25 درصد تخفیف خرید اشتراک به مناسبت میلاد رسول اکرم، کد تخفیف: milad

ورود / ثبت نام

آشنایی با انواع سابلیمینال مسیج و تکنیک های سابلیمینال

آشنایی با انواع سابلیمینال مسیج و تکنیک های سابلیمینال

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

در این مقاله از سایت جادوی باور قصد داریم انواع سابلیمینال مسیج را به طور کامل برای شما شرح دهیم و همینطور در این مقاله درباره تاثیرات مختلفی که سابلیمینال بر روی ذهن شما میگذارد خواهید خواند.

سابلیمینال چیست؟ کنترل ذهن با سابلیمینال 

Subliminal message

 قبلا در مقاله سابلیمینال چیست؟ آموزش تصویری و پایه ای سابلیمینال، معنای حقیقی سابلیمینال را برای شما شرح داده ایم و تکنیک های تخصصی سابلیمینال را به صورت تصویری آموزش داده ایم. اما با اینحال در این بخش نیز به صورت مختصر به معنای سابلیمینال اشاره شده است.

سابلیمینال ها فایل های صوتی، تصویری و محرک هایی هستند که مانند هیبنوتیزم بر روی انسان اثر میگذارند. سابلیمینال ها محرک هایی هستند که روی عملکرد جسمی و ذهنی بدن برنامه ریزی کرده و تاثیر ناخوداگاه میگذارند.

برخی از افراد سابلیمینال را راهی برای کنترل ذهن دیگران میدانند و بر این باور اند که کاره غیر انسانی است و باید با افرادی که از تکنیک های سابلیمینال استفاده میکنند برخورد شود.
زیرا آنها معتقد هستند این کار باعث میشود تا فرد بدون اینکه بداند و یا متوجه شود کنترل ذهن خود را از دست بدهد.

اما برخی دیگر موضع مثبت و معقول تری نسبت به سابلیمینال مسیج و کاربردهای آن دارند.
آن ها اعتقاد دارند استفاده از تکنیک های سابلیمینال برای درمان و توسعه باورهای مثبت افراد، بسیار کارآمد است. پیام های سابلیمینال این کار را با تلقینات مثبت و اثر گذاری بر روی ضمیر ناخودآگاه انجام می دهند.

پیام های سابلیمینال مسیج

حواس پنجگانه انسال همواره و به صورت دائم در حال ارسال اطلاعات جدید و مهم به مغز انسان است. اما این تنها راه برای رسیدن اطلاعات به مغز انسان نیست! روش دیگری که مغز اطلاعات را دریافت می کند، دریافت اطلاعات از ضمیر ناخودآگاه است.

این کار و دریافت اطلاعات توسط ضمیر ناخودآگاه به وسیله پیام های پنهان یا همان پیام های سابلیمینال انجام می شود.

انواع سابلیمینال مسیج

سابلیمینال ها انواع مختلفی دارند که در این بخش تمامی آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.

  1. سابلیمینال نوستالژیک
  2. سابلیمینال صوتی
  3. سابلیمینال گفتاری
  4. سابلیمینال موسیقیایی
  5. سابلیمینال خبری
  6. سابلیمینال رفتاری
  7. سابلیمینال پیکری
  8. سابلیمینال غیر مستقیم
  9. سابلیمینال عطفی
  10. سابلیمینال بنیانگر
  11. سابلیمینال ریتمیک
  12. سابلیمینال تصویری

۱.سابلیمینال نوستالژیک

در سابلیمینال نوستالژیک، خاطرات و اعمال گذشته ی شما بسیار حائز اهمیت است چرا که در این سابلیمینال از فیلم ها و آهنگ های دوران کودکی شما استفاده میشود که شما با دیدن آن فیلم و یا شنیدن آن آهنگ خاطراتتان زنده میشود و گذشته برایتان تداعی میشود.

۲.سابلیمینال صوتی یا شنیداری

سابلیمینال صوتی یا شنیداری پیام هایی اند که با بلندایی آرامتر از آستانه شنوایی فرد نجوا می شوند یا اینکه به صورت معکوس در فرایندی با نام
“وارون نگاری” به گوش شنونده می رسند.

در این صوت ها موضوعی خاص و یا پیامی به جهت تبلیغ، با صدای بسیار زیاد و یا بسیار آرام گفته میشود و با گوش کردن به آن تبلیغ صوتی به صورت ناخودآگاه، ذهن تان شما را ترغیب میکند که هدف آن تبلیغ را دنبال کنید. به طور مثال در سال ١٩٨٨ قاتل زنجیره ای به نام ریچارد رامیرز، در دادرسی اش چنین اظهار داشت که موسیقی گروه “ای سی/دی سی”  و به ویژه آهنگ “ولگرد شب” از آلبوم به سوی دوزخ، الهام بخش او برای ارتکاب جنایت هایش بوده است.

دیوید جان اوتس، یکی از بنیان گزاران نظریه “گفتار معکوس” مدعی شد آهنگ ولگرد شب از البوم به سوی دوزخ، دربردارنده پیام های نهان سازی شده است و در این موسیقی عبارت “قانون منم”، “نام من ابلیس است”  چندین بار به صورت معکوس تکرار شده است و ممکن است در برانگیختن قاتل مؤثر بوده باشد.

۳. سابلیمینال گفتاری

در سابلیمینال گفتاری، فرد وقتی با مخاطب خود در حال مکالمه است از گویش و کلماتی که فرد مخاطب قبلاً از آنها استفاده کرده و یا تیکه کلام های مورده علاقه اش است، گهگداری در میان حرف هایش استفاده میکند و این امر باعث میشود که مخاطب به گوینده اعتماد بیشتری پیدا کند و او را سخت تر فراموش کند.

۴.سابلیمینال موسیقیایی

در این نوع تبلیغ، هدف را به صورت یک اهنگ، موسیقی و یا شعر در میاورند و آن را با ریتم خاصی در میان آهنگ جای میدهند به طوری که شما فقط با دو یا سه بار گوش دادن به این اهنگ، خواه و یا ناخواه آن را حفظ میشوید و به خاطر ریتم دلنشینی که آن موسیقی دارد گاه شاید در خلوت و تنهاییتان، آن موسیقی را در ذهن خود چندین بار تکرار کنید. این کار باعث میشود تا برند و محصول آن تبلیغ در ذهن شما حک شود.

۵.سابلیمینال خبری

در این نوع سابلیمینال به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم خبری را مرتب و قبل از مشخص شدن هدف اصلی نشر میدهند.

به طور مثال در برنامه های تلوزیونی بارها شاهد بوده اید که مجری برنامه قبل از اینکه مهمان مشهور و محبوب خود را به صحنه دعوت کند صفات و ویژگی های او را بیان میکند تا مخاطب بدون اینکه مجری نامی از مهمان خود ببرد بتواند آن را حدس بزند.

۶.سابلیمینال رفتاری

این سابلیمینال هماننده سابلیمینال گفتاری است اما این بار تلاش میشود تا به صورت نامحسوس رفتار مخاطب مورد تقلید قرار گیرد. به طور مثال از نوع نشستن و حالت دستان فرد مخاطب تقیلد میشود. این کار باعث میشود تا مخاطب، فردی را که از این تکنیک استفاده میکند را با خود در یک سطح ببینید و به او اعتماد بیشتری پیدا بکند.

۷.سابلیمینال پیکری

در سابلیمینال پیکری نوعی تصویر یا عکس مورد استفاده قرار میگیرد که خود به تنهایی دارای مفهومه خاصی نیست و اگر سطحی به آن بنگرید شاید چیزی از هدف آن تصویر متوجه نشوید ولی اگر بهتر به آن نگاه کنید ضمیر ناخوداگاه شما متوجه میشود که تصویر مفاهیمی را درون خود جای داده است.

۸.سابلیمینال غیر مستقیم

این سابلیمینال رایج را تقریبا همه ما تجربه کرده ایم، در سابلیمینال غیر مستقیم به طور مثال ما اسم یا فامیل، دوست و یا آشنایی را به صورت مخفف استفاده کرده ایم و یا بر اساس ویژگی های ظاهری و رفتاری دوستمان به او لقبی را داده ایم مانند: دماغ گنده، دست و پا چلفتی و… این کار باعث میشود تا ما با آن دوست یا فرد احساس نزدیک تری داشته باشیم.

۹.سابلیمینال عاطفی

سابلیمینال عاطفی نوعی تبلیغ است که در آن اول توجه شما را به آن چه که علاقه دارید جلب میکنند و در اخر از هدف خود رونمایی میکند. شاید شما به هدف آنها اعتنایی نکنید ولی این کار ناخوداگاه باعث میشود که هدف آن تبلیغ در ذهن شما حک شود.

به طور مثال در این نوع تبلیغات، ابتدا خانه ای بزرگ و رویایی با یک موسیقی دلنشین نمایش داده میشود و بعد خانواده ای را که با خوشحالی به دور هم جمع شده اند را نشان میدهند، که در حال استفاده کردن از محصول و یا برند آن شرکت سازنده تبلیغ هستند.

۱۰.سابلیمینال بنیانگر

در سابلیمینال بنیانگر تلاش میشود تا هر آنچه که بر ضد هدف تبلیغ است را زشت و خفیف نشان دهند.

به طور مثال در تبلیغی که متعلق به یک شرکت شامپو سازی است شما مشاهده میکنید هر آن کس که از شامپوی آن شرکت استفاده میکنید موهای زیبایی دارد و هر آن کس که از شامپوی برندهای دیگر استفاده میکند موهای اسیب دیده ای دارد.

۱۱.سابلیمینال ریتمیک

در این روش یک تبلیغ هدف، به صورت ریتمی چه در صوت و چه تصویر بارها تکرار می شود به طور مثال در زیرنویس فیلم های مختلف شما بارها نام سایت یا فردی که آن فیلم را ترجمه و زیرنویس کرده است را مشاهده میکنید و یا میشنوید.

۱۲.سابلیمینال تصویری

در سابلیمینال تصویری، طراح ابتدا هدف تبلیغ را در اصلی ترین نقطه تصویر طراحی میکند و سپس با کشیدن طرح های متفرقه در کنار طرح هدف، تلاش میکند تا هدف را آن عکس یا تصویر پنهان کند.

تبلیغات سابلیمینال از کجا منشآ گرفت است؟

منتقدین میگویند شرکت های بزرگی که در تبلیغاتشان از تکنیک های سابلیمینال استفاده میکنند، بیش از ۵۰ سال است که این تکنیک ها را مورد آزمایش و بررسی قرار داده اند.

اولین تبلیغ سابلیمینال متعلق به اواخر دهه ۱۹۵۰ است، در آن زمان شخصی به نام “جیمز ویکاری” از موسیقی های داخل تئاتر خود به عنوان نوعی تبلیغ با هدف جلب مشتری برای خرید ذرت بو داده و نوشابه pop1 در حین مشاهده تئاتر استفاده کرد.

 


نظر شما ثبت شد
نظام باورها هوش مالی قانون جذب خودشناسی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2015 © تمامی حقوق این سایت متعلق به جادوی باور است.
Whatsapp
phone