اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

چگونه شاد باشیم ؟

چگونه شاد باشیم ؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸

انسان ها امروزه به دلیل احساس مشکلات زیادی که در زندگی روزمره خود دارند کمتر پیش می آید که احساس خوشبختی و شادی کنند.
اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که برای شادی خود دنبال بهانه می گردید و مدام این سوال را از خود می پرسید که “چگونه شاد باشیم”حتما این مطلب را مطالعه کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم راهکار هایی را مطرح کنیم که با رعایت آن ها می توانید شادی را به زندگی خود وارد کنید.
بنابر این در ادامه با همراه باشید.

چرا باید شاد باشیم؟

 

اجازه دهید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که چرا اصلا باید به شادی در زندگی خود فکر کنیم.؟ چرا باید کارهایی را انجام دهیم که موجب شادی ما در زندگی می شود؟

شادی همانند دارویی شفا بخش است با این تفاوت که عوارض ندارد. خیلی از افراد فکر می کنند انسان زمانی شاد می شود که همه چیز برای او ایده آل است و هیچ مشکلی برای او وجود ندارد.
باید بگوییم که شاید این لحظه هیچ وقت در زندگی شما اتفاق نیافتد. همواره انسان در زندگی در حال دست و پنجه نرم کردن با اتفاقات است به همین دلیل شاید شکل مشکلات در طول زمان تغییر کند اما همواره مشکلات وجود خواهند داشت.

اما چرا باید شاد باشیم؟

شاد بودن سلامت شما را افزایش می دهد.
چگونه زمانی که ما شاد باشیم سلامت بدنمان افزایش پیدا می کند؟
دکتر کریستوفر پیترسون، استاد دانشگاه میشیگان در تحقیقی که اخیرا انجام داده است متوجه شده افرادی با خصوصیات مثبت اندیشی سیستم ایمنی قوی تری نسبت به افراد منفی گرا دارند.

این تحقیق نشان می دهد اگر شما در زندگی روزمره خود همواره شاد و پر انرژی باشید احتمال ابتلا به بیماری بسیار کاهش پیدا می کند.
اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

شاد بودن باعث می شود در زندگی روزمره و در برخورد با اطرفیان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.این مورد در افراد شوخ طبع و همیشه خندان به راحتی قابل مشاهده است. این افراد همواره به راحتی از خودشان صحبت می کنند و مورد علاقه اطرافیان خود هستند.
حال درونی شما بهتر می شود.
افرادی که همواره شاد هستند بسار راحت تر دیگران را مورد بخشش قرار می دهند. این افراد احساس درونی خوبی دارند که باعث می شود آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.

جذاب خواهید شد

جذاب خواهید شد

همیشه افرادی که پر انرژی و خنده رو هستند بیشتر دوست داشته می شوند نسبت به افرادی که غمگین و افسرده هستند. خود شما نیز اگر قصد داشته باشید لحظاتی را در جمع یک گروه سپری کنید ، حتما ترجیح می دهید در یک جمع شاد باشید تا در جمعی که همواره از مشکلات شکایت می کنند. اینگونه نیست؟

درآمدتان بیشتر خواهد شد

هیچ کارفرمایی از یک کارمند غمگین و افسرده خوشش نمی آید.
زمانی که شما غمگین هستید حوصله هیچ فردی را ندارید. همین امر موجب می شود برخورد خوبی با ارباب رجوع یا دیگر همکاران خود نداشته باشید. اما در مقابل اگر راز های چگونه شاد باشیم را به خوبی درک کنید و در زندگی خود به کار بندید متوجه تاثیرات آن حتی در روابط کاریتان خواهید شد.
آن وقت است که میتوانید ارباب رجوع ها را به بهترین شکل راهنمایی کنید و باعث شوید که رئیستان از شما خوشش آید و به دلیل اینکه به بقیه کارمندان هم انگیزه می دهید به شما ترفیع بدهد.

حتی اگر کسب و کار آزادی دارید قطعا شاهد افزایش درآمدتان خواهید بود. زمانی که شما پر انرژی و شاد باشید می توانید زمان بیشتر را برای مشتریان خود بگذارید و آن ها را بهتر راهنمایی کنید. همین امر موجب می شود مشتریان شما راضی تر به نظر برسند و از برخورد خوب شما برای دوستانشان تعریف کنند.رفته رفته خواهید دید که میران مشتریان شما افزایش خواهد یافت و درامد شما نیز بیشتر خواهد شد.

دیگران بیشتر به شما توجه خواهند کرد.

انگیزه دادن به دیگران سبب می شود افراد به شما توجه بیشتری نمایند. در این مواقع دیگران سعی می کنند که به عنوان یک فرد عادی از کنار شما رد نشوند و اگر کاری برای شما از دستشان بر می آید از انجام ان دریغ نکند. این را هرگز فراهوش نکنید که دیگران عاشق این هستندکه به انها انگیزه دهید پس تا میتوانید شادی خود را با دیگران سهیم شوید.

تنها خوبی دیگران را می بینید.

زمانی که شما شاد هستید بیشتر نقاط مثبت دیگران را خواهید دید.این اتفاق در زندگی شما بسیار مفید است چراکه با مشاهده نقاط مثبت همسرتان او را تایید خواهد کرد و کمتر سعی می کنید به نقاط منفی او فکر کنید.

رفته رفته این امر موجب بروز رابطه ای صمیمی و گرم در خانواده می شود که آن را مدیون شاد بودن خواهید بود.شاد بودن فواید بسیاری دارد که اگر خودتان نیز اندکی درمورد آن تفکر کنید حتما موارد دیگری را خواهید یافت.
ما در این قسمت سعی کردیم به ذکر چند مورد اکتفا کنیم تا شما مجاب شوید اندکی تغییر در زندگی روزمره خود ایجاد کنید.تغییراتی که باعث خواهد شد بیشتر از گذشته از زندگی لذت ببرید.

اما چگونه می توانیم شاد باشیم؟

اما چگونه می توانیم شاد باشیم؟

تصمیم بگیرید شاد باشید

اولین گام برای بدست اوردن چیزی تصمیم به بدست آوردن آن است.

در اتخاذ شادی نیز چیزی عوض نشده . شما برای اینکه شاد زندگی کنید باید ابتدا تصمیم بگیرید که شاد باشید.این نکته به اندازه ای مهم و کلیدی است که روانشناسان به عنوان اولین گام در سوال “چگونه شاد باشیم” بر می شمارند.
اگر فکر می کنید که قدرت تصمیم گیری ندارید بهتر است اندکی در مورد راه های تقویت قدرت تصمیم گیری مطالعه کنید و ابتدا قدرت تصمیم گیری خود را افزایش دهید.

قدردان باشید.

سعی کنید هرروز به خاطر داشته هایتان قدردان باشید. اینکار باعث می شود داشته هایتان در زندگی را فراموش نکنید. خیلی وقت ها ما به خاطر نرسیدن به خواسته هایمان غمگین و افسرده هستیم در صورتی که اگر قدردان داشته هایمان باشیم به خودمان یادآوری خواهیم کرد که چه چیزهایی در زندگی داریم.
چیزهای نظیر خانواده ، سلامتی ، دوستان خوب و… که هرگز با پول یا کارکردن بیشتر نمی توان آن ها را بدست آورد.قدردانی بابت داشته هایمان دومین گام از چگونه شاد باشیم است.

ببخشید

روانشاسان معتقد هستند که کینه توزی موجب بروز احساسات ناخوشایند در انسان می شود.بخشیدن و داشتن روحیه بخشنده فواید زیادی برای شما دارد که به چند مورد اشاره می کنیم.کافیست شما شروع به بخشش کنید آن وقت می بینید چگونه بخشش باعث می شود که ما شاد باشیم.

۱- کاهش استرس

بخشش باعث می شود استرس شما کاهش پیدا کند. با اینکار دیگر شما مجبور نیستید کوله باری از غم ، عصبانیت و کینه را با خود حمل کنید.

۲- دشمنی کمتر

با بخشش دیگران شما نه تنها به دوستان خود می افزاید بلکه باعث می شوید دشمنان کمتری داشته باشید. داشتن دشمن استرس بروز اتفاقات ناخوشایند برای شما و خانوادتان را افزایش می دهد در حالی که با بخشش دیگران در نظر عموم فردی بخشنده شناخته خواهید شد.

۳- بهبود اوضاع روانی

بهبود اوضاع روانی

بخشش دیگران باعث احساس شادی در وجود شما می شود.اینکه مشاهده میکنید چقدر دارای روحیه بزرگی هستید که توانسته اید دیگران را ببخشید برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

پول دلیل خوشبختی نیست

داشتن ثروت نقش بسزایی در ایجاد شادی دارد اما تنها به اندازه فراهم نمودن نیاز های زندگی و نه بیشتر. چراکه درآن صورت ما اسیر ثروت خواهیم شد درحالی که ثروت باید در اختیار ما باشد.

 

مال از بهر آسایش عمر  است نه عمر از بهر گردآوردن پول.

سعدی

استفاده از رنگ های شاد

رنگ ها تاثیر بسزایی در شاد کردن شما دارند.
استفاده از رنگ های روشن و شاد در محیط کار ، محیط خانه و یا لباس ها می تواند تاثیر قابل توجه ای بر روی احوالات شما بگذارند.
آنجا که دیگر کلمات ساکت می شوند این رنگ ها هستند که شروع به صحبت کردن می کنند.
امروزه علم رنگ درمانی بسیار پیشرفت کرده است به گونه ای که از ان برای درمان افسردگی ، اضطراب یا حتی برای پیشگیری از سکته مغزی استفاده می کنند.
رنگ ها حتی وارد صنعت نیز شده اند ، به گونه ای که انتخاب رنگ مناسب هر بسته بندی می تواند بر روی فروش آن شرکت نیز تاثیر بگذارد.

با وجود تمام قدرتی که رنگ ها دارند آیا می دانستید به کمک انتخاب درست رنگ ها چگونه می توانیم شاد باشیم ؟
آیا رنگ مناسبی برای محیط کار یا خانه خود استفاده کرده اید؟
اجازه دهید نگاهی به رنگ های پر استفاده در زندگی روزمزه بیاندازیم.

قرمز: انرژی می دهد، نیرو را بالا می برد، گردش خون را تحریک می کند.
آبی: تسکین می بخشد، باعث آرامش و آسودگی می شود، تفکر منطقی را برمی انگیزد.
زرد: انگیزه ایجاد می کند، وضوح ذهنی و توانایی ارتباط گرفتن را ارتقا می دهد.
سبز: سرزندگی و هماهنگی را تشدید می کنند و اثری پایدارکننده دارد.
نارنجی: بی باکی، شور و نشاط و باعث تقویت حافظه است

بنفش/ارغوانی: به تقویت اعتماد به نفس و الهام بخشی یا درون انگیزی کمک کرده و دستگاه عصبی را متعادل می کند.
سفید: همه رنگ ها را در خود دارد؛ برای شفابخشی و هشیاری معنوی خوب است.

شما برای اتاق خواب خود ، جایی که هر روز در اولین نگاه خود با آن مواجه هستید کدام رنگ را انتخاب نموده اید؟
انتخاب شما درست بوده؟

۶- پیاده روی کنید.

پیاده روی علاوه بر تاثیراتی که بر روی ظاهر شما می گذارد باعث تغییرات مثبتی در خلق و خوی شما نیز می گردد.
شاید برای شما جالب باشد که ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز می تواند خطرات افسردگی را به خوبی بر طرف کند.
بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما یک برنامه منظم برای خودتان ترتیب دهید و هر روز ۳۰ دقیقه به پیاده روی بپردازید. قطعا ورزش کردن یکی از را های مفید برای پاسخ به سوال چگونه شاد باشیم خواهد بود.

۷- مقایسه نکنید

همواره بزرگان ما تاکید دارند که زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. چرا که شما در حال مقایسه باطن زندگی خود با ظاهر زندگی دیگران هستید که این کار منجر به افسردگی شما می شود.حتی اگر شما از باطن زندگی دیگران نیز مطلع باشید باز مقایسه در حالی که شرایط زندگی شما ودیگران یکسان نیست چیزی جز حسرت به همراه ندارد.
همواره سعی کنید خودتان را با خودتان مقایسه کنید. اینکه آیا نسبت به سال گذشته پیشرفتی داشته اید یا خیر .

خوردنی هایی که به شاد بودن کمک می کند

خوردنی هایی که به شاد بودن کمک می کند

 

تغذیه بخش جدایی ناپذیری از زندگی تمام انسان هاست.
محققان به صورت مستمر در حال مطالعه بر روی گیاهان مختلف هستند تا به تاثیرات این گیاهان بر روی بخش های مختلف بدن آگاه شوند.
در ادامه چند نمونه از گیاهانی که میتواند به شاد بودن شما در زندگی کمک کنید اشاره کرده ایم.

چای بابونه

مشکلات کم خوابی یکی از عمده دلایل افراد برای تجربه یک روز خسته کننده است.داشتن خواب کافی باعث می شود شما انرژی کافی برای گذراندن یک روز سخت کاری را داشته باشد.شما می توانید با قرار دادن چای بابون در برنامه غذایی خود به اصلاح ساعت بیولوژیک بدنتان بپردازید و خواب های راحت تری را تجربه کنید.

چغندر

مصرف چغندر به دلیل داشتن بتایین یک گیاه شگفت انگیز برای شماست.
چغندر به دلیل تولید سروتونین در مغز باعث بروز شادکامی در شما می شود.همچنین چغندر قند دارای مقدار زیادی  اسید فولیک است که موجب تثبیت سلامت روحی و روانی می شود.

عسل

قطعا این ماده غذایی به اندازه ای برای بدن شما مفید است که حتما در برنامه غذایی شما وجود دارد.
اما اگر بخواهیم در مورد خواص این ماده غذایی برای مغزتان بگوییم باید خاطر نشان کنیم که عسل حاوی کورستین و کومپفرولاست می باشد.
این ماده غذایی به کاهش التهاب های بدن کمک می کند و مغزتان را در وضعیت سالم نکه می دارد.عسل به دوری از افسردگی و افزایش نشاط  کمک شایانی می کند.

اسفناج

کمبود آهن در بدن سبب خستگی و بی تحرکی می شود.
اسفناج با افزایش آهن در بدن باعث ایجاد تحرک و نشاط در شما شده و به بهبود وضعیت روده نیز کمک شایانی می نماید. محققان پیشنهاد می کنند برای جذب بیشتر آهن به همراه اسفناج می توان از  نارنگی استفاده نمود تا میزان جذب آهن در بدن افزایش پیدا کند.

علاوه بر موارد گفته شده مصرف مواد غذایی همچون گردو ، عدس و چای سبز می تواند در خلق و خوی شما تاثیر مثبتی بگذارد.به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این مواد را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از خواص ان ها بهره مند شوید.

دیدگاه‌ها

3 پاسخ به “چگونه شاد باشیم ؟”

  1. کاربر 17787 گفت:

    وقتی لبخند می‌زنید نمیتونه زیاد حال بد شما ماندگار بشه ، و با تکرار این لبخند همیشگی میشه.
    اونایی که خوش خنده هستند میفهمند چی میگم.🤣

  2. کاربر 9463 گفت:

    سلام به همه ی بچه های جادوی باور
    همه مطالبتون مفید و ارزشمنده و مطلب چگونه شاد باشیم هم خیلی آموزنده بود.
    فقط کاش همه ی فیلمهاتون دوبله بود چون زیرنویس خیلی سخته خصوصا وقتی می خواهیم یادداشت برداری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone