتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی است. او می گوید که امید به من نگاه کرد و سپس لبخند زد و با کمال خونسردی گفت تلفن مهمی را دارم جواب می دهم.  

کار و فعالیت کردستانی گوگل  

امید کردستانی معاون ارشد گوگل

در بین مدیران ارشد گوگل، امید کردستانی به عنوان یک دیپلمات به تمام معنا شناخته شده است.

یکی از مدیران عالی رتبه گوگل در مورد او چنین می گوید: زمانی که در سطح اجرایی گوگل، بحرانی به وجود می آید  امید این بحران را داوری وغائله را ختم به خیر می کند. در زمان هایی که یک بحران بوجود می آید حضور امید یک نعمت واقعی است.

او بر این عقیده است که در عرصه تجارت حرف اول در برقراری ارتباط، پایبندی و اعتمادسازی به وعده هایی که داده می زند که موجب موفقیت می شود. به طوریکه ۹۹ درصد از درآمد گوگل امروزه از همین آگاهی های تبلیغاتی است. 

نحوه استخدام توسط امید کردستانی

زندگی شخصی 

زمانی که امید بخواهد فردی را استخدام کند یا با او همکاری نماید از آن فرد آزمون فرودگاه می گیرد. در توصیف این روش کردستانی می گوید:  اگر ناچارشوم چند ساعت با این فرد در فرودگاه بگذرانم، از این چند ساعت دلم می خواهد کمال لذت را ببرم  وازآن استفاده کنم. همچنین در این زمان، گفتگوی مثبت و روشنفکرانه ای با آن فرد داشته باشم. در پایان از خودم این سوال را می پرسم که آیا این فرد دارای این چنین خصوصیت ها هست یا نه؟» 

در نخستین نگاه، امید کردستانی متوجه شد که مهم ترین دارایی گوگل، ترافیک زیاد آن است. کردستانی با استفاده از این ترافیک، آگاهی های تبلیغاتی کوچک و تکی را که با کارت های اعتباری تک تک به گوگل پرداخت می شدند را توانست به میلیون ها دلار برساند. او همکاران سابقش را در Netscape را به تدریج به همکاری در گوگل فراخواند. 

او سپس با کسانی که در Netscape آگهی تبلیغاتی می گذاشتند تماس گرفت و به آن ها پیشنهاد داد که برای امتحان، یک آگاهی کوچک در گوگل بگذارند. صاحبان آگهی ها این پیشنهاد را پذیرفتند، نتایج بسیار خوبی به تدریج از گوگل گرفتند و اکثر آنها به مشتری های دائمی گوگل تبدیل شدند.

اولین ملاقات کردستانی با موسسین گوگل

معاون ارشد گوگل امید کردستانی در مورد اولین قرار ملاقاتش با “لری و سرگی” موسسین گوگل این چنین می گوید که احساس کردم با دو انسان که اعتماد به نفس بالا، ایده های بزرگ و بلند پروازانه و اراده  بسیار قوی دارند که آن ها اگر لحاف فروشی را به جای اینترنت راه بیندازند باز هم در این زمینه موفق خواهند شد. به همین دلیل با آنها همکاری خود را شروع نمودم.   

زندگی شخصی 

بیتا دریاباری و امید کردستانی

اولین بار امید کردستانی با یک ایرانی آمریکایی تبار با نام بیتا دریاباری در سال ۱۹۹۱ ازدواج نمود. این ازدواج تا سال ۲۰۰۹ دوام داشت و آن ها در این سال از هم جدا شدند. 

امید برای بار دوم در سال ۲۰۱۱ با جیزل هیسکاک که از پدر و مادری انگلیسی در فرانسه به دنیا آمده بود و بزرگ شده بود ازدواج کرد، که این دو تاکنون باهم زندگی می کنند.

امید کردستانی و همسرش جیزل هیسکاک، کمک های مالی زیادی را برای کمپین هریس جهت کاندیدا شدن در حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری اهدا کردند. 

حاصل ازدواج او و بیتا دریا باری  یک پسر و یک دختر است، و حاصل ازدواج با همسر دوم خود نیز دو فرزند است. 

ثروت

بخش بزرگی از ثروتش را امید کردستانی، در عرضه اولیه سهام گوگل  به دست آورد. پیش از طلاق از همسر اولش، ثروت او را در سال ۲۰۰۸ حدود  ۲/۲ میلیارد دلار تخمین زده بودند. از سوی مجله فوربز ثروت او در سال ۲۰۰۹، ۴/۱ میلیارد دلار تخمین زده شد. 

پس از جدایی از بیتا دریا باری همسر اولش ثروت بین دو نفر تقسیم شد و ثروت امید به ۵۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. مجله فوربز او را  دومین ثروتمند ایرانی در دنیا معرفی کرده است. 

مالکیت عمارت امید و بیتا که با مساحت ۵ جریب فرنگی پس جدایی آنها به بیتا دریا باری رسید. اکنون یکی از پر ارزش ترین املاکی هستند که در اترتون واقع شده اند.

 

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “امید کردستانی کیست؟ زندگینامه کامل مدیر توییتر”

  1. نسترن گفت:

    امید دارم ایشون در کارشون موفق باشند و فرهنگ غنی ایران رو به مردم جهان بشناسونن و این هم جزء یکی از تبلیغاتها موفقشون باشه

    نسترننسترن
  2. ج س گفت:

    باسلام خوش به حال آقای کردستانی من که تلاش کردم ولی هرگز به آرزوهایم نرسیدم که هیچ تازه بعد از ۵۰ سال سن پسر بزرگم رفت سر کار تا کمک خرجم بشه که پسرم ۲۱ سالش بود که کشته شد حالا نه پول دارم نه سلامتی و فقط یک چیز دارم اون هم داغ فرزند انشاالله این عزیزان و پولدارترین افراد اول خدا بعد سالم باشن و دوم سالم باشن و و سوم هم دست هم وطن های خود را که مشکلی دارند بگیرند. باعث افتخار مایند که ایرانی هستند.

    ج سج س
  3. محمود مسعودبرازنده گفت:

    اگه آن آقا به آنجا رسیده حتما هم لیاقتش هم صلاحیت شو داره بعد زحمت کشیده مثل آدم های ول و پشت سر حرف نبوده تلاش کره از این که ایرانی افتخار واسمون

    محمود مسعودبرازندهمحمود مسعودبرازنده
  4. کاربر 25777 گفت:

    چیزی که از چهره این آقا عیانه شادی و لبخند همیشگیشه و این مورد به تنهایی یکی از رموز موفقیته” امید تواناییهاش رو اثبات کرده و تونسته موفق بشه کاری که جوونای ایرانی نمیتونن انجام بدن با اینهمه استعدادی که دارن همینه یعنی کسی برای استعداد اونها سرمایه گذاری نمیکنه و اکثرا مجبور میشن مهاجرت کنن چون درک کردن تو کشورهای سرمایه داری توانمندی حرف اول رو میزنه نه رابطه و رانت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone