پشتیبانی در تلگرام

تلفن پشتیبانی

قانون جذب - کوین ترودو - استر هیکس - انگیزشی

ترک سیگار با قانون جذب امکان دارد ؟

160

ترک سیگار با قانون جذب ، راه‌های ترک سیگار، ترک سیگار کشیدن، ترک کردن سیگار، ترک عادت سیگار کشیدن،

ترک سیگار یکی از مهمترین و اصلی‌ترین چالش‌هایی است که برای یک فرد سیگاری وجود داشته و دارد. شاید ترک کردن سیگار به ظاهر امری ناممکن به نظر برسد اما می‌تواند زندگی جدیدی را به فرد هدیه دهد. اگر دوست دارید ترک عادت سیگار کشیدن را با روشی آسان و کاربردی انجام دهید، این مقاله مخصوص شما خواهد بود. با ما همراه باشید.


چرا باید سیگار را ترک کنید؟


ترک-سیگار-با-قانون-جذب-فیلتر-سیگار

قبل از شروع ترک سیگار لازم است تا دلیل کار خود رابدانید. شاید تعجب کنید اما بسیاری از افراد سیگاری به دلیل اینکه دلیلی برای ترک کردن سیگار نمی‌دانند؛ اقدامی در این راستا نمی‌کنند و سیگاری باقی می‌مانند. از آنجایی که تقریبا همه ما از عبارات دستوری و نصیحت آمیز متنفر هستیم، در قالبی متفاوت‌تر دلیل‌های ترک سیگار را گردآوری کرده ایم:

نیکوتین از جمله داروهای موثر و آرامش بخش است که استفاده‌های پزشکی و دارویی زیادی دارد. همه ما می‌دانیم درصد زیادی از نیکوتین در سیگار و تنباکوی آن وجود دارد؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد سیگاری بعد از یک حادثه تلخ یا هنگام عصبانیت و ناراحتی، سیگاری را از پاکت بیرون آورده و روشن می‌کنند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید: اگر نیکوتین خوب است، پس چرا باید ترکش کنیم؟

به دو دلیل نیکوتین موجود در سیگار مضر است. ۱-مقدار بالای آن ۲-دود شدن نیکوتین. همانطور که گفته شد مقادیر قابل توجهی از نیکوتین در سیگار وجود دارد که دود شده و وارد ریه‌ها می‌شود؛ بنابراین این دو فاکتور دست به دست هم داده‌اند تا یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر و ابتلا به سرطان ریه که همان سیگار کشیدن است، در جهان شناخته شود. البته علاوه بر سرطان ریه، آنژین صدری، سرطان مری، انسداد عروق پا و… نیز از جمله بیماری‌هایی است که به دنبال سیگار کشیدن متوجه فرد می‌شود.

[irp posts=”12499″ name=”کلیپ انگیزشی آن چیزی رو باور کن که بهت قدرت میده”]

ترک سیگار با قانون جذب

ترک سیگار با تمرینات قانون جذب یکی از بهترین روش‌ها است؛ چرا که هیچ هزینه‌ای نداشته و به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از سایر مراحل انجام می‌شود. ترک سیگار با قانون جذب به سادگی می‌تواند علاوه بر نجات زندگی شما از این عادت مرگبار، انگیزه شما را در سایر مراحل زندگی و رسیدن به موفقیت‌ها بیشتر کند. این روش حتی می‌تواند احساس اعتماد به نفس بالایی به شخص دهد و او را در ارتباطاتش به یک فرد موفق تبدیل کند. برای ترک سیگار با قانون جذب، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: ابتدا تصمیم بگیرید!

تمام موفقیت شما بستگی به استواری‌تان در تصمیم گیری دارد. اینکه اراده بسیار قوی پشت ترک سیگار با قانون جذب قرار دهید بسیار اهمیت خواهد داشت. بنابراین به سرعت تصمیم بگیرید که دیگر سیگار نکشید و این عادت بد که مایه تباهی زندگی خود و اطرافیانتان است را ترک کنید. می‌توانید برای افزایش انگیزه و استواری خود، مضرات سیگار کشیدن را به طور متداول مرور کنید.

مرحله دوم: دیگران را مطلع کنید!

پس از اینکه تصمیمی قاطع و استوار گرفتید، موضوع را با اطرافیان خود در میان بگذارید و به آنها بگویید که قصد ترک سیگار را دارید. از آنها بخواهید تا اگر وسوسه خرید سیگار به سراغتان آمد، مانع شوند. این کار علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از سیگارکشیدن شما می‌شود، به نوعی تصمیم شما را در مواقع حساس یادآوری می‌کند. حتی می‌توانید این موضوع را به افراد بیشتری اعلام کنید تا در تمام مواقع چند نفر شاهد حال شما باشند و به شما تذکر دهند.

مرحله سوم: از روش‌های تصویر سازی استفاده کنید!

اصل قانون جذب در این مرحله دست به کار می‌شود. تصویر سازی ذهنی یا همان تجسم خلاق  یکی از بهترین شیوه‌هایی است که می‌تواند سبب ترک سیگار شود. اگرچه ممکن است هر فرد برای خود روش‌هایی جهت تصویر سازی ذهنی ابداع کرده باشد اما دو مورد از کاربردی‌ترین آنها جهت استفاده برای ترک سیگار در زیر آورده شده است:

ترک-سیگار-با-قانون-جذب ترک قلیان

[irp posts=”12379″ name=”آنچه در دنیای ما وجود داره ابتدا در ذهن ما ساخته شده”]

آینده بدون سیگار

ذهن خود را آرام کرده و به مکانی ساکت و آرامش بخش بروید؛ همچنین حالت قرارگیری بدنتان باید کاملا راحت باشد. تجسم ذهنی را برای ترک سیگار آغاز کنید و با آرامش کامل آینده را تجسم کنید. تصور کنید که پس از ترک سیگار کارهایی که آرزو داشتید را انجام می‌دهید. تصور کنید که چطور کارتان را بهتر و هدفمند‌تر انجام می‌دهید یا چطور ورزش مورد علاقه خود را دنبال می‌کنید و چطور تنفس بهتری دارید. به طور کلی دنیای خوب پس از ترک سیگار را تجسم کنید.

همچنین ممکن است مواردی خلاقانه که توسط شما به تجسم ذهنی‌تان اضافه شود که بسیار موثر خواهد بود. می‌توانید در ذهن خود هدایایی شگفت انگیز و خیالی دریافت کنید؛ برای مثال تصور کنید در یک مسابقه ترک سیگار بین المللی و بزرگ شرکت کرده‌اید و جایزه چند میلیونی تعیین شده را برنده شده‌اید. یا به دلیل اینکه سیگار کشیدن را ترک کرده‌اید، رئیس جمهور شخصا به دیدار شما آمده است و… البته زیاد به صورت تخیلی تصور نکنید و بیشتر واقعیت‌ها را ببینید؛ تصور تخیلات را صرفا برای افزایش انگیزه استفاده کنید.

روش تخته

این روش یک شیوه علمی، ثابت شده و آزمایش شده برای ترک سیگار است. ابتدا دو تخته سیاه و سفید تهیه کنید و به مکانی آرام و ساکت بروید. تخته‌ها را در کنار هم قرار داده و با آرامش کامل شروع کنید. ابتدا روی تخته سیاه مضرات سیگار و مواردی که سبب تنفر شما از سیگار کشیدن می‌شود را بنویسید. برای مثال:

  • باعث گرفتگی صدایم می‌شود.
  • باعث می‌شود تا نتوانم ورزش مورد علاقه‌ام را دنبال کنم.
  • باعث سرفه‌های طولانی و مکرر می‌شود.
  • سرطان ریه و مرگ را به دنبال دارد.
  • محدودیت‌های زیادی برایم ایجاد می‌کند.

حال لازم است تا روی تخته سفید عادات مثبت و ویژگی‌های مثبتی که بعد از ترک سیگار بدست می‌آورید را یادداشت کنید. برای مثال: می‌توانم ورزش مورد علاقه‌ام رابدون هیچ محدودیتی دنبال کنم. پس از تکمیل تخته سفید، یک بار دیگر سراغ تخته سیاه رفته و مطالب نوشته شده روی آنرا با دقت بخوانید. سپس نهایت غضب و نفرت خود را جمع کرده و تخته سیاه را بشکنید. شکست تخته با غضب و خشم بسیار، اهمیت زیادی دارد. پس از شکستن تخته سیاه، مطالب تخته سفید را برای افزایش آرامش بخوانید. این کار را هربار که وسوسه سیگار کشیدن سراغتان آمد انجام دهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.