اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

ایمپلنت متحرک چیست؟

ایمپلنت متحرک

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲

یکی از سوال هایی که ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود این است که چرا باید از پروتزها و یا ایمپلنت های دندانی استفاده کنیم؟ از مهم ترین دلایل این موضوع میتوان به این مسئله اشاره کرد که افرادی که دندان یا دندان هایی را از دست داده اند، به دلیل بهم خوردن فرم دندان ها و از بین رفتن طرح لبخند، اعتماد به نفس خود را از دست میدهند و سعی در پنهان کردن این معایب  و ظاهر دندان های خود را دارند.

بی دندانی باعث می شود در فرد پیری زودرس ایجاد شود و تاثیر نا مطلوبی را در روحیه این افراد ایجاد می کند. از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته که این نوع پروتز متحرک هم جزو آن است به این صورت است که میتوان در مواقع خاص مانند خواب آن را از دهان خارج کرد و با محلول مخصوص ضدعفونی کرد، پروتز متحرک بر پایه ایمپلنت می باشد.

ایمپلنت ثابت چیست؟

ایمپلنت ثابت نیز از روش های درمانی ترمیمی جایگزین دندان از دست رفته است که در حال حاضر بهترین نوع درمان بی دندانی محسوب می شود، در این روش درمان طی یک عمل جراحی پایه ای را درون استخوان فک قرار می دهند که با استخوان فک و لثه جوش می خورد و مستحکم می شود و پس از آن تاج یا پروتز را روی آن قرار می دهند.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟ 

این روش درمانی مشکلاتی که دندان های مصنوعی متحرک با خود به همراه داشتند را از بین برده است و دیگر جای نگرانی باقی نگذاشته است. روش درمانی  ایمپلنت ثابت شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارد زیرا پایه ایمپلنت ها نقش ریشه دندان طبیعی را درون استخوان فک اجرا می کنند و بخش اصلی این درمان را بر عهده دارند.

تفاوت ایمپلنت ساده و متحرک

برای مقایسه این دو روش درمان بهتر است بگوییم که روش ثابت بهتر از از ایمپلنت متحرک است و نتایج بهتری را دارد. وقتی فردی دندان های خود را از دست می دهد حالت لب و گونه او تغییر می کند و استخوان فک نیز به شدت تحلیل می رود که در نتیجه باعث بهم خوردن حالت فک می شود. اما باید بدانید درمان به روش ایمپلنت ثابت تمام این مشکلات را از بین می برد و مانع از بروز همچین مواردی می شود.

مزایای ایمپلنت ثابت چیست؟

زیبایی ظاهری دندان

ایمپلنت های ثابت را با ظرافت و دقت بالا و همچنین خلاقیت بسیار بالایی طراحی، تولید می شوند. باید بدانید که این ایمپلنت ها شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند و هرچقدر ترمیم دندان ها به دندان های طبیعی شبیه تر باشد از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار است.

احساس راحتی در استفاده از ایمپلنت

پس از این که ایمپلنت های دندان را درون دهان شما قرار دادند و طول درمان این عمل جراحی به خوبی سپری شد، فرد بیمار به دندان های کاشت شده عادت کرده و مانند دندان های طبیعی می تواند از داشتن آنها، ترمیم کارایی و زیبایی دندان ها لذت ببرد.

راحتی در گفتار

ایمپلنت ثابت دندان، از جهت این که ثابت است و لق نمی شود هنگام صحبت کردن مشکلی را برای فرد بیمار ایجاد نمی کند.

راحتی در جویدن غذا

فرد بیمار که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارد و می خواهد دندان های از دست رفته را با ایمپلنت ثابت ترمیم کند، اگر از دندان های مصنوعی استفاده کرده باشد میداند که دندان های مصنوعی و متحرک هنگام غذا خوردن چه مشکلاتی را ایجاد می کنند. وقتی فرد دندان های خود را به روش ایمپلنت ثابت درمان می کند متوجه این موضوع می شود که می تواند از ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی برای غذا خوردن استفاده کند بدون این که کوچک ترین مشکلی ایجاد شود.

استحکام و مقاومت بالا 

ایمپلنت های دندان در صورت استفاده درست و رعایت بهداشت دارای طول عمر بالایی هستند و همچنین در برخی موارد مشاهده شده است که این درمان مادام العمر بوده است.

بهداشت آسان

رعایت بهداشت و مراقبت بهداشتی ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی است و نیاز به انجام عمل خاصی نیست، فقط کافیست که روزی یک بار از دهان شویه و نخ دندان استفاده کنید و بعد از هر وعده غذایی از مسواک با فرچه های مناسب استفاده کنید.

همانطور که متوجه این موضوع شده اید استفاده از ایمپلنت دندان ثابت دارای مزایای بسیار زیادی است که همین موضوع موجب شده است این روش درمان بی دندان دارای طرفداران خاص خود شود و محبوبیت بالایی داشته باشد.

مزایای ایمپلنت متحرک چیست؟

پروتزهای متحرک در حال حاضر از شناخته ترین روش های درمان بی دندانی است که از مهم ترین نکات و مزایای این روش درمان هزینه کم آن است. هنگامی که این پروتزهای مصنوعی را بخواهید در طول زمان مورد استفاده قرار دهید باید از چسب مخصوص آن استفاده کنید که چسب مخصوص آن به این صورت است که باید چسب را روی دندان و لثه بریزید و دندان های مصنوعی را روی آن قرار دهید.

مزایای ایمپلنت متحرک

ایمپلنت های متحرک و ثابت دارای ویژگی و کارایی مختلفی هستند که هرکدام بسته به نوع آسیب دندان بیمار، میزان هزینه ای که قصد دارد برای جایگزینی دندان از دست رفته خود بپردازد، نوع پروتز و ایمپلنتی که استفاده می کند، متفاوت هستند. پروتزهای متحرک گاهی چسبندگی کافی را ندارند و ممکن است بیمار حین صحبت کردن یا جویدن غذا با آن ها احساس راحتی نکند از همین جهت استفاده از ایمپلنت های ثابت بسیار عقلانی تر است و پیشنهاد بهتری محسوب می شود. همچنین این درمان به دندان های سالم اطراف هیچ گونه آسیبی به فرد وارد نمی نماید.

ایمپلنت های ثابت دارای طول درمان هستند و این در حالی است که دندان های مصنوعی و متحرک دارای طول درمان نیستند فقط مدت زمان ترشح بزاغ درون دهان فرد بیمار افزایش میابد و فرد بیمار برای مدتی کوتاه تا زمانی که عادت کند، کمی حرف زدن و غذا خوردن برایش مشکل ساز می باشد اما بعد از اینکه کمی عادت می کند این سختی ها به مرور برایش از بین می رود. اما ایمپلنت های ثابت دارای طول درمان هستند زیرا طی یک عمل جراحی تهاجمی صورت می گیرند. در این عمل جراحی استخوان فک را سوراخ می کنند تا پایه ایمپلنت را درون آن قرار دهند.

پس از این که پایه را درون استخوان فک قرار دادند، پایه با استخوان فک جوش می خورد و این موضوع در حالی است که مدت  ۳ الی ۶ ماه زمان نیاز دارد. در برخی موارد این درمان طولانی تر می شود زیرا، ممکن است استخوان فک بیمار دارای مقاومت و استحکام کافی نباشد. از همین جهت عمل پیوند استخوان را پیش از جراحی کاشت ایمپلنت انجام می دهند و زمان می دهند تا طول درمان آن بگذرد تا استخوان فک ترمیم یابد و پس از آن کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند.

تجربه یک درمان موفق به روش کاشت ایمپلنت نیازمند برخی مراقبت هایی است که پیش از انجام هر کاری از پزشک خود بخواهید تمام این موارد را به خوبی برای شما بیان کند و اطلاعاتی جامع را برای شما توضیح دهد. هرچند فراموش نکنید که داشتن یک کاشت ایمپلنت موفق  علاوه بر موفقیت های بیمار به میزان مهارت و تجربه دندان پزشک جراح نیز بسیار زیاد وابسته است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید. 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone