به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی، با استفاده از کد eyd از 25% تخفیف بهرمند شوید. نورزتان پیروز

اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم

چگونه با ضمیر ناخودآگاه حرف بزنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم

میدونی برای ورود به ضمیر ناخودآگاه باید چیکار کنی؟ یا اینکه اصلا ضمیر ناخودآگاه و قانون جذب چی هستن و چه رابطه ای با هم دارن؟ یا این که پاکسازی ضمیر ناخودآگاه با چه روش هایی امکان پذیره؟ اگر سوال هایی که مطرح شد، سوال تو هم هست یا به صورت کلی این جور مطالب برات جذابه، این مقاله علمی و کاربردی خیلی می تونه بهت کمک کنه تا پاسخ سوال های مطرح شده و خیلی از مطالبی که توی این حوزه وجود داره رو بفهمی. پس در ادامه این مطلب کاربردی و جذاب با ما همراه باشید.

تفاوت ضمیر ناخودآگاه با ضمیر خودآگاه 

تفاوت ضمیر ناخودآگاه با ضمیر خودآگاه 

 

در ابتدای امر باید به بررسی ضمیر ناخودآگاه بپردازیم و اصلا بفهمیم ضمیر ناخودآگاه چی هست تا بتونیم راه های ارتباط باهاش رو مورد بررسی قرار بدیم و قصد انجام اون ها رو داشته باشیم، در ادامه نیز باید ضمیر خودآگاه رو بشناسیم و تفاوت های این دو رو با هم دیگه تحلیل کنیم تا به موضوع اصلی مقالمون برسیم. در نظر داشته باشید که ذهن انسان به دو بخش خودآگاه یا هوشیار و همین طور ناخودآگاه یا نا هوشیار تقسیم بندی می گردد. تمامی اموری که ارادی هستش به وسیله ضمیر خودآگاه و تمامی اموری که برنامه ریزی و انجام آن غیر ارادی هستش، تحت فرمان ضمیر ناخودآگاه می باشد.

در واقع باید خدمتتون عرض کنم که اون قسمتی از ذهن که مسئولیت تمامی کار های بدون فکر و آگاهی شما رو بر عهده داره، ضمیر ناخودآگاه شما نام دارد. برای مثال همین الان که دارید این مقاله رو مطالعه می کنید، قلبتون، کنترل دمای بدنتون، تنفستون و خیلی از قسمت های دیگه بدنتون داره به شکلی کاملا اتوماتیک و خودکار فعالیت های خودش رو انجام میده و در حقیقت شما هیچ فکر راجب آن ها نمی کنید.

حالا جالبیش اینه که همین الان که این پاراگراف از این مقاله رو خوندید، مثلا نفس کشیدن به عنوان ناخودآگاه مثال زده شد و وقتی که اون خط رو خوندید، دیگر ناخودآگاه نیست و به ضمیر خودآگاه انتقال پیدا کرده است و در واقع دارید به شکلی کاملا ارادی تنفس می کنید. جالب تر این که باز بعد از چند ثانیه و یا چند دقیقه که حواستان از عمل نفس کشیدن پرت شد، باز این عمل در حوزه ضمیر ناخودآگاه جای خواهد گرفت و به همین ترتیب این مثال رو میشه به تمامی امور و فکر هامون توی زندگی بسط بدیم و ببینیم که در چه زمانی، چه کاری رو خودآگاه و چه کاری رو ناخودآگاه انجام می دهیم.

نکته جالبی که باید بهش توجه کرد اینه که قسمت ناخودآگاه، احساسات ما رو کنترل می کنه و چنانچه در برخی از مواقع بدون اینکه بفهمید چرا حستان بد است، حستان بد باشد، این کار رو ضمیر ناخودآگاهتون انجام داده است. لازم به ذکر است که ضمیر ناخودآگاه شما، خاطرات و باورهاتون رو در خودش ذخیره و نگهداری می کنه.

به این نکته توجه کافی را داشته باشید که روش درست به منظور این که یک باور رو در خودتون تغییر بدین اینه که در ابتدای ضمیر خودآگاه خودتون رو که مثل یک نگهبان برای مغزه، به شکلی کاملا منطقی و با تکنیک هایی که وجود داره قانع و راضی کنید تا قادر باشید اون باور جدید رو بپذیرید، با این عمل است که اون باور جدید به ضمیر ناخودآگاه راه پیدا کرده و می توانید که اون باور جدید را جایگزین باور یا باور های پیشین خود کنید.

تمرین آرام سازی

اگر بخوایم یه تمرین براتون توی این زمینه بیان کنیم باید بگیم که در واقع ازتون میخوایم که در یک جای ساکت به شکلی کاملا آرام و در آرامش بشینید و به شکلی ارادی و با آگاهی از تنفس، عمل دم و بازدم را انجام دهید.

توجه داشته باشید که به چه صورتی قسمت خودآگاه، کنترل تنفس شما را عهده دار است. ولی بعد از گذشت مدت زمانی اندک اندک از توجه کردن به عمل دم و بازدم خودداری کنید و آن را به عملی غیر ارادی تبدیل کنید تا ضمیر ناخودآگاه باز عهده دار انجام آن شود. این کار در افزایش تمرکز و بیشتر کردن قدرت کنترل شما بر مغز، ذهن و امروی که در ذهن است کمک شایانی می کند.

در نظر داشته باشید برای این که بخواید در راه موفقیت قدم بردارید و پیشرفت کنید، می بایست به خوبی آگاه باشید که این ۲ قسمت از ذهن، به چه صورتی کار می کنند و چنانچه با شیوه کار و قوانین مربوط به هر یک آشنا باشید، قادر خواهید بود از هر دوی اون ها در راستای دستیابی به اهداف و رسیدن به موفقیت استفاده نمایید.

میشه این طوری مثال زد که متوجه بشید به چه صورتی از شناخت این دو می تونید استفاده کنید؛ کنترل احساسات. بله کنترل احساسات در زندگی، تصمیمات، کنترل ذهن، تمرکز و … بسیار کاربرد خواهد داشت. با توجه به این که احساسات به وسیله قسمت ناخودآگاه مغز شروع و کنترل می شوند، امکان ندارد که قادر باشید آن ها را متوقف نمایید. ولی دونستن این که ضمیر خودآگاه است که فکر ها رو که دلیل اصلی شروع احساسات نیز به حساب می آیند، در ذهن شما ایجاد می کند، موجب میشه که با کنترل و در نظر داشتن فکر ها و انواع تفسیر های درونیتون، قادر باشید احساسات خودتون رو کنترل کنید و به نوعی در واقع افسار احساساتتان را در دست خودتان داشته باشید.

در قدم بعدی ارتباط ضمیر ناخودآگاه با نیمکره های مغر را بررسی کرده و در ادامه به این سوال که چگونه با ضمیر ناخودآگاه ارتباط برقرار کنیم، پاسخ خواهیم داد، پس ادامه این مقاله جذاب رو از دست ندید.

ارتباط ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه به نیم کره های مغز

ارتباط ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه به نیم کره های مغز

 

در خصوص با این بخش از مقاله باید گفت که بر اساس آخرین نظریه ها، ضمیر ناخودآگاه بخشی از فعالیت های نیم کره راست و ضمیر خودآگاه بخشی از فعالیت های نیم کره چپی مغز است. در ادامه جالب است بدانید که دانشمندان در تحقیقات متعدد به این نتیجه رسیده اند که نیم کره راست در قیاس با نیم کره چپ وضعیت حساس تری را دارا می باشد در حقیقت قابلیت های بسیار ظریفی را در انسان در اختیار و سیطره خود دارد. در انتها باید گفت که به این خاطر که این قابلیت ها اغلب در کنترل مستقیم انسان نیست، این جایگاه از مغز را مکان حضور ناخودآگاه متصور می شود.

ارتباط با ضمیر ناخودآگاه چه معنی دارد؟

به همان صورتی که می دانید، ضمیر ناخودآگاه به همان اندازه ای نیرومند و قدرتمند است که قادر است ما را به هر هدفی که داریم برساند. این موضوع را به عنوان یک مسئله مهم در خاطر خود داشته باشید که چنانچه در پاک سازی  و برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه خود به خوبی عمل نکنیم، ارتباطمان با ضمیر ناخودآگاهمون خیلی بی کیفیت و نامناسب میشه و حتی می تونه موجب شکست و پسرفت ما در طول زمان شود. پس حواستان باشد که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پس در یادگیری و مطالعه خط به خط این مقاله کوشا باشید.

پیش از این که به موضوع های اصلی مقاله بپردازیم باید عنوان کنیم که برقراری ارتباط با ضمیر ناخودآگاه عاملی ۱۰۰ درصد موثر و حائز اهمیت در کشف قابلیت ها و هدایت کردن ضمیر ناخودآگاه به سمت موفقیت در هر هدف و یا خواسته ای است. پس اگر بخوایم خلاصه ای از مطالبی که گفتیم رو عنوان کنیم، باید بگیم که ارتباط با ضمیر ناخودآگاه در حقیقت به معنای مذاکره و صحبت کردن با ضمیر ناخودآگاه است که اگر به صورت صحیح انجام شود به متقاعد کردن وی و جایگزین کردن باور جدید به جای باور های منفی گذشته منجر خواهد شد.

برای مثال چنانچه قصد داشته باشید از خواب زود تر بیدار شوید، در ابتدا باید تلاش داشته باشید این موضوع رو در ذهن خود مطرح کرده و ضمیر ناخودآگاه خود را متقاعد سازید تا قادر به انجام این کار باشید و حواستون باشه که در غیر این صورت نمی تونید به هدف خودتون دست پیدا کنید.

البته یک عامل دیگه هم به عنوان مانع سر راهتون قرار داره و اون هم درگیری و اختلافات میان ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه به حساب می رود که در واقع در این زمینه به پاکسازی ضمیر ناخودآگاه نیاز پیدا خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در زمان درگیری بین دو ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه شما انگیزه خودتون رو برای دستیابی به هدف و تصمیمتون از دست می دید و بدون این که بفهمید، ضمیر ناخودآگاه تلاش خودش رو برای این که شما را تا حد زیادی از هدف و خواسته تان دور کند، آغاز خواهد کرد که می تواند به بی انگیزگی و نا امیدی شما منجر شود که خود اساس شکست های آینده خواهد بود!!!!

پس این قسمت اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به صورت وسواسی به آن توجه داشته باشید. در خاطر داشته باشید که مسیر درست و مناسب مسیری است که ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاهتون در یک راستا و حول یک هدف قرار بگیرد، در غیر این صورت به هدفتان دسترسی پیدا نخواهید کرد. این ارتباط موثر و هم راستایی دو ضمیر تنها از طریق ارتباط با ضمیر ناخودآگاه صورت می پذیرد.

نکته بسیار حائز اهمیت این است که ضمیر ناخودآگاه شما خیلی خیلی خیلی با هوش و زرنگ هستش و تفاوت راست و دروغ رو به راحتی متوجه خواهد شد و تنها روش این است که راه و روش درست استفاده از آن رو بلد باشید.

اثرات مخرب عدم ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

اثرات مخرب عدم ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

در خاطر داشته باشید که چنانچه در ارتباط با ضمیر ناخودآگاه و همین طور پاک سازی اون مغلوب بشید، ضمیر ناخودآگاه در برابر اهداف شما مقاومت می کند. بخاطر این که در صورت عدم پاک سازی ضمیر ناخودآگاه این امکان وجود خواهد داشت که هدف هایی در آن ایجاد شود که از آن مطلع نیستید و به صورت دقیق با هدف ها و خواسته های شما در تقابل است. به عنوان مثال چنانچه هدف شما یک رابطه عاطفی و در نهایت ازدواج باشد و همین طور راه و روش و گزینه درست را برای ضمیر ناخودآگاه خودتون تعریف نکرده باشید، این امکان وجود خواهد داشت که با به وجود آوردن ترس جذابییت شما را کم کند.

مثال دیگه این که شما قصد داشته باشید که درسی خاص را مطالعه کنید ولی ضمیر ناخودآگاهتون بر این باور باشد که در هر صورت امتحات آن درس خاص را خراب خواهید کرد، در این صورت شما نا امید می شوید و انگیزه خود را از دست می دهید و دست از تلاش بر خواهید داشت حتی اگر واقعا وقت می گذاشتین و مطالعه می کردید نتیجه خیلی خوبی می گرفتید ولی با ضمیر ناخودآگاه منفی و به این صورت شما راه پیشرفت رو به روی خود خواهید بست.

این را در نظر داشته باشید که حتی وقتی که به شکل خودآگاه به این که موفق شوید تمایل داشته باشید، ضمیر ناخودآگاه شما همچنان بر این باور باشد که موفق نمی شوید، پس موفق نخواهید شد!!!! پس چه چیزی از ضمیر ناخودآگاه مهم تر است؟؟؟؟؟ وقتی هدف های دو ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه با هم در تضاد باشند شما به پاک سازی ضمیر ناخودآگاه خود احتیاج پیدا خواهید کرد و دانستن روش های پاک سازی ضمیر ناخودآگاه در این راستا بسیار راهگشا و موثر خواهد بود. در ادامه به بررسی روش های پاک سازی ضمیر ناخودآگاه می پردازیم.

پس به همون شکلی که دیدید عدم ارتباط صحیح با ضمیر ناخودآگاه و غفلت کردن از پاک سازی ضمیر ناخودآگاه موجبات این که شما به هدفتون دسترسی نداشته باشید را فراهم می کند. پس تنها راه، ایجاد ارتباط موثر با ضمیر ناخودآگاه است و تنها راهیه که به موفقیت می رسه.

۳ راه برای نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

به چه صورتی می تونیم به ضمیر ناخودآگاه خودمون نفوذ کنیم و این ابر کامپیوتر پیشرفته جهان هستی را در کنترل داشته باشیم؟؟؟ توجه کنید که قدرت ضمیر ناخودآگاه ما خیلی زیاد هستش و چنانچه بتونیم در اون نفوذ کنیم خیلی از مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد. ضمیر ناخودآگاه ما قابلیت ۴۰۰ میلیارد پردازش اطلاعات رو داره در صورتی که ضمیر خودآگاه ما تنها ۲ هزار پردازش رو می تونه انجام بده.

  • سکوت

حواستون باشه که سکوت کردن یکی از بزرگ ترین راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه به حساب می آید چنانچه ما قادر باشیم هر روز ساعاتی رو با خود خلوت کنیم و کار دیگه ای رو انجام ندیم. گوشی همراه خود را کنار بگزارید، تلویزیون رو خاموش کنید و به ابر کامپیوتر خود اعتماد کنید و جواب خیلی از سوالات خود را از ضمیر ناخودآگاه خود بگیرید و خواهید دریافت که او حلال همه مشکلات ما خواهد بود. به منظور انجام این مراقبه و خلوت کردن با خود بهتر است به مسافرت و یا جنگلی کویری چیزی برید و از آرامش و فضای مناسب آن ها استفاده کنید تا از سکوت خود لذت ببرید.

  • جملات تاکیدی

جالب است بدونید که گفتن جملات تاکیدی یکی دیگه از روش های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه هستش و چنانچه ما به صورت مداوم یک جمله رو تکرار کنیم بعد از یک مدت آن جمله به ضمیر ناخودآگاه ما راه پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال می توان گفت که ما یک آهنگ رو چند بار گوش می دهیم و بعد از یک مدتی قادریم که اون رو از حفظ بخونیم و حتی هم زمان با آن به امور دیگه ای هم مانند رانندگی و … بپردازید. در این راستا باید خدمتتون عرض کنیم که چنانچه ما به شکلی درست و مناسب از جملات تاکیدی بهره بگیریم شاهد تغییرات عمده و بسیار بزرگی در زندگی خود خواهید بود.

پس تاثیر این مورد را در این خصوص جدی بگیرید و از آن قافل نشوید. توجه داشته باشید که به جایی که عنوان کنید من انسان بدبختی هستم، بگویید که من انسان خوشبختی هستم و تاثیر این جملات رو در زندگیتون ببینید. جملات تاکییدی زیادی وجود دارند که اغلب به کار می بریم و از تاثیرات عمده آن در روند زندگی خود بی خبر هستیم و باید مواردی که در این خصوص گفته شد رو در اختیار داشته باشید.

  • تکرار

تکرار

خب همان طوری که می دونید با تکرار کردن یه موضوع ما اون رو نهادینه می کنیم و باعث می شیم که اون موضوع خاص به ضمیر ناخودآگاه ما راه پیدا کند. مثل رانندگی که شما در روز اول تلاش داشتید اون رو فرا بگیرید ولی در ادامه تبدیل به عادتی شد که به صورت ناخودآگاه قادر به انجام آن خواهید بود. در همان روز های اول رانندگی شما اشتباهات زیادی رو انجام می دادید ولی در ادامه با تمرین، ممارست و تکرار تونستید که اون رو به چیزی تبدیل کنید که به سادگی و بدون این که به انجام و روند انجام آن فکر کنید، انجام دهید.

این آن جایی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد که شما بعد از تکرار و تمرین های مداوم حتی الآن قادر هستید نه تنها رانندگی کنید، بلکه به سادگی در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت کنید و یا به مناظر اطراف نگاه کنید و یا کار های دیگری را انجام دهید و در نظر داشته باشید که یکی از راه های نفوذ در ضمیر ناخودآگاه تکرار تکرار و تکرار است.

صحبت کردن با ضمیر ناخودآگاه

جالب است بدانید که پروسه حرف زدن با ضمیر ناخودآگاه خیلی ساده است و در حقیقت فقط کافیست با خودتان حرف بزنید و این اصلا کار پیچیده و سختی نیست!!!! اصلا نگرانش نباشید، با انجام دادن این فرآیند دیوانه نخواهید شد!!! حواستون باشه که با این کار به درک بهتری از خود می رسید، چیزی که تا پیش از این در برابر آن مقاومت می کردین، باعث بالا بردن شناختتون از خودتون میشه.

بگذارید این طوری بگم که شما به این که با ضمیر ناخودآگاهتون حرف بزنید نیاز دارید مثل همون نیازی که به هم صحبت دارید و دوست دارید که حرف هاتون توسط دیگران شنیده بشه، ضمیر ناخودآگاه هم همینطوره و نیاز داره و دوست داره که حرف هاش شنیده بشه و باهاش مذاکره بشه. ضمیر ناخودآگاه در حقیقت خیلی وقت ها مانع از انجام یک سری کار ها و موجب رقم خوردن خیلی از اتفاقات است و شما با مذاکره باهاش می تونید به یک جمع بندی خیلی خوب و نتیجه عالی دست پیدا کنید.

زمانی که با ضمیر ناخودآگاهتون مذاکره کردید و دلیل و علت یک اتفاق بد رو در زندگیتون یافتید، زمان ایجاد تغییرات فرا رسیده است و شما باید ضمیر ناخودآگاهتون رو راضی کنید و کاری کنید که بهتون اعتماد کنه و بفهمه که واقعا خواستار تغییرات اساسی هستید و باز هم این نکته رو بگم که ضمیر ناخودآگاه خیلی زبله و هوشش خیلی زیاده و اگر واقعا خواهوان تغییرات نباشید می فهمه و تغییری ایجاد نمیشه. با تمام این نکاتی که خدمتتون عرض کردیم باید بگیم که در بعضی از مواقع حتی صحبت کردن نیز به تنهایی کافی نیست.

این طور فرض کنید که ضمیر ناخودآگاهتون به هدفت ها و خواسته های شما باور ندارد، در همچین وضعیتی شما باید ضمیر ناخودآگاهتون رو راضی کنید و قانعش کنید که خواستار تغییرات پایه ای هستید وگرنه هر چقدر هم باهاش صحبت کنید نتیجه مثبتی رو دریافت نمی کنید، اگر سعی در متقاعد سازی از راه درست ضمیر ناخودآگاه خود داشته باشید وی به شما اعتماد بیشتری پیدا خواهد کرد و در نتیجه شما رو در این که به هدف هاتون برسید، یاری خواهد کرد.

در بخش انتهایی این مقاله قصد داریم که به ذکر ۶ نکته تمرینی مدرن و بر اساس دانش روز دنیا اشاره کنیم که کاری کنه شما با ضمیر ناخودآگاهتون دوست بشید و بتونید ارتباط موثری باهاش برقرار کنید و همین طور در ادامه ازش در رسیدن به موفقیت حداکثری استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

۱) کودک درونتون رو زنده و شاد نگه دارید

فرآیند بازی کردن اصلا کوچک یا بزرگ سرش نمی شود و نباید به سن و سال در این خصوص توجه کرد. به این فکر کنید که در دوران کودکی و نوجوانی به چه بازی هایی علاقه بیشتری نسبت به دیگر بازی ها داشتید. تلاش کنید که کودک درونتون رو همیشه زنده، سرحال و شاداب نگه دارید و از بازی کردن باهاش غافل نشید. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که به همان مقدار که کودک درون شاد تر و سر زنده تری داشته باشید، ضمیر ناخودآگاه شاد تری نیز خواهید داشت. پس به کودک درونتون بیشتر توجه نمایید.

۲) به موسیقی مورد علاقتون گوش بدید

در خصوص با این قسمت باید خدمتتون بگیم که برقراری ارتباط با موسیقی موجب آرامش روح و ذهنتون میشه. شایان ذکر است که موسیقی و آهنگ با ضمیر ناخودآگاهتون رابطه مستقیم داره، بنابراین شما هم تلاش داشته باشید که تا جایی که این امکان براتون فراهمه آهنگ و موسیقی که دوست دارید را با صدای بلند بخوانید و با تمام وجودتون ازش لذت ببرید. تلاش کنید که این شادی را به ضمیر ناخودآگاهتون انتقال بدید و بگزارید که اونم لذت ببره.

۳) مدیتیشن را تجربه کنید

3) مدیتیشن را تجربه کنید

خب در خصوص با این بخش باید بگیم که هر کسی با یک سری ترفند ها و روش هایی به آرامش دست می یابد و ضمیر ناخودآگاه هم با حالت سکون و بدون حرکت که به اون مدیتیش یا همون مراقبه می گیم، آرامش خودش رو کسب می کنه. در خصوص با نحوه انجام این عمل باید خدمتتون بگیم که می تونید دراز بکشید و یا یه گوشه ساکت و آروم بشنید و فقط به چیز های خوب و افکار مثبتتون فکر کنید و توجهتون رو از چیز های بد و افکار منفی دور کنید.

سعی کنید که امواج مثبت و خوبتون رو به طرف ضمیر ناخودآگاهتون پرتاب کنید تا اون هم از اون حس خوب و افکار مثبت بهره مند بشه. به هر میزانی که آروم تر باشید، ساده تر می تونید به نکات و موارد مثبت توجه و تمرکز کنید و برای مشکلات و مسائلی که توی زندگیتون به وجود اومده راه حل مناسب پیدا کنید. تلاش داشته باشید تا در طور روز ۲ یا حتی ۳ بار این کار را تکرار کنید تا به صورت خودکار به یکی از عادت های زندگیتون تبدیل شه، بعد از چند وقت نتیجه این عمل به صورت واضح در زندگیتون آشکار میشه.

۴) مراقب افکاری که به ضمیر ناخودآگاهتون میاید، باشید

به این موضوع توجه کافی را داشته باشید که هر فکری را به صورت ورودی وارد ضمیر ناخودآگاهتون کنید همان رو به صورت خروجی و در زندگی واقعی دریافت خواهید کرد. چنانچه تلاش داشته باشید تا همه افکارتون رو مثبت و خوب کنید، مطمئنا قادر خواهید بود تصاویری بسیار زیبا تر و قشنگ تر از یک زندگی واقعی دریافت کنید و شادی را به صورت واقعی احساس کنید.

در خاطر داشته باشید که افکار مثبت و انرژی های خوب زندگی شما رو شاد تر، موفق تر، ثروتمند تر، خوش حال تر و … می کنه. از این فرصتی که در اختیارتونه نهایت استفاده رو ببرید و برای یک بار هم که شده نیمه پر لیوان های زندگیتون رو نگاه کنید و فقط به جنبه مثبت هر چیزی توجه کنید و تمرکزتون رو از روی موارد منفی و تاریک زندیگتون به سمت چیزهای خوب منعکس کنید تا نتیجه بی نظیری دریافت کنید.

۵) برای رسیدن به هدفت هاتون از تجسم خلاقانه بهره بگیرید

به این فکر کنید که همه چیز هایی که در جهان کشف شده اند و دیده می شوند، روزی در ذهن فردی به تصویر کشیده شده بوده است و این بدین معناست که آن چیز ها رو یک شخص و یا چند شخص در ذهن خودشون تصور کرده بودند تا اون چیز ها اجازه ورود به دنیا واقعی رو بدست آورده اند!!! به این نکته توجه داشته باشید که ضمیر درونی انسان این ویژگی را در خود دارد که تمامی موارد را به شکل و تصویر و آن هم به صورت رنگی و به صورت کامل به همراه تمامی جزئیات تصور نماید. چنانچه قصد دارید به اهداف و خواسته های خود دست پیدا کنید بنابراین در تلاش باشید تا به ضمیر ناخودآگاهتون کمک کنید و این امر هم بسیار سخت و پیچیده نیست و کافیه که به تمامی چیزهایی که میگیم گوش کنی و انجامش بدی!!!

تمرین تمرین تمرین که می تونه تورو به هدفت برسونه و می رسونه و نباید به این موضوع شک داشته باشی. به عنوان مثال می توان گفت که چنانچه شما خواسته ای مبنی بر خرید یک ماشین گرون قیمت داری، پس تلاش کن که اون ماشینو توی ذهن خودت به صورت کاملا خلاقانه تجسم کنی و خودتو توش تصور کنی و با تمام جزئیات به احساس خوبی که توی اون ماشین پیدا می کنی و بهت دست میده، فکر کنی. در ذهنت سوار اون باشین شو، باهاش دور بزن و ازش نهایت استفاده رو ببر و احساس خوبی داشته باش و بدون که بهش می رسی، در این حالته که ضمیر ناخودآگاه به کمکتون میاد و شرایط رو به صورتی رقم می زنه که بتونی به چیزی که می خواستی دسترسی داشته باشی و این چیزیه که باید با تمام وجود بهش باور داشته باشی تا نتیجه باور و تلاشتو بگیری.

۶) مواظب گفت و گوی درونی با ضمیر ناخودآگاهت باش

به این نکته حواست باشه که تمامی انسان ها چنانچه در طول یک روز ۱۰۰ درصد به صحبت کردن بپردازند، بیش از ۹۰ درصد اون با ضمیر ناخودآگاهشونه و این درجه اهمیت توجه به ضمیر ناخودآگاه رو به درستی بهتون نشون میده. این فرآیند هم چیز عجیب و قریبی نیست!!! شما همون طوری که با دیگران به صحبت کردن می پردازی با ضمیر ناخودآگاه و درونیتم به همون صورت صحبت می کنی، حالا خیلی وقت ها این صحبت ها خوبه و باعث پیشرفتت میشه، خیلی وقت ها هم این صحبت ها مخرب و منفیه و جلوی پیشرفتت رو میگیره و یا حتی باعث شکست خوردنت میشه، پس به هیچ وجه نقش ضمیر ناخودآگاه رو توی زندگیت، به شوخی و یا سرسری نگیر.

به همون شکلی که قبل از این هم خدمتتون گفتیم، ضمیر ناخودآگاه خیلی باهوشه و می فهمه چیزی که می گی فقط توی گفتار درونیه و یا زبونه و یا توی زندگیت واقعا میخوایش و حس و حالت نسبت بهش مثبته و به این که بهش میرسی ایمان داری یا نه.

بنابراین توجه کنید که به صورت مودبانه و با روش ها گوناگون با ضمیر ناخودآگاهتون وارد صحبت و مذاکره بشید و سعی کنید که باهاش رفتار خوبی داشته باشید، مثل یه دوست قدیمی که خیلی کارا از دستش بر میاد و شما هم یکم باهاش رودربایستی داری و باهاش با احترام و با ادب صحبت می کنه. اگه باهاش ارتباط خوبی بگیری، هر چیزی که بخوای رو در اختیارت قرار می ده، عین همون غول چراغ جادو که افسانس ولی با این تفاوت که این واقعیه.

به این نکته هم توجه زیادی داشته باشید، اگر شما نتیجه مثتبی در این خصوص کسب نکرده اید، حتما حتما حتما یک جای کار خودتون می لنگه، پس به هیچ وجه به این قوانین ثابت شده و ضمیر ناخودآگاه این شک رو نبر که آیا وجود دارن یا خیر، چون وجود دارن و ما هم خودآگاه یا ناخودآگاه داریم ازشون استفاده می کنیم، بعضی وقتا خوب بعضی وقت هام به صورت عکس عمل می کنه و شرایط خوبی رو برامون رقم نمی زنه، پس نقشش رو جدی بگیریم و در جهت رسیدن به هدف هامون ازش کمک بگیریم و هم زمان به این ایمان و اعتقاد برسیم که ضمیر ناخودآگاه می تونه فرشته نجات ما باشه و بهمون توی راه رسیدن به اهدافمون کمک کنه، تحت این شرایط مطمئن باشید که به آرزوهاتون می رسید.

کلام آخر

آنتونی رابینز رو که می شناسین. یکی از موفق ترین و با سابقه ترین نویسنده ها و سخنران های انگیزشی توی جهانه و جالبه که می گه : چنانچه قصد دارید که کاری رو برای خودتون تبدیل به عادت کنید، تنها کافیه که اون رو ۲۱ رو به صورت منظم انجام بدید!!!!! بعد از گذشت ۲۱ روز مطمئن باشید که در روز بیست و دوم به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار انجام آن کار را در برنامه و عادت های روزانه خود خواهید داشت.

به این علت که این عادت یا رفتار حالا خوب یا بد به ضمیر ناخودآگاهتون راه پیدا کرده و براتون تبدیل به عادت شده. پس ما می تونیم در راستای این مقاله از این جمله شگفت انگیز رابینز استفاده کنیم تا ۲۱ روز تلاش کنیم که با ضمیر ناخودآگاهمون حرف بزنیم و باهاش دوست بشیم و درخواست هامون رو با حس خوب بهش بگیم و شکر گذاری رو از یاد نبریم.

این نکته رو هم از یاد نبرید که مجسم کردن یک چیز در ذهن باعث به وقوع پیوستن اون میشه پس چیز های خوب را به صورت دقیق و با جزئیات تجسم کنید و کافیه که حستون هم خوب باشه … دیگه کار تمومه و دیر یا زود بهش می رسی، به همون اندازه هم اگر چیزای بد رو توی ذهنت داشته باشی، همون چیزای بد رو توی واقعیت می بین، پس همه چیز به تصمیم تو بر می گرده.

 

تخصصی ترین ویدیو ها و آموزش های صوتی تغییر باور ترجمه شده در سایت جادوی باور

تخصصی ترین ویدیو ها و آموزش های صوتی تغییر باور ترجمه شده در سایت جادوی باور

دیدگاه‌ها

25 پاسخ به “چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم”

  1. هونام گفت:

    دوستان عزیزم سلام
    از شمایی که واقعا از افکار پریشون درونیتون رهایی یافتید، مبشه با راهنمایی هاتون واقعا کمکم کنید
    مدت ۳ سالی از جدایی با همسرم میگذره توی شرایطی هستم که واقعا هرچه تلاش میکنم ذهنیت بدی رو که برام بوجود آورده بود رو فراموش کنم، نمیتونم.
    انگار مانع و نیروی قوی تری نمیذاره تصویرسازی کنم.
    گاهی وقت ها آدم ها از بودن کنار هم خسته میشوند و شاید من نتونستم بار خستگی رو از دوش همسرم بردارم.
    به هرحال زندگی دست خوش رفتار خود ماست من واقعا اعتراف میکنم خیلی جاها کوتاه نیامدم.
    از شما درخواست دارم با هم دعا کنیم الهی هیچ فرزندی بدون پدر مادر نباشه و هیچ پدر و مادری بی فرزند نباشذ.
    واقعا اگه منفی بافی رو رها کنم میتونم بعد از این مدت زیاد دوباره روزهای بهتری رو تجربه کنم.
    واقعا ممکنه حتی اگه خودش اصلا نخواد.
    صمیمانه از همه شما که مرا راهنمایی میکنید.
    سپاسگزارم

  2. مریم سلیمانی گفت:

    ممنون از این مطالب و مفید و آموزنده پاسخ خیلی از سوالات شمارو خوندم قبلا تو همچین کانال و گروهی بودم ولی هیچ درکی نداشتم اما شما واضح و شفاف و ازهمه مهمتر با مثال بیان کردین خیییییلی سپاسگزارم

  3. رزا گفت:

    از شما متشکرم خیلی خوب بود

  4. ناز گل گفت:

    باسلام
    مطااب مفید و قابل فهم بود
    سپاسگزارم

  5. توران گفت:

    سلام ممنونم از بیان عالی شما.
    خدا بهتون خیر بده
    سپاس سپاس سپاس

  6. Ali گفت:

    سلام .خیلی خیلی بابت این مقاله بسیار زیبا وبا بیان خیلی واضح وعلمی متشکرم . قابل درک برای همه مخصوصا اینکه مواردی را با مثال توجیه خیلی جالب بود . متشکرم بابت تلاش برای ارتقا دانش روانشناسی جامعه .

  7. غلامرضا خان بابائی گفت:

    سپاسگزارم از مقاله خوب و عالیتون و آرزوی موفقیت برای شما دارم انشا الله حال خوب داشته باشید

  8. پر گفت:

    سپاسگزاریم اراین مقاله بسیارواضح که دیدمان روکاملابازکردوبه بهترین شکل ممکن ضمیرناخودآگاه رادرک کردیم و یادگرفتم

  9. کاربر 16772 گفت:

    خیلی متشکرم از سایت جادوی باور بابت این مقاله ی ارزشمند

  10. متحول شده گفت:

    سلام..
    مدت زمان نتیجه دادن این عمل چقدره؟
    یعنی تا چقد باید این جملات رو تاکید کنیم؟
    مرسی

  11. سارا گفت:

    ممنون عاالی بود

  12. بهزاد گفت:

    متشکرم از اینکه راهنمایی محشری هست عالیه عالی

  13. مهدی کریمی گفت:

    من اصلا عادت ندارم تو سایت ها نظر بدم ولی نصف این مطلب رو خوندم اوندر کامل بود و جواب سوال ها و مسائلی که باهاش درگیرم رو داد که نتونستم نظر ندم ضمیر ناخداگاه اون کسی که این مطلب رو گذاشته به ضمیر خداگاهش برکت روز افزون بده حد اقل راه نجات رو فهمیدم دهنم صاف شده بخدا

  14. اژدر گفت:

    آفرین مقاله ارزشمندی بود

  15. Mehran.sabahean گفت:

    کاش آموزش تجسم کردن و هم میگفتین

  16. Mehran.sabahean گفت:

    من تو خیلی از مقاله ها خوندم که ضمیر نا خوداگاه راحت گول میخوره و فرق بین دروغ و راستو نمیفهمه ولی شما تو این مقاله گفتین که ناخوداگاه ما خیلی باهوشه و فرق بین راست و دروغو میفهمه

  17. Sssss گفت:

    وقتی ی ادم یا یه شوهر بدذات کنارمون باشه چجوری امیدوار باشیم ک ب ارزوهامون خاهیم رسید. وقتی ی مانع بزرگ مثل شوهرسرراهمه ک کوچکترین حقمو ازمن سلب کرده

    • سلام ، دوست من ما بر اساس باورها و تصاویر ذهنیمون افراد رو برای معاشرت ، ازداوج و غیره انتخاب میکنیم ، زمانیکه شما باورها و ارزش ها در ذهنوتون تغییر کند بهترین شرایط برای شما فراهم میشود

  18. جاوید گفت:

    انسان نمیتواند موجود پوچی در این جهان باشد پوچی را افکار انسان برای او به ارمغان میاورد . باید سعی کرد با رفاقت با ضمیر ناخودآگاه خودمونو و قدرتمونو بشناسیم. که اگه خودمونو شناختیم خدامونم میشناسیم. دنیای به این بزرگی کائناتی به این عظمت پوچ نیست رو اصول ساخته شده خودتونو بشناسید و از قدرت اینانرژی خیر استفاده ببرید. به آرزوهاتون برسید. ایمان داشته باشید که خودتون با افکارتون میتونید.

  19. کاربر 11523 گفت:

    عالی عالی بود

  20. ناديا گفت:

    من یک سوال داشتم
    چگونه بفهمیم ضمیر ناخواسته مان هدف های ما را باور ندارد
    ؟

    • هر دغدغه ای در زندگی دارید و علارقم تلاش نمیتوانید به آن غلبه کنید یعنی ضمیر ناخودآگاه از این تصمیم پیروی نمیکند چون باوری دقیقا برعکس این موضوع دارد. به طور مثال شما خیلی تلاش میکنید تا لاغر شوید ولی نتیجه نمیگرید یا نتیجه میگیرید ولی پس از مدتی دوباره به جای قبلی خود برمیگردین ، درباره همه چیز همین است حتی درباره ثروت ، یکی از روش های تغییر باور تکرار جملات تاکیدی مثبت است

  21. کاربر 9711 گفت:

    مقاله نسبتا خوبی بود ولی اصلا قانع کننده نبود خیلی سربسته و کلی بود
    لطفا یا توضیحات بیشتر و جزیی تر اراِئه بدین و یا دوره های مرتبط رو معرفی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone