چگونه برنامه ریزی کنیم؟ ۳ مرحله برنامه ریزی

چگونه برنامه ریزی کنیم؟ 3 مرحله برنامه ریزی

مشخصات محتوا

زبان:زیرنویس فارسی
فرمت محتوا:MP3

اطلاعات محتوا

نویسنده : جادوی باور

بروزرسانی : ۱۳۹۹/۰۳/۳۱

بازدید : 461

تعداد نظرات :بدون نظر


توضیحات

بی شک یکی از شروط رسیدن به موفقیت، داشتن یک برنامه کامل و دقیق است.

آیا تا به حال برای زندگیتان برنامه ریزی کرده اید؟ فکر میکنید دلیل اینکه اکثر برنامه ریزی هایتان با شکست مواجه میشود چیست؟
برنامه ریزی در زندگی باعث می‌شود تا فعالیت هایی که قصد انجام آنها را دارید به صورت منظم صورت بگیرد و بهتر بتوانید از زمان خود استفاده کنید. به طور کلی داشتن یک برنامه متناسب با فعالیت هایتان موجب میشود تا در انجام کارهایتان بهتر و بهینه تر عمل کنید و طبق یک الگو و نظم به سمت اهدافتان حرکت کنید.

 

در این بخش از سایت جادوی باور قصد داریم تا ۳ روش برای برنامه ریزی موفق را به شما آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

۳ مرحله برنامه ریزی

3 مرحله برنامه ریزیمشخص کردن الویت ها و اهداف

در ابتدا شما باید یک لیست کامل از فعالیت هایی که الویت بیشتر نسبت به باقی امور دارند را مشخص کنید چرا که هدف از برنامه ریزی کردن این است تا بتوانیم به صورت منظم و سروقت به امور مهم زندگیمان برسیم.

 

اگر نمیتوانید فعالیت هایتان را الویت بندی کنید فقط کافی است هدفتان از انجام آن فعالیت را بنویسید به طور مثال در کنار فعالیت “ورزش کردن” بنویسید “سلامتی و تناسب اندام” در این صورت الویت بندی برای شما بسیار آسان تر میشود و همینطور میتوانید کارهایی که سودی برای شما ندارند و وقت شما را میگیرند را شناسایی کنید.

 

پس از اینکه هدفتان را از انجام فعالیت های روزمره تان نوشتید کافی است تا آنها را با هدف های بلند مدت زندگی خود مطاقبت دهید، به طور مثال:

  • فردی که هدفش این است که تا ۵ سال آینده یکی از قهرمانان زیبایی اندام کشور شود تمامی فعالیت هایی که او را به این هدف میرساند برای او الویت بیشتری دارد
  • فردی که هدفش این است که تا ۳ سال آینده مدیر شرکتی شود که برای آن کار میکند تمامی فعالیت هایی که او را به این هدف میرساند برای او الویت بیشتری دارد.

 

پس تا به اینجا به اهمیت مشخص کردن الویت ها و اهداف در برنامه ریزی پی بردید و همینطور متوجه شدید که کارهایتان را باید بر چه اساسی الویت بندی کنید. 

 زمان مشخص نکنید

 زمان مشخص نکنید

 

برای انجام فعالیت ها در هنگام برنامه ریزی کردن ساعت و یا زمان، مشخص نکنید چراکه تنها یک ربات میتواند بدون اشتباه و بدون تلف کردن وقت یک کار را انجام دهد. 

 

هنگامی که برای انجام کاری زمان مشخص میکنید دچار استرس و ترس از دست دادن زمان میشوید و نمیتوانید کارتان را به بهترین نحو انجام دهید چراکه همیشه حواستان به ساعت خواهد بود.

 

اگر برای انجام کاری زمان مشخص کنید و نتوانید دقیقا در همان زمان مشخص شده کارتان را به پایان برسانید دچار ناامیدی میشوید و یا فکر میکنید در هنگام برنامه ریزی اشتباهی مرتکب شده اید و زمان را کمتر یا بیشتر از نیاز مشخص کرده اید به همین دلیل دیگر پیرو آن برنامه عمل نخواهید کرد.

 

بهتر است کارهای روزانه ای که انجام میدهید را شماره گذاری کنید و به ترتیب و طبق شماره ای که برای انجام هر فعالیت گزاشته اید پیش بروید. 

 ضمیرناخودآگاهتان را برنامه ریزی کنید

 

مرحله سوم که باعث میشود شما دقیقاً طبق یک برنامه پیش بروید این است که ضمیر ناخودآگاهتان را نیز برنامه ریزی کنید. در بخش زیر قسمت کوتاهی از دوره آموزشی برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه از دکتر جو دیسپنزا به مدت ۸۴ دقیقه دوبله فارسی را برای شما آماده کرده ایم:

 

نکته طلایی

برای انجام هر فعالیتی پاداش و انجام ندادن آن مجازات مشخص کنید این نکته طلایی ای است که کمتر کسی به آن توجه میکند.

 یکی از دلایلی که باعث میشود که دیگر طبق یک برنامه پیش نرویم یا اینکه از برنامه ای دلزده شویم این است که دیگر از آن خسته شده ایم و یا انگیزه ای برای پیروی کردن از آن نداریم.

پس بهتر است یک پاداش روزانه یا هفتگی برای خود مشخص کنید این پاداش حتما نباید خرید وسایل یا هدیه های گران قیمت باشد! میتواند یک استراحت یا یک تفریح چند ساعته باشد.

همچنین برای اینکه کارها را پشت گوش نیندازید لازم است که برای انجام ندادن کارها یک مجازات برای خود مشخص کنید در این صورت تلاش میکنید تا تمامی کارها را انجام دهید.

اگر وقت کافی دارید میتواند پس از انجام هر کاری یک زمان برای استراحت یا تفریح خود مشخص کنید.

نکاتی که باید هنگام برنامه ریزی به آن توجه کنید:

تا به حال فکر کرده اید که چرا اکثر برنامه های روزانه ای که مردم برای خود مشخص میکنند با شکست مواجه میشود؟

به مثال های زیر خوب دقت کنید چراکه میتواند پاسخ سوال بالا را بدهد:

 

  • مردی که تا به حال رژیم غذایی نگرفته است و عاشق گوشت است در برنامه خود مشخص میکند که یک رژیم غذایی گیاهی بگیرد.
  • خانمی که به خواندن کتاب علاقه زیادی ندارد و بیشتر وقت خود را در صرف گشت و گذار در شبکه های مجازی میکند در برنامه ریزی خود مشخص میکند تا به جای رفتن به شبکه های مجازی، کتاب بخواند.
  • پیرمردی که از سلامت کامل فیزیکی برخوردار نیست در برنامه ریزی خود مشخص میکند که روزانه ۳ ساعت پیاده روی و ورزش کند.
  • پسر جوانی که به فست فود علاقه بسیار زیادی دارد در برنامه ریزی خود مشخص میکند که فست فود را به طور کامل کنار گزاشته و غذای خانگی را جایگزین آن کند.

 

اگر به مثال های بالا دقت کرده باشید متوجه میشوید که در هر یک از مثال های بالا فرد نام برده شده تلاش میکند تا یکی از عادت های روزانه خود را به صورت کامل کنار گزاشته و عادت دیگری را جایگزین کند انجام چنین کاری غیر ممکن نیست ولی به سادگی هم صورت نمیگیرد.

 

شما باید کم کم عادتی را کنار بگذارید و با ریز عادت ها، عادت جدید را جایگزین آن کنید.

 

 

 

دسته بندی : قانون جذب محتوای رایگان

برچسب ها: , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی رایت 2020 جادوی باور
تمامی حقوق وب سایت متعلق به جادوی باور می باشد.
Whatsapp
phone