اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

مثبت اندیشی چیست و با قانون جذب چه ارتباطی دارد

مثبت اندیشی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸

مثبت اندیشی یعنی چه؟ منظور از مثبت اندیشی چیست؟ مثبت اندیشی به زبان ساده چه تعاریفی را شامل می شود؟ مثبت اندیشی به چه معناست؟ آیا قانون جذب همان اندیشه مثبت است ؟پاسخ تمامیه سوالاتتون رو در این قسمت از مطلب مثبت اندیشی خواهید گرفت. پس با ما همراه باشید.

مثبت اندیشی چیست؟

برخی نام مثبت بودن و مثبت اندیشی رو بسیار شنیده اند ولی این سوال را همیشه در ذهن دارند که مثبت اندیشی یعنی چه؟ نمیخواهم تعریفی کلیشه ای عنوان کنم ولی باید گفت که مثبت اندیشی به زبان ساده به این معناست که: مثبت ‌اندیشی صورتی از فکر کردن است که بر حسب عادت در پی به دست آوردن بهترین نتیجه از بدترین شرایط می ‌باشد.

شخص مثبت ‌اندیش هیچ ‌گاه مسائل منفی را به صورت فعلی منفی نمی انگارد، بلکه به مقابله با آن می ‌پردازد، به عبارتی دقیق تر مثبت ‌نگری فرآیندی است تعمّدی و انتخابی برای هر کس که بخواهد در این زمینه خود را تقویت کند.

لازم به ذکر است که بدانیم به همان صورت که با انجام تمرینات ورزشی قادر هستیم قدرت بدنی‌ مان را افزایش دهیم، اگر مغزمان را نیز تمرین دهیم، قدرت روحی ‌مان افزایش یافته و مثبت تر می اندیشیم و میتوانیم در زندگی از اتفاقات منفی و بد دور شویم و تمامیه رخداد های حول محوریت خود را به صوریت نگاه کنیم که مثبت دیده شوند، این معنای دقیق مثبت اندیشی است، برخی به اشتباه فکر میکنند مثبت اندیشی یعنی هیچ اتفاقی بد نیست و در واقع هیچ اتفاق بد و شری برای فرد مثبت اندیش رخ نمیدهد، ولی این چنین نیست، بخاطر اینکه برای مثبت اندیش ترین افراد هم نیز اتفاقات ناگوار و بسیار منفی نیز رخ میدهد اما نگرش این افراد به اتفاقات بد با دیگر انسان ها متفاوت است، که این جواب سوال مثبت اندیشی به چه معناست میباشد.

در پایان این قسمت از مطلب به این مطلب میرسیم که چگونه میتوانیم مثبت اندیش باشیم؟

چون تمامیه برداشت های ما از دنیای اطرافمون حاصل حلاجی و کاوش مغز هستش ما می تونیم با تمرین دادن این عضو حیاتی از بدن به نقطه ای از مثبت اندیشی دست پیدا کنیم که حلاجی و تجزیه تحلیل مغز را در دستامون بگیریم و بتوانیم تاثیر مثبت را در پوشش اتفاقات بد تشخیص بدیم که این نکته دقیقا پاسخ سوال مثبت اندیشی به چه معناست رو میدهد.

مثبت اندیشی در زندگی

مثبت اندیشی در زندگی توسط یک دختر

نقش مثبت اندیشی در زندگی چیست؟ نکات مثبت اندیشی در زندگی شامل چه مواردی است؟ اهمیت مثبت اندیشی در زندگی چه مقداریست؟ راه های مثبت اندیشی در زندگی چیست؟ نقش مثبت اندیشی در زندگی مشترک چیست؟ پاسخ تمامیه این سوالات و دیگر سوالات شما عزیزان در ادامه این قسمت از مطلب به طور کامل شرح داده شده است، پس با ما همراه باشید.

دوست دارم در نقطه شروع یک جمله بگم که فکر میکنم پاسخ سوال اهمیت مثبت اندیشی در زندگی چقدر هست، باشد :
چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می ‌کند، تفسیر و نوع دید شان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایعی که روی میدهد.
سر منشا مثبت اندیشی در زندگی از باور های ما می آید.

در واقع میتوان گفت که باور ها و اعتقادات هر شخص و نوع برداشتش از زندگی و رخداد های اطرافش است که او را به سمت خوشبختی واقعی و پایدار و یا بدبختی ابدی می کشد، اینجاست که نقش مثبت اندیشی در زندگی بیشتر از هر زمانی حائز اهمیت میشود و اینکه طرز نگاهمون رو در زندگی به اتفاقات تغییر بدیم میتواند جزو مهمترین نکات مثبت اندیشی در زندگی شما یا هر فرد دیگری باشد این میتواند یک راه از میان هزاران راه تقویت مغز شما و یکی از راه های مثبت اندیشی در زندگی تلقی شود، پس هر امری می تواندی باعث خوشحالی و خوشبختی ما انسان ها و یا باعث ناکامی و ناراحتی شدید ما انسان ها شود. پس هوشیار باشید و نقش مثبت اندیشی در زندگی خود و در واقع اهمیت مثبت اندیشی در زندگی خودتون رو درک کنید و سعی کنید در جهت پیشرفت در این حوزه قدم بردارید.

مثبت اندیشی و موفقیت

دختری که با مثبت اندیشی از پله های موفقیت بالا می رود

جملات مثبت اندیشی در موفقیت را شنیده اید؟ میدانستید مثبت اندیشی کلید موفقیت است، یا میدانستید مثبت اندیشی همان راز موفقیت است؟ در ادامه مطلب همراه با ما باشید تا با هم نگاهی کامل و جامع به حوزه مثبت اندیشی و موفقیت بندازیم.

در اینجا میتوان عنوان کرد که شما باید قادر باشید درست همانند یک طراح داخلی که وضعیت داخلی یک ساختمان رو طراحی و سازماندهی می کنند شما هم نگرش خود رو حلاجی کنید و عملکردی دقیق و مشابه یک طراح ساختمانی داشته باشید و به سازماندهی و طراحی اصول مثبت اندیشی که کلید موفقیت است در ذهن خود بپردازید و آن را در برابر اتفاقات و رویداد های ناگوار و یا خیلی خوب منعطف کنید.

نگرش شما اگر مثبت و سازمان یافته باشد به مثبت اندیشی در مغز خود دست پیدا میکید که این امر فقط با تمرین مغز امکان پذیر است، بعد از آن میتوانید از آن مثبت اندیشی کسب کرده در جهت دست یافتن به موفقیت پایدار و مناسب استفاده کنید و مطمئن باشید که در این مسیر تنها نیستید و در انتها به موفقیتی عمیق و لذتی پایدار در زندگی خود دست پیدا میکنید و باید به این نکته ایمان قلبی داشته باشید.

مثبت اندیشی و قانون جذب

قانون جذب و مثبت اندیشی

مثبت اندیشی و قانون جذب معنای یکسانی را شامل نمی شوند زیرا مثبت اندیشی جزئی از قانون جذب است.

مثبت اندیشی یکی از رکن های اصلی قانون جذب است قانون جذب یا قانون ارتعاش یکی از مهم ترین قوانین طبیعی در جهان هستند. کمک گرفتن از قانون جذب می تواند زندگی شما را دگرگون کند و شما را از مرز آرزوهایتان بالاتر ببرد. زیرا اگر نگرش شما مثبت باشد رفتارتان و برداشتتان از اتفاقات و حوادث اطرافتان مثبت است، این موضوع باعث می شود که دغدغه های فکری کمتری داشته باشید و انرژی مثبت را از خود ساطع کنید

حتما شما هم شنیده اید که می گویند مثبت، مثبت را جذب می کند و منفی، منفی را جذب می کند.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با قانون جذب، مقاله قانون جذب چیست را بخوانید.

مثبت اندیشی در قرآن

در آیات کلام الله آمده است : انسانی که مثبت می ‌اندیشد، هیچ اتفاقی را در عالم شر و بد نمی پندارد، بلکه لحظه به لحظه آنرا حساب ‌شده و تحت کنترل خالق بزرگ عالم هستی می ‌داند.

شخصی که در اصل مثبت اندیش تلقی می شود هیچ اتفاقی را در عالم شر و بدی نخواهد دانست، بلکه از نظر انسان مثبت اندیش، همه ی رخداد هایی که در دنیا رخ میدهد حساب شده و هشیارانه و از جانب پروردگاری دانا و عالمی بزرگ و عالی قدر روی داده است. در کتاب مقدس ما مسلمانان یعنی قرآن کریم آمده است : الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَه یعنی : همان کسی که هر چیزی را آفریده است نیکو آفریده است. (سجده/۷)

بر این اساس دنیا از خیریت محض مملو می باشد. شر و شرارت و همینطور آفات موجود در دنیا قابل تفسیر و توضیح دادن می باشند. در حقیقت میشود این طور عنوان کرد که ما در برابر زندگی و دنیای اطرافمون، ناشی از حوادث و رویدادهایی نیست که برای ما رخ می دهد، بلکه می توان گفت نتیجه تفسیر و معنا کردن ما انسان ها از حوادث و رخداد ها است.

کسی که خوش بین است و به مثبت اندیشی قرآن توجه نشان داده و این مثبت اندیشی قرآن رو مد نظر خود در زندگی قرار داده بین بهترین تفسیر و بد ترین تفسیر موجود برای یک واقعه بهترین تفسیر موجود را انتخاب میکند زیرا در کانال مثبت انیشی قرآن قرار گرفته است. این خود اشخاص هستند که تصمیم می گیرند و انتخاب میکنند چه نگاه و عکس العملی به دنیای اطراف، اتفاقات روزانه زندگی خود و در کل اتفاقات حول خود داشته باشند.

در این حوزه (مقاله مثبت اندیشی قرآن) کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که در زمینه مثبت اندیشی قرآن میتواند راه گشای مسیر مسلمانان و پیروان دیگر ادیان باشد، به همه پیشهاد می شود که در زمینه مثبت اندیشی قرآن کمی تامل کنند و در کانال مثبت اندیشی قرآن قرار بگیرند و مقاله مثبت اندیشی قرآن بخوانند تا در دانش خود را در این زمینه بهبود ببخشند.

در این جا می توان عنوان داشت که وقتی انسانی خردمند باشد در می یابد جهان خلقت بر نظامی احسن و لطف و محبت الهی خلق شده و در وجود خود از همه ی لطف و رحمت احساس شادمانی و خوش حالی می کند. قرآن این شادمانی را تایید میکند و در آیه ای می فرماید : قُلْ بِفَضْلِ اللّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُواْ هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ؛ بگو: به فضل و رحمت خداست که مومنان‏ بایستی شاد شوند. و این از هر چه گرد مى ‏آورند بهتر و پسندیده تر میباشد.

گل بر روی صفحات قرآن کریم

مثبت اندیشی در اسلام

مثبت اندیشی اسلامی چیست؟ مثبت اندیشی از دیدگاه اسلام به چه شکلی است؟ مثبت اندیشی از نظر اسلام به چه مواردی اطلاق میشود؟ پاسخ این پرسش ها در ادامه مطلب، پس با ما همراه باشید.

میتوان اینطور این بحث رو شروع کرد که در دنیای که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم، مطالعات تطبیقی بین ادیان، یکی از راه های ایجاد صلح و همزیستی مسالمت آمیز است. اسلام هم بیشتر به همین نکات اشاره دارد و این رو میتونیم به عنوان مثبت اندیشی از نظر اسلام عنوان کرد. دریافتن مفاهیم مشترک می تواند اساس گفت و گو های شرایع الهی و زمینه ای برای مثبت اندیشی اسلامی و همینطور امر مثبت اندیشی در سایر ادیان الهی باشد.

در آخرین پژوهش های به عمل آمده توسط گروه ها و علاقه مندان حوزه مثبت اندیشی اسلامی به این نتیجه رسیده اند که : مفهوم مثبت اندیشی در ادیان توحیدی اسلام و مسیحیت از راه کلید واژه امید قابل پیگیری می باشد. در بینش توحیدی اسلام این موضوع یعنی داشتن امید از تعالیم پایه ای و اصلی ترین ارکان اسلامی است و این پاسخ خوبی برای سوال مثبت اندیشی از دیدگاه اسلام به چه صورتی است، می باشد.

 

دیدگاه‌ها

3 پاسخ به “مثبت اندیشی چیست و با قانون جذب چه ارتباطی دارد”

  1. کاربر 16585 گفت:

    ممنون از سایت جادوی باور مثبت اندیش باشید♥

  2. کاربر 17787 گفت:

    مثبت ‌اندیشی صورتی از فکر کردن است که بر حسب عادت در پی به دست آوردن بهترین نتیجه از بدترین شرایط می ‌باشد

  3. کاربر 17787 گفت:

    مثبت اندیشی یه جور شکر گذاری هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone