اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

زندگینامه الکساندر گراهام بل مخترع تلفن + عکس

زندگینامه الکساندر گراهام بل مخترع تلفن + عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱

الکساندر گراهام بل یکی از برترین مبتکرین، دانشمندان و مخترعین جهان است، وی اصالتی اسکاتلندی-آمریکایی داشت.

در کتاب ها از نام او به واسطه اختراع تلفن یاد می شود ولی وی اختراعات دیگری چون فلزیاب و فضا کار یا همان خرپای سه بعدی را در کارنامه تحقیقتی خود ثبت کرده است. الکساندر گراهام بل پس از ۷۵ سال زندگی، در کانادا فوت کرد.

بد نیست بدانید که اگر شخصی به نام آنتونیو میوچی با اختراع دستگاهی شبیه به تلفن، مالیات خود را در ۱۸۷۴ میلادی (۱۲۵۳ شمسی) می پرداخت، دیگر الکساندر گراهام بل اختراعی به نام تلفن را نداشت.

در این بخش از زندگینامه افراد موفق قصد داریم بیوگرافی الکساندر گراهام بل را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

تولد و کودکی الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل و اولین تلفن جهان

الکساندر گراهام بل (Alexander Graham Bell) در ۳ مارس ۱۸۴۷ میلادی (۱۲ اسفند ۱۲۲۵ شمسی) در شهر ادینبورگ واقع در کشور اسکاتلند، چشم به جهان گشود.

او در دوران ابتدایی تحصیلش به عنوان شاگرد ممتاز شناخته می شد ولی تحصیل را موقتا رها کرد و نتوانست تحصیلات دانشگاهی اش را شروع کند.

پدر الکساندر، ملویل نام داشت و متخصص فیزیولوژی صدا، اصلاح، گفتار و آموزش به ناشنوایان بود. بنابراین الکساندر از همان کودکی با شغل پدرش آشنایی کامل پیدا کرد و سعی کرد تا با ادامه دادن راه پدرش، مخارج خود را تامین کند.

در سال ۱۸۷۱ میلادی (۱۲۵۰ شمسی) الکساندر به دلیل شیوع سل در اسکاتلند، دو برادر خود را از دست داد، اما او زنده  ماند و به همراه پدر و مادرش، به شهر برنتفورد واقع در استان انتاریوی در کانادا مهاجرت کردند. 

سفر به آمریکا

کتاب صوتی آرزوی تو دستور توست اثر کوین ترودو

در سال ۱۸۷۲ میلادی (۱۲۵۱ شمسی)، الکساندر گراهام بل نامه ای از طرف سارا فولر که مدیر آموزشگاه ناشنوایان شهر بوستون بود، دریافت کرد. مضمون نامه از این قرار بود که خواسته الکساندر جهت فعالیت در قامت معلمی در آموزشگاه بوستون با مورد قبول واقع شده بود. پس از دیدن نامه، از فردای آن روز الکساندر گراهام بل به کلاس درسی که معلم آن بود می رفت و فوت و فن آموزش های پدرش را به ناشنوایان آموزش می داد.

او در آمریکا بار ها مطالعاتی در مورد ارتعاشات انجام داد زیراکه در آن زمان مجهولات زیادی برای کشف وجود داشت.

یکی از منابعی که وی برای تحقیقات خود پیدا کرده بود، کتاب هرمان فون هلمهولتز بود.

هرمان فون هلمهولتز از برترین فیزیک دانان آلمانی به شمار میرفت که تئوری هایی مبنی بر احساسات ناشوایان در محیط مطرح کرده بود. الکساندر گراهام بل در دهه هفتاد میلادی زمانی که تحقیقات خود را ادامه می داد، با توماس واتسون در کارگاه برق پارلز ویلیامز آشنا شد.

سفر الکساندر گراهام بل به ماساچوست

الکساندر گراهام بل و شاگردانش

الکساندر گراهام بل در سال ۱۸۷۱ میلادی (۱۲۳۰ شمسی) برای ادامه تحقیقات به شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا سفر کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد گسترش ایده ی خود بدست آورد. او در بوستون کارگاهی را تدارک دید که در آن جا بر روی صدای انسان مطالعاتی انجام داده میشد.

الکساندر گراهام بل با استفاده از وسایلی چون دستگاه تلگراف چند گانه یا هارمونیک (انتقال تلگراف چند پیام با فرکانس های مختلف) این تحقیقات را انجام می داد. اما وی برای انجام تحقیقات خود نیاز به حمایت های مالی داشت و این امر به وسیله سرمایه گذارانی چون توماس سندرز و گاردینر هوبارد امکان پذیر شد.

او از در سال های ۱۸۷۳ و ۱۸۷۴ میلادی (۱۲۳۲ و ۱۲۳۳ شمسی) تحقیقات خود را با دستگاه تلگراف هارمونیک تکیمل نمود ولی در این میان خلاقیت وی باعث شد تا بتواند با استفاده از سیمی، صدای انسان را انتقال دهد. توماس واتسون که برق کار ماهری بود، از ایده الکساندر استقبال کرد و تصمیم گرفت در جهت امورات تلگراف هارمونیک، به وی کمک کند.

ابتدای این نوآوری، الکساندر و واتسون هریک در سویی از اتاق ایستاده بودند و سیمی به هر دو دستگاه وصل کردند.

هر چند لحظه دیازپان ها را بر می داشت و پس از تنظیم، بر روی گوشش می گذاشت. این دو دوست به صحت کارشان ایمان داشتند و متوجه شدند که راهکار های آنان اشتباه است و همین امر باعث شد تا به فکری نو بیاندیشند.

این دو در سال های ۱۸۷۴ و ۱۸۷۵ میلادی (۱۲۳۳ و ۱۲۳۴ شمسی) کار بر روی تلگراف هارمونیک را تکیمل نمودند و سرمایه گذاران که ثمره کار را دیدند، تصمیم گرفتند تا این پروژه را ثبت کنند زیرا که از اهمیت آن آگاه شدند.

اختراع نهایی تلفن و تاسیس شرکت

الکساندر گراهام بل در حال  ثبت اولین تماس تلفنی

به طور کلی الکساندر گراهام بل ۱۸ اختراع را به تنهایی و ۱۲ ثبت را به نام خود و همکارانشر ثبت کرده است.

در ۷ مارس ۱۸۷۶ میلادی (۱۷ اسفند ۱۲۵۴ شمسی) پس از تحقیقاتی که وی در کارگاهش واقع در بوستون انجام داد، بعد از گسترش و فعالیت های تکمیلی، اختراع خود را کامل کرد.

تغییراتی که الکساندر برای نهایی کردن اختراعش اعمال کرد، استفاده از نی های فولادین به جای دیازپان بود و نتیجه حاصل در همین تاریخ توسط الکساندر گراهام بل با عنوان امتیاز اولین تلفن به وی اهدا شد.

اولین تماس دستگاه توسط الکساندر گراهام بل و توماس واتسون در این تاریخ صورت گرفت. گراهام بل برای تبلیغ اختراع خود، به درون تظاهرات رفت و آن را عمومی کرد. در ژوئن ۱۸۷۶ میلادی (خرداد ۱۲۵۵ شمسی) نمایشگاهی با عنوان سالگرد سال صدم صنایع در فیلادلفیا برگزار شد. این نمایشگاه به قدری اهمیت داشت که از قاره های دیگر، برای حضور و دیدن از محصولات این نمایشگاه، به آمریکا می آمدند.

امپراتور وقت برزیل که دوم پدرو نام داشت، از اختراع بل دیدن کرد. امپراتور برزیل پس از دیدن اختراع وی، چنین واکنشی داده است:«خدای من، صحبت می کند.»

در سال ۱۸۷۵ میلادی (۱۲۵۴ شمسی) حق انحصاری اختراع الکساندر گراهام بل در معرض واگذاری به کمپانی “وسترن یونیون تلگراف” به مبلغ صد هزار دلار بود که الکساندر به دلیل مبلغ کم و آگاهی به ارزش بالای اختراعش، تصمیم گرفت خود شرکتی را بنا کند.

الکساندر گراهام بل در ۹ ژوئیه ۱۸۷۷ میلادی (۱۸ تیر ۱۲۵۶ شمسی) شرکت بل را تاسیس نمود که امروزه این شرکت به نام “امریکن تلفن و تلگراف” شناخته می شود.

در همین سال گراهام بل و همسرش در دادگاهی مبنی بر ادعای ثبت اولیه تلفن توسط شرکت وسترن یونین حضور یافتند که این زوج موفق شدند پیروز از دادگاه خارج شوند.

پس از دادگاه الکساندر گراهام بل اولین چاپ تبلیغاتی خود را نگارش کرد و مردم را با دستگاه تلفن اش آشنا کرد و شرایط را برای خرید دستگاه های تلفن مهیا کرد.

در سال ۱۸۷۹ میلادی (۱۲۵۸ شمسی) الکساندر گراهام بل و همسرش که مالک ۱۵ درصد از سهام این شرکت بودند، هرگز فکرشان به سوددهی افسانه ای پس از گذشت  مدت کوتاهی نمی رسید. این زوج چند سهم خود را به مبلغ ۲۵۰ دلار فروختند و چند ماه بعد ارزش هر سهام به یک هزار دلار  رسید.

در سال ۱۸۸۱ میلادی (۱۳۰۰ شمسی)، این زوج مجددا برای فروش یک سوم از سهم خود اقدام کردند. ثروت خالص این زوج در سال ۱۸۸۳ میلادی (۱۳۰۲ شمسی) حدود یک میلیون دلار تخمین زده می شود.

 اولین تماس تلفنی از راه دور در ژانویه ۱۹۱۵ میلادی (دی ماه ۱۲۹۳ شمسی) توسط الکساندر و همکار سابقش واتسون،  برقرار شد. این تماس از نیویورک تا سانفرانسیسکو حاصل شد.

در همین سال سرتاسر خاک ایالات متحده آمریکا از یک خط تلفن استفاده می کردند. کمی بعد ریاست جمهور وقت آمریکا از کاخ سفید با فرماندار کالیفرنیا به صورت تلفنی صحبت می کردند و صدای یکدیگر را می شنیدند.

دیگر کشفیات الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل در ده سال آخر زندگی خود در مورد طرح قایق های هیدروفویل مطالعاتی کرد. او به این نتیجه رسید که با افزایش سرعت، هیدروفویل‌ها باعث می شوند تا بدنه قایق از آب بیرون بیاید و کشش آب کاهش پیدا کند و قایق سوران سرعت بیشتری را تجربه کنند.

در سال ۱۹۱۹ میلادی (۱۲۹۸ شمسی) کیسی بالدوین و آقای گراهام بل یک هیدروفویل را ایجاد کردند که توانست رکورد جهانی سرعت آب را به نام خود ثبت کند که تا ۱۵ سال توسط هیچکس شکسته نشد.

زندگی شخصی الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل و همسرش

الکساندر گراهام بل در کلاس هایی که برای ناشنوایان می گذاشت، با دختری به نام میبل هابارد آشنا شد. 

او در باغ شخصی خود واقع در بن بریا در استان نوا اسکوشیا در کانادا و در تاریخ ۲ اوت ۱۹۲۲ میلادی (۱۰ مرداد ۱۳۰۱ شمسی) بر اثر عوارض های ناشی از دیابت درگذشت.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone