اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

توضیح زبان بدن و آموزش ها تکنیک هایی موثر زبان بدن

توضیح زبان بدن و آموزش ها تکنیک هایی موثر زبان بدن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸

در این بخش از سایت جادوی باور مقاله زبان بدن را منتشر کرده ایم که امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید

چگونه از زبان بدن استفاده کنیم 

زبان بدن در دنیای بسیار رقابتی امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از لحظه ای که فردی را می بینیم ، شروع به شکل گیری عقیده در مورد آن می کنیم و زبان بدن نقش بسیار مهمی در ایجاد احساسات اولیه در مورد افراد دارد.

صورت ، وضعیت بدنی ، تماس چشمی ، حرکات دست و غیره تصورات ما از دیگران را نشان می دهند. در واقع  زبان بدن در ما وجود دارد و همه ما به طور ناخودآگاه در کل زندگی مان از ان استفاده می کنیم.

رفتار مؤثر

زبان بدن مثبت کمک می کند تا فرد قاطعانه  نظرات خود را به دیگران اعمال کند.زبان بدن مثبت توسط سایر افراد دارای جذابیت است از این رو ، شخص دارای زبان مثبت بدن در هر بحث و گفتگویی مورد توجه و علاقه قرار می گیرد.

ارتباط غیر کلامی

تحقیقات نشان می دهد که ارتباطات ما شامل ۳۵٪ ارتباط کلامی و ۶۵٪ ارتباط غیر کلامی است . این بدان معنی است که هر آنچه که به صورت داوطلبانه صحبت می کنیم ، فقط ۳۵٪ از آنچه شخص دیگر از ما تصور می کند را شامل می شود.

اطلاعات ۶۵٪ باقی مانده نیز درباره ما از زبان بدن خودمان است.

زبان بدن ما به دیگران کمک می کند تا احساسات ، وضعیت و حتی سبک زندگی ما را تشخیص دهند.

ارتباطات غیر کلامی در ارتباط با کلمات گفتاری نقش بسزایی دارد. ارتباطات غیر کلامی ما می تواند پیام ما را مجدداً موردتأثیر قرار دهد ، با سخنان ما متناقض باشد ، جمله ما را تقویت کند ، معنای جملات ما را جایگزین کند و معنای کلمات مان راتکمیل کند. بنابراین لازم است که زبان بدن ما با احساسات مان همگام شود.

موفقیت در محل کار

موفقیت در محل کار

زبان بدن مثبت در محیط کار و محیط شرکت ضروری است. زبان بدن سالم می تواند به تقویت روحیه تیمی در محیط کار کمک کند  و می تواند روحیه کارمندان را نیز تقویت کند.

تقسیم مسئولیت ها از طریق زبان بدن آسانتر می شود . همچنین به احترام گداشتن به همکاران و برطرف کردن درگیری ها در سازمان کمک می کند.
در جلسات شرکتی می توان با استفاده از زبان بدن مثبت، علاقه ، استقبال و شادی خود را بروز داد. لبخند ملایم، خم شدن به جلو و تماس با چشم می تواند یک حس همزبانی برای ایجاد و حفظ یک رابطه سالم به وجود آورد.

روابط

زبان بدن منفی سوء تفسیرها و سوء تفاهم های بسیاری را فراهم کند. حفظ وضعیت بدن و حرکات پوچ که برای شخص دیگر توهین آمیز است حتی می تواند یک رابطه را خراب کند.

به عنوان مثال ، شما باید احساسات و خلق و خوی شخص دیگر را بفهمید تا رفتار خود را مطابق با آن تنظیم کنید .

مثلا اگر همسرتان حال خوبی داشته باشد ، اشکالی ندارد که گاهی اوقات او را بخندانید یا اذیت کنید. با این حال ، اگر همسرتان روحیه خوبی نداشته باشد ، همان فعالیت را به عنوان طعن یا توهین تفسیر می کند که می تواند به مشکلات بین زوجین منجر شود .

سخنرانی

سخنرانی

در صحبت های عمومی ، زبان بدن اهمیت کاملاً متفاوتی دارد. اگر گوینده زبان بدن دفاعی داشته باشد یا زبان بدن منفعلی داشته باشد ، احتمال زیادی وجود دارد که افراد او را تماشا کنند یا به حرف های او گوش دهند.

ضریب تأثیر چنین سخنرانی ها نیز کاهش می یابد زیرا مخاطب ۳۵٪ از کل ارتباطات را دریافت می کند و ۶۵٪ باقی مانده را از دست می دهد . از این رو ، داشتن حرکات و وضعیت مناسب بدن هنگام صحبت در مقابل مخاطب بسیار مهم است.

در حقیقت زبان بدن در همه اشکال ارتباطی بسیار مهم است و کمک به شکل گیری ارتباط بهتر با گیرنده اطلاعات کمک می کند.
بررسی اجزای مختلف زبان بدن

۱.صورت

Face یا صورت آینه احساساتی است که در ذهن شما فوران می کند. به طور مثال اگر تنش داشته باشید و بی تفاوت و بی علاقه باشید با داشتن لبخند بر روی صورت خود می توانید این اخساسات را مخفی کنید.

لبخند بزرگترین ابزاری است که هنگام ملاقات با افراد جدید می تواند کمک کننده در برقراری ارتباط اول باشد.

۲.چشمان

چشمان احساساتی مانند رمانتیک بودن ، ترس ، پرخاشگری، عصبی بودن ، گناه یا کمرویی را نشان می دهد. بنابرتین تماس چشمی یکی از ابزارهای ضروری زبان بدن است.

۳.دستها

حرکات دست برای بیان ارتباط بسیار صریح است. حرکات بازدست نشان می دهد که شما یک شخص آزاد و صمیمی در کار خود هستید. اما حرکات بیش از حد دست نشان می دهد که شخصیت عصبی دارید. در حالی که حرکاتی مانند لمس کردن آستین ، صورت و غیره نشان می دهد که شما دچار تنش و عصبانیت هستید .

در خاتمه ، این صورت ، چشم ها ، دست و وضعیت ماست که خیلی بیشتر از کلمات ما صحبت می کنند. تکنیک های ساده مانند لبخند زدن ، تماس چشمی، حرکات دست باز و حالت مثبت به شما کمک می کند تا احساس مثبتی به دیگران نشان دهید.

روش استفاده از زبان بدن به نفع خود

روش استفاده از زبان بدن به نفع خود

همه ما می دانیم که زبان بدن گاهی اوقات قوی تر از آن چیزی هستیم که با کلمات بیان می کنیم  و این بدان معنی است که ما می توانیم با بدن خود و نه با صدای خود دیگران را کنترل و درک کنیم .

اولین چیزی که باید بدانید این که ابراز احساسات پیچیده تر از لبخند زدن یا اخم بر چهره است .

اگر در بیان و ایجاد اعتماد به نفس در محل کار مشکل دارید ، سعی کنید از برخی از علائم غیر کلامی استفاده کنید.

حرکات منفی می تواند سیگنال های مختلطی را برای مخاطب ارسال کند.

زبان بدن عاطفی را بشناسید. با توجه دقیق به نشانه های غیر کلامی می توانید احساسات را تعیین کنید. همچنین باید آنچه را که در زمان مشخص شدن علائم عاطفی اتفاق می افتد ، را در نظر بگیرید.

هنگامی که افراد عصبی یا مضطرب هستند ، صورت آنها کاملاً حالت تهاجمی دارد، دهان آنها خشک می شود (بنابراین ممکن است آب بنوشند یا لب های خود را لیس بزنند) ، صدای گفتار متفاوتی نشان می دهند .

سایر علائم عصبی شامل لرزیدن لب ، لرزیدن بدن و گاز گرفتن یا نفس کشیدن است.

هنگام صحبت ، از حرکات دست استفاده کنید. کارشناسان معتقدند افرادی که سخنوران خوبی هستند ، بیشتر از دیگران در حین مکالمه یا سخنرانی ، از حرکات دست استفاده می کنند زیرا حرکات دست به شنوندگان اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

سیاستمداران مانند بیل کلینتون ، باراک اوباما ، کالین پاول و تونی بلر سخنوران مؤثری هستند و این تا حدودی به این دلیل است که آنها اغلب از حرکات دست استفاده می کنند.

از دفاعی بودن خودداری کنید. برخی حرکات مربوط به زبان بدن ، از جمله بیان صورت ، باعث ایجاد ارتباط دفاعی و عدم اطمینان می شود. بنابراین ، باعث می شوند کنترل کمتری پیدا کنید.حرکات محدود صورت و دست و بازوی بدن نشانه های دفاعی بودن است.

فاصله ها را در نظر بگیرید. فرهنگ های مختلف در مورد میزان فضای بدنی که باید با شخص دیگری داشته باشید ، ایده های مختلفی دارند. اما فاصله اجتماعی به چهار دسته تقسیم می شود.

فاصله صمیمی به عنوان دست به شخص دیگر در فاصله ۴۵ سانتی متری تعریف شده است. فاصله شخصی ۴۵ سانتی متر تا ۱.۲ متر. در این فاصله شما به اندازه کافی نزدیک هستید که دست تکان دهید و عبارات و حرکات یکدیگر را ببینید.

فاصله اجتماعی. این فاصله در موقعیت هایی است که معاملات غیر شخصی و تجاری دارید و از ۱.۲ متر تا ۳.۶ متر تعریف می شوند. گفتار باید بلندتر باشد و تماس چشمی بسیار مهم است.

فاصله عمومی. ۳.۷ متر تا ۴.۵m. نمونه هایی از افرادی است که غالباً در مسافت های عمومی فعالیت می کنند معلمان یا کسانی که با افراد به صورت گروهی صحبت می کنند. ارتباطات غیر کلامی بسیار مهم هستند . حتی حرکات دست و حرکات سر از بیان صورت مهمتر است زیرا حالت سر زیاد درک نمی شود.

 

 

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “توضیح زبان بدن و آموزش ها تکنیک هایی موثر زبان بدن”

  1. کاربر 17787 گفت:

    برای این کار استحاله نیروی جنسی لازمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone