اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

تجسم خلاق چیست؟ تمرینات قانون جذب در تجسم خلاق

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹

تجسم خلاق که از گذشته همیشه همراه با قانون جذب بوده است به نوعی یکی از بهترین راه های رسیدن به اهداف محسوب میشود. اگر نمیدانید قانون جذب چیست حتما مقاله ای که درابن باره نوشته شده را با دقت بخوانید. همه ما به صورت پیش فرض و همواره در حال تجسم کردن هستیم این عادت از ابتدا به صورت غریضی در انسان وجود دارد . پس بیاییم ارزش و قدرت تجسم خلاق رو درک کنیم و از آن در راه پیشرفت و موفقیت استفاده کنیم.

چرا هرکس که بیشتر راجب بیماری حرف میزند بیشتر بیمار میشود؟

چرا هرکس که بیشتر از شکست حرف میزند بیشتر از شکست میخورد؟

آیا به نظر شما اتفاقی است؟

خیر هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست

دنیا به گونه ای طراحی شده است که به هر چیزی که بیشتر توجه کنید بر سر راهتان قرار میگیرد.

در این مقاله قصد داریم شما را با تجسم خلاق که به نوعی تمرین برای دستیابی به اهداف محسوب میشود و در قانون جذب تاکید زیادی بر آن شده است  آشنا کنیم.

تجسم خلاق چیست؟

تجسم خلاق عبارت است از مهارت و شیوه‌ای که با استفاده از عوامل متافیزیکی مثل قانون جذب، که شما را به موفقیت می‌رساند.

این مهارت پر این اصل استوار است: انسان تبدیل به کسی می‌شود که دائما به آن فکر می‌کند. در واقع این مهارت بر پایه قانون جذب استوار است و با پیروی از آن، می‌توان به سمت موفقیت پیشروی درستی داشت.

اگر شما هم  تجسم خلاقانه را به عنوان یک مهارت بدیهی و تئوری تصور میکنید، سخت در اشتباه هستید! اگرچه این مهارت بدیهی به نظر برسد اما اگر به شیوه‌ای اصولی آموخته و پیاده سازی شود، معجزه گر است. در واقع تمرین تجسم خلاقانه به روش اصولی کمک خواهد کرد تا گام‌هایتان را به سمت موفقیت در هر زمینه‌ای، استوارتر و بلند‌تر بردارید.

تأثیر تجسم از نظر علم

A boy is sitting in the pages of a big book.

جالب است بدانید تجسم خلاق از نظر علم نیز اثبات شده است. از نظر علم تجسم عملی است که ما در ذهنمان رویداد یا اتفاقی را مجسم کنیم. شما با این کار میتوانید ضمیرناخوداگاهتان را گول بزنید.

ضمیرناخودآگاه تفاوت واقعیت و یا ساختگی بودن را نمی داند به طور عنوان مثال فردی که در سینمای ۴ بعدی است را به یاد بیاورید؛ آن فرد با اینکه میداند تمام اتفاقات ساختگی است و قرار نیست صدمه ای ببیند اما باز دچار ترس و اضطراب و یا هر احساس دیگری میشود این عمل نشان میدهد که ضمیر ناخودآگاه فرق بین واقعیت و ساختگی بودن را نمی داند.

 قدرت تجسم خلاق

برای آنکه قدرت تجسم را بهتر متوجه شوید مثالی کاملا واقعی برایتان میزنم: محققان و دانشنمندان برای آنکه از قدرت تجسم باخبر شوند دست به آزمایش غیر انسانی زدند.

دانشمندان دو زندانی اعدامی را به دو درخت که رو به روی هم بودند بستند. چشم یکی از آن زندانی ها را با پارچه ای بستند در حالی که زندانی دیگر به او دید کامل داشت. رگ دست زندانی چشم بسته را زدند و زیر دستی که رگش را زده بودند یک سطل گذاشتند که خون دست آن زندانی در سطل بریزد.

پس از یک ساعت زندانی چشم بسته میمیرد. تمامی این یک ساعت زندانی که به درخت رو برو بسته شد بود نظاره گر تمامی اتفاقات بود.

حالا اینبار آمدند و چشم زندانی که نظاره گر اتفاقات بود را با همان پارچه ای که چشم زندانی اول را بسته بودند بستند و سطلی مشابه سطل زندانی اول زیر دستان او گزاشتند و با پشت چاقو بر روی رگ او کشیدند بطور که زندانی تصور کند رگ او را نیز زده اند و جور صحنه سازی کردند که انگار از دست او نیز خون میرود.

پس از یک ساعت آمدند و دیدند زندانی دوم نیز مرد !

زندانی دوم تمامی اتفاقاتی که برای زندانی اول افتاده بود را در ذهن خود تجسم کرده بود و این باعث شد تا او نیز باور کند که رگ دستانش را زده اند.

۴ تمرین تجسم خلاق

همانطور که گفته شد، برای کسب مهارت تجسم خلاقانه باید به طور مداوم و متداول و در عین حال اصولی تمرین کنید.

این تمرینات تکراری و اصولی شماست که درصد موفقیت‌ تان در این زمینه را تضمین خواهد کرد.

در اینجا ۴ تمرین تجسم خلاق که معجزه گر هستند، آورده شده است. شایان ذکر است تمرینات ارائه شده در این بخش از لحاظ روانشناسی و علمی آزمایش شده اند و قابل اطمینان هستند. این تمرینات عبارت اند از:

  1. درست تجسم کردن
  2. نقشه کشیدن
  3. انرژی مثبت داشتن
  4. به پدیده های زندگی خود نگاه کردن

تمرین اول درست تجسم کنید.

بسیاری از ما هنوز روش درست تجسم کردن را نمی‌دانیم و اغلب مان هم حتی تعریفی درست از تجسم نداریم. تجسم درست تنها در ۵ دقیقه انجام می‌شود و فرد از لحاظ ذهنی و جسمی در بهترین حالت قرار می‌گیرد. در واقع تجسم به روش اصولی، فرد را در مرز بین خواب و بیداری قرار خواهد داد . همچنین اکثر مردم به سرعت از تجسم کردن خسته می‌شوند که این مورد هم اشتباه است! تجسم خلاق فقط و فقط با تمرینات متداول مسیر می‌شود.

برای شروع ابتدا هدف واقعی‌تان را مشخص کنید. این هدف باید قابل تجسم باشد و والاترین هدف شما باشد که در زندگی آرزوی رسیدن به آن را داشته باشید. پس از مشخص شدن هدف، باید در جایی راحت بنشینید تا بدنتان از لحاظ فیزیکی در بهترین حالت باشد. مکانی آرام را برای نشستن انتخاب کنید تا تمرکز بیشتری روی هدفتان اعمال کرده باشید.

بسیار خب. حالا تجسم کردن را شروع کنید. با جزئیات کامل تصور کنید که به هدف خود رسیده‌اید. توجه کنید که باید با جزئیات کامل به فیلم هدف خود در ذهنتان بنگرید. احساسی خوب داشته باشید و سعی کنید افکار مزاحم را از ذهن خود دور کنید. هرچه فیلم ذهنی خود را شفاف‌تر کنید، تجسم خلاقانه‌تری خواهید داشت. این کار را بارها و بارها در روز انجام دهید و از تجسم بهترین هدف زندگی خود خسته نشوید.

تمرین دوم نقشه بکشید.

یک روش فوق العاده برای افزایش مهارت تجسم خلاق و حفظ انگیزه برای ادامه راه ، رسم یک نقشه گنج است. این نقشه حاوی اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما به همراه پستی و بلندی‌های مهم راه است که می‌توان با استفاده از فتوشاپ یا حتی مداد طراحی کرد.

همانطور که از نام این نقشه پیداست، در انتهای آن باید گنجی قرار دهید که قابل تجسم باشد و بتوانید بارها و بارها این نقشه را دیده و گنج واقعی آنرا تجسم کنید. این روش علاوه بر خلاقانه بودن، درصد خستگی شما از تکرار تجسم را کاهش می‌دهد.

همچنین روش دیگری که زیرمجموعه روش نقشه گنج است، تجسم موفقیت‌های کوتاه مدت است. برای اینکه اهداف کوتاه مدتی برای خود ایجاد کرده و آنرا به مرحله در نقشه گنج خود پیاده سازی کنید، ابتدا هدف والا و اصلی خود را مشخص کرده سپس آنرا به چند هدف کوچکتر تقسیم بندی کنید. این اهداف را به ترتیب اولویت در نقشه گنج خود قرار دهید و هر روز ضمن تجسم دستیابی به هدف کوچکتر، هدف اصلی را نیز به عنوان نتیجه هدف فرعی تجسم کنید.

تمرین سوم انرژی مثبت داشته باشید.

حتما دقت کرده‌اید که اگر در کاری انرژی مثبت نداشته باشید مثلا خسته باشید یا حوصله انجام آن کار را نداشته باشید، موفق نمی‌شوید! بنابراین این مورد به عنوان یک تمرین کارآمد و مهم عمل کرده و می‌تواند علاوه بر افزایش هرچه بیشتر مهارت تجسم خلاق، سبب افزایش انرژی مثبت در زندگی و روابط شود. سعی کنید با جملات تاکیدی مثبت مثل من قطعا توانسته‌ام و… به خود و هدف خود انرژی مثبت دهید.

تمرین چهارم به پدیده‌های زندگی خود بنگرید.

پدیده‌هایی که در زندگی شما رخ می‌دهند توانایی تبدیل شدن به یک راهنما برای تجسم خلاق را دارند. اگر پدیده‌ای خاص در زندگی‌تان اتفاق افتاد، سریعا دست به کار شوید و آنرا به هدف خود ربط دهید. برای مثال اگر به یک ماشین گران قیمت سوار شدید، به سرعت قوه تجسم خلاق خود را فعال کنید و تصور کنید که به هدف خود رسیده‌اید و این ماشین مال شماست و…

این موضوع نه تنها به افزایش مهارت تجسم خلاقانه شما کمک می‌کند، بلکه باعث داخل شدن این ویژگی در زندگی شخصی شما می‌شود. درواقع اگر تجسم خلاق در ثانیه به ثانیه زندگی شما وارد شود، درصد دستیابی به موفقیت در شما چند برابر خواهد شد.

نکاتی که باید آنها را رعایت کنید!

A woman embodies a wedding ring in her mind

تجسم واقعی داشته باشید. یعنی جزئیات را طوری تصور کنید که انگار رخ داده‌اند و شما در زمان حال هستید. فقط همواره یادتان باشد کلید اصلی تجسم احساس خوب است. زمانی که تصمیم به هدف گذاری میکنید اهداف خود را خاص‌تر کنید.بسیاری از افراد در تجسم خلاق تنها ارتقا یافتن درجه و مقام خود را لحاظ می‌کنند در حالی که باید اهدافی خاص‌تر را تجسم کنند.

با دید اول شخص و یا خودتان به قضیه نگاه کنید هیچگاه با دید فرد دیگری به موضوع نگاه نکنید.

تماشای یک فیلم ذهنی که بازیگرش شخص دیگری است، نمی‌تواند شما را به موفقیت برساند همچنین باید تکرار را در لازمه قرار دهید. بارها و بارها تجسم کنید و از این کار خسته نشوید. منطقی نیست که انسان از دیدن وضعیتی که بزرگترین آرزویش است خسته شود! مدیتیشن فرصتی خوب است. تجسم بعد از مدیتیشن بسیار کاربردی‌تر خواهد بود؛ چرا که سطح بالایی از آرامش کمک زیادی به افزایش قدرت تجسم خلاق می‌کند.

برایتان مهم نباشد که دیگران با دیدن آنکه شما در حال تجسم هستید چه فکری میکنند. به دست هایتان نگاه کنید آنها را با جزئیات کامل به یاد داشته باشید و حالا چشم هایتان را ببینید و تصور کنید پشت ماشین آرزوهایتان هستید و دستانتان به فرمان آن ماشین قفل شده است. در سطح چرخ در حال دور زدن هستید و به آهنگ مورد علاقه یتان گوش میدهید. طوری تجسم کنید که گویا آن ماشین در جلوی درب خانه پارک شده است.

معرفی کتاب تجسم خلاق :

درصورتیکه میخواهید تمرینات بیشتری از تجسم خلاق را مطالعه کنید پیشنهاد میشود کتاب تجسم خلاق شاکتی گواین را از کتاب فروشی ها تهیه کنید و مطالعه کنید.

نتیجه گیری:

تجسم خلاق به عنوان یکی از تمرینات قانون جذب استفاده میشود که به کمک آن میتوان به موفقیت رسید. استفاده از تجسم خلاق برای دستیابی به اهداف در دوران قدیم نیز توسط مردم برتر جامعه استفاده می شد مردم عادی از تأثیر این تمرینات اطلاع نداشتند و اجازه داده نمی شد تا به آنها از تأثیر این تمرین فوق العاده گفته شد.

با کمک تجسم خلاق میتوانید به آسانی به اهداف خود برسید و رویاهایتان را برای خود محقق کنید.

 

دیدگاه‌ها

9 پاسخ به “تجسم خلاق چیست؟ تمرینات قانون جذب در تجسم خلاق”

  1. کاربر 7764 گفت:

    بسیار عالی هم مقاله خوبی بود وهم کلیپ عالی ممنونم سپاس گذارم

  2. کاربر 16772 گفت:

    مطلب بسیار خوب و مختصری ارائه دادید و ممنونم از مدیران سایت جادوی باور

  3. وحید گفت:

    سلام و خسته نباشید
    یک سوال داشتم در تجسم خلاق باید احساس خوبی داشته باشی من وقتی خودم رو شخص اول میبنم خیلی برام سخته، و اینکه وقتی با یک اهنگ با کلام گوش میدم و خودم رو حالا چه شخص اول چه شخص دوم تجسم میکنم و هر جوری که دلم میخواد مثله یک موزیک ویدیو .
    ایا این کارم درسته ؟چون اینطوری احساس قدرت بسیار زیادی دارم .
    ممنون

    وحیدوحید
  4. کاربر 13206 گفت:

    سلام
    چرا نمشه دانلود کرد
    با تشکر از زحمات شما
    قریشب

  5. انسانیت زیباترینه گفت:

    منم دنبال این تجسم خلاق و جادوی سفید تکنیک تبسم بودم ک سر از اینجا هم درآوردم خدا رو شکر ک دونستم گ این تکنیکها چی هستن.پیش بسوی رسیدن ب رویاهای زیبامون…

    انسانیت زیباترینهانسانیت زیباترینه
  6. کاربر 5981 گفت:

    بسیار عالی بود
    الان تقریبا روش صحیح تجسم خلاق را یاد گرفتم
    پیش به سوی تحقق خواسته ها

  7. کاربر 3745 گفت:

    سلام
    من خیلی از تجسم خلاق نتیجه گرفتم یعنی وقتی انجام میدم حال خوبی دارم این رو هم فهمیدم که باید به صورت تفریحی رویا پردازی کنم نه اینکه بخوام خودم رو درگیر این موضوع کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone