چگونه کنترل ضمیر ناخودآگاه مان را به دست بگیریم؟

چگونه کنترل ضمیر ناخودآگاه مان را به دست بگیریم؟

مشخصات محتوا

زبان:زیرنویس فارسی
فرمت محتوا:PDF

اطلاعات محتوا

نویسنده : جادوی باور

بروزرسانی : ۱۳۹۹/۰۷/۲۲

بازدید : 136

تعداد نظرات :بدون نظر


توضیحات

احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که میگویند: “انسانها فقط از بخشی از مغز خود استفاده می کنند” این جمله یک حقیقت محض است چراکه انسانها هنوز نتوانسته اند سیستم ذهنی شان را به طور کامل درک کنند. دانشمندان تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند ضمیر ناخودآگاه انسان را به طور کامل بررسی نمایند اما در این راه موفق نبودند.

تعریفی از کارکرد ذهن ناهشیار

تعریفی از کارکرد ذهن ناهشیار

 

ما قبلا در مقاله ضمیر ناخودآگاه چیست؟ ارتباط آن با قانون جذب و ارتعاش به صورت کامل و دقیقه به معنای ضمیر ناخودآگاه و وظایف آن پرداخته ایم، اگر نمیدانید ضمیر ناخودآگاه چیست پیشنهاد میکنم این مقاله از سایت جادوی باور را مطالعه فرمایید. 

تمام آنچه که توانسته ایم از سیستم و عملکرد ضمیر ناخوداگاه متوجه شویم این است که ضمیر ناخودآگاه تقریباً هر کاری را که انجام می دهیم را بدون کوچکترین اشتباهی اجرا و کنترل میکند. به عنوان مثال:

هنگامی که به زمان دم و بازدم و نفس کشیدنتان دقت میکنید کنترل نفس کشیدنتان را از ضمیر ناخودآگاه تان می گیرید و آن را به ذهن خودآگاه تان می دهید و همین باعث میشود که شما سخت تر نفس بکشید و یا نتوانید زمان دم یا بازمتان را کنترل کنید.

نمونه دیگری از وظایف ضمیر ناخودآگاه دسته بندی کردن اطلاعاتی است که از حواس ما حاصل می شود. مغز ما با صدها مگابایت اطلاعات در ثانیه، بمباران می شود.  اگر مغز شما مجبور به بررسی و پردازش همه این اطلاعات ها شود منفجر میشود. اما ضمیر ناخودآگاه این اطلاعات را دسته بندی میکند و اطلاعات غیر مفید را از بین میبرد.

به همین خاطر ضمیر ناخودآگاه نقش ویژه ای را در زندگی ما ایفا میکند و کنترل و تسلط پیدا کردن بر آن، باعث میشود تا بتوانیم روند زندگیمان را بهبود ببخشیم. در این بخش از سایت جادوی باور نیز قصد داریم به راه هایی که باعث میشود تا شما بتوانید بر ضمیر ناخودآگاهتان تسلط پیدا کنید را بررسی نماییم.

برای کنترل ضمیر ناخودآگاه بحث فراری باشید

برای کنترل ضمیر ناخودآگاه بحث فراری باشید

گفتگوها یا بحث های منفی خود را دیگر ادامه ندهید حتی اگر حق با شما بود و متوجه شدید طرف مقابل قصد قبول کردن اشتباه خود را ندارد از آن بحث کنار بکشید و بگذارید این تصور برای آن فرد پیش بیاید که برنده آن جدال بوده است چرا که ادامه بحث میتواند برای شما مضر باشد و مشخصاً سلامتی ذهن تان خیلی با ارزش تر از برنده شدن در یک بحث بی انتها و پوچ است.

همچنین اگر از آن دسته از افرادی هستید که در سخن هایشان کمتر به نکات مثبت توجه میکنند باید خودتان را تغییر دهید و صحبت های مثبت را جایگزین صحبت های منفی تان کنید، تغییر زبان باعث تغییر ذهنیت و غلبه بر اعمال و افکار منفی می شود. “من نمی توانم این کار را کنم!”  را با “من می توانم این کار را انجام دهم!” جایگزین کنید؛ به جای اینکه بگویید “من در همه چیز شکست می خورم!”  بگویید: “من موفق خواهم شد!“. 

اگر در هنگام گفتن این کلمات مثبت دچار تردید شدید مکث کنید و نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که چرا به خود می گویید موفق نخواهید شد؟  عواملی را که باعث منفی شدن شما شده اند شناسایی کنید. 

یک مانترا مثبت بسازید.

یک مانترا مثبت بسازید.مانترا مجموعه ای از کلماتی است که با آهنگ خاصی تکرار میشود و باعث میشود تا شما آن کلمات را راحت تر به خاطر بسپارید مانترا از آیین هندو و بودا نشئت گرفته شده است و تاثیر بسیار بالایی بر روی ضمیر ناخودآگاه دارد.

وقتی دچار اضطراب یا استرس یا هرگونه احساسات منفی ای شدید با تکرار یک مانترا که خودتان آن را ساخته اید، اعصاب خود را آرام کنید و افکار منفی تان را از بین ببرید. 

استفاده مداوم از مانترا، افکار و اعمال منفی ناشی از ضمیر ناخودآگاه شما را تحت فشار قرار می دهد و باعث تقویت ضمیر ناخودآگاه تان میشود.  افکار منفی خود را شناسایی کنید و برای از بین بردن آنها تلاش کنید. میتوانید هنگامی که مانترا را تکرار می کنید، دست خود را روی قلب و یا سرتان قرار دهید.

اگر احساس می کنید که به اندازه کافی خوب نیستید از جملات تاکیدی مثبت استفاده نمایید و شعارهای “من به اندازه کافی خوب هستم” ، “من لایق هستم” و یا “من ارزش آن را دارم” را به کار ببرید که باعث تقویت ضمیر ناخوداگاه میشود. 

تمرین تجسم خلاق را انجام دهید

تمرین تجسم خلاق را انجام دهید

تجسم یا تمرین ذهنی برای دستیابی به اهداف تان،  راهی عالی برای کنترل ضمیر ناخودآگاه تان است.  در ابتدا تمرین هایی را انجام دهید که فقط شما را مجبور به استفاده از یک یا دو حس می کند به طور مثال در ابتدا سعی کنید خود و آرزوهایتان را در قالب یک عکس تصور کنید و تمام جزئیات را به دقت در آن عکس تجسم کنید.

هنگامی که بر این مهارت مسلط شدید چشمانتان را ببندید و تصور کنید به تمامی خواسته هایتان رسیده اید به صداها، بوها، رنگ ها، بافت ها و سلیقه ها توجه کنید. بسیار ضروری است که تا حد امکان تجسم هایی که میکنید واقع بینانه باشد. هنگام انجام دادن تمرین تجسم به نکات منفی نپردازید و خود را در شکست تصور نکنید بلکه موفقیت و رسیدن به هدف خود را تجسم کنید! 

به عنوان مثال: اگر در تمرین تجسم خود در حال سخنرانی هستید هیچگاه ترس از اشتباه گفتن کلمات و یا اتفاقاتی که شما را از یک سخنرانی بی نقص دور میکند را نداشته باشید.

۱۰ قانون برتر برای کنترل ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه نیرویی قدرتمند است که اعمال، افکار و بدن ما را حفظ و اداره می کند حافظه ها، احساسات، باورها و انرژی را ذخیره و سازمان دهی می کند. در بخش زیر ۱۰ قانون برتر ضمیر ناخودآگاه را خواهید خواند:

۱. ضمیر خودآگاه شما برده ضمیر ناخوداگاه تان است به همین خاطر ضمیر خودآگاهتان از دستورات ضمیر ناخودآگاه تان بدون هیچ چون و چرایی پیروی می کند. 

۲. اگر یک رفتار و یا فکر را چندین بار تکرار کنید آن رفتار و یا فکر در ضمیر ناخودآگاهتان تبدیل به یک عادت می شود که با مرور زمان تغییر آن برای شما دشوارتر و سخت تر میشود. به همین خاطر تا متوجه عادت رفتاری یا فکری منفی ای شدید سریعا آن را تغییر دهید چراکه هر قدر زمان بیشتری سپری شود آن عادت ریشه مستحکم تری در ضمیر ناخودآگاهتان پیدا میکند و حتی ممکن است بعد از گذشت مدتی شما حتی دیگر آن عادت را منفی ندانید و آن را توجیه کنید.

۳. به کمک احساساتتان ضمیر ناخودآگاهتان را کنترل کنید، اگر دوست دارید کاری یا فکری را برای خود تبدیل به عادت کنید هنگام انجام آن عمل، احساساتتان را مثبت کنید و سعی کنید از آن کار نهایت لذت را ببرید.

۴. ضمیر ناخوداگاه اهمیتی نمیدهد که شما چه چیزی میخواهید و چه چیزی نمیخواهید آن بیشتر به چیزی که شما فکر میکنید و یا میگویید توجه میکند. به طور مثال  اگر ترس از چاق شدن داشته باشید و مدام به چاق شدن و ضرر های آن فکر کنید و مدام بگویید “من نباید اضافه وزن داشته باشم” ، ضمیر ناخودآگاه تان فقط میشنود ” اضافه وزن” و تلاش میکند شما را به آن برساند.

۵. ناخودآگاه تفاوت بین واقعیت و آنچه شما فکر می کنید را متوجه نمیشود او تصور میکند همه چیز واقعی است. حتی هنگامی که فیلم ترسناکی را مشاهده میکنید ضمیر ناخودآگاه تصور میکند که اتفاقات آن فیلم واقعیت دارد و به همین خاطر احساس خطر میکند و این موضوع را به خود آگاهتان نیز گزارش میدهد به همین خاطر شما پس از دیدن یک فیلم ترسناک احساس ترس را تجربه میکنید..

۶. ضمیر ناخودآگاه از تغییر سبک زندگی شما جلوگیری میکند چراکه بیشتر به دنبال آرامش است تا پیروزی! هنگامی که قصد انجام کاری را دارید و یا برای خود هدفی تعیین میکنید ضمیر ناخودآگاهتان سریعا به آرشیو خود میرود و دلایل و مستنداتی که باعث میشود تا از انجام آن کار یا رسیدن به آن هدف احساس نا امیدی کنید را به خاطرتان می آورد بهتر است زندگی نامه افراد موفقی که شرایط مشابه و یا بدتری نسبت به شما داشته اند و به خواسته های شما رسیده اند را مطالعه کنید این کار باعث میشود ضمیر ناخودآگاهتان متوجه شود یک فردی با شرایط شما میتواند به خواسته هایش برسد.

۷. ضمیر ناخودآگاهتان از موفقیت ها و شکست هایتان یک کپی میگیرد و آن را در آرشیو خود نگه میدارد بهتر است تا به موفقیت های قبلی خود رجوع کنید و هر روز به آنها فکر کنید این کار باعث بالا رفتن عزت نفس تان میشود.

۸. ضمیر ناخودآگاه به دنبال راه های بدون شکست و پیروزی میگردد او بیشتر ترجیح میدهد تا شما یک زندگی با روند معمول و بدون تغییر را داشته باشید.

۹. ضمیر ناخودآگاه تلاش میکند تا شما را تبدیل به چیزی کند که اغلب به آن فکر میکنید

۱۰. آینده و گذشته ای در ضمیر ناخودآگاه وجود ندارد. تمام تجربیات ذخیره شده بصورت (همین الان) پردازش می شوند. 

دسته بندی : قانون جذب محتوای رایگان

برچسب ها: ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی رایت 2020 جادوی باور
تمامی حقوق وب سایت متعلق به جادوی باور می باشد.
Whatsapp
phone