به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی، با استفاده از کد eyd از 25% تخفیف بهرمند شوید. نورزتان پیروز

اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

چرا برای بعضی افراد قانون جذب برعکس عمل میکند

چرا برای بعضی افراد قانون جذب برعکس عمل میکند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

 چرا برای برخی افراد قانون جذب بر عکس عمل میکند 

برخی از قانون جذب نتیجه میگیرند حتی شاید از وجود آن خبر نداشته باشند
برخی از قانون جذب نتیجه نمیگیرند با اینکه همه تمرینات را انجام میدهند
افرادی هستند بلافاصله پس از آشنایی با قانون جذب و انجام دادن تمرینات آن نتیجه میگیرند
افردای هم هستند که قانون جذب برای آنها برعکس عمل میکند با وجود اینکه تمام قوانین را درک کرده اند

عدم جذب 

 اگر به شما پیشنهاد بدهند که روی تخته ای که بر روی زمین قرار داده شده، راه بروید قطعا همه ی شما این کار را خواهید کرد. اما اگر از شما بخواهند که روی همان تخته اما بر ارتفاع مثلا ۳۰ متری بین زمین و هوا راه بروید، باز هم این کار را انجام خواهید داد؟!

فکر میکنید چه عاملی شما را انجام این کار میترساند ؟ بله درست است نیروی تجسم و تخیل شما

نیروی تخیل است که شما را از خطر سقوط از بلندی می ترساند و از انجام این کار منع می کند. به عبارت دیگر اندیشه قالب و اصلی ذهن شما ، اندیشه تصویر سقوط است که بر شما چیره می شود. میل و اراده و کوشش شما را برای رد شدن از تخته بر هم می ریزد و ایده اصلی شکست را جایگزین آن می کند.

پس یکی از عوامل کار نکردن قانون جذب ترس است اگر احساس میکنید که این مورد مانع جذب شما میشود از قانون رهایی استفاده کنید

عدم جذب 

 

چرا برخی از قانون جذب نتیجه نمیگیرند

 

چرا برخی از قانون جذب نتیجه میگیرند با وجود اینکه هیچ اطلاعی از این قانون ندارند یا حتی وجود قانون جذب را رد میکنند .

همان طور که در مقاله قانون جذب چیست توضیح دادیم این قانون توسط انسان ها تعیین نشده است این قانون طبیعی توسط کائنات از ابتدا وجود داشته است 

یک مثال دیگر از دکتر بروس لیپتون

من عاشق ثروت مند شدن هستم و به طور دائم به این موضوع فکر می کنم. زیرا به وسیله قانون جذب آموخته ام که ارتعاشات عالی از خود ساطع کنم خودم را در خانه رویایی ام ببینم همچنین لوکس ترین خودرو ها رو بخرم و با تکرار جملات تاکیدی به آرزوی ثروتمند شدنم جامه عمل بپوشانم و از این طریق است که همه آنها را به سوی خود جذب کنم.

ولی چند روز بعد به یکباره مسول بخشی که در آن شاغل هستم به من ارتقا شغلی همراه با اضافه حقوق را پیشنهاد میکند

 اما پس از اینکه در جایگاه جدیدم مشغول به کار شدم آنچنان از این وضعیت در بهت و حیرت هستم که بیشتر از اینکه به تثبیت کارم فکر کنم، نگرانی از دست دادن سمت جدیدم جای خود را به ارتعاشات قبلی من میدهد تا جایی که حتی خودم را لایق درآمد بیشتر نمی دانم و به همین دلیل بعد از مدتی سمت جدیدم را به راحتی از دست می دهم.

در واقع ۹۹درصد (به این عدد توجه کنید) زندگی شما در دست ذهن نا هشیار شما است  و اصل موضوع این است  بخش عمده ای از ذهن ناهوشیار شما از گذشته تا به امروز توسط افکار  و باور های منفی پر شده است

در نتیجه تنها با تجسم خواسته ها و تکرار جملات تاکیدی نمی توانید آنها را از ذهنتان پاک کنید.
شبیه این می ماند که هوا کاملا روشن است و شما مدام تکرار می کنید «هوا تاریک است.» در این شرایط تکرار عبارات تاکیدی در مورد روشن بودن هوا نمیتواند اصل موضوع را تغییر دهد پس کمی به آن فکر کنید.

قانون جذب و ذهن ناخودآگاه

همانطور که در بالا اشاره شد به گفته دکتر بروس لیپتون ذهن ناهشیار میلیون ها برابر قدرتمند از ذهن هوشیار و آگاه است. اگر ذهن ناهوشیار با خواسته های ذهن هوشیار ناهماهنگی نداشته باشد هیچ مسئله ای نیست، چون در این شرایط قانون جذب به صورت خودکار عمل می کند و هیچ نیازی نیست کاری کنید که قانون جذب را در زندگیتان خلق کنید و مثال افرادی است که قانون جذب را رد میکنند ولی این قانون در زندگی انها کار خود را انجام میدهد

اما اگر این ۲ ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه شما با یکدیگر هماهنگ نباشد، قانون جذب هیچ تاثیری ندارد. در واقع ضمیر ناخودآگاه را مانند یک ماشین در نظر بگیرید .

برای مثال شما آگاهانه می خواهید که حسابتان پر از پول باشد و با تکرار عبارات تاکیدی سعی می کنید این حس را به وجود بیاورید اما اگر در ذهن ناخودآگاه شما این باور و ایمان وجود دارد که شما سزاوار آن همه ثروت نیستید، هرگز پولدار نمی شوید.

ذهن ناخودآگاه شما شبیه یک ضبط صوت عمل می کند و همیشه تمایل دارد که موزیک های قدیمی تان را پخش کند؛ به خصوص همان ترانه هایی که از دوران کودکی پدرو مادر شما بارها و بارها برایتان تکرار کرده اند. شما ترانه های ضبظ صوت ذهنی تان را در ۶ سال اول زندگی با جملات منفی پر کرده اید.

جملاتی مانند: «تو به اندازه کافی خوب نیستی» «تو لیاقتش را نداری» یا «آدم های دیگر بهتر از تو هستند و تو مجبوری بهتر از دیگران باشی» چه این پیام ها مستقیم به شما رسیده باشد چه غیرمستقیم، بعد از سال ها که در چنین موقعیت های مشابهی قرار می گیرید آن نوارها دوباره شروع به پخش میکنند شما روی نواری که در حال پخش است عباراتی دقیقا مخالف را به زبان می آورید و در این حالت هیچ نتیجه ای دریافت نخواهید کرد. شما خودتان را گول زده اید که آدم مثبتی هستید، چون در تمام لحظاتی که در حال تکرار جملات تاکیدی مثبت و تصویرسازی  و تجسم برای رؤیاهایتان هستید، نوار منفی ضبط صوت ذهن ناهوشیارتان درحال پخش ترانه های ناامیدکننده و دلسردکننده است.

 

را حل چیست 

 دکتر بروس لیپتون تنها راه حل استفاده از قانون جذب آن هم به صورتی عملی که واقعا برای شما جواب داشته باشد این است

 اولویت اول خاموش کردن افکار منفی و نا امید کننده است که در مخزن ضمیر ناخودآگاه شما است ناهوشیارتان در حال تکرار است، نتیجه بخش نیست، زیرا عبارات تاکیدی که آگاهانه از سمت شما تکرار می شود جزو ذهن هوشیارتان است و ذهن خودآگاه شما تنها یک درصد روی زندگی شما تاثیر می گذارد. دقت کنید  این موضوع انکار تاثیر تکرار عبارات تاکیدی نیست بلکه مشکل اصلی بیشتر افراد این است که هیچ شناختی از ذهنیت و  افکار خود ندارند. برای این کار بهتر است قبل از هرچیز جای آرامی را در نظر بگیرید و بدون اینکه در مورد خودتان و باور افکارتان فکر و قضاوتی کنید، اجازه بدهید افکار منفی تان خودش را آشکار کند. بعد از اینکه به ذهن ناخودآگاه تان و جملات منفی این ضبط صوت مجازی دست پیدا کردید سعی کنید دکمه خاموش آن را برای همیشه بزنید و اگر مجددا با افکار منفی مواجه شدید تنها به عنوان یک تماشاچی به آن نگاه کنید نه یک تحلیل گر! بعد از این کار حالا نوبت جایگزین کردن عبارات تاکیدی مثبت و تصویرسازی است.

 

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “چرا برای بعضی افراد قانون جذب برعکس عمل میکند”

  1. مهدی گفت:

    عالی بود مرسی❤❤

  2. ناشناس گفت:

    من مرحله خاموش کردن افکار منفی رو نفهمیدم.خب بازم سخته.مرتب میاد دیگه.چجوری تماشاگر باشم؟

  3. محمد گفت:

    ممنون از نکات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone