اشتراک ویژه ورود / ثبت نام

باور چیست؟ هر چیزی که باید درباره باور ها بدانید

باور چیست؟ هر چیزی که باید درباره باور ها بدانید

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

باور به زبان ساده همان ذهنیتی است که در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد.

باورها انواع مختلفی دارد که برخی از آنان به شما برای موفقیت و پیشرفت کمک میکنند و برخی دیگر نیز برعکس باعث پس رفت و شکست شما میشوند.

باورها را به طور کلی میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

  1. باور های منفی
  2. باور های مثبت

اگر از تأثیر باور بر زندگیتان با خبر شوید و بدانید که اساس اصلی قانون جذب، باور است هر چه زودتر به دنبال راه هایی برای تغییر باور های غلط و یا همان منفی خود می گردید.

همینطور به دنبال راه های برای چگونگی شکل گیری باور ها درست یا همان مثبت می افتید.

در این مقاله از سایت جادوی باور تلاش می کنیم تا به شما باور و انواع باور را آموزش دهیم همینطور شما را با قدرت باور، راهکارهای تغییر باور های غلط و ساخت باورهای جدید و درست آشنا میکنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

باور چیست؟ هر چیزی که باید درباره باور ها بدانید

باور چیست؟

برای آنکه معنا و مفهموم ساده باور را بهتر متوجه شوید ابتدا باید از قدرت باور با خبر باشید.

قدرت باور که اغلب به عنوان ایمان و اعتقاد نیز شناخته می شود، نیرومند ترین و خلاق ترین نیرو در جهان است. باور ها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند زیرا بسیاری از موفقیت ها و شکست های زندگی هر فرد ناشی از باورهای درونی او است. باور تأثیر بی نظیری در انجام پذیری و یا انجام ناپذیری اکثر تصمیمات ما دارد.

باور در واقع همان ذهنیتی است که در تفکر ما و ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد.

باور نوعی نمایش ذهنی از یک نگرش مثبت یا منفی در انجام امور مختلف است به زبان ساده تر باور یعنی تکرار مداوم یک تفکر در طول زمان.

مردم اصولا چیزی را باور میکنند که با ذهن و تفکراتشان در تضاد نباشد. آنان تفکراتی را باور می کنند که با ذهنیت اصلی آنان سازگاری دارد، به همین دلیل است که یک ذهنیت غلط باعث ایجاد چندین ذهنیت غلط دیگر می شود.

کوین ترودو

انواع باور ها

به طور کلی باورها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

  • باور های مثبت
  • باور های منفی

 این بدان معناست که تمامی باورهایی که ما در زندگی داریم زیر مجموعه این دو دسته هستند. به طور مثال باور های محدود کننده جزء باور های منفی به حساب می آید و باورهای انگیزه ساز جزء باورهای مثبت محسوب میشود.

در ادامه قصد داریم باور های مثبت و باور های منفی را برای شما به طور کامل شرح دهیم:

باورهای مثبت

برخی از باورها سبب ایجاد انگیزه مضاعف می شوند و سبب موفقیت و پیشرفت در کارها می گردند.

باورهایی که نیرو و انرژی شما را در انجام کارها افزایش می دهند، سبب ایجاد یک نیروی مضاعف در انجام کارهای گوناگون می گردند و انرژی شما را برای انجام کارهای سخت افزایش می دهند.

باور های مثبت درونی که در واقع همان ایمان و اعتقادات هر فرد می باشند، سبب افزایش اعتماد به نفس شما می گردند و انرژی درونی شما را برای مقابله با مشکلات زندگی افزایش می دهند.

شما با تقویت باورهای مثبت می توانید این انرژی ها را درونی کرده و از آن برای دستیابی به اهداف بزرگ خود بهره ببرید.

به این ترتیب باور مثبت، محرک شما در انجام کارهای گوناگون و دستیابی به موفقیت به شمار می رود.

شما میتوانید به کمک راهکارهایی که در این مقاله به شما آموزش می دهیم همانند ثروتمندان که به طور ناخودآگاه باورهای ثروت ساز دارند برای خود باور های ثروت ساز بسازید.

تأثیر باور های مثبت بر زندگی

باورهای مثبت سبب افزایش تمرکز شما در زندگی می گردند. باورهای مثبت به شما کمک می کنند تا به اهداف خود برسید.

باورهای مثبت سبب افزایش ایمان و اعتقاد قلبی شما می گردند و انرژی مضاعفی را در وجود شما ایجاد می کنند.

افزایش باورهای مثبت، میزان ریسک در زندگی را کاهش می دهد. باورهای مثبت سبب افزایش تفکرات مثبت و سازنده می گردد و در نهایت منجر به موفقیت و پیشرفت بیشتر در زندگی می گردد.

اگر باورهای مثبت خود را تقویت کنید به آسانی می توانید در شرایط دشوار زندگی مشکلات خود را برطرف کنید.

سخن بروس لی درباره باور

باورهای منفی

نوع دیگری از باور نیز وجود دارد که سبب ایجاد محدودیت در انجام کارها می گردد.

در صورتی که باورهای منفی در ذهن شما وجود داشته باشند، در واقع مانع بزرگی برای رسیدن به موفقیت محسوب میشوند. باورهای منفی قدرت انجام کارهای گوناگون را از شما گرفته و سبب رسیدن به ناکامی می گردند به همین دلیل باید نهایت سعی خود را در کاستن از باورهای منفی داشته باشید.

ذهنیت های انسان در واقع مسیر پیشرفت او در زندگی را مشخص می کنند.

بسیاری از افراد به دنبال کسب موفقیت در زندگی هستند و برای دستیابی به اهداف خود باید نیروی باور را برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود مورد استفاده قرار دهند.

بیشتر افکار ما حاصل باورهای درونی هستند و نقش مهمی را در تصمیم گیری ها و عملکرد ما در شرایط گوناگون بر عهده دارند.

تأثیر باور های منفی بر زندگی

  • باور های منفی باعث از دست دادن فرصت های زندگی می شود.
  • یک باور منفی یا اشتباه میتواند باعث ایجاد چندین باور منفی و غلط شود، این قانون باور است.
  • باورهای منفی پلی نامرئی به سمت شکست برای شما می سازند و تا لحظه شکست متوجه آن نخواهید شد.

راهکارهای تغییر باورهای غلط

راهکارهای مختلفی برای تغییر باورهای اشتباه یا غلط وجود دارد که توسط این راهکارها می توانید زندگی خود را تغییر داده و نگرش خود را نسبت به پدیده های گوناگون تغییر دهید.

تغییر باورها به خصوص در مورد باورهای منفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

با تغییر باورهای منفی می توانید عملکرد خود را در زندگی تان بهبود بخشیده و در زمینه های گوناگون، موفقیت و پیشرفت های بسیار زیادی را به دست آورده و به اهداف خود برسید.

شناسایی باورهای منفی، اولین گام برای تغییر باورها می باشد.

الگوهای مختلفی برای تغییر باورهای منفی وجود دارد که توسط این الگوها می توانید باورهای مثبت را جایگزین باورهای منفی کرده و در انجام کارهای گوناگون به موفقیت برسید.

ایمان و اعتقاد ارتباط مستقیم با باور دارند. در صورتی که شما ایمان و اعتقاد قلبی خود را تقویت کنید، به آسانی می توانید باورهای منفی را از ذهن خود دور کرده و در مراحل مختلف زندگی موفقیت های بی شماری را به دست آورید.

با مطالعه مقاله تمرین استر هیکس می توانید به کمک قانون جذب باورهای مثبت خود را تقویت کنید.

در تغییر دادن باور ها باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که باور دو نوع است یکی باورهای درونی و دیگری باورهای بیرونی؛ باورهای بیرونی و ظاهری را سریع تر از باورهای درونی که به صورت بنیادی در وجود ما قرار گرفته اند می توان تغییر داد.

در صورتی که برای تغییر باورهای درونی باید در کنار ایمان قلبی، از نیروی صبر نیز بهره برد.

به این ترتیب برای تغییر باورهای درونی باید همواره به خودتان یادآوری کنید که من فرد صبوری هستم و با پشتکار و تلاش در این زمینه موفق خواهم شد.

مهم
اگر بخواهیم یک باور جدید و مثبت برای خودمان بسازیم و این باور با باور های منفی ما تناقض داشته باشد؛ انرژی زیادی از مغز ما صرف می شود، در نتیجه مغز تلاش میکند که ما را منصرف کند پس هیچگاه نا امید نشوید و به راهتان ادامه بدهید.

ارتباط بین باور و ایمان

سخن ناپلئون هیل درباره باور

ایمان یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین عوامل در تغییر باور می باشد.

برای تغییر باورها باید ایمان و اعتقاد قلبی شما این باشد که می توانید شرایط را تغییر داده و با تغییر باورهایتان، در جهت موفقیت و پیشرفت بیشتر گام بردارید.

جایگزین کردن باورهای منفی با باورهای مثبت سبب ایجاد تغییر بزرگی در کیفیت زندگی شما می گردد و زمینه را برای موفقیت های بعدی فراهم می آورد.

ایمان و اعتقاد نیز از باورهای افراد سرچشمه می گیرد. ایمان و اعتقاد در واقع یکی از انواع باورهای مثبت می باشند.

مدل های ذهنی انسان باورهای او را می سازند و این مدل ها در ادراک و نحوه عملکرد انسان نقش مهمی را ایفا می کنند.

ایمان و باور در رسیدن به موفقیت و پیشرفت در زندگی افراد نقش مهمی را برعهده دارند. باور اگر با اطمینان و یقین همراه شود، به آن ایمان گفته می شود.

ایمان نیرویی شگفت انگیز است و بر ذهن انسان بسیار تأثیرگذار می باشد.

بنابراین برای دست یافتن به اهداف مورد نظر خود در زندگی باید به آن هدف ایمان داشته باشید و باور قلبی شما رسیدن به آن باشد.

در این صورت باور و ایمان قلبی شما سبب ایجاد تحول در زندگی تان می گردد و هدف ها و آرزوهایتان به حقیقت تبدیل می گردد.

هرچقدر میزان ایمان واعتقاد شما بیشتر باشد، تکاپوی شما برای دستیابی به اهدافتان افزایش پیدا می کند و در نهایت می توانید با موفقیت در جهت رسیدن به اهداف خود گام بردارید و در این مسیر به موفقیت و پیشرفت برسید. زیرا در این صورت توانایی ها و مهارت های خود را باور می کنید و با ایمان به استعدادها و مهارت های فردی خودتان، می توانید شرایط زندگی تان را تغییر داده و موفقیت های بیشتری را به دست آورید.

قدرت باور

قدرت اعتقاد و باور نیرویی درونی را ایجاد می کند که سبب ایجاد معجزه در انجام کارهای گوناگون می گردد.

بسیاری از رفتارها و عملکردهای انسان ناشی از باورهای درونی می باشد. میزان موفقیت و پیشرفت شما در زندگی نیز به همین عامل بستگی دارد.

حقیقت های بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که حاصل باورهای درونی ما می باشند. باور در بسیاری از تصمیمات مهم زندگی تأثیرگذار می باشد و از قدرتمندترین نیروهای درونی به شمار می رود.

با تغییر باورهای منفی می توانید تحول بزرگی در زندگی خود ایجاد کرده و حتی دنیا را نیز تغییر دهید.

با بررسی افکار و مدل های ذهنی خود می توانید باورهای درونی تان را کشف کرده و آن ها را مطابق با انتظارات خود از شرایط زندگی تان تغییر دهید.

در واقع باورهای درونی هر یک از ما نشأت گرفته از مدل ها و تصورات ذهنی می باشند. در هرکاری ابتدا تفکر می کنیم و سپس مطابق مدل های ذهنی به انجام آن کار می پردازیم.

بنابراین برای تغییر باورهای منفی و مخرب باید این باورها را به چالش کشیده و شیوه های جدیدی از تفکر را جایگزین این تفکرات منفی گرایانه کنید، از این طریق می توانید زندگی خود را متحول کرده و شرایط را برای کسب موفقیت بیشتر فراهم کنید.

تأثیر باور در زندگی

انرژی لازم برای دستیابی به اهداف گوناگون از باورهای مثبت انسان تأمین می شود.

بنابراین باورهای شما در واقع پلی برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت در زندگی تان می باشند.

کنترل شرایط گوناگون زندگی و رسیدن به موفقیت های بیشتر نیاز به افزایش باورهای مثبت و تغییر نگرش و باورهای منفی دارد.

چیزی که ما اساسا در مورد خودمان باور داریم منجر به تصمیم گیری در شرایط گوناگون زندگی می گردد و تجربه های مختلف در لحظه های گوناگون را ایجاد می کند.

ایمان و اعتقاد نیروهای قدرتمندی هستند که بر سلامتی و توانایی ما تأثیرگذار است.

باورهای ما تحت تأثیر عوامل شخصی و یا فرهنگی قرار دارند و از این طریق رفتار ما را تغییر می دهند.

ایمان و اعتقاد سبب ایجاد احساس امنیت بیشتر شده و یافتن افرادی که اعتقادات مشابه دارند، سبب افزایش ارتباطات فردی و اجتماعی می گردد.

قانون باور یا قانون جذب چیست؟

سخن کوین ترودو درباره باور

همانطور مشخص است اساس و پایه  قانون باور یا قانون جذب، باور است. باور ها می توانند مانند یک موتور متحرک ما را به سمت موفقیت ببرند و یا می توانند مانند کفش هایی سنگین ما را از ادامه راه منصرف کنند.

باور های درونی اگر غلط یا منفی باشند مشخص است که ارتعاشات ما نیز منفی است؛ پس در نتیجه قانون جذب برای ما بر عکس عمل می کند و به جای به ارمغان آوردن پیروزی های مختلف برای ما فقط شکست پدید می آورد.

قانون جذب یک قانون طبیعی است که فقط با ارتعاشات ما یعنی همان باور ها، افکار و ایمان ما سر و کار دارد. اینکه ما آدم خوبی هستیم و یا آدم بدی هستیم برای قانون جذب فرقی ندارد زیرا این قانون طبیعی بر اساس قوانین حاکم بر جهان هستی برای ما عمل می کند.

باور چگونه شکلی میگیرد؟

تفکرات ذهنی شما باورهای درونی تان را شکل میدهند و موفقیت یا شکست شما در انجام بسیاری از کارها به دلیل همین باورهای ذهنی می باشد.

توجه و تمرکز بر روی افکار مثبت سبب وقوع اتفاقات خوب در زندگی می گردد و می توانید انرژی مثبت حاصل از باورهای درونی خود را درک کرده و آن ها در زندگی به کارببرید.

باورهای مثبت قابلیت های فردی شما را تقویت کرده و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

  • در شرایط گوناگون زندگی خوش بین باشید و هموراه جنبه مثبت اتفاقات را در نظر داشته باشید و از پرداختن به جنبه منفی آن ها خودداری کنید.
  • به آینده امیوار باشید و اهداف خود را با شجاعت دنبال کنید. باور داشته باشید که “می توانید و موفق خواهید شد”.
  • افکار درونی خود را تغییر داده و تنها افکار مثبت و همسو با اهداف خود را در نظر داشته باشید.
  • در انجام هرکاری جسور باشید و تا رسیدن به نتیجه مطلوب دست از تلاش و کوشش برندارید. همواره به دنبال عملی کردن اهداف خود باشید و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنید.
  • باور قلبی شما سبب افزایش انگیزه تان می گردد. برای تقویت باورهای مثبت بهتر است روزانه ده دقیقه را به تمرکز بر روی آرزوها و اهداف خود اختصاص دهید. با این کار می توانید باورهای مثبت را در وجودتان ایجاد کرده و شانس خود را برای دستیابی به اهدافتان افزایش دهید. هدف گذاری یکی از کلیدی ترین اسرار موفقیت است.

در صورتی که بتوانید برای یک بار، کاری را انجام دهید که بر خلاف باورهای محدودکننده درونی تان باشد، این موفقیت عاملی برای از بین بردن باورهای منفی خواهد بود و کامیابی شما در آینده را تضمین خواهد کرد.

به این ترتیب با تغییر باورهای منفی و محدود کننده می توانید ذهن خود را در جهت دستیابی به اهداف تان هدایت کنید. بنابراین شما با تغییر باورهای منفی خود، می توانید مسیر زندگی تان را به سمتی که دوست دارید هدایت کنید و آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

دیدگاه‌ها

28 پاسخ به “باور چیست؟ هر چیزی که باید درباره باور ها بدانید”

  1. جواد گفت:

    جهان آینه باورهای شماست
    هر چیزی که در زندگی دارید و ندارید از باورهای شما سرچشمه میگیرد. برای ساخت باور جدید تمرین پیوسته نیاز دارد.

    جوادجواد
  2. اصغر سمیعی گفت:

    سلام
    فرض کنیم ما هستیم و جهان
    حیوانات وحشی باهوش‌ترین حیوان ها هستند چون در طبیعت جان سالم بدر می‌برند
    باور کردنی نیست

    اصغر سمیعیاصغر سمیعی
  3. حسین عامری گفت:

    بسمه تعالی باسلام وتشکر مطالب شما ارزشمند است بنده ۱۵ ماه است که دارم روی این موضوع وکاربرد ان در ارامش زندگی مطالعه می نمایم اما از نظر مکتب اسلامی که در بالا هم دوستان از زبان امام حسین ع فرمودند عاملی که مانع درک باور است گناه است راه دسترسی سم زدایی و گناه زدایی لازم است نماییم

    حسین عامریحسین عامری
  4. علی گفت:

    سلام باورهارو باید دونه دونه تغییرداد یاچنتاباور باهم کدوم نتیجه بهتری داره؟

    علیعلی
  5. کاربر 19130 گفت:

    ممنونم از این مقاله خوبی که درباره باور منتشر کردید، راستش فکر میکنم باور ها همان جایگاهی رو برای انسان ها دارند که فرمان برای خودرو داره. یعنی باور ها مسیر حرکت انسان ها رو تعیین میکنند. هر لحظه که باور هایمان تغییر کنند باز باید شاکر بود چراکه مجدد میتونیم به مسیر درست و صاف بازگردیم.

  6. هراتی گفت:

    اسم نویسنده مقاله رو لطفا درج کنید.

    هراتیهراتی
  7. هراتی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    رفرنس مطالب رو میشه بفرمایید؟؟

    هراتیهراتی
  8. م ا گفت:

    سلام وقت بخیر
    از کجا بفهمیم باوری که داریم درسته یا نه؟

    م ام ا
  9. بهار گفت:

    ممنونم بخاطر مطالب مفیدی که درسایت خودتون قرار دادید.و تونستم رایگان مطالعه کنم.

    بهاربهار
  10. رافی خاقانی گفت:

    درود بر شما،
    اینجا هر کسی سوال خودش یا بهتر بگم مشکل خودش رو مطرح میکنه، من هم مشکل خودم رو مطرح و تقاضای کمک دارم، البته که شاید مشکل من زیاد با اذهان عمومی سازگاری نداشته باشه، ولی به هر حال تصور میکنم که در جایگاه خودش یک مشکل اساسی هست.
    اینکه من اصلا نمیدونم که چی میخوام، یا هدفم چیه، حس میکنم که دچار چند گانگی شدم. در حال حاضر گیج و حیرانم.
    لطفا اگر راهکاری به ذهنتون میرسه یا قانونی برای حل این مشکل دارید، محبت بفرمایید. ممنون.
    در ضمن مطالب شما رو خط به خط خوندم، فوق العاده بودند، زحمت کشیدید، قیمتی بودند.

    رافی خاقانیرافی خاقانی
  11. مجید رحمانی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید من در پژوهش خودم قسمتی رو از این مقاله آوردم حالا می خوام که ارجاع بدم به عنوان یک منبع. حالا باید چه چیزی بنویسم؟؟

    مجید رحمانیمجید رحمانی
  12. مجید رحمانی گفت:

    خیلی عالی بود
    نکات بسیار خوبی رو در مورد باور به اشتراک گذاشتید
    🌹

    مجید رحمانیمجید رحمانی
  13. مجید نوذری گفت:

    سلام
    خیلی عالی و دقیق توضیح داده بودید احسنت به این هوش،و تسلط

    مجید نوذریمجید نوذری
  14. نگار گفت:

    سلام .طراحی سایت شما رو دوس دارم .حس خوبی داره

    نگارنگار
  15. محمد گفت:

    ممنونم

    محمدمحمد
  16. sara گفت:

    سلام وقت بخیر. متشکر از متن بسیار عالی و مفیدتون. ببخشید برای تغییر باورها و افکار منفی و مقاومت های منفی درونی برای موفقیت در هر زمینه ای چه راهکار و راه حل ها و تمارینی رو پیشنهاد می فرمایید؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    sarasara
  17. Hana گفت:

    سلام وقت بخیر‌.باور درباره ی شخص چطور؟
    باور ما راجع به اشخاص براساس عملکرد ورفتاراونهاست حتی وقتی که درباره ش فکر منفی نداشتیم وکاری انجام داده که باورما روتغییرداده
    این رو چه کار بایدکرد؟

    HanaHana
  18. مصطفی گفت:

    ایمان به خدا (باور به خدا) = خدا محوری
    یعنی با وجود تردید هایی که ممکنه به وجود بیاد اما با وجود خدا این تردید ها نادیده گرفته بشن ؟
    حضرت علی(ع) فرموند: قسم به خدا من با قوه جسمانی و بدنی درب خیبر را از جا نکندم بلکه با قوه الهی و ملکوتی که مرا در این کار یاری کرد، این کار را انجام دادم، همچنین فرموند: با قوه الهی توانستم آن را چهل ذراع (حدود ۲۰ متر) پرت کنم.
    این همان باور کامل هست …این رو اگه میتونین تحلیل کنید چطوری یک نفر به این باور میرسه ؟یا از کجا تشخیص داده بشه باورمون درسته؟ با وجود این اعجاز چطوریه که برخی ها باور امام علی رو دیدند و این باور رو قبول نداشتند(چرا این ذهنیت ناباوری یک باور درست بوجود میاد )مثال دیگه امام حسین در واقعه کربلا سپاه دشمن رو نکوهش کرد (حرف حق را نمیشنوید چرا که شکمهایتان از مال حرام پر شده)با این فهوا :عدم باور پذیری راه و حرف درست به دلیل ذهنیت غلط شماست با این حال همچنان گوش شنوایی نیست چرا؟

    مصطفیمصطفی
  19. علی جب گفت:

    سلام
    مقاله‌ی شما رو خوندم، خیلی جالب بود
    در واقع مدت زیادی ذهنم درگیر این موضوع بود که ایا می توان یک باور را تغییر داد یا نه؛ هر وقت هم که سعی میکنم تغییری ایجاد کنم، ذهنم اصلا قبول نمیکنه و به صورت استرس و اضطراب خودش رو نشون میده. و به این نتیجه رسیدم که شاید باور قبلیم داره برای بقای خودش میجنگه؛ به همین خاطر ارامش رو از من گرفته
    مشکلی که این مدت ذهن من رو درگیر خودش کرده، مسئله‌ی ازدواج هست، اینکه ناخودآگاه من، روی زیبایی فرد مورد نظر بیش از حد تاکید میکنه، در صورتی که به وضوح دارم میبینم که خیلی سخت گیری میکنه؛ خواهشی که از شما دارم اینه که تمارینی رو به من معرفی کنید تا در جهت تغییر این باورها انجام بدم
    بازم تشکر میکنم از مقاله‌ی خوبتون

    علی جبعلی جب
    • جادوی باور گفت:

      سلام دوست من ، در مورد اینکه باور های شما به زیبایی یک انسان خیلی اهمیت میده هیچ مشکلی نیست در واقع ازدواج برای انجام دادن یک تکلیف نیست که حتما و به هر نحوی آن را انجام دهیم شما لیستی از همسر آینده خود تعیین کنید و این لیست از خواسته درونی خودتون باشه و چیزهایی که از محیط به ما القا شده نباشد . شما خواسته خودتون را شفاف بنویسید حتی اگر بسیار سخت گیرانه هست و سپس اون لیست رو به مرور زمان بررسی کنید و هر کدام از آیتم ها که احساس میکنید اگر نباشد هم مهم نیست حذف کنید .ضمنا بد نیست این را هم خاطر نشان کنم که جیم ران که استاد موفق کردن افراد زیادی بوده در این مورد میگوید . لیستی از مشخصات همسر آینده خود مینویسید و سپس از خود سوال کنید چنین زنی که کامل است همسر چگونه مردی میشود آیا نت هم به همان اندازه کامل هستم اگر نیستم پس باید خودم را تغییر بدهم

      جادوی باورجادوی باور
  20. Amir گفت:

    خسته نباشید.اول بگم که ی جایی از مثاله نوشتید باور ها “بسیاری”از اتفاقات زندگی مارو رقم میزنن،که اینطور نیست.”تمام” اتفاقات زندگی مارو باور های ما دربر میگیرن.
    لطفا از مراحل ساخته شدن باور هم مقاله بذارید.مثلا چقد طول میکشه مقاومت ذهن از بین بره چقد طول میکشه ذهن مستقیم باور هارو قبول کنه و از کی باور ها به شکل درست مورد قبول ضمیر ناخودآگاه ما قرار میگیره.

    AmirAmir
    • جادوی باور گفت:

      سلام دوست عزیز من ، با بخش اول موافق نیستم که باورها زندگی ما رو رقم نمیزنند اشتباهه و در برگرفته درسته در واقع هر دو به نوعی یک مفهوم رو دارند . در مورد سوال بعدی شما که بابت ساخته شدن باور است به طور ساده اگر بخواهیم مثال بزنیم که که باور چطور در ضمیر ناخودآگاه ما ثبت میشود دقیقا مانند درس الفبا هست با تکرار . و برای هر شخص هم تغییر یک باور خاص مدت زمانی معینی وجود ندارد . بهترین روش برای شناسایی باورها ( نکته طلایی ) هرآنچه یا هر چیزی در زندگی شما تبدیل به یک دغدغه شده ( کسب درآمد، تناسب اندام ، آرامش .. ) و به نوعی انرژی زیادی را باید برای تغییر آن بگذارید و بیشتر مواقع هم موفق نیستید یعنی یک باور مخالف آن در ذهن ناخودآگاه شما وجود دارد که از این تصمیم شما پشتیبانی نمیکند در نتیجه هر چه آگاهانه تلاش میکنید ضمیر ناخودآگاه شما اجازه تغییر به شما نمیدهد در چنین مواقعی بهترین روش از نظر بروس لیپتون ۱- جملات تاکیدی۲- هیپنوتیزم۳- انرژی درمانی است.

      جادوی باورجادوی باور
  21. عاطفع شوریابی گفت:

    سلام این متن بیشتربیان تاثیر تفکر وباور مثبت ومنفی س.بیشتر عملکردمغز رو اشاره کن برای شکل گیری باور مثلا گفتی مغزمیخواد ک انرزی کمتر صرف کنه بخاطر همین میخوادمنصرفت کنه ک باور جدید بسازی.مرسی

    عاطفع شوریابیعاطفع شوریابی
    • جادوی باور گفت:

      سلام دوست من
      ممنون که وقت گزاشتید و این مقاله را مطالعه کردید ما سعی کردیم در این مقاله، باور را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم که این مقاله یک مقاله جامع از باور را تشکیل دهد.

      جادوی باورجادوی باور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone