اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

سخنان آنتونی رابینز بر گرفته از سخنرانی ها و کتاب هایش

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹

 در این بخش سخنان آنتونی رابینز یکی از برترین سخنرانان و نویسندگان موفقیت و انگیزشی در جهان را  برای شما در  سایت جادوی باور سخنان منتشر کردیم سخنان این مقاله از آنتونی رابینز برگرفته از سخنرانی ها و کتاب های اوست امیدواریم پله ای تاثیر گذار برای موفقیت شما باشد.

سخنان آنتونی رابینز

سخنان آنتونی رابینز بر گرفته از کتاب های رابینز

آیا کارهایی که در زندگی خود کرده اید زندگی شما را دگرگون کرده است یا خیر  چیزهایی که یاد گرفته اید چطور؟

موفقیت فقط یک تصمیم است

سه اصلی که زندگی ما را کنترل میکنند

اصل اول آنتونی رابینز 

روی چه چیزی می خواهید تمرکز کنید چون هر چیزی که بر روی آن تمرکز کنید حسش می کنید. مثل فکر یک حادثه که در ذهنتان آن را تجسم می کنید و تبدیل به تمرکز فکرتان می شود و مدتها با آن زندگی می کنید و حستان از این فکر بسیار بد می شود پس می توانید به طور آگاهانه برعکس عمل کنید کنترل تمرکزتان را بر عهده بگیرید تا کنترل زندگیتان را نیز به دست بگیرید.

زماینکه آن چیزی که بر رویش تمرکز می کنید چه معنی می دهد. مثلا می گویید آیا صدمه می بینم یا خداوند می خواهد مرا آزمایش کند؟ یا شاید هم فکر کنید معنی آن، تمرکز شما تنبلی شماست.

شما  هستید که اتفاقات زندگی را معنی میکنید پس خوب معنی کنید

اصل دوم آنتونی رابینز

رابینز شدیدا روی این موضوع تاکید دارد که معنایی که به چیزهای مختلف می دهیم زندگی ما را کنترل می کنند.
اگر شما به دیگران اجازه دهید که تمرکز شما را به دست گیرند مثل اخبارها و اوضاع جامعه پس زندگی خود را به دست دیگران داده اید وقتی اوضاع و احوال بد است تمرکز خود را بر روی چیز دیگری بگذارید که می دانید حس بهتری به شما می دهد و اینگونه تمرکزتان از بد به خوب برمی گردد.

اصل سوم آنتونی رابینز :

تصمیم زندگی این است که می خواهم چه کار کنم اغلب افراد کاری را می کنند که براساس همان معنی و حسی است که به آن چیز می دهند. شما می توانید با داشتن همه چیز بدبخت باشید یا بدون داشتن چیزی خوشبخت باشید همه می دانید که حقیقت دارد چون افراد پیرامونتان را دیده اید. شما می توانید وقتی بدترین اتفاق ها هم افتاده است آرام بگیرید و حس خوبی داشته باشید. دقت کنید که تمرکزتان را بر روی چه چیزی می گذارید سپس چه معنایی بدان می دهید و براساس آنها نتیجه کارتان چیست.

وظیفه ذهن فقط مراقبت از شماست !!! 

وظیفه ذهن فقط مراقبت از شماست !!! سخنان آنتونی رابینز درباره ذهن : به جای اینکه ذهن تان شما را فریب دهد شما ذهنتان را فریب دهید موضوع مهم بعدی از نظر آنتونی رابینز این است که  : سر منشاء همه ناراحتی های شما ذهن تان است زیرا کار ذهن شما فقط مراقبت از شماست در واقع تنها وظیفه ضمیر ناخودآگاه ما همین است.

در نتیجه از جلو رفتن مسیر جلوگیری می کند.  ولی شما فقط با آگاهی می توانید از شرطی شدن بیرون آمده و زندگیتان را تغییردهید. افراد موفق جامعه همینگونه هستند، همیشه با چیزهایی که آموزش گرفته اند زندگی می کنند.

 

خودت را  مجبور کن به آنچه آموخته ای عمل کنی

آنتونی رابینز معتقد است که فقط نباید گوش کرد بلکه باید به آن عمل کرد جملات زیبا بسیار عالی هستند ولی وقتی نتوانید آنها را به کار بگیرید هیچ سودی ندارد
.  راز اصلی موفقیت از نگاه  رابینز  این است  که خود را مجبور به انجام آن چیزهای کنید که مطالعه کرده اید و آموزش دیده اید.

رابینز باور دارد که اگر به صورت منفعل بنشینید و گوش دهید بعد از مدتی ذهن شما به شما دستور می دهد که همه چیز را فراموش کن و تو هم فراموش می کنی پس آموزش هایت هیچ سودی نداشته اند.

بعد از آموزش ذهن شما ، شما را هل می دهد برای انجام آنچه که یاد گرفتید ولی این کافی نیست شما باید بلند شوید و حرکت کنید اگر شما در مسیر رسیدن به خواسته هایتان حرکتی نکنید بعد از مدت کوتاهی همه چیزهایی که آموزش دیدید از یادتان می رود. آنچه که مهمتر از دانش است عمل است زیرا تعداد زیادی از آدمها هستند که چیزهای بسیار می دانند اما به هیچ از آنها عمل نمیکنند

انرژی ارتباط با روح را میسر میکند

انرژی ارتباط با روح را میسر میکند

انرژی بخش مهمی از این آگاهی است انرژی باعث می شود  شما  به راحتی از مشکلات عبور کنید چون وقتی انرژی شما کم هست بی حوصله هستید و صبر شما بسیار کم می شود و در نهایت کارها به بن بست می خورد.  آنتونی رابینز میگوید  همین الان خودتان را امتحان کنید از ۰ تا ۱۰چه نمره ای به انرژی خود می دهید انرژی از تغذیه خواب و ورزش به دست می آید اما مهمترین مسئله در مورد آن این است که انرژی یک تصمیم است برای انجام دادن هدفی.

نکته مهم اینجاست که اگر خواستید کاری انجام بدهید با احساس خود این کار را بکنید  ،  احساس شادی و پر انرژی بودن شما برروی ذهن اثر می گذارد و فعالیت مغز شما را بیشتر می کند.هیچ گاه نگذارید که انرژی از درون شما خارج شود. آنتونی رابینز  تاکید میکند که  این مسله که  طرحهایی که همیشه در ذهن ما بوده است، اکنون ما را به اینجایی که هستیم رسانده است.

اما میتوانیم طرحها را تغییردهیم تا به شادی و موفقیت در زندگی برسیم و سرنوشت مان را عوض کنیم . طرحها همان والدین ما بودند خواهر و برادر معلمین و در آخر جامعه بارها گفته اید اگر آنها جور دیگری بودند هم اکنون من کسی بودم که به خود افتخار می کردم. این طرحها را از ذهن بیرون کنید و از ترسهای خود دوری کنید و به خود مغرور باشید. و افتخار کنید مغرور بودن نه به معنای خودپسندی یعنی آنکه شما در حال گسترش پیدا کردن هستید.

سپاس گزاری

سپاس گزاری

خود را در شکرگذاری غرق کنید و همیشه چنان شکرگذاری کنید که  انگار به خواسته خود رسیده اید شما با متمرکز شدن روی چیزها آنها را حس می کنید پس بر روی سپاسگذاری متمرکزشوید و آن را  حس کنید. مدام به یاداتفاقات خوب گذشته بیافتید و چنان نفس بشید که انگار همان اتفاق شاد در حال وقوع است حتی گاهی اوقات ادای خندیدن را دربیاورید.

راحت زندگی کنید سختگیری را کنار بگذارید چون باعث ناراحتی خودتان می شود و حتی دیگران هم متوجه آن می شوند.افکار شما امواجی هستند که بر دور کره زمین در گردشند و آنها افکار شما نیستند و شما فقط به این افکار وصل شدید ولی باید تغییرشان بدهید به بدنتان هیجان و جنب و جوش بدهید تا از حالت کرختی به حالت شادی در بیایید

به اهداف تان فکر کنید

ذهن خود را مجبور کنید که به خواسته هایتان فکر کند و به ذهنتان بقبولانید که برای شاد بودن نیاز به هیچ بهانه ای نیست. چطور گاهی اوقات برای اینکه حالتان بد باشد بهانه ای نیست پس به همین شکل معکوس عمل کنید. آنتونی رابینز معتقد است: در جامعه خود دقت کنید اگر روزی با خوشحالی از خواب بیدار شوید و به سر کار روید و شادی کنید کسی نمی گوید چرا اینقدر خوشحالی اما اگر ناراحت و اخمو باشی مدام می پرسند چه شده است

مثلا می گویید اضطراب  و استرس دارم و شروع می کنند به سوال در مورد ناراحتیتان چون گرایش همه به سمت ناراحتی است. برعکس عمل کنید خودتان را ذاتا مجبور به خوشحالی کنید شما آنقدر ناراحت بوده اید که خودتان را شرطی کرده اید اگر روزی غیر از این باشد ذهن می ترسد و دوباره راههایی را به شما نشان می دهد که برگردید به همان راحتی.

شما وقتی به بالا و پایین می پرید دیافراگم شما باز می شود و هیجانات شما بالا می رود و در نتیجه شاد می شوید اگر این کار را به مدت طولانی انجام دهید شادی و هیجان در بدن شما باقی می ماند و به این طریق شادی را در بدن خود شرطی کرده اید. اگر میخواهید زندگیتان تغییر کند ابتدا باید انرژیتان  را تغییر دهید. به آرزوها و کارهایی که می خواهید انجام دهید آره بگویید از خطر کردن ترس نداشته باشید

فریب نخورید

ژن خوب را فراموش کنید زیرا فقط تلاش خود افراد است که موفقیت را به دست می آورند آنتونی رابینز میگوید  برای اثبات حرفم میخواهم از شما بخواهم که  زندگی نامه افراد موفق جامعه را مطالعه کنید و مهمترین چیزی که باید بدانید این است که ثروت اندوختن بخشی از وظیفه ماست اما مهمترین وظیفه ما شادی و رضایت از خودمان است. افراد زیادی را در اطرفمان می بینیم که به اهداف خود رسیده اند اما باز هم رضایت از خود ندارند و مطمئن باشید بعد از مدتی آنچه که به دست آورده اند را از دست خواهند داد.

پس همه چیز به ذهنمان بر می گردد و باید بر ذهنمان مسلط شویم و کنترل آن را در دست بگیریم ما هرچیزی که می توانیم کنترل کنیم می توانیم آن را نیز تغییرش دهیم. وقتی در گذشته مشکلی پیش آمده چرا دوباره باید بدن را در همان وضعیت سابق دربیاوریم وقتی تمام اتم ها در بدن در حال تغییر هستند چرا ما ذهن را تغییر ندهیم و مدام به گذشته برگردیم مشکلات گذشته راتبدیل به گرد و غبار کنید و آنها را رها کنید.

می توانید برای خود الگویی داشته باشید از کاری که می خواهید انجام دهید کسی که در آن راه پیروز شده را الگوی خود کنید.دیگران را به خاطر فقر یا غم خودتان سرزنش نکنید مسئولیت زندگیتان را به عهده بگیرید چون اگر همین طور به رنجهای خود ادامه دهید چیزی جز رنج بیشتر مقابلتان نیست مثل آدمهای عصبانی که بیشتر عصبانی می شوند یا افراد ناراحت که بیشتر ناراحت میشوند

هم مشکلات در دسترس هستند و هم شادی ها این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام را می خواهید یکی از راههای آرامش  مراقبه و مدیتیشن است زیرا جسم را آرام می کند و با روح هماهنگ می شود پس ذهن شما آرام می گیرد و سپس می توانید درست فکر کنید و تبدیل به خود حقیقیتان شوید.

ترس و عصبانیت ممنوع

ترس و عصبانیت ممنوع

روی دو قطب ترس و عصبانیت کار کنید تا از بین ببریدشان چون آنها سلامتی، شادی  و ثروت را از بین می برند چون در هنگام خشم دستگاه عصبی بدن برای مدتی از کار می افتند و مریضی ها جایگزین می شوند برای دوری از این دو قطب چیزی را پیدا کنید که برایش شکرگذاری کنید به چیزی عشق بورزید تا ذهن خود را از افکار منفی دور نگه دارید.

ذهن فقط وارد کننده است و قلب تصمیم گیرنده، پس ورودیهای منفی را به راحتی می توانید با قلب و احساس خود از بین ببرید. آنتونی رابینز می گوید وقتی هدفی دارید برای موفقیت در آن باید به کارتان ارزش دهید یعنی کارهایی را انجام دهید که نشان دهد هدفتان ارزشمند است

اما وقتی می خواهید وضعیت را از آن چیزی که هست بهتر نشان دهید زمانی است که غرور به سراغ شما آمده چون خودتان میزان ارزش کارتان را می دانید پس در نتیجه شکست به جای موفقیت جایگزین می شود اما وقتی که می دانی در چه موقعیتی هستی و به کارتان ارزش می دهید نه تنها موفقیت بلکه خشنودی را حس می کنید.

به طور ساده هر تراژدی و هر دردی وقتی خوب می شود که یک معنی عمیق و خوب به آن بدهید مثلا آنتونی رابینز اگر در کودکی گرسنگی را تجربه نکرده بود هم اکنون شاید نمی توانست هدف خود را بر روی کمک به گرسنگان بگذارد او این موضوع را طوری معنی کرد که هم اکنون هم به دیگران کمک می کند و هم حس شادی دارد.

در حد توان فعلی تان بخشنده باشید

یکی از مهمترین راههای استفاده از پول این است که آن را ببخشیم زیرا این کار در دراز مدت باعث حس شادی بسیار می شود پس حتی وقتی که خیلی کم پول دارید بخش کوچکی از آن را ببخشید تا در آینده که ثروتمند شدید فردی باشید که مقدار زیادی پول را می بخشید و خواهید دید که زندگی چقدر لذت بخش خواهد شد.

خوراک ذهنی خود را آگاهانه انتخاب کنید

خوراک ذهنی خود را آگاهانه انتخاب کنید

 

زندگی که الان دارید همان زندگی است که در مورد آن فکر می کردید پس آگاهی و درک خود را بالا ببرید خوشبختی در زندگی باشرایط شماست چون از نظر هر کسی متفاوت است یکی پول یکی فرزند یکی خانه ای بزرگ و هر کسی چیز متفاوتی می خواهد اما برای یک زندگی فوق العاده باید علم موفقیت را بدانید و موفقیت بدون خشنودی یعنی شکست برای موفقیت قوانینی وجود دارد

که در همه یکسان است اما خشنودی و حس شادی منحصر به فرد است راههای رسیدن به موفقیت بسیار است یکی از آنها حس رقابت سالم را در خود بالا ببرید ، از موانع رد شوید و مهم اینکه قدرت تعهد داشته باشید چون همه چیز بر می گردد به میزان تعهد شما باتوجه به آمارگیری که شده اکثر افراد نسبت به کاری که می کنند تعهد ندارند و فقط تعداد بسیار کمی متعهد در کارشان هستند عدم تعهد یعنی متنفر از کاری که در حال انجامش هستید.

کلید طلایی ارتباطات برای موفقیت

تاثیرگذاری در ارتباطاتتان باید بالا باشد به عنوان یک حرفه ای باید با دیگران حرف بزنید و مصنوعی نباشید چون آنها می فهمند و از شما هیچ تاثیری نمی گیرند اگر بتوانید دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید یک رهبر عالی می شوید.

یکی دیگر از راههای موفقیت از دیدگاه آنتونی رابینز این است که دیگران را درگیر کنید یعنی راهی پیدا کنید تا نیازهای آنها را برطرف کنید نه نیازهای خودتان را. چون اگر نیازهای آنها برطرف شود پس نیازهای خود شما هم برطرف خواهد شد. و در این کار عشق و خلاقیت نیاز است و هر کسی که توانسته دیگران را درگیر پروژه خود کند این کار را توسط انرژی درونیش انجام داده و اگر می خواهید یک رهبر بزرگ باشید باید انرژی خود را کنترل کنید.

موضوع جالب در درباره آنتونی رابینز این است که  توانست با آموزش‌های خود به تعدادی از تیراندازان ارتش آمریکا، بازدهی سربازان را تا حد قابل قبولی بالا ببرد و بعد از آن او به یکی از افراد بسیار معروف در حیطه موفقیت و عملکرد به تبدیل شد 

دیدگاه‌ها

8 پاسخ به “سخنان آنتونی رابینز بر گرفته از سخنرانی ها و کتاب هایش”

  1. زینب امیرشکاری گفت:

    سلام.وقت بخیر..من چجوری میتونم جادوی باور رو دانلود کنم؟

    زینب امیرشکاریزینب امیرشکاری
  2. agaxehopxicig گفت:

    سلام سال نو مبارک ممنون بابت زحماتتون و همچنین تشکر برای این همه سمینار عالی که در سایت قرار دادید.

    agaxehopxicigagaxehopxicig
  3. mohammad jalali گفت:

    سلام وقت بخیر؛ من اگه یک اشتراک ۶ ماهه خریداری کنم می تونم همه دوره ها انتونتی رابینز رو رایگان دانلود کنم؟

    mohammad jalalimohammad jalali
    • جادوی باور گفت:

      سلام دوست من؛ بله شما اگه یک اشتراک شش ماهه تهیه کنید علاوه بر دوره های آنتونی رابینز می تونید ۳۰۰ ساعت دوره دیگر از اساتید موفقیت برتر جهانی را رایگان دانلود کنید علاوه بر این بیش از ۳۰۰ سمینار تا شش ماه هر هفته می تونید یک سمینار جدید را رایگان دانلود کنید

      جادوی باورجادوی باور
  4. علی رضا گفت:

    سلام و خسته نباشید به تیم قدرتمند جادوی باور؛ خواستم تشکر کنم بابت تمامی زحماتی که می کشید

    علی رضاعلی رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone